Tuntuu 70 sivulla olevan nyt ,jonkinlainen puhdistus käynnissä . Itse en ole kiinnostunut näidenkanssa paljoakaan keskustella .
Jos olen iloinen kun saan elää terveenä . ja nauttiakkin tästä.
Ei se miellytä ,-- Ja vastauksia en saa koska tietävät, että asun Ruotsissa .
aina huomaa että monella tämänikäisellä ei saiat ole aina näin hyvin - Sitä Rasistiasia ajatuksia on monella . Suomalaisen kateus .
Mutta jotain silti puuttuu minultakin , ja koitan etsiä .
Onhan minulla aikaa -- koira vaan on esteenä --niinettä aika suppesksi se koirankanssa tämä ulkopuolinen elämä on käynyt .
Toivottavasti ,ette ota omaa koiraa enään kun alkaa jo ikä rasittaa .
Vaikka tuleehan ulkoiltua , luulisin nyt enemmän ,kun ilmankoiraa
Kevättä on jo ilmassa ja kukkaset nousee meilläpäin jo ylös mullasta . Puissa Urvut on jo täyspitkiä , ja monella allergia vaivaa.
Sananvapaus
25
135
Vastaukset
Tervehdys tälle palstalle,jotenkin tuo meidän palsta on kehittynyt ,sisäänlämpiäväksi.. Sanat eivä purkaudu sinne meikäläisellä sopivasti,koska
ympäristö tuli yksien piiriksi..
Ihanaa,kun tulee kesä pääsemme mökille,ihailemaan sipulikukkia,jotka het pävien ilmestyttyä nousevat loistoonsa..
Pärjäillään ja odotellaan auringon lämpöä..- ajankohtaista.sananvapau
Sensuuriohjeet tulleet jakeluun: http://mvlehti.net/2015/10/21/poliiseille-tuli-kielto-kertoa-turvapaikanhakijoiden-rikoksista/
Sama astetta alkuperäisemmässä lähteessä: http://www.uusilahti.fi/jutut/lahesta/2015/10/21/poliiseille-tuli-kielto-kertoa-turvapaikanhakijoiden-rikoksista
Hyvää sananvapauden viikkoa kaikille!
Eka kerran näen Miinus merkin . täälä 80 kirjoituksissa .
Onhan tämänkin Lukenut 17 --mikä on kun ei uskalleta sanoa ,sanottavaa piisaa ollaanhan jo melkein kaiken kokeneet , ja vioistakin oppineet , ja rauhoittuneet . (0 on se yleinen merkki liikenteessäkin -- aja hilsempaa . ;=)
ne jotka vielä ovat liikunta kykyisiä on hyvä mennä ottaan D-vitamiinia auringosta --tänään paistoi tääläpäin aurinko. Ja taas jäevessäkään ei ollut aamullakaan jäähilettä.Luin sen Prohvessorin Urpon kirjoituksen siittä , että lasten olisi pidettävä vanhoista isästäja äidistä huolta ,. sehän nyt ei ihan noinvaan käykkään --kun nelapset saattaa olla toisellapuolella maapalloa . tai sitten eivät ole itsekkään saaneet aikoinaan minkäänlaista tukea ja turvaa vanhemmiltaan .
Siinäpä onkin taasen hallituksellakin jotain pohtimista .
Unohtuu pian vaikka ne tositarpeessa olevat niihin kakkavaippoihin niissä kalleissa hotokodeissa mihinkä nämä hoidettavat maksaa isot rahat ja nekin maksut menee ulkolaisten firmojen hoitokuluiksi , ja kuinka kalliiksi nämä on todettu ja laskettu .
Kodinomaiset olot olisi saatava järjestetyä ajoissa josta vanhus sais itse päättää mitä apua tarvitsee ,nämä olot olisi kuntoon ensin ,
Sairaalle on saatava kunnollinen hoito . Hänhän maksaa kuitenkin eläkkeestään .
Kuntoutus on kaikenikäisille oltava sama ,jos on vaikka jostain syystä voimat paenneet , kuntouttamalla saadaan ihmeitä aikaan ja säästetään paljon ,kun saadaan vammasta " esm. jakavamman takia" taas ihminen jaloilleen ,eikä makuuteta , mikä voi olla sen aikaisessa hoidossa hoitajille helpoin tapa
Ja inhimillisyyttä enemmän -onhan sentään hänkin potilas ,ollut verojamaksava ,ja maksaa eläkkeestäänkin verotoa.
Minäkin Sinne Suomeen maksan veroa .enkä koskaan tule niitä tarvitsemaan , ja meitäkin on paljon.
Harkitsin eläkkeelle jädessäni ,että muutan KotiSuomeen --mutta nyt jo 80 v olen saanut todeta että hyvä että en sentään lähtenytkään 65 vuotiaana ,sinne.- fiiulin*
Olen ihmetellyt kun sinua ei ole juuri tuolla 70 palstalla näkynyt silloin kun minä poikkean siellä.
Ajattelin jo että olet lähtenyt etelään juhlimaan.
Onnea vain sinulle, vaikka en huomannut koko asiaa silloin kun se tapahtui.
Lähetin sinulle ystävän kukkasen , mutta en ajatellut että et edes tiedä minun oikeata nimeäni, jolla sen SP-tin lähetin sinulle.
Nyt vasta hoksaisn ja muistin kun kerran kerroit ettet avaa mitään vieraita posteja.
No mitäpä tuosta, ollutta ja mennyttä , mutta se ei ole ollutta ja mennyttä, että saat minut pian kiinni näissä vuosien virroissa,
Koetahan voida hyvin Jerryinesi, ja voithan sinä, tomera tyttö.Huomasin että tämä vanha Aloitus on taas herännyt eloon . Sananvapaus.
Nyt on jo taas vierähtänyt aliotukseta aikaa --mutta ei se mitään Onhan sitä kiva "tappaa vanha tuttu" Ja Fiiulia olen kaivannut
Toivottavasti voit hyvin -- Minä olen suruissani Jerryn poismenosta . -
Kirjoitin tämän 15/10 2015- Näin.meillä.naapurissa
Sananvapaudesta.
Suomessa on ollut jo useita kuukausia ankara sensuuri mediassa. Yksi erityisesti Suomen ja Ruotsin tapahtumiin keskittynyt vaihtoehtomedia on http://mvlehti.net/ ja toinen, nykyään pääasiassa Ukrainan ja Syyrian seudun asioista raportoiva http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=4&id
Valejuutalaisten, siis kasaarien, asioista kirjoittaa vapaimmin http://magneettimedia.com/ ja muista maailman asioista sieltä täältä http://nwohavaintoja.blogspot.fi/ joista viimeksimainittu on ollut laittomassa pakkohoidossa Suomessa väärinajattelijana. Ainakin tuossa viimeisessä on joskus selvää huuhaatakin, ehkä sitä edellisessäkin ja syynä saattanee olla se, että sitten kaikki laskettaisiin huuhaaksi, vaikka totta niissä on enemmän kuin ns valtamedioissa. Kaksi viimeksimainittua yleensä julkaisevat muualla maailmassa julkaistuja uutisia suomennettuina (linkit alkuperäisiin poikkeuksetta mukana). Energia-alalta ja varsinkin ydinenergian alata amerikaksi linkistä http://enenews.com/
Kaksi ensiksimainittua uutislähdettä toimii ulkomailla, minne Suomen sensuurin on vaikeampi päästä käsiksi. Jotain näistä kyllä joku tuhoaa; eivät näy minulla kokonaan.
Surkealla tasolla on Suomen sananvapaus ja sen kiristäminen ja kriminalisointi etenee uskomatonta vauhtia. Samalla valtio on ilmoittanut kouluttavansa 200 nettitrollia pilaamaan keskustelupalstat ja keräämään tiedot väärinajattelijoista. Minä esimerkiksi jo melkein kaksi vuotta sitten sain peitellyn uhkauksen nettikirjoittelustani, kun en ollut kaikista asioista samaa mieltä virallisten valheitten kanssa.
Ymmärtääkseni Ruotsissakaan ei sananvapautta enää juuri ole esim. Saksasta nyt puhumattakaan. - samaumirjami
Näin.meillä.naapurissa kirjoitti:
Sananvapaudesta.
Suomessa on ollut jo useita kuukausia ankara sensuuri mediassa. Yksi erityisesti Suomen ja Ruotsin tapahtumiin keskittynyt vaihtoehtomedia on http://mvlehti.net/ ja toinen, nykyään pääasiassa Ukrainan ja Syyrian seudun asioista raportoiva http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=4&id
Valejuutalaisten, siis kasaarien, asioista kirjoittaa vapaimmin http://magneettimedia.com/ ja muista maailman asioista sieltä täältä http://nwohavaintoja.blogspot.fi/ joista viimeksimainittu on ollut laittomassa pakkohoidossa Suomessa väärinajattelijana. Ainakin tuossa viimeisessä on joskus selvää huuhaatakin, ehkä sitä edellisessäkin ja syynä saattanee olla se, että sitten kaikki laskettaisiin huuhaaksi, vaikka totta niissä on enemmän kuin ns valtamedioissa. Kaksi viimeksimainittua yleensä julkaisevat muualla maailmassa julkaistuja uutisia suomennettuina (linkit alkuperäisiin poikkeuksetta mukana). Energia-alalta ja varsinkin ydinenergian alata amerikaksi linkistä http://enenews.com/
Kaksi ensiksimainittua uutislähdettä toimii ulkomailla, minne Suomen sensuurin on vaikeampi päästä käsiksi. Jotain näistä kyllä joku tuhoaa; eivät näy minulla kokonaan.
Surkealla tasolla on Suomen sananvapaus ja sen kiristäminen ja kriminalisointi etenee uskomatonta vauhtia. Samalla valtio on ilmoittanut kouluttavansa 200 nettitrollia pilaamaan keskustelupalstat ja keräämään tiedot väärinajattelijoista. Minä esimerkiksi jo melkein kaksi vuotta sitten sain peitellyn uhkauksen nettikirjoittelustani, kun en ollut kaikista asioista samaa mieltä virallisten valheitten kanssa.
Ymmärtääkseni Ruotsissakaan ei sananvapautta enää juuri ole esim. Saksasta nyt puhumattakaan.Näin on marjat .
Putini on haaveilut Neuvostoliitosta -- en nyt muisa mikä se kokous oli ,missä Putin puhui--luin sitä lehdestä vai olinko TV:stä sitä tietoa saamassa -- .
Näitä tietolähteitä kyllä on -- että ei enään "tässäiässä meinaa Perässä pysyä" ,vai onko tulva ollut nykyään hyökyaallon tapaista ---kyllä sen luulis jo laantuvan --- onko ollut jo liian kauan , liian tyyntä.
U.M
- Makriina ek
Toivoisi, että tälle puolelle löytäisi lisää entisiä seitsenkymppisiä, koska palsta on hiljainen. Toistaiseksi ei ole ilkeilyä ollut havaittavissa.
Täällä kirjoitetaan asia ja sillä sipuli, ei ole tarpeen tulkita rivien välistä todellisia tarkoituksia ja uumoilla taka-ajatuksia, kuten 70 palstalla. - *Kukkahame*
Minäkin toin koneeni tänne tilaa on ja tervetta löytyy, sitä tilaa me tarvitaan on niin paljon asiaa.
Kävin hautausmaalla keräämässä kynttilälyhdyt ja oksia oli paljon, on pollut niin myrskyistä.
Mikähän siinä paikassa on kun tykkään kävellä siellä ja kuunnella kuusien urkuja, se rauha ja tila on jotenkin nautinnollista.
Kiire häviää taivaan tuuliin ja jää aikaa ajatella aikaa kun he kaikki vielä elivät.
Nyt laitoin muussiperunat kiehumaan ja loimulohen kanssa hmmmmm nam!
Kiva kun löysin tämän, no paremminkin muistin olen käynyt täällä aiemmin enemmänkin. Voi harmi fiuulin* kun en ole kiittänyt kukkasista . Aina sillontällön kyllä katson postinkin . Mutta jos en tullelähettäjää ,en avaa .
juhlat on juhlittu ja nyt sitten mennään tyttären ja hänen tytön kanssa jonnekkin terveyttä hoitaan -- on kai jokin kylpyläntapainen . Ja jalkahoidonkin sain --ja niitä kukkasia , jotka on jo heitetty poiskin.
Olivat järjestäneet minulle oikein hienot juhlat -- ja itse olivat kutsuneetkin --kyllä sitä oli sukua ja parhaat kaverit mukana .
Pojan taloyhtiössä on sellanen lukaali jossa on kiva pitää juhlia . Ei tarvitse viedä mitään pöytä kalustuksia --kaikki on ja lasiakin jos jonkinlaisia
Täälä on mukava kirjoitella , eikös vaan :=)- pUMaajakohan
Sananvapaus tuo myös vastuun sanomisistaan ja kirjoittamistaan.
Tämn soisi tämänkin avaajan tiedostavan kun tuohon häirikköviesteilyyn kirjoitti tuntevansa "att2" nikillä kirjoittavan.
Jos täämä kirjoittaa kuten kerrotaan sopimattomia niin oisi hyvä ilmoittaa ettei taas haukuta väärää puuta.- voi-voi-voi
Vai tuntee? Eipä ole ihme.
Kaksi "punikkia" muuttanut Ruotsiin ja sieltä täytyy vielä arvostella Suomen oloja muutaman palsta kirjoittajan "tilastollisella otannalla"? Joo, ei mene hyvin täällä, jos yks´ja sama kirjoittaa ketjuun useita viestejä valitellen oloaan ja kateuttaan johtajien suurilla palkoilla ja eläkkeillä, niin ei se ole koko Suomen kansan mielipide.
Kirjoittakaa edes ymmärrettävästi, vai onko jo kirjoitus taitokin hukkunut ruotsalaisilta?
- Minähänsevan
Jaha siinäpä meillä pohjolan asukkailla onkin nyt pulma --millä ne kaikki Pakolaiset saavaT KATON PÄITTENSÄ PÄÄLLE --TOIVOTTAVASTI LAPSET SAAVAT KOULUNKÄYNNIN ALKUUN .
nYT OLLAAN JO TOTUTTU ERIVÄRISIINKIN IHMISIIN JA TOIVOTTAVASTI SAMA KÄSITYS ON USEIMMILLA NIINKUN MINULLAKIN ,ETTÄ HE OVAT SAMAnlaisia ihmisiä samoineen perustarpeineen kun me kaikki .
Koitetaan jatkaa niinkun ennenkin -- positiivisella mielellä. Niin kaikki tapahtuu paremmin - sopeutuminen heille on varmaankin vaikeaa .
Tiedän koska itse olen vaihtanut kotimaatani --onneksi syntymämaani on lähellä ja saan aina käydä sillonkun itse haluan . Varsinkin nyt kun olen eläkkeellä ja yksin kun Jerrycottonikin kuoli .
U.M- NZWO
Näinhän ne saavat katon päänsä päälle: http://mvlehti.net/2015/10/21/matut-keulille-asuntojonossa-tukholmassa-saavat-ilmaisen-asumisen/ ja näin: http://mvlehti.net/2015/10/21/tajukangas-uppsalassa-asunnottomat-kadulle-muslimit-erityismajoitukseen/ Alkuasukkaista viis.
Samaa Italiassa: http://mvlehti.net/2015/10/20/suomalaistenkin-tulevaisuus-video/
Ei mene kauaa siihen, kun täällä aletaan ottaa pakolla yksityisomisteisia asuntoja matujen käyttöön ja alkuasukkaat kadulle. Sano minun sanoneen! Valkoinen rotu on päätetty hävittää sukupuuttoon.
- skillassako
SIISTIÄ
olla pitää. Oispa 70 palstalla kuin Pressalla Pietarissa.
Koskahan sumpit ymmärretään vaihtaa PRESIDENTTI.SEKOITUS-PKT. - millaurjami
Meillä täälä on aika hissunkissun oltu Pakolsis asioista . Mutta nyt kun Pikkunatsit on alkaneet tuhota niitä asuntoloita ,--8 on jo eripuolilla menny poroksi -- ja tässä lähellä tukholmaa Upslan Väspyssä oli läheltä piti tapaus tänään --SE ONNEKSI HUOMATTIIN ENNENKUN palo oli sytytetty -
Ne jos jotkut on Terroristia ..--- Mutta --kun-- kyselyssä täälä eduskunnalta kysyttiin Maahanmuutosta oli 77% vastasi kielteisesti -- niinhän se on
"niin metsä vastaa kuinka sinne huudetaan"
Puolet nyt tulleista pakolaisista tänne on kadonneet kun tuhkatuuleen -- menneet maanalle --tai sitten Suomenrajojen yli .Henkensä edestä -
U.M- vieraslajit.pois
Harmi, että polttelevat ennenkuin vieraslajit ovat saapuneet. Nehän tunnetusti pitää hävittää, koska tuhoavat kotoperäiset. Ruåtsalaiset ovat turhan innokkaita - odottaisivat nyt sen aikaa, että tilat täyttyvät ja sitten viisaasti polttaisivat sillä tavalla, että kaikki palaisivat. Eli tuli kaikille uloskäynneille ja yhtä aikaa.
- ullamirjamiUM
KatselinRuotsin TV lähetystä --pääministeri oli haastateltavana -- ei antanut haastattelia paljoo puheenvuoroa ja keskeytti usein . Pääminirteri vastas jyrkästi että nyt on Ruotsin mitta täysi.
Ja sellaisia pikkunatsia jotka lapsia koulutiloissa on aikeissa surmata --onneksi ei kerinnyt kun 2 tappaa--ja itsensä --kakasi haavoitti
Torstaina 22p lokakuuta --2015 ,
onneksi poliisi kerkis paikalle ajoissa , ei niinkun suomessa --hidasteltiin ,vaikka poliisia oli paikalla ..ja se hullu kerkis tehdä tuhoa. --samanlainen oli Feispuukista saanut näitä kavereita ,oli yllytyshullu --ja niitä piisaa --jonkin laISTA VALVONTAA PITÄIS KEKSIÄ AJOISSA
Tääläkin Nyt # nimim . vieraslajit pois -- onko hänkään ihan järjissään -
U.M- Ikean.päättömät.päivät
Västeråsin Ikean tekninen häiriö sitten oli sinunkin mielestäsi ihan OK? Niin ruåtsin poliitikkojenkin. Ja suomaan. Ei ottaneet poliitikot osaa edes sanoin. Yrittivät olla hiljaa ja estää tiedon kulkua.
Mitäpä jos siellä Västeråsissakin olisi poistettu vieraslajit heti kun niitä alkoi ilmaantumaan? Olisiko se ollut mielestäsi väärin? Nythän vieraslaji pääsi ilmaiseen täysylöspitoon pitkäksi aikaa. Eli tarkoitus toteutui ainakin kahdella tapaa: ei karkotusta, matujen kiitos ja ylistys hyvin tehdystä vääräuskoisten halalista. Eikä kukaan puhu rasismista mitään, vaikka eritrealainen sanoi valikoineensa päättömälle menolleen mahdollisimman ruåtsalaisen näköiset kohteet. Onko tämä sitä oikeaa vieraslajirikkautta? Eli onko Tukholmasyndroomasi hyvissä voimissa?
- ulkoministeri
Onko moni pelästynyt jotain ,ehkä leimaantumista ,vai mistä johtuu kun suomi 24 70 ja 80 ovat hiljentyneet ---aiheitam kyllä riittää --vaikka ollaankin "melkein" muumioita mutte ei ihan .
u.m - rauhallisesti
Nyt onkin hiljasta pakolaisista ei juuri puhuta --mutta meilläpäin niitä on liikenteessä. On pikkusen Vaihtuneet nyt --ei ole Finska Jäveliä -- On pikkusen rotu vaihtunu.
Eihän Me Suomalaistkaan olla samaa rotua kun Ruotsalaiset . Kaskun niitä on tänne oikein haluttu -- no nyt ovat saaneet oikein niin että ei taida kaikille löytyä kattoo päänpäälle .
Kerjäläisiä on jo ollutkin ja saaneet istuskella kauppojen ovenpielissä.
Tämä yksi jonka näin kauppakeskuksen parkkipaikalla pyysi käsi ojossa ,rahaa tietenkin, yhdeltä mieheltä joka pakkas tavaroita autoonsa . Ei antanut --ei edes katsonut päin - --- mies poistui ja rikko samalla sivupeilin mennessään --kolina vaan kuulu -- omistaja meni ja koitti noukkia maasta peilinosia -- mies jäi seisomaan --mutta omistaja ei ollut nytkään huomaavinaan .
Katkeruus kohtaa heidät --ja samaten kantaasukkaat --- kuinka kauan menee että joku pakolainen saa motoonsa . sanokaa minun sanoneen --siihen ei mene kauaa-- vaikka nämä Ruotsalaiset ovat sellaasi pelkureita Tulis pohjanmaalle Suomeen --niin heti tulis motoon.
Toivottavasti ei puukolla,kuitenkaan. - opettaakopakkanen
Tämä om ollut paha virhe medialta --
On ihannoitu näitä pohjolan sitkeitä ,NIIN sitkeyttä on tarvittukin että on saavutettu nykyinen hyvinvointi -- ja maallakin asutaan pohjolassa --
Nämä pohjolan maat näytetään mediassa tosiaankin Paratiisina- pakolaiset haluavat saada osansa myöskin kaikesta mitä he katselevat näistä kännyköistään -
Nyt on kyllä tullut heidän kansaivaelluksesta jo aika karua kuvaa TV,stäkin
Ainakin alussa näytettiin kaaosta , näitä nuoria miehiä jotka lähtivät sotaapakoon ja ihan sananmukaisesti henkensä edestä
Nyt on näytetty TV;ssä jo lapsiakin ja kokonaisia perheitä
Toivottavasti heillä olis senverran totuudenmukaista informataatiota ollut , että huolisivat ne pohjoiseen annetut Turvapaikat -- He kun ovat tulleet pussikuljetuksella jonnekkin hiljaiseen maalaiskylää --eivät ole koskaan kuvitelleet että ihmisiä voi asua myös maaseudulla
Minun käsityskykyni ulkopuolella on kaikki tämä kaaos --ja nämä raukat kun luulee että karhut ja sudet nyt syövät heidät -
Sitä kaupunkilais elämää vaan kaipaavat ja oikeen vaativat pääsä pois maaseudulta -- nythän olisi opeteltava tulla maan tavalla toimeen -- eikä odottaa liikoja .
U:M. Ulla Mirjami
on eräs "keskustelija", joka on aiheuttanut väärillä perättömillä lausumillaan melkoista haittaa näillä sivustoilla estämällä mm. nikkini käytön vastaamatta asiallisesti yhteydenottopyyntöihini jotta asia olisi hoidettu hyviä keskusteluja häritsemäättä.
Tämän toiveeni olen toistanut lukuisia kertoja ihan alussakin.Voi voi ja margariini kanssa -- millai minun nyt olisi voideltava sinun haavojasi --olenko aiheuttanut noin pahan Trauman . Sillä , että se Lopetettiin antamani Prornogravian linkistä Profiilissasi ilmoitus ylläpidolle
-- Ei silti on minullakin Arkisto tietoa -- Ja jos jotain poistetaan on siinä tosiaan ollut aihettakin .
Muut jotka ovat sen poistaneet -- Älähän nyt asielä harmittele onhan täälä Internetissä näitä ja nuorennuskin on tpahtunut :))
Vai etko enään osaa käyttää tätä -
Minun kone toimii ihan minun halujeni mukaan .
Toivon PeerGynt"lle mukavaa loppuelämää --koita kestää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383672Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal283232- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912720- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 221518
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474