Loispummi

-kohan kysyn

Määrittele loispummi,täällä käytetty termi.
Itse en haluaisi olla,tai ei kiinnosta

107

346

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jospa vaatisit teeveetä rekisteröitymään.
      Hänellä kun on se paras tieto, taidostaan en menisi vannomaan.
      Rekkautumattomana hän vain kökköjä säveltää, koska tietää ettei joudu raataneiden vanhusten raadin eteen.

H.

• otan sen sellaisena

Pentuna aina sanottiin; mikskä toista sanoo, se on ite sitä.

Sen takana piilee vinha totuus. Monesti huomaa ihmisten arvostelevan toisia sellaisesta, mikä heitä itseään kiusaa itsessään, olipa kysymyksessä sitten joku fyysinen tai henkinen piirre, mikä vaan.

• etkö tiedä?

Ne on vasureita ja demareita, sossuasukkeja, jotka vielä kateellisia persuille!

• 1508

Taisi DW lanseerata tuon termin.
      Jospa tulee vastaamaan, jos ehtii.

• demeter1

Eiköhän se tarkoita toisten kustannuksella elävää. Vasta täällä olen kuullut sen tarkoittavan meitä, eläkeikäisiä. Toinen tuntomerkki on sitten se, että loispummit löhöilevät aurinkorannoilla ja katsovat tekevänsä sen "itse ansaitulla eläkkeellä".

Tuo termi ja määrittely nauratti minua alkuun, mutta niinkuin kaikista kärjityksistä, siitäkin on jo kulunut kärki pois.
      Itseeni en ole sitä koskaan sovittanut, tuskin kukaan mukaan niin tekee. Meidän ikäisille loispummius ei ole ollut edes mahdollista. Sosiaaliturva on kuitenkin edennyt pienin askelin ja tuskin me käytämme sosiaalipalveluja sen enempää kuin muutkaan hyvinvointivaltion asukkaat.

• ||||<<

Täällähän käytellään mitä ihmeellisempiä lempinimiä, joista toiset ovat jopa hullaantuneita. Tai sitten muuten vaan nimitellään.

• , nähdäkseni

Voiko loipummiudesta nauttia, ymmärän pummin olevan kurjassa tilassa olevaa joka elää pummaamalla,

• ||||<<
        , nähdäkseni kirjoitti:

Voiko loipummiudesta nauttia, ymmärän pummin olevan kurjassa tilassa olevaa joka elää pummaamalla,

Siksihän puhuinkin monikossa. Onhan rakkaille lapsille muitakin lempinimiä.

• muuttolintu.

Toiselta nimeltä hamppari,ottaa kesällä rannoilla aurinkoa ja talvehtii linnassa

• Ruma nimitys tarkoitti ketä hyvänsä.

• lpeläkeläinen

lusiina kuulosta vähän samalta

• lpeläkeläinen kirjoitti:

lusiina kuulosta vähän samalta

Nii :). Millon mullonm ruma nimi, milloin ruma koira tai muuten vaan luciferia muistuttava profiilikuva. Olen jo tottunut siihen. Liittynee eiliseen aiheeseen :).

• posari
        lusiina kirjoitti:

Nii :). Millon mullonm ruma nimi, milloin ruma koira tai muuten vaan luciferia muistuttava profiilikuva. Olen jo tottunut siihen. Liittynee eiliseen aiheeseen :).

Kauneus on lukijan silmissä :))

• posari kirjoitti:

Kauneus on lukijan silmissä :))

Niinpä.
        Kannattanee ottaa humorilla :)

• A`Lois Pummi

Nyt olen syvästi loukkaantunut sieluni syvimpiä syövereitä myöten.
      Miten muka uljas nimeni on täällä saanut niin karkean ja vastenmielisen määritelmän.
      Ei nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä.

• tlr 56

mulle tulee mieleen siitä sellainen asunnoton
      joka majailee millon kenenkäkin luona
      ja pummaa kadunkulmassa rahaa
      saadakseen juotavaa
      jos ei kukaan ota luokseen yöksi
      nukkuu jossain rappukäytävässä
      eikä todellakaan omista läppäriä
      saatikka sit tietäs miten sitä käytetään.

• :::::

Ei aina ole noin, ettei tietäisi miten sitä käytetään. Muutama vuosi sitten lähti yläilmoihin ihminen, joka loistokautetaan oli ollut varsinainen rahahai, ja suuren firman npomo.

Ja varmasti osasi ainakin uransa aikana käyttää tietsikkää. Harva syntyy asunnottomaksi.

• .aatteles

no no tunnen yhen hammaslääkärin joka on retkahtanut pummi asteelle,saattaa hyvinkin osata läppärin käytön

• .loispummi
        .aatteles kirjoitti:

no no tunnen yhen hammaslääkärin joka on retkahtanut pummi asteelle,saattaa hyvinkin osata läppärin käytön

Pummeja on monenlaisia, tilapäinen pummaus saattaa yllättää milloin vain, mutta alaan vihkiytynyt pummaa tullen mennen keltä vaan, siinä menee höplään kuka tahansa, pidä varasi sillä saatat olla tällä hetkelläkin tarkkailussa.

• til 56
        .aatteles kirjoitti:

mutta mun mielestä sellaisella
        joka on loispummi ei oo varaa
        siihen läppäriin sen se on myyny ensimmäisenä
        saadakseen jotain tarpeellisempaa.

• tlr 56
        til 56 kirjoitti:

mutta mun mielestä sellaisella
        joka on loispummi ei oo varaa
        siihen läppäriin sen se on myyny ensimmäisenä
        saadakseen jotain tarpeellisempaa.

meni vähän pieleen toi nimmari
        mutta oon kyllä törmänny tässä
        viimeisten vuosien aikana
        jos jonkinlaisiin pummeihin
        mutta mun mielestä pummi ja loispummi
        on kuitenkin vähän eri asia.

• ------------
        tlr 56 kirjoitti:

meni vähän pieleen toi nimmari
        mutta oon kyllä törmänny tässä
        viimeisten vuosien aikana
        jos jonkinlaisiin pummeihin
        mutta mun mielestä pummi ja loispummi
        on kuitenkin vähän eri asia.

Minen näe niiden välillä edes veteen piirrettyä viivaa. Tuskin kumpikaan nauttii suuremmin tilastaan.

• tlr 56
        ------------ kirjoitti:

Minen näe niiden välillä edes veteen piirrettyä viivaa. Tuskin kumpikaan nauttii suuremmin tilastaan.

tuskinpa mutta niinkun tuolla joku kirjoitti
        että erään rouva tai herra nimimerkin mielestä
        kaikki työttömät ovat loispummeja
        se tuskin pitää paikkansa
        hän vaan haluaa olla ilkeä
        on ilkeilly monessa muussakin asiassa
        ehkä hän on itse niin erinomainen
        että kuvittelee olevansa maailman napa
        ja pystyvänsä alentamaan kaikki muut.

• tai ehkä
        tlr 56 kirjoitti:

tuskinpa mutta niinkun tuolla joku kirjoitti
        että erään rouva tai herra nimimerkin mielestä
        kaikki työttömät ovat loispummeja
        se tuskin pitää paikkansa
        hän vaan haluaa olla ilkeä
        on ilkeilly monessa muussakin asiassa
        ehkä hän on itse niin erinomainen
        että kuvittelee olevansa maailman napa
        ja pystyvänsä alentamaan kaikki muut.

Esittäisi asiansa mielellään rautalankaa vääntämällä jos pystyisi

• Ensiksikin, pyydän anteeksi tietämättömyyttäni. En ole oikein koskaan perehtynyt noihin eläkejuttuihin ja nytkin se pikkuruinen eläke minkä saan (suurin osa Ruotsista, pikku summa USA:sta), Suomesta en saa mitään, miten se on väärin että otan sen vastaan kun en saa enää tehdä duuniakaan ja terveyteni ei sitä myöskään kestäisi?
      Pitäisikö minun tehdä itsarit?
      Tai kävellä alas rotkon reunalta?
      Olin aina kuvitellut että olin säästänyt itse johonkin eläkerahastoon, mutta nyt saan joltakin suurisuulta kuulla että ne rahat on jo käytetty että olen loispummi? Minunko vikani?
      Loinen siis miten? Olen ansainnut eläkkeeni ja käytän omia rahojani. Pummi? En pyydä keneltäkään mitään. Käytän normaaleja palveluja aivan kuten muutkin veronmaksajat. Maksan myös suhteessa enemmän veroa pikuriikkisestä eläkkeestäni kuin työssä käyvät.
      Suksi suohon DW.

• ...

Rahastoista.

Sanahelinää, ei Sampoa ole keksitty. Rahastot perustuvat pörssikeinotteluun. Jos voittoa tulee, joku muu maksaa, jos tappiota tulee, voi voi. Ei raha kasva puussa.

Mieti, paljonko olet kuukausittain maksellut eläkemaksuja. Noh, ilman inflaatiota ja mahdollisia kurssiheilahduksia, sen verran olet säästänyt rahastoon. Jos meinaat olla eläkkeellä ja siis elossa sen ajan, mitä olet ollut työelämässä, sen verran sinulla on sitten sitä "itse omalla työllä ansaittua" eläkettä käytettävissäsi. Loput tulee veronmaksajilta.

Niettä montako satasta maksoit eläkerahastoon kuussa viimeisinä työvuosinasi? Se on se summa, minkä verran olet "itse Ansainnut". Ja se raha tosiaan siis on kiinni pörssikeinottelussa, se voi haihtua savuna ilmaan, kun rahasto tekee konkurssin kehnojen sijoitusten takia.

Noin muuten. Suohiihdosta voisikin tulla suosittu harrastus loispummien keskuudessa. Halpa harrastus, saisi liikuntaa ja samalla voisi syödä karpaloita.

=DW=

• ____!!!!!
        ... kirjoitti:

Rahastoista.

Sanahelinää, ei Sampoa ole keksitty. Rahastot perustuvat pörssikeinotteluun. Jos voittoa tulee, joku muu maksaa, jos tappiota tulee, voi voi. Ei raha kasva puussa.

Mieti, paljonko olet kuukausittain maksellut eläkemaksuja. Noh, ilman inflaatiota ja mahdollisia kurssiheilahduksia, sen verran olet säästänyt rahastoon. Jos meinaat olla eläkkeellä ja siis elossa sen ajan, mitä olet ollut työelämässä, sen verran sinulla on sitten sitä "itse omalla työllä ansaittua" eläkettä käytettävissäsi. Loput tulee veronmaksajilta.

Niettä montako satasta maksoit eläkerahastoon kuussa viimeisinä työvuosinasi? Se on se summa, minkä verran olet "itse Ansainnut". Ja se raha tosiaan siis on kiinni pörssikeinottelussa, se voi haihtua savuna ilmaan, kun rahasto tekee konkurssin kehnojen sijoitusten takia.

Noin muuten. Suohiihdosta voisikin tulla suosittu harrastus loispummien keskuudessa. Halpa harrastus, saisi liikuntaa ja samalla voisi syödä karpaloita.

=DW=

Ei mene noin,en jouda selittämään koska lähden töihin

• ...
        ____!!!!! kirjoitti:

Ei mene noin,en jouda selittämään koska lähden töihin

Sattuu menemään.

Ikäluokkien pienentyessä, rahastoihin kertyy vähemmän pelirahaa, kuin aikaisemmin, keinottelusummia pakko pienentää, eläkkeitä leikattava tuottojen pienentyessä.

=DW=

• miksen nauttisi
        ... kirjoitti:

Sattuu menemään.

Ikäluokkien pienentyessä, rahastoihin kertyy vähemmän pelirahaa, kuin aikaisemmin, keinottelusummia pakko pienentää, eläkkeitä leikattava tuottojen pienentyessä.

=DW=

Yrittäjänä maksoin vuodesta 1975 lähtien eläkemaksuja valtavan määrän,nyt oikeutetusti nautin niitä,ei niitä huvin vuoksi maksettu.

• ... kirjoitti:

Rahastoista.

=DW=

"..."

Olet oikeassa osittain taas.
        Ei kukaan pitkään-elänyt ole koskaan maksanut koko eläkettään.
        Homma perustuu lakiin.
        Muistaakseni ainoa kerta, jolloin Suomeen säädettiin laki jälkikäteen, oli
        sota-syyllisyys-oikeuden-käynti.
        Sitä vaati, nyt taas aikasti ajan-kohtainen, valtio silloinkin.
        Jos eläke-laki peruttaisiin tai sitä radikaalisti muutettaisiin,
        olisi Suomi nopasti taas rikas neito, ja kirkot konkurssissa.
        Arkun-tekijöiden kädet känsissä.

H.

• ... kirjoitti:

Rahastoista.

=DW=

Taidat olla yksin koko maailmaa vastaan. Eläkettä maksetaan koko maailmassa (en tiedä ihan kaikkia kehitysmaita, olisko sellasia missä työkyvyttömät ja vanhukset heitetään kadulle kerjäämään) mutta jopa kehitysmaassakin jossa olen asunut on eläkesysteemi ja vielä alhaisempi eläkeikä kuin meillä (väki kuolee keskimäärin nuorempana).
        Olet aikalailla friikki näissä asioissa; johtuukohan se sitten kateudesta meille jotka olemme jo elämäntyömme suorittaneet emmekä ole älynneet heittää veiviä vielä vai jostain muusta syystä, en tiedä. Minä otan henkilökohtaisena loukkauksena nimittelysi.
        Oletan että et itse käytä mitään verorahoilla kustannettuja palveluja etkä ole loisena yhteiskunnalle. You talk the talk and walk the walk.

• hunksz kirjoitti:

"..."

Olet oikeassa osittain taas.
        Ei kukaan pitkään-elänyt ole koskaan maksanut koko eläkettään.
        Homma perustuu lakiin.
        Muistaakseni ainoa kerta, jolloin Suomeen säädettiin laki jälkikäteen, oli
        sota-syyllisyys-oikeuden-käynti.
        Sitä vaati, nyt taas aikasti ajan-kohtainen, valtio silloinkin.
        Jos eläke-laki peruttaisiin tai sitä radikaalisti muutettaisiin,
        olisi Suomi nopasti taas rikas neito, ja kirkot konkurssissa.
        Arkun-tekijöiden kädet känsissä.

H.

Ja sinäkään et ota vastaan omaa eläkettäsi vaan vinkaiset tuskallisesti kun rahat kolahtaa tilillesi joka kuukausi?

• Paloma.se.co kirjoitti:

Ja sinäkään et ota vastaan omaa eläkettäsi vaan vinkaiset tuskallisesti kun rahat kolahtaa tilillesi joka kuukausi?

"Paloma.se.co"

En minä eläkkeestä vinkaise.
        Kyllä siihen tarvitaan maailman-matkaaja.

Vanhenpani olivat mukana, kun päätös eläke-järjestelmästä tehtiin ja sitä
        suunniteltiin.

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Ruotsissakin käydään kuumana.
        Varsinkin eläkkeistä?

Minä huokaisisin syvään, jos vanhenpieni työ lakaistaisiin katu-ojaan, kuin
        vanhat rukkaset.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

En minä eläkkeestä vinkaise.
        Kyllä siihen tarvitaan maailman-matkaaja.

Vanhenpani olivat mukana, kun päätös eläke-järjestelmästä tehtiin ja sitä
        suunniteltiin.

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Ruotsissakin käydään kuumana.
        Varsinkin eläkkeistä?

Minä huokaisisin syvään, jos vanhenpieni työ lakaistaisiin katu-ojaan, kuin
        vanhat rukkaset.

H.

Keskustella saa ja mielipiteitä saa olla. Se ei minua häiritse. Mutta toi nimittely häiritsee todellakin. En livessäkään pysähdy keskustelemaan ihmisten kanssa jotka tieten tahtoen haluavat minua loukata nimittelyillään. Miksi tekisin sen täällä?

Eläkkeistä vielä: ei ole taidettu keksiä parempaa systeemiä missään muuallakaan maailmassa. Kyllä ne jenkeissäkin jakaa "social security benefits" kansalaisille jotka ovat työnsä tehneet ja selviytyneet hengissä eläkeikään saakka. vaika kuinka on kapitalismin esimerkkivaltio.

Keskustella saa ja mielipiteitä saa olla. Se ei minua häiritse. Mutta toi nimittely häiritsee todellakin. En livessäkään pysähdy keskustelemaan ihmisten kanssa jotka tieten tahtoen haluavat minua loukata nimittelyillään. Miksi tekisin sen täällä?

Eläkkeistä vielä: ei ole taidettu keksiä parempaa systeemiä missään muuallakaan maailmassa. Kyllä ne jenkeissäkin jakaa "social security benefits" kansalaisille jotka ovat työnsä tehneet ja selviytyneet hengissä eläkeikään saakka. vaika kuinka on kapitalismin esimerkkivaltio.

"paloma.se.co"

"Kesäinen keinuvaiseni"

Suutu sit tuohon nimittelyyn.
        Saat ihan hätkähtäen pysähtyäkin.

"Sivistyneet" valtiot luovat aina kansalaisilleen turva-verkon.
        Kunhan rahaa on karttunut riittävästi.

Ei nyt kuitenkaan aleta keskustelemaan miten ne rahat on ansaittu.
        Joudumme pian Bangladeshiin.
        Tai siihen, miksi Kiruna siirretään toiseen paikkaan.
        Vaikka Siv lauloi Jällivaarassa tangoa.

http://www.youtube.com/watch?v=g6Pg9xfLWf0

H.

• Tenapää

Kumma kun DW eli Dementia Wiewer ei ole jo vastannut!!! Se loispummihan kuuluu DW:n vakisanavarastoon täällä palstalla. Kaikki jotka sitä nimitystä täällä käyttävät, ansaitsevat maxi-Tenat päähänsä!!

• Tenapää

P.S.

Selvennys.

DW:n mielestä kaikki työttömyyskorvausta saavat ovat loispummeja

• Kaikki raavaat miehet ja naiset jotka elelee jonkin läänintaiteilija apurahan turviin,kukkopillejä väsäillen.
      Ne on loispummeja ,ei taksvärkkinsä tehneet vanhukset.

• "koti-kiusattu"

Kun aikasi koitaa, niin ruvetaanko kerjäläisiksi?
        Aloittettas ruikutus aina:
        Teeveestä hyvää päivää, johtaja/kaunis rouva.
        Oliskos teillä jotain, köyhälle?

"Pieni ropo on kaunis anti
        se on kruunu vanhankin päälle.
        aikaisemman miljoonan"

H.

• Koti-kiusattu, on niitä muitakin apurahaa nostavia, luin yhdestä nuoresta miehestä, joka saa vuodessa erilaisia apurahoja noin 12 000 euroa. Yhden kirjan on julkaissut ja jotain uutta, oliko runoja, väsää nyt baarissa päivänsä viettäen. Kun ei kato muualla inspiraatio iske.
        Ja uudet apuraha-anomukset on laitettava vetämään, kun entiset on katkolla.
        Onneksi hänellä on tyttöystävä, joka maksaa asunnon vuokran.

Sinähän olet melkoisen hyvä runoilija, mitä jos eläkkeelle jäätyäsi hakisit apurahaa. Voit tulla lammen rantaan kirjoittelemaan, siellä on takuulla hyvä ympäristö loistaville ideoille.
        Tehdään sulle se laavu ja nuotiopaikka siihen eteen, niin ei hyttyset pääse kimppuun.

• huispais
        Anceli kirjoitti:

Koti-kiusattu, on niitä muitakin apurahaa nostavia, luin yhdestä nuoresta miehestä, joka saa vuodessa erilaisia apurahoja noin 12 000 euroa. Yhden kirjan on julkaissut ja jotain uutta, oliko runoja, väsää nyt baarissa päivänsä viettäen. Kun ei kato muualla inspiraatio iske.

Sinähän olet melkoisen hyvä runoilija, mitä jos eläkkeelle jäätyäsi hakisit apurahaa. Voit tulla lammen rantaan kirjoittelemaan, siellä on takuulla hyvä ympäristö loistaville ideoille.
        Tehdään sulle se laavu ja nuotiopaikka siihen eteen, niin ei hyttyset pääse kimppuun.

Kahviloissa miljardööri J. K. Rowling myös Potteriaan väsäsi.

• huispais kirjoitti:

Kahviloissa miljardööri J. K. Rowling myös Potteriaan väsäsi.

Jospa tästäkin nuoresta miehestä tulisi kuuluisa kirjailija ja miljardööri, ei tarvitsisi apurahoja hakea.

• hunksz kirjoitti:

"koti-kiusattu"

Kun aikasi koitaa, niin ruvetaanko kerjäläisiksi?
        Aloittettas ruikutus aina:
        Teeveestä hyvää päivää, johtaja/kaunis rouva.
        Oliskos teillä jotain, köyhälle?

"Pieni ropo on kaunis anti
        se on kruunu vanhankin päälle.
        aikaisemman miljoonan"

H.

Olisko siinä oiva näky
        sammalvuoteen selänalus käpy
        Hunksi ja haarapussi
        kiusattu ja roskapussi
        yhtäjalkaa maantiellä astuen
        sateessa kulkurinvalssissa kastuen
        kädet olis pitkänä meillä
        kysyen ,onko ropoa teillä.

• Anceli kirjoitti:

Koti-kiusattu, on niitä muitakin apurahaa nostavia, luin yhdestä nuoresta miehestä, joka saa vuodessa erilaisia apurahoja noin 12 000 euroa. Yhden kirjan on julkaissut ja jotain uutta, oliko runoja, väsää nyt baarissa päivänsä viettäen. Kun ei kato muualla inspiraatio iske.

Voi ystäväni,kultasiipinen.
        Se lampi ja nuotio paikka olis varmaan sellainen joka kirvoittais kielenkannat.
        Nuotio ja paistuva aito makkara,ei mitään muovista kevytlenkkiä.
        Jokos joutsenten trumpetti on soinut?

• koti-kiusattu kirjoitti:

Voi ystäväni,kultasiipinen.
        Se lampi ja nuotio paikka olis varmaan sellainen joka kirvoittais kielenkannat.
        Nuotio ja paistuva aito makkara,ei mitään muovista kevytlenkkiä.
        Jokos joutsenten trumpetti on soinut?

Luottopakkini, ystäväni.
        Ehkä joskus, jonain päivänä tiemme johtavat samaan paikkaan, lammen rantaan, juttua riittää ihan varmasti.
        Joutsenia ei vielä ole näkynyt, mutta kaksi sorsaa lähti joesta lentoon, kun muutama päivä sitten illansuussa pellolla kävelin.

• ...

Täysin yksiselitteinen ilmaus, ei siinä ole mitään selitettävää. Sitä voisi kysellä, miksi jotkut muka eivät ymmärrä sitä.

=DW=

• kunnon mies

Haukkuma nimi tuo loispummi, kyllä kai niitäkin löyty vähän mutta en yleistäisi

• kunnon mies kirjoitti:

Samaa mieltä, sisältää negatiivisen arvolatauksen.

• kunnon mies kirjoitti:

"kunnon mies"

Teevee tarvitsee itselleen ämmänläyskän, joka opettaisi hänelle sivistynyttä
        kielen-käyttöä.

H.

• hunksz kirjoitti:

"kunnon mies"

Teevee tarvitsee itselleen ämmänläyskän, joka opettaisi hänelle sivistynyttä
        kielen-käyttöä.

H.

No mites on sellaisen laita joka käyttää naisesta sanaa "ämmänläyskä" :)?

• t.tt
        lusiina kirjoitti:

No mites on sellaisen laita joka käyttää naisesta sanaa "ämmänläyskä" :)?

Hän on sellainen, joka yrittää saada huomiota itselleen ja sinä sorruit sitä antamaan. ;)

• huomionhakuisuutta?
        t.tt kirjoitti:

Hän on sellainen, joka yrittää saada huomiota itselleen ja sinä sorruit sitä antamaan. ;)

Niinhän nää useimmat naiset, lääh lääh. ;);););)

• t.tt kirjoitti:

"t.tt"

Vanha kansa sanoo että hiljaisuus on myöntymisen merkki.
        Joku aina epäilee minun olevan teevee.
        Hyvä ystäväni Teevee varmaan nauttisi, jos pääsisi edes lähi-etäisyydelle.
        Onhan meillä varmaankin yksi sama geeni (YLE Areena)
        Mutta yhtä kaukainen on hän, kuin on lusiinakin.
        Molemmat he varmaan toivoisivat minulta hellää nimitystä.
        Vaan soonniin, että se on ansaittava.
        Joidenkin ihan työläästikin.
        Jos moitit muita, älä käytä siihen minua hyväksesi.
        Kehitä jotain omaa.

H.

• t.tt kirjoitti:

No eikös kaikki keskustelijat täällä pyri siihen siihen et ottaa kantaa asioihin. Minä ainakin annan kaikille jotka herättävät rumien korvieni välissä jonkun ahaa-elämyksen :)

• hunksz kirjoitti:

"t.tt"

Vanha kansa sanoo että hiljaisuus on myöntymisen merkki.
        Joku aina epäilee minun olevan teevee.
        Hyvä ystäväni Teevee varmaan nauttisi, jos pääsisi edes lähi-etäisyydelle.
        Onhan meillä varmaankin yksi sama geeni (YLE Areena)
        Mutta yhtä kaukainen on hän, kuin on lusiinakin.
        Molemmat he varmaan toivoisivat minulta hellää nimitystä.
        Vaan soonniin, että se on ansaittava.
        Joidenkin ihan työläästikin.
        Jos moitit muita, älä käytä siihen minua hyväksesi.
        Kehitä jotain omaa.

H.

Kuules ukonretale. Kerran nimeni loihit lausumaan niin sanonpa:

Minä en toivo sinulta(kaan) muuta kuin ihan tavallista jutunjuurta, siis jos joskus satutaan toisiamme ymmärtämään. :). Siis en toivo sinulta sen kummemmin mitään kuin keneltäkään muultakaan. Periaatteeni yleensä ihmiselämässä on se että pitää kelvata semmoisena kuin on. Peeseennuolijaksi ja/tai hännystelijäksi minusta valitettavasti ei ole.. Ja niin kauna on ansainnut kunnes toisin todistetaan. Että silleen. Siis ansaittu ihmismäinen kohtelu palstalla.

Kuitenkin totta on että täällä palstalla mielikuva kirjoittajasta luodaan hänen kirjoitustensa pohjalta.

• lusiina kirjoitti:

Minä en toivo sinulta(kaan) muuta kuin ihan tavallista jutunjuurta, siis jos joskus satutaan toisiamme ymmärtämään. :). Siis en toivo sinulta sen kummemmin mitään kuin keneltäkään muultakaan. Periaatteeni yleensä ihmiselämässä on se että pitää kelvata semmoisena kuin on. Peeseennuolijaksi ja/tai hännystelijäksi minusta valitettavasti ei ole.. Ja niin kauna on ansainnut kunnes toisin todistetaan. Että silleen. Siis ansaittu ihmismäinen kohtelu palstalla.

Kuitenkin totta on että täällä palstalla mielikuva kirjoittajasta luodaan hänen kirjoitustensa pohjalta.

.ja kemiat kohtaa jos on kohdatakseen ja jos ei ni ei. Siinä se.

• lusiina kirjoitti:

"lusiina"

Räpyläpyllyinen.

Minun elämäni ovat aina täyttäneet naiset...vai olikohan se toisin-päin...
        Ja siksi vastaan huutoihinsa, heidän toivomustensa mukaisesti.

Jaa että naisia ihmis-mäisesti?
        Sinä vaadit mieheltä paljon.
        Naisethan maksavat aina liian vähän.
        Ollakseen tasa-arvoisia.
        Jatkahan matkaasi neito, kaikki tiet päättyvät Stadiin.

H.

• hunksz kirjoitti:

"lusiina"

Räpyläpyllyinen.

Minun elämäni ovat aina täyttäneet naiset...vai olikohan se toisin-päin...
        Ja siksi vastaan huutoihinsa, heidän toivomustensa mukaisesti.

Jaa että naisia ihmis-mäisesti?
        Sinä vaadit mieheltä paljon.
        Naisethan maksavat aina liian vähän.
        Ollakseen tasa-arvoisia.
        Jatkahan matkaasi neito, kaikki tiet päättyvät Stadiin.

H.

"hunksz"

Minä en jaottele täälä kirjoittajia nais tai mies vaa aiheittain mikä kiinnostaa. Ja mistä olet saanut sellaisen mielikuvan jotta

"he varmaan toivoisivat minulta hellää nimitystä."

Olen pahoillani ainakin itseni puolesta että en kyllä sinulta´kaan odota sen kummempaa kuin muiltakaan, ikävä tuottaa pettymys :)).

Nainenkin on ihminen ja mistä voit tietä et vaikka minäkin olisin iso karvainen mies?

"Sinä vaadit mieheltä paljon"
        Tuon tunnustan, jopa epärealistisen paljon. Mutta sen kanssa on vaan opittava elämään.

Mun tie stadiin on vaan piipahduksia, sisään ja ulos, nopeasti. Matka jatkuu niin kauan kuin elonpäiviä riittää.

• lusiina kirjoitti:

"hunksz"

Minä en jaottele täälä kirjoittajia nais tai mies vaa aiheittain mikä kiinnostaa. Ja mistä olet saanut sellaisen mielikuvan jotta

"he varmaan toivoisivat minulta hellää nimitystä."

Olen pahoillani ainakin itseni puolesta että en kyllä sinulta´kaan odota sen kummempaa kuin muiltakaan, ikävä tuottaa pettymys :)).

Nainenkin on ihminen ja mistä voit tietä et vaikka minäkin olisin iso karvainen mies?

"Sinä vaadit mieheltä paljon"
        Tuon tunnustan, jopa epärealistisen paljon. Mutta sen kanssa on vaan opittava elämään.

Mun tie stadiin on vaan piipahduksia, sisään ja ulos, nopeasti. Matka jatkuu niin kauan kuin elonpäiviä riittää.

"lusiina"

Sinä et ole vielä aikuistunut.
        Kirjoitat miltä sinusta tuntuu.
        Jotenkin kuin minä, minä, minä.
        Mistähän tuo nyt nousi mieleeni...

Jokainen nimi-merkki voi olla mitä tahansa.
        Vain harvasta voi olla oikeassa.
        Senhän sinä tiedät.

Minä annoin sinulle hellän nimityksen.
        Sekin viittaa naisen kauneuden kaipuuseen.
        Liekö liittyy rakkauden kaipuuseenkin.

H.

• hunksz kirjoitti:

"lusiina"

Sinä et ole vielä aikuistunut.
        Kirjoitat miltä sinusta tuntuu.
        Jotenkin kuin minä, minä, minä.
        Mistähän tuo nyt nousi mieleeni...

Jokainen nimi-merkki voi olla mitä tahansa.
        Vain harvasta voi olla oikeassa.
        Senhän sinä tiedät.

Minä annoin sinulle hellän nimityksen.
        Sekin viittaa naisen kauneuden kaipuuseen.
        Liekö liittyy rakkauden kaipuuseenkin.

H.

"hunksz"

Näiden kirjoitusteni perusteellakos arvioit aikuisuusastettani :)?

Toisaalta olet oikeassa, olen ikuinen teini ja sillekään en voi mitään. Naispuolinen Peter Pan, Paula Pan :)) Olen perinyt sen geeneissä, lähes kasikymppinen äitini on samanalainen. Ja itsensäkin kanssa on vielä tultava toimeen :).Ja viel kun yhdistää sen et on tunneihminen, huhhuh.

Mutta minäminäminää en tunnusta. Jos olisin elämäni aikana ollut sellainen, en olisi monessakaan mielessä tässä ja nyt. Tai jos oisin, olisin päätynyt tähän erilaisten polkujen kautta.

Kiitos Räpyläpyllynimityksestä, liittynee Rumaan ankanpoikaseen :).
        Kaikillahan ihmisillä on tarve tulla rakastetuksi ja hyväksytyksi, eikö olekin.

• bessie*

Yksiselitteinen, =DW= ?!

Ei nyt sentään. Minusta se on aina kuulostanut kummalliselta ja teennäiseltä väkisin väkerretyltä sotkusanalta.

Loinen sanaa ihmisestä ei ole tavallisessa kielenkäytössä käytetty varmaan yli sataan vuoteen, ja onko aiemminkaan koko Suomessa. Se on menneeseen maailmaan ja maalaisyhteisöihin kuuluva sana ihmisistä (yhteisöön kuulumattomista?) puhuttaessa, ja sinne se joutaisi jäädä.

Pummi sana taas on enemmän kaupunkilainen slangisana, tai aika monille kai ampumiseen liittyvä sana. Tuosta jälkimmäisestä merkityksestä lähtien jos lähdet pykäämään ihmiseen viittaavaa sanaa, niin se on jo slangin pummiakin loukkaavampi.

Sitä voisi kysellä, miksi vasiten pitää keksiä loukkaava sana, voithan - kuten olet tehnytkin - kertoa ajatuksesi eri elämänvaiheissa ja tilanteissa olevista ihmisistä käyttämällä tavallisia sanoja. Mutta sinäpä pudotitkin tavallisen sanan pois, eikös se ollut alun perin loispummieläkeläinen?

Yleensäkin voisit vähän tuulettaa ja päivittää ajatuksiasi. Nyt on "tuulipukukansa"
        vilahdellut kirjoituksissasi naurettavan usein.

• bessie* kirjoitti:

Yksiselitteinen, =DW= ?!

Ei nyt sentään. Minusta se on aina kuulostanut kummalliselta ja teennäiseltä väkisin väkerretyltä sotkusanalta.

Loinen sanaa ihmisestä ei ole tavallisessa kielenkäytössä käytetty varmaan yli sataan vuoteen, ja onko aiemminkaan koko Suomessa. Se on menneeseen maailmaan ja maalaisyhteisöihin kuuluva sana ihmisistä (yhteisöön kuulumattomista?) puhuttaessa, ja sinne se joutaisi jäädä.

Pummi sana taas on enemmän kaupunkilainen slangisana, tai aika monille kai ampumiseen liittyvä sana. Tuosta jälkimmäisestä merkityksestä lähtien jos lähdet pykäämään ihmiseen viittaavaa sanaa, niin se on jo slangin pummiakin loukkaavampi.

Sitä voisi kysellä, miksi vasiten pitää keksiä loukkaava sana, voithan - kuten olet tehnytkin - kertoa ajatuksesi eri elämänvaiheissa ja tilanteissa olevista ihmisistä käyttämällä tavallisia sanoja. Mutta sinäpä pudotitkin tavallisen sanan pois, eikös se ollut alun perin loispummieläkeläinen?

Yleensäkin voisit vähän tuulettaa ja päivittää ajatuksiasi. Nyt on "tuulipukukansa"
        vilahdellut kirjoituksissasi naurettavan usein.

"bessie*"

Erään kaupallisen teeveen keskustelussa keskusteltiin narreista.
        Siinä melkein käytettiin rumaa sanaa.
        Kuulosti nehkeriltä.
        Siinä viitattiin myös maahan missä on loisia.
        Keskustelusta tuli mieleeni myös pummit.
        Mutta yhdistin sanan enemmänkin hyvän-tekeväisyys-järjestöihin.

Oli hauskaa lukea kirjoitustasi.
        Käytit samoja sanoja kuin vanha kansakin.
        Vältit taitavasti nyky-Suomen ansan.

H.

• ......
        lusiina kirjoitti:

No eikös kaikki keskustelijat täällä pyri siihen siihen et ottaa kantaa asioihin. Minä ainakin annan kaikille jotka herättävät rumien korvieni välissä jonkun ahaa-elämyksen :)

Älä hyvä ihminen suo H.lle huomiota, en ole tavannut koskaan noin lapsellista vanhaa miestä.

• bessie*
        hunksz kirjoitti:

"bessie*"

Erään kaupallisen teeveen keskustelussa keskusteltiin narreista.
        Siinä melkein käytettiin rumaa sanaa.
        Kuulosti nehkeriltä.
        Siinä viitattiin myös maahan missä on loisia.
        Keskustelusta tuli mieleeni myös pummit.
        Mutta yhdistin sanan enemmänkin hyvän-tekeväisyys-järjestöihin.

Oli hauskaa lukea kirjoitustasi.
        Käytit samoja sanoja kuin vanha kansakin.
        Vältit taitavasti nyky-Suomen ansan.

H.

No juu, onhan noita pummeja kaiken laisia.

Sanalla pummi kuitenkin on melko vakiintunut merkitys. Olen minäkin eräänkin purjehduspummin elämäni aikana nähnyt, tutustunutkin, olen myös joskus jutellut Itävaltalaisen yrittäjän kanssa jolle hiihtopummeista on tullut kohtuuttoman suuri rasite.
        Ihmisistä puhuttaessa sana pummi ei tarkoita minulle mitään muuta kuin ITSELLEEN hyötyä tavoittelevaa ihmistä, muut maksavat, eikä se maksaminen ole aina VAPAAEHTOISTA.

Loinen sanaa nyt vain ei käytetä ihmisestä puhuttaessa, ei ainakaan julkisessa keskustelussa. Sinä voit sitä ja sinulle muistaakseni niin rakasta n-sanaa käyttää mielin määrin yksityisissä keskusteluissasi.
        Mutta esimerkiksi täällä on väärin yrittää vetää muut mukaan tai loukata muita käyttämällä sanoja jotka voivat loukata.

• ...... kirjoitti:

Älä hyvä ihminen suo H.lle huomiota, en ole tavannut koskaan noin lapsellista vanhaa miestä.

"...."

Tuskinpa musta-sukkaisuus on sinullekaan hyväksi.
        Sinä kun joudut vieläkin elämässäsi etsimään.
        Jokainen sieni on arvokas, minkä löydät.

H.

• Uskon että useimmat ymmärtävät että tarkoituksesi on loukata ja vähätellä eläkeläisiä. Jos esittäisit mielipiteesi asiallisesti luulen että saisit enemmän kiinnostusta aikaan itse asiaan.

• bessie* kirjoitti:

No juu, onhan noita pummeja kaiken laisia.

Sanalla pummi kuitenkin on melko vakiintunut merkitys. Olen minäkin eräänkin purjehduspummin elämäni aikana nähnyt, tutustunutkin, olen myös joskus jutellut Itävaltalaisen yrittäjän kanssa jolle hiihtopummeista on tullut kohtuuttoman suuri rasite.
        Ihmisistä puhuttaessa sana pummi ei tarkoita minulle mitään muuta kuin ITSELLEEN hyötyä tavoittelevaa ihmistä, muut maksavat, eikä se maksaminen ole aina VAPAAEHTOISTA.

Loinen sanaa nyt vain ei käytetä ihmisestä puhuttaessa, ei ainakaan julkisessa keskustelussa. Sinä voit sitä ja sinulle muistaakseni niin rakasta n-sanaa käyttää mielin määrin yksityisissä keskusteluissasi.
        Mutta esimerkiksi täällä on väärin yrittää vetää muut mukaan tai loukata muita käyttämällä sanoja jotka voivat loukata.

"bessie*"

Tympimöhkö
        Siinä sinulle Harry Potteria.
        Loukkaannu nyt pudotessasi tuoliltasi.

Sivistynyt keskustelu ei ole SUOMALAISTA.
        Se on kuin löysä Mämmi, joka valuu Kansain-välisiin viemäreihin.
        Mistä se nostetaan turistien lautasille.

N-sana ei ole minun keksintöäni.
        Se on piiskaavien vanhenpieni syytä.
        Tai joku heevetin keski-koulu.
        Koulutuksesta kotoisin kuitenkin.
        Ja ihan turha luulla että minusta tulisi hintti.
        Vaikka siitä on tullut muotia.
        Kouluissakin.

H.

• olenko väärässä
        Paloma.se.co kirjoitti:

Uskon että useimmat ymmärtävät että tarkoituksesi on loukata ja vähätellä eläkeläisiä. Jos esittäisit mielipiteesi asiallisesti luulen että saisit enemmän kiinnostusta aikaan itse asiaan.

Mitä jos kohdistaisit viesti si =DW= lle etkä hunksille. Deewee se on joka täällä on viljellyt loispummieläkeläis sanaa.

• olenko väärässä kirjoitti:

Mitä jos kohdistaisit viesti si =DW= lle etkä hunksille. Deewee se on joka täällä on viljellyt loispummieläkeläis sanaa.

DW:lle minä vastasin.

• plusplusplus
        olenko väärässä kirjoitti:

Olet sä väärässä nyt.

• olenko väärässä kirjoitti:

"olenko väärässä"

Ei minua haittaa kenelle nauretaan.
        Kunhan nauretaan hölmöille.
        Ja pitää muistaa että teeveekin tekee parhaansa.
        Ja palomaa ei saa kiusata.

H.

• hunksz kirjoitti:

"bessie*"

Tympimöhkö
        Siinä sinulle Harry Potteria.
        Loukkaannu nyt pudotessasi tuoliltasi.

Sivistynyt keskustelu ei ole SUOMALAISTA.
        Se on kuin löysä Mämmi, joka valuu Kansain-välisiin viemäreihin.
        Mistä se nostetaan turistien lautasille.

N-sana ei ole minun keksintöäni.
        Se on piiskaavien vanhenpieni syytä.
        Tai joku heevetin keski-koulu.
        Koulutuksesta kotoisin kuitenkin.
        Ja ihan turha luulla että minusta tulisi hintti.
        Vaikka siitä on tullut muotia.
        Kouluissakin.

H.

"Sivistynyt keskustelu ei ole SUOMALAISTA"
        OHO. Olipa taas paksua.
        En ole elämässäni ollut juttusilla suomalaisten kanssa jotka nimittelvät tuntemattomia keskustelukumppaneitaan ämmiksi tai loispummeiksi.

Ryhmä suomalaisia coctai-kutsuilla. (Eivät ole tavanneet aikaisemmin.) "Kuules ämmänläyskä....sä et oo ansainnut eläkettäsi. " Oot pummi ja loinen"

Kuysujen isäntä saattaisi sinut ovelle.

• ,--,
        Paloma.se.co kirjoitti:

OHO. Olipa taas paksua.
        En ole elämässäni ollut juttusilla suomalaisten kanssa jotka nimittelvät tuntemattomia keskustelukumppaneitaan ämmiksi tai loispummeiksi.

Ryhmä suomalaisia coctai-kutsuilla. (Eivät ole tavanneet aikaisemmin.) "Kuules ämmänläyskä....sä et oo ansainnut eläkettäsi. " Oot pummi ja loinen"

Jos on kiinni siitä, missä ympäristössä on elänyt?

OHO. Olipa taas paksua.

Tais tulla kiireessä turhan monta typoa.

nimittelivät
        coctail-kutsuilla
        kutsujen

tarkkasilmäinen voi löytää lisää.
        (Odottelen edelleenkin kutsua kaihileikkaukseen ;)

OHO. Olipa taas paksua.

"paloma.se.co"

Bessiessä on vikansa.
        Mutta ei hän huumorin-tajuton ole.
        Muuten vaan tympimys.

Ja minä en kiukuttele eläkkeistä.
        Sen jätän telkkarille.

Heevetin Lohi-loinen.
        Minä ruiskutan sinuun Rotenonia kohta.

H.

• Olin väärässä
        Paloma.se.co kirjoitti:

DW:lle minä vastasin.

teevee oli liian kaukana jotta olisin huomannut että sille vastasit. sorge...

• ...... kirjoitti:

Nojaa, minusta on ihailtavaa ja jopa tavoiteltavaa jos rohkene tunnustaa että tunnistaa vielä sisällään sen pienen työtn tai pojan millainen joskus on ollut.

• L - L

Kaksijakoinen tulkinta?

Halveksunnasta ko. olotilan kaipuuseen?
      Halveksunta on ymmärrettävää, vai onko?

Joissakin kannanotoissa on aistittavissa jonkin asteista kateutta kyseisen elämäntavan omaksuneita tai saavuttaneita kohtaan!

• L - L

Miten usein tuo laukaistaan vasten asianomaisen kasvoja?

Tuskin monellekaan!

Elämässäni on yksi vaihe jolloin joidenkin tuttavieni ilmeet ja äänensävytolivat paljon puhuvia ja joskus satuin kuulemaan selkäni takana jonkin hajapätkän mielipiteiden vaihdosta. Sattumalta kuulemieni pätkien sisällön olisi voinut tulkita merkitsevän aloituksen termiä mutta en kuullut sitä käytettävän.

Kyseessä oli pitkäikaistyöttömyyteni vuodet jolloin olin, vaivojani säästämättä, hakemassa töitä Espanjassa nostaen siellä ns. ansiosidonnaista päivärahaa.
      Koska työtä ei tarjottu niin remontoin joutessani asuntoamme vaimoni toimiessa viihdyttäjänä, apurina ja maalarina.
      Vaimoni ei nostanut edes päivärahaa vaan piti nuo kuukuaudet "kipeinään".

• "L-L"

70 alkaa olla tuskallista.
        Sitä alkaa kaipaamaan kaikkea vanhaa.
        Varsinkin jos oma ikä-luokka alkaa vaivaamaan.
        Sanoisinko että hukkuu massaan.

H.

• Tobias*
        hunksz kirjoitti:

"L-L"

70 alkaa olla tuskallista.
        Sitä alkaa kaipaamaan kaikkea vanhaa.
        Varsinkin jos oma ikä-luokka alkaa vaivaamaan.
        Sanoisinko että hukkuu massaan.

H.

Selvyyden vuoksi: lois (loinen) on ainakin luovutetun Karjalan alueella tarkoittanut maatonta / tilatonta, mutta toisille työtätekevää väestöä, eikä lois ole ollut tuolloin mikään haukkumasana.

• veronmaksaja minäkin

Turhaa höyryämistä koko ketju. Ei ketään veronmaksajaa voi loipummiksi sanoa, sen kertoo terve järkikin. Myös DW maksaa tupakka- ja alkoholiveroa. Siinä mielessä hänkään ei ole loispummi. Yleisönosastoihin kirjoitteluista tuskin verollista tienaa tai tällaisesta palstakirjoittelusta. Vaikka työstä se varmaan käy sekin, kun ympäri vuorokaudet niitä kirjoittelee. Ei ainakaan minun tililleli ole kopsahtanut tästä mitään. Ehkä en ole ollut tarpeeksi ahkera? Sossun luukulta kai nostetaan verotonta? Ei ole kokemusta, mutta luulisin.

• posari

Loispummi on mun mielestä tuplasti toista/toisia hyväksikäyttäjä.L

• Haukotus-

Hohhoijaa, vähissä on puheenaiheet.

• posari

Niin on. Pitäis saada vähän äksöniä!N

• ++ ++
        posari kirjoitti:

Mutta mieluummin plusmerkkistä.

• tulee säpinää
        posari kirjoitti:

Tee joku provoalotus.

• posari
        tulee säpinää kirjoitti:

Tee joku provoalotus.

Kannatan hyvää aloitusta!

• tiedätkö
        posari kirjoitti:

Kannatan hyvää aloitusta!

Mikä on loispummin vastakohta, löytyykö ?

• posari
        tiedätkö kirjoitti:

Mikä on loispummin vastakohta, löytyykö ?

laupias samarialainenS

• konnarinna

Eikö ihmisen luonteen ja älyn, tai sen puuttumisen, voi tunnistaa hänen kielenkäytöstään?

• ...

Huvittavaa.

Loispummi ei tosiaankaan ole mikään mun keksintö, ihan yleinen termi internetissä, jota käytetään vähän kaikkialla satunnaisesti, koska se on erittäin kuvaava ja selkeä ilmaisu. Jotenkin naurattaa tämä hirvittävä polemiikki yhdestä sanasta. Onko se niin, että se älähtää, johon kalikka kalahtaa?????????

=DW=

• ..?..

Sinä huvitat.
        Miksi toistat ja toistat tautofonisesti samaa sanaa?

Luuletko, ettei meillä muilla muisti pelaa?

• miksi muuten...

Juuri sellaista minulle on tullut mieleen, kun jatkuvasti niistä loispummeista kirjoittelet, että se älähtää, johon kalikka kalahtaa.

• sie sahen
        miksi muuten... kirjoitti:

Juuri sellaista minulle on tullut mieleen, kun jatkuvasti niistä loispummeista kirjoittelet, että se älähtää, johon kalikka kalahtaa.

Tuo sana "loispummi" on alkuaan saksasta lähtöisin.

Alkuperäinen sana kirjoitetaan muotoon "DoisWummi" ja se
        tarkoittaa ihmistä, joka ei osaa ajaa ruostuneella muskeliautollaan liikenneympyrässä.

• ...
        miksi muuten... kirjoitti:

Ja kova älinä on muuten ollutkin, jatkuvasti kaikki ruputtamasta yhdestä sanasta.

Laskeppa muuten viestit ketjussa, aika stanan monta, kai neljä mun kirjoittamaa :D

=DW=

• ... kirjoitti:

Ja kova älinä on muuten ollutkin, jatkuvasti kaikki ruputtamasta yhdestä sanasta.

Laskeppa muuten viestit ketjussa, aika stanan monta, kai neljä mun kirjoittamaa :D

=DW=

No sehän lienee tarkoituksesikin ;).

• -------

Aikooko =DW= jäädä joskus eläkkeelle, loispummiksi?
        Tuomitset ihmiset jotka saavat eläkettä, itse varmaan kieltäydyt nostamasta eläkettäsi, jos elät kuten muilta vaadit.

• yks vaan
        lusiina kirjoitti:

No sehän lienee tarkoituksesikin ;).

Hänen mielestä melkein kaikki eläkeläiset ovat loispummieläkeläisiä, sana tulee esiin tämän tästä, ei sitä voi olla huomaamatta.
        Onko se katkeruutta meitä 60 kohtaan, vähän vaikuttaa.

• yks vaan kirjoitti:

Hänen mielestä melkein kaikki eläkeläiset ovat loispummieläkeläisiä, sana tulee esiin tämän tästä, ei sitä voi olla huomaamatta.
        Onko se katkeruutta meitä 60 kohtaan, vähän vaikuttaa.

No, en tiedä onko katkeruutta vai mitä mutta joka tapauksessa ikävältä kalskahtava nimitys kuitenkin. Voihan olla et =DW= on vain vähän räväkämpi persoona ilmaisuissaan eikä aina perille asti ajattele millä nimikkeillä kirjoittaa ihmisistä.. Tai sitten haluaa vain tahallaa provosoida ja mehän provosoidumme :).

• tiippataappa
        lusiina kirjoitti:

No, en tiedä onko katkeruutta vai mitä mutta joka tapauksessa ikävältä kalskahtava nimitys kuitenkin. Voihan olla et =DW= on vain vähän räväkämpi persoona ilmaisuissaan eikä aina perille asti ajattele millä nimikkeillä kirjoittaa ihmisistä.. Tai sitten haluaa vain tahallaa provosoida ja mehän provosoidumme :).

Joillakin on tavat, toisilla ei.

• tiippataappa kirjoitti:

Joillakin on tavat, toisilla ei.

Nojaa. Kun on kyse tästäkin palstasta, tuokin kannattaa suhteuttaa oikeisiin mittasuhteisiin. Ehkä.

• tiippataappa
        lusiina kirjoitti:

Nojaa. Kun on kyse tästäkin palstasta, tuokin kannattaa suhteuttaa oikeisiin mittasuhteisiin. Ehkä.

Sanana varmasti minulle vähemmän tärkeä ja huomioonotettava kuin itse sanojalle.

Lähinnä se huvittakin asiassa.

• tiippataappa kirjoitti:

Sanana varmasti minulle vähemmän tärkeä ja huomioonotettava kuin itse sanojalle.

Lähinnä se huvittakin asiassa.

Todellakin. Kirjoituksista huokuu kiihkeys ja tunnelataus sanoihin ja sanankäyttöön. Huvittavaakin juu :)

• koturi haluu olla ;)

"Määrittele loispummi"

Eliitti on juuri noita loispummeja esim. ja YLE myös kun saivat kansan maksamaan YLE-VERO mutta sehän oli eliitti joka meidät tuohonkin kuoppaan kaivoi.

"Itse en haluaisi olla"

Minulle taas sopis olla vaikka loispummi, kunhan saisi oikein hyvin imettyä elintasoa sillä tavoin.

• hyvää jatkoa.

Itse en tunne syyllisyyttä tuosta sanasta vai pitäisikö, jos niin meitä olisi iso joukko.

• eppu2

Eikö se riitä, kun itse tietää, mikä ja kuka on tai ei ole?
      Ei kukaan ole nähnyt kenenkään toisen elämän jokaista hetkeä, että voisi määritellä toisen ihmisen, jollain typerällä sanalla.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11467
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9940
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      150
      5619
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3794
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3760
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3645
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3388
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3193
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2835
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2623
    Aihe