Kysymys häälahjasta

Mercedes

Minut on kutsuttu häihin ja hääpari on asunut yhdessä jo viisitoista vuotta, enkä tiedä mitä antaisin lahjaksi. Oletan, että kaikki astiastot ym heillä jo on. En ole koskaan käynyt heidän kodissaan. Onko totaalisen mauton ajatus antaa itsekudottu matto? Siis ei räsymatto, vaan uusista trikookuteista kudottu keltaoranssi yleispätevä ja omasta mielestäni kaunis matto. En siis tiedä heidän kotinsa värimaailmaa enkä tyyliä...

10

2835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisustusneuvoja

      siis sisutusneuvoja.

      Vaikka naapurisi talon olisi sisustusarkkitehti sisustanut, siltikään ammattilainen ei koskaan hyljeksi käsityötä! Suurin osa suomalaisista kodeista, jopa niistäkin, joissa harrastetaan "sisustamista", on todella mauttomasti sisustettu ja värit ovat yleensä käsittämättömät ja usein täysin yhteen sopimattomat. Samoin linjat ja eri tyylit. Joten älä ota huolta värimaailmasta. Jos naapuri hallitsee värit, hän osaa etsiä kodistaan sille sopivan paikan. Jos hän ei osaa, se ei ole sinun syysi.

      Lahjaksí tuo on mitä mainioin ja persoonallinen.

    • Arska

      Keltaoranssi kuulostaa kyllä vaikealta väriltä, jos ei käy niin onnellisesti, että hääpari tykkää noin värikkäästä. Esimerkiksi meidän kodissamme on hillittyjä värejä, eikä tuollainen keltaoranssi matto sovi oikein mihinkään näkyvälle paikalle.

      Sinänsä arvostan käsityötä - ja niin arvostaa varmaan moni muukin - mutta matto on paha, koska se on iso. Joku pienempi koriste-esine on helpompi saada sopimaan sisustukseen. Muista, että sinun mielestäsi kaunis voi hääparin mielestä olla ruma.

      • sisustusneuvoja

        missä niin luki? Ja vaikka matto olisi kuusi neliötä, sen voi rullata ja säilöä odottamaan aikaa jolloin se sopii väreihin. SILLÄ ajat muuttuvat ja värit!
        Juuri nyt on keltaoranssi suurta muotia.

        Olen kyllä ymmärtänyt että ainut lahja joka hääparin mielestä ei ole ruma on rahalahja.
        Mutta piruuttani antaisin itse lahjakortin mattokauppaan, niin pienellä summalla, ettei sillä sieltä mitään saisi.
        Tai sitten omaan firmaani...


      • Arkkitehti
        sisustusneuvoja kirjoitti:

        missä niin luki? Ja vaikka matto olisi kuusi neliötä, sen voi rullata ja säilöä odottamaan aikaa jolloin se sopii väreihin. SILLÄ ajat muuttuvat ja värit!
        Juuri nyt on keltaoranssi suurta muotia.

        Olen kyllä ymmärtänyt että ainut lahja joka hääparin mielestä ei ole ruma on rahalahja.
        Mutta piruuttani antaisin itse lahjakortin mattokauppaan, niin pienellä summalla, ettei sillä sieltä mitään saisi.
        Tai sitten omaan firmaani...

        Teeppäs kerrankin poikkeus ja perustele seuraava: "Olen kyllä ymmärtänyt että ainut lahja joka hääparin mielestä ei ole ruma on rahalahja." Tunnetko siis tämän hääparin jos voit noin sanoa? Muistuttaisin vielä, että olet sanonut aijemmissa keskusteluissa, että "jos olisit heti kertonut, että haluat perusteluita, niin olisit ne saanut." Noin, nyt siis pyydän niitä.


      • sisustusneuvoja
        Arkkitehti kirjoitti:

        Teeppäs kerrankin poikkeus ja perustele seuraava: "Olen kyllä ymmärtänyt että ainut lahja joka hääparin mielestä ei ole ruma on rahalahja." Tunnetko siis tämän hääparin jos voit noin sanoa? Muistuttaisin vielä, että olet sanonut aijemmissa keskusteluissa, että "jos olisit heti kertonut, että haluat perusteluita, niin olisit ne saanut." Noin, nyt siis pyydän niitä.

        En tunne tätä hääparia, mutta niin en ole edes väittänyt. Ja tiedoksesi ettet sinä tunne minua!

        Olen osallistunut tasan tähän keskusteluun. Huseeraan enemmänkin muilla lahja- ja sisustuspalstoilla. Täällä on yleensä hirmu hiljaista.
        Eikä lopulta mikään ihme, jos sinunlaisesi käyvät päälle syytöksineen, tuntematta tietämättä!

        Saanen myös perustelut väitteellesi!


      • titityy
        Arkkitehti kirjoitti:

        Teeppäs kerrankin poikkeus ja perustele seuraava: "Olen kyllä ymmärtänyt että ainut lahja joka hääparin mielestä ei ole ruma on rahalahja." Tunnetko siis tämän hääparin jos voit noin sanoa? Muistuttaisin vielä, että olet sanonut aijemmissa keskusteluissa, että "jos olisit heti kertonut, että haluat perusteluita, niin olisit ne saanut." Noin, nyt siis pyydän niitä.

        Sinä et takuulla tee poikkeusta ja lopeta kinaamista tähän, sinun on saatava viimeinen sana ja olet mielestäsi aina oikeassa.
        Ja meidän muiden on se kestettävä.
        Saisivat bannata sut ulos.


      • anni
        sisustusneuvoja kirjoitti:

        missä niin luki? Ja vaikka matto olisi kuusi neliötä, sen voi rullata ja säilöä odottamaan aikaa jolloin se sopii väreihin. SILLÄ ajat muuttuvat ja värit!
        Juuri nyt on keltaoranssi suurta muotia.

        Olen kyllä ymmärtänyt että ainut lahja joka hääparin mielestä ei ole ruma on rahalahja.
        Mutta piruuttani antaisin itse lahjakortin mattokauppaan, niin pienellä summalla, ettei sillä sieltä mitään saisi.
        Tai sitten omaan firmaani...

        sain maton miehen mummolta... ei edes itse kudottu, tosin ilm. lähetysmyyjäisistä.
        Huokasin, hauska matto mutta kauheat värit. puhtaan punaista, seassa vaaleansinistä.

        2 vuotta varastossa ja muutto. Otin mummokauhistuksen 'remppa-aikaiseksi' matoksi esille keittiöön. Kun sain pahvilaatikot pois keittiöstä löysin yllätyksekseni keittiöni lattialta upean sävyisen punaisiin kaakeleihin tismalleen sopivan oikean kokoisen maton.

        Nyt rempan päätyttyä matto lähtee pesulaan - kun ei sitä talvella saa muutenkaan puhtaaksi. Mummeli taisi olla selvännäkijä - tai alitajuntani pakotti ostamaan talon, jonka keittiö sopi mummon mattoon.


    • Mercedes

      Matto on 110 cm leveä ja noin 230 cm pitkä (on vielä puissa). Kyllähän joku pienempi koriste-esinekin voi olla hääparin mielestä ruma, vaikka se olisi mielestäni kaunis. Matto on ainakin hyödyllinen. Pistäkööt vaikka autotalliin, jos ei muualle kelpaa. Morsian on joskus ostanut minulta käsitöitä ja uskoisin hänen pitävän keltaisesta. Kiitokset sisustusneuvojalle!

      • Ppa

        Itse ainakin olisin onnesta mykistynyt, jos joku minulle maton tekisi, vaikka vain räsymaton.Kelta-oranssi kuulostaa todella hyvältä.


    • Kukka

      Matto on hyvä ajatus. Kyllä sellaiselle aina paikka jostain löytyy.

      Paras saamani häälahja oli ystävän piirtämä taulu, on ollut esillä häistä lähtien, ei vaan kauneutensa vaan myös tunnearvonsa tähden. Oli mukava saada jotain, mikä oli itselle varta vasten tehtyä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5678
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3485
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1566
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe