Miten rakennusluvan neliöt täyteen edullisesti

Liian paljon

Miten saa edullisesti rakennusluvan neliöt täyteen? Tontille (rinne) pitää rakentaa vähintään 180 neliötä. Tarvetta olisi vain noin 80-100 neliölle.
Olisiko edullisinta rakentaa kellari ja sen päälle 1-kerroksinen talopaketti? Miten saisi sen niin, että kellari lasketaan rakennuslupaan mukaan? Ja olisiko edes edullista?
Entäs sellainen jossa yläkerta rakentamaton?
Entäs jättisuuri autotalli? onko sen perustat yms. edullisempia kuin talon ja siten edullisia neliöitä?
Mikä edullisinta? Muuta?

5

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin mutta

Jos poikkeusluvalla saa yleensä helposti lisäneliöitä, niin ei luulisi olevan mahdotonta myös toisin päin. Oletko edes kysynyt rakennusvalvonnasta neuvoa?

• ihmettelen?

Miksi ihmeessä olt hommannut tällaisen tontin joka ei sovellu tarkoituksiisi?

• 344

Mäkin kysyn ensin, että miksi olet hankkinut tontin, joka ei vastaa teidän tarpeita.

Mutta koska tontti on jo olemassa, niin sitten tulee mieleen pari vaihtoehtoa:
      - Yläkertavaraus. Eli kaksi (tai 1½) kerroksinen talo ja ette vain rakenna yläkertaa. Riippuu sitten rakennustarkastajasta, että miten tuohon suhtaudutaan.
      - Suunnitelmiin merkitään iso ulkorakennus, jota ette sitten rakenna. Eli teette sen 100 neliöisen talon, siihen 20 neliöisen varaston/autokatoksen ja sitten vielä pihasaunan/vierasmajan, jota sitten ette vain rakenna. Tämänkin toteuttaminen riippuu kunnan rakennustarkastajista, mutta tuolla saatte ainakin pelattua monta vuotta aikaa kun teille tulee yllättäviä esteitä ja haette lykkäystä yms.

Tai sitten pyydätte poikkeuslupaa poiketa kaavamääräyksistä.

• ihmeidenaikaeioleohi

ensimmäistä kertaa kuulen kaavamääräyksestä joka velvoittaisi käyttämään kaiken rakennusoikeuden

• omituinen tilanne

Halvalla et selviä vaikka pressuhallin tekisit. Kymmeniätuhansia tuollainen neliömäärä tulee jokatapauksessa maksamaan.

a) koita saada rakennuslupa, josko tarkastajalla olisi oikeus poiketa kaavasta näin paljon?

b) hae poikkaria

c) hae kaavamuutosta

d) haet luvan hallille jonka jätät rakentamatta. venytä kymmenen vuotta. maksa uhkasakot. katso kehtaako kunta viedä oikeuteen! jos häviät, viet asian EU:n oikeusasiamiehelle ja hesariin ja MOTtiin!

Siinä on ennakotapauksen makua jos järjstelmä pakottaa rakentamaan lisää purku-uhan avulla. uutiskynnys ylittyy varmaan maailmallakin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe