Eläimiä kohtelusta valehdellaan surutta,

eri meedioissa !

Laittakaapa Googleen hauksi "eläinten kohtelu" TULEE YLI 200 TUHATTA OSUMAA ja pääosa täyttä valetta, sekoitetaan tuotantoeläimet ja muut liskot keskenään ja huonoa kohtelua on myös eläinten "vangitseminen" ja vastaava.
Itse asun syvimmässä maaseutumaisemassa kuin olla voi ja ammattini puolesta olen käynyt ehkä kahdella tuhannella tilalla JA MISSÄÄN EN OLE KOHDANNUT HUONOA KOHTELUA, edes mitään siihen viittaavaa.

7

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Esiin on

tuotu mm sähköpiiska, en ole pitkän elämäni aikana nähnyt sellaista tai saati sellaista käytettävän, syykin on yksinkertainen, sillä ei ole mitään tehoa esim vauhkoontuneeseen eläimeen..

• Muamuija

Oma muistikuvani myös noin 30 vuoden ajalta, että alkuvuosina joitakin kertoja ELÄINLÄÄKÄRI yritti ensin sähköpoiskalla ajaa halvaantunutta lehmää ylös, ja ellei sillä noussut, alettiin etsiä nostovehjettä lainaksi. Enää vuosiin en ole nähnyt missään käytettävän sähköpiiskaa.

• Ei kiellettyäkään..
        Muamuija kirjoitti:

Oma muistikuvani myös noin 30 vuoden ajalta, että alkuvuosina joitakin kertoja ELÄINLÄÄKÄRI yritti ensin sähköpoiskalla ajaa halvaantunutta lehmää ylös, ja ellei sillä noussut, alettiin etsiä nostovehjettä lainaksi. Enää vuosiin en ole nähnyt missään käytettävän sähköpiiskaa.

8 §
        Yleiset vaatimukset
        Teuraseläimiä on kohdeltava rauhallisesti. Eläinten siirtämisessä ja muussa käsittelyssä on
        pyrittävä käyttämään hyväksi niiden lajinomaista käyttäytymistä, kuten laumavaistoa. Eläintä ei saa lyödä, potkia tai muutoin vahingoittaa eikä eläinten erityisen herkkiä ruumiinosia saa painaa kipua tai tuskaa tuottavalla tavalla. Eläintä ei saa raahata vetämällä sarvista, jaloista, hännästä, turkista, korvista tai suoraan päästä. Eläinten häntiä ei saa murskata, vääntää tai katkaista eikä eläimiä saa tarttua silmistä.
        Jos siirrettävät eläimet kieltäytyvät liikkumasta siten, että tarvitaan ohjausta tai pakotteita, näiden toimien on oltava mahdollisimman lieviä. Ohjauskeinoa tai pakotetta tulee arvioida toimenpiteen eläimessä aikaansaamaan vaikutukseen ja siihen, olisiko sama vaikutus saatavissa aikaan jollain muulla lievemmällä ohjauskeinolla tai pakotteella.

Sähköpiiskaa saa käyttää vain täysikasvuisten nautojen ja sikojen ohjaamiseen, jos se on ehdottoman välttämätöntä. Jos sähköpiiskaa käytetään, eläimellä on oltava esteetön mahdollisuus liikkua. Sähköpiiskaa saa käyttää vain näiden eläinten takaosan lihaksiin enintään
        yhden sekunnin ajan, eikä iskuja saa antaa tarpeettoman tiheään

Eli tuossa käsiteltiin kuolemaan tuomittujen eläinten kohtelua, ja vaatimusten ollen niiden kohteluun noin selvät, kuinka lempeästi meidän pitääkään osata kohdella eläimiä, joiden on tarkoitus jatkaa maallista vaellustaan?

• Parsinavetat

kielletään, miksiköhän ?

• Siksi että

KEPU ja MTK on voideltu.

• Simo Siili

Lerppa kiusaa pitämiään sikoja. Olen itse ollut hakemassa teuraskuormaa kun tämä paskiainen käytti surutta sähköpiiskaa.Kun näin tuon tapauksen annoin lerpalle sähköä. Lerpalla on järki jäässä.

• Sähkö ei

tehoa kaikkiin, mutta suurin osa potilaista siitä hyötyy..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe