Ystäväni jäi leskeksi, lapset jo muualla, ystäväni kulkee huonosti kepin kanssa.
Tarjoudun usein kuljettamaan häntä asioilla ja kaupungilla. Käymme yhdessä ostoskeskuksissa ja vien hänet lääkärin tms.
Ei siitä minulle vaikeuksia ole tullut, järjestelykysymys.
Mutta ihan joskus ajattelen, että hän voisi tarjoutua ostamaan bensaa, ede 10 l sillä usein vien hänet isompaan ostospaikkaan kuin omaan ostariin, ja kaupunkiajossa voidaan kierrellä useammassakin paikassa, jonne en itsekseni olisi päätynyt.
En ole velottanut enkä maininnut, ajattelen vain, että olisi kohteliasta edes tarjota bensatilkkasta.
Suutahdin nyt vain siitä, että olimme sopineet, että vien häet erääseen tapaamiseen "huomenna iltapäivällä, soitellaan."
Soittoa ei kuulunut ja sitten rimpautin ja kysyin miten on lähdön kanssa. Hän sanoi äkäisesti, että oli jo ajatellut, että olen unohtanut koko asian, kun en soita vaikka lupasin. Ihmettelin, minunko pitikin soittaa, olin ymmärtänyt väärin, ja hän sanoi, että hänellä ei ole varaa roikkua puhelimessa ja jahdata tuttaviaan muistuttaakseen jo sovituista asioista. Hän on järjestyksen ihminen ja tarkka.
Minusta hän on itara.
Halooo
42
228
Vastaukset
- ikävä juttu
Kulkisiko paremmin ilman keppiä?
Minäkin tunsin kerran yhtä typerän kuin sinä olet.
Olisin toivonut että hän olisi ollut viisas, kuin minä.
H.- ,.--.,
Jos on tarpeeksi perusteita, lääkärinlausunnon perusteella kunta myöntää bussimaksun hinnalla tietyn määrän taksimatkoja kuukaudessa juuri esim. kaupassa käyntiin.
Sairauden perusteella tehdyt käynnit taas korvaa Kela, joten niihin ei kunta puutu.
http://www.sosiaaliportti.fi/fi-FI/vammaispalvelujen-kasikirja/itsenaisen-elaman-tuki/liikkuminen/kuljetuspalvelu/ - -----
Onko hän aina ollut tuollainen nuuka ja äreä?
Ajattelin vain että alkava Alzheimer voi muuttaa luonnetta. - saattaa olla
Jos hän on loispummi,kysy kohteliaasti jos suuttuu niin hän on loispummi
- Pettuleipä
Minulla oli samanlainen, mutta opetin hänelle etten ole hänen palvelijansa.
Kun kiukuttelut alkoivat toistua niin kerroin, että on varmaan parempi kun hän siirtyy taksiin niin ei tarvitse pahoittaa mieltään minun vajavaisen auttamisen takia.
Viikon oli soittamatta sitten toi Interflora kukkakimpun häneltä ja lapussa oli anteeksipyyntö.
Siitä on pari vuotta aikaa ja nyt on ollut ongelmatonta joka suhteessa ja täti on aina itse aurinko ja maksaa pensarahaakin.
Tee mitä teet mutta näin minä tein ja asia korjaantui sillä.- 1508
pettuleipä
Todella hienosti hoidit asian. Tämän ketjun aloittaja ja harmistunut ilmaiskuljettaja voisi kokeilla ihan samaa.
Jännää kun kaikki eivät tajua vastavuoroisuusperiaatetta. Ehkä tämäkin 'itara' yksinkertaisuudessaan ajattelee että siinähän hän kulkee kuin autoilija itsekin?
Vaikka mielellään toista ihmistä auttaakin, niin jokin raja sentään.
- demeter1
Arvokasta työtä olet tehnyt, aloittaja. Toiveesi "palkkion" suhteen ei todellakaan ole ylimitoitettu. Korvaus kuluista nyt on vähintä, mitä ystäväsi kuuluisi tarjota.
Hänen käytöksensä on minusta toisen hyväntahtoisuuden väärinkäyttöä. Ei sellaista tarvitse sietää, eikä ruokkia.
Satunnaisestihan voi auttaa toista, mutta jos apua aletaan pitää itsestään selvyytenä, ainakin oma hyväntahtoisuuteni loppuu siihen.- miranda .....
demeter 1
Luin päivällä tuon aloituksen ja pelästyin, että siskostaniko on tullut noin röyhkeä? Ei sentään, vaikka minulle hän kiukuttelee, että hänellä ei ole varaa soittaa, mutta en soita minäkään hänelle.
Leski hän (siskoni) on, mutta lapsia ei ole, joten ystäviään hän nyt vaivaa, mutta kertomansa mukaan maksaa reilusti.
Kyllä minä autan mielelläni ja Espoossa ollessani soittelin usein naapurin rouville kauppaan menostani ja uimahallissa kävimme pari vuotta yhdessä ilman rahallista korvausta. Olihan siinä sitten muuta korvausta!!
Itsestään selvyytenä en kuitenkaan pidä, että olen kyydin tarjoaja ilmaiseksi, kuten en lainaa rahaa. No,..pari-kolme kertaa, mutta maksu tuli äkkiä takaisin.
Näin sivullisen "viisaana" voisin tietenkin sanoa, että maksut täytyy sopia etukäteen, mutta kun olen itse aika huis´hapeli, niin ei tulisi mieleenikään ensin maksuista puhua. Pikkuhiljaa omat kiireet voisi tulla esteeksi moisiin kuljetuksiin! Vaikka se kuuluisa päänsärky, jota en ole tarvinnut potea koskaan?
ps. pisteet vain lisääntyy tuon mirandan jälkeen ja googlasin eilen nimen, joten on keksittävä uusi nimi (nikki) - demeter1
miranda ..... kirjoitti:
demeter 1
Luin päivällä tuon aloituksen ja pelästyin, että siskostaniko on tullut noin röyhkeä? Ei sentään, vaikka minulle hän kiukuttelee, että hänellä ei ole varaa soittaa, mutta en soita minäkään hänelle.
Leski hän (siskoni) on, mutta lapsia ei ole, joten ystäviään hän nyt vaivaa, mutta kertomansa mukaan maksaa reilusti.
Kyllä minä autan mielelläni ja Espoossa ollessani soittelin usein naapurin rouville kauppaan menostani ja uimahallissa kävimme pari vuotta yhdessä ilman rahallista korvausta. Olihan siinä sitten muuta korvausta!!
Itsestään selvyytenä en kuitenkaan pidä, että olen kyydin tarjoaja ilmaiseksi, kuten en lainaa rahaa. No,..pari-kolme kertaa, mutta maksu tuli äkkiä takaisin.
Näin sivullisen "viisaana" voisin tietenkin sanoa, että maksut täytyy sopia etukäteen, mutta kun olen itse aika huis´hapeli, niin ei tulisi mieleenikään ensin maksuista puhua. Pikkuhiljaa omat kiireet voisi tulla esteeksi moisiin kuljetuksiin! Vaikka se kuuluisa päänsärky, jota en ole tarvinnut potea koskaan?
ps. pisteet vain lisääntyy tuon mirandan jälkeen ja googlasin eilen nimen, joten on keksittävä uusi nimi (nikki)Näin kai siinä useimmiten käy, miranda. Ellei ystävyys ole vastavuoroista, se hiipuu aikanaan pois.
Joskus avun antajalle riittää palkaksi pelkkä kiitolliuus, kun ainakin meille vapaaehtoistyön tekijöille opetetaan, "antaessaan saa".
Hyväksikäytön kohdalla tuo ei kyllä mielestäni päde.
Ja sie saita jos et tuon vertaa viitti ystävääsi auttaa.
- -...-
Ystävyys on kaksipuolista.
Hyväksikäyttö itsekkyyttä tai nuukuutta.
Hae kellarista perunat.
Tule sitten ajoissa kotiin.
Vietkö minut apteekkiin ja pankki-automaatille.
Siinäpä ne lesken sanat minulle.
Kunnes hän, äitini kuoli.
Koskaan en suuttunut.
Laitoin vaihteeksi asiaa.
Koska aloitus on niin lässyyntynyt.
H.- miranda .....
hunksz
Toivottavasti teit nuo, mitä pyydettiin? Naapurin leski rouvalla oli vielä lisäksi ohjeet pojalleen; " Muistas se ja paina se mieleesi"! (Urjalasta)
Aina ei ollut kysymys perunoiden hausta, vaan lähinnä kotiinpaluusta.
Poika kuoli 57 vuotiaana ja äitinsä taitaa lähennellä jo 100 vuotta.
Toinenkin naapurin leskirouva eli 103 vuotiaaksi, mutta hän ei joutanut kuolemaan, koska hän vahti metsiään, ettei kukaan hakkaa niitä edes tielinjan leventämiseksi!!!
Mitä tästä opimme?
- Korppis*
Sinä olet itara, sikäli kuin muistan, suurin osa palstaajista ei hyväksy vastavuoroisuutta ja maksua kulukorvauksista. Ajeluttakaa ja syöttäkää vain ystäviänne ja sukuanne, älkääkä tyhjästä valittako.
- k/k
hetalle
lapsista oli kysymys,lapsista ei sukulaisista. k/k kirjoitti:
hetalle
lapsista oli kysymys,lapsista ei sukulaisista.K/K@
Kävin lukemassa sen ketjun ja täytyy myöntää se oli hyvä ketju.
Siinä keskusteltiin lapsista, lapsenlapsista, miniöistä, vävyistä, äideistä, isistä, molempien sukujen ukeista ja mummoista. Kattavasti suvusta, jonka keskuudessa joko tehtiin palveluksia ilmaiseksi tai ei.
Tässä keisissä keskustellaan ystävyyssuhteiden hyväksikäytöstä. Peruselementit samat kuin suvun sisäisissä hyväksikäytöissä.
Itse kirjoitit siinä ketjussani ostavasi lapsesi työmaalle rakennustarvikkeet ja heittäväsi kuitit menemään. Teit työt myös ilman korvauksia. Lapsenlapsesi asui kesän luonasi, söi tukevasti ja ajeli autollasi ja sinä maksoit kaiken.
Mikäpä hänessa.
- Soonnäin
Hän käyttää sua hyväkseen eikä edes huomaa sitä itse :/ Vähän ehkä sun omaa vikaakin jos et ole mitään hänelle maininnut? Vaikeaa tuosta on toisaalta puhua. Kaikki eivät kestä suoraa puhetta, ja taas toisaalta... jos ei kestä, niin sun ei tarvitse kyydittää.
Liimaa säästöpossu kojelautaan, ja kirjoita tussilla kylkeen isolla "BENSARAHAA" :)) - ?????
Mikset neuvo hakemaan apua kunnalta, kuin on neuvottu?
Vai etkö kehtoa? - ...
Ei tarvite olla kehnojalkainen, ei eläkeläinen, ei tarvitse olla altshaimeri.
Jotkut ihmiset vaan ovat tuollaisia, loispummeja jo syntyessään. Itseä tympii suunnattomasti pummit, joilla muisti toimii erinomaisesti, mutta ainoastaan omia etujaan ajatellen. Kaikki apu aina kelpaa, ikinä ei saa vasta-apua, jos tarvitsee. Kaikkea mahdollista tarvitaan lainaksi, niitä ei ikinä palauteta, ja jos itse tarvitsisi lainaksi jotain, sitä ei jostain syytä voikaan antaa lainaan. Ja osa on suoraan sanottuna vain röyhkeitä varkaita.
Paljon ihmisiä, joitten kanssa voi toimia ihan tasavertaisuusperiaatteen mukaan. Mutta keneen voi pitemmän päälle luottaa, sen näkee vasta pitemmän ajan päästä.
Itellä on jonkin verran luottotyyppejä, joitten kanssa pikkuauttelu toimii ihan hyvin. Sanotaan vaikka niin, olen saanuty stanan suuren hätävipin kaverilta puhelinsoiton perusteella, kyse markka-aikana oli viisinumeroisesta summasta. Ja maksoin korkoineen takaisin. Vaan joiltain ei itse tahdo saada perityksi ruuvimeisseliä pois lainasta >:/
=DW=- Jackt67
Sä olet mielestäsi hyvä tyyppi, mut mää en jaksa lukea juttujasI, tiedän jo eka lauseesta mitä tuleman pitää. Kai iteki liian lukenut liikaa.
- ...
Jackt67 kirjoitti:
Sä olet mielestäsi hyvä tyyppi, mut mää en jaksa lukea juttujasI, tiedän jo eka lauseesta mitä tuleman pitää. Kai iteki liian lukenut liikaa.
Miten kommenttisi liittyi aloitukseen tai edellisen kommentin sisältöön ? Jäi jostain syystä epäselväksi.
=DW=
- " hän on itara "
Luepas "Vähän harmistunut" nyt ihan ite mitäs on tullut kerrottua.
En kyllä itse valittaisi moisesta jos oikein soittelisin jolle kulle leskelle, et saankos mä nyt kuskailla sua.
Ota oppia tuosta, ja jätä soitot soittamatta, niin itse olen asiat ratkonut, kyllä ne soittavat jotka ovat oikeasti hädässä ja maksavat palveluista. - Pirre*
Mie harventaisin yhteydenottoja, - en pidä ihmisistä jotka omaa tyhmyyttään pitävät hyväntahtoisuutta tyhmyytenä, ja yrittävät joka asiassa hyötyä tuttavastaan tai sukulaisestaan.
p.s. lapsiani autan aina, jos vaan hyvinkin voin, eikä he yritäkään käyttää meitä taloudellisesti hyväksi. - en vastaa enää
varsinkin juoppo sukulainen, luulee et saa yölläkin soitella..
Erään ystäväni tarina on sellainen, että hän avuliaana ihmisenä kyyditsi autotonta ystäväänsä sinne tänne. Olivat kavereita, ja oli ihan mukavaa pitkän aikaa, kunnes ystäväni huomasi joutuvansa vähitellen ilmaisen taksin osaan.
Sanoi minulle olevansa puun ja kuoren välissä, koska oli vapaaehtoisesti ruvennut tuttavaansa kuljettelemaan, ja nyt tämä sitten vain soittelee ja sanoo, että pitäisi päästä sinne ja sinne. Toisen hyväntahtoisuutta ei saisi ruveta hyödyntämään liikaa, sillä raja voi tulla vastaan.
Tämän tuttavan tyhmyys kasvoi siihen mittaan, että ystävyys sitten katkesi totaalisesti eräänä jouluaattona.
Hän soitti ja pyysi ystävääni hakemaan häneltä kassillisen joululahjoja ja viemään kassin tyttären osoitteeseen, koska heillä on ollut kamala riita, eikä hän menekään sinne joulua viettämään, mutta lapsille pitää saada kuitenkin lahjat ajoissa.
Ystäväni koetti turhaan selittää, että hänelle tulee vieraita ja aaton kiireet ovat menossa, eikä hänellä nyt ole mitenkään aikaa tähän. Tuttava suuttui ja huusi, että ystäväni halusi pilata hänen lastenlastensa joulun.
Ystäväni näki punaista, hän ei ollut mitenkään osallinen missään riidassa, eikä edes tuntenut tytärtä ja hänen lapsiaan, mutta huomasi, että toinen on niin raivoissaan, että on helpompia hoitaa asia joutuisasti.
Niinpä ystäväni haki kassin ja vei lahjat, mutta kuskaaminen loppui sitten siihen. Tässä kulki raja.- näin on
Mielestäni kaikella on rajansa. Jos olet tarjonnut kyytiä, niin ei siitä voi pyytää korvausta. Jos hän pyytää sinua kyytimää häntä, korvas on paikallaan.
Lääkäriin ym. sellaiseen ei tarvitse kyytiä, silloin alat toimia jo taksikuskina. - ex-käytetty
Hyväksikäyttäjiä valitettavasti aina löytyy, joka saralla. Piste pitää laittaa viimeistään silloin kun itse ymmärtää olevansa hyväksikäytetty. Jos hyväksikäyttäjä ei ymmärrä hyvällä, niin sitten tarvitsee se sanoa pahalla.
- ex-käytetty
Niin siis sitä piti sanomani, jotta seuraavalla kerralla kun tapaat tämän vapaamatkustajan, niin totea vain muina miehinä/naisina että ensikerralla on hänen vuoronsa maksaa tankkaus. Saattaa olla että maksaa, tai sitten ei enää pyytele kyytejä, vaan etsii uuden hyväuskoisen.
- vähintään 5e/kerta
ex-käytetty kirjoitti:
Niin siis sitä piti sanomani, jotta seuraavalla kerralla kun tapaat tämän vapaamatkustajan, niin totea vain muina miehinä/naisina että ensikerralla on hänen vuoronsa maksaa tankkaus. Saattaa olla että maksaa, tai sitten ei enää pyytele kyytejä, vaan etsii uuden hyväuskoisen.
Sama tuli mieleeni. Voi ystävällisesti sanoa, että olet ajatellut että ystäväsi maksaisi bensakuluja.
Ex-talossa missä asuin, minulla on tiedossa 4-5 autollista henkilöä, jotka mielellään olivat ns "pimeinä takseina" kun tuli tarvetta. Olimme sopineet, että taksa oli 5e kerta. Muutaman kerran tarvitsin kyydin päivystykseen ja muitakin kyytejä tuli käytettyä ja kiitollisena maksoin vitosen. - ...
vähintään 5e/kerta kirjoitti:
Sama tuli mieleeni. Voi ystävällisesti sanoa, että olet ajatellut että ystäväsi maksaisi bensakuluja.
Ex-talossa missä asuin, minulla on tiedossa 4-5 autollista henkilöä, jotka mielellään olivat ns "pimeinä takseina" kun tuli tarvetta. Olimme sopineet, että taksa oli 5e kerta. Muutaman kerran tarvitsin kyydin päivystykseen ja muitakin kyytejä tuli käytettyä ja kiitollisena maksoin vitosen.Sattuikin, kirjoitin samaan aikaan aiheesta alemmas, kandee lukaista.
=DW=
- ...
Pari näkökohtaa.
Ensinnäkin pimeän taksin ajaminen rikos. Tuollainen maksua vastaan kuljetteleminen katsotaan aivan varmasti taksarien taholta sellaiseksi. Näitä juttuja on aika-ajoin. Periaatteessa sakot tulee, rikollisesta toiminnasta saatu hyöty valtiolle ja rikosentekoväline, elikkäs siis auto valtiolle.
Ja toinen. Lakimuutos joko vireillä, tai jo hyväksytty. Koskee naapuriapua. Sen pitää olla vastikkeetonta. Jos etukäteen tietää saavansa korvauksen, jostain hommasta, se hommeli katsotaan työnteoksi ja asiasta pitää ilmoittaa verottajalle. Vastikkeen ei ole pakko olla rahaakaan, mutta jos raha liikkuu, asia on selkeä. Kuitit pitää olla jne. Elikkäs jos käyttää jotain rahasummaa vastaan jotakuta vaikkapa kaupassa, se on työtä. Ja kulukorvauksista pitää olla kuitit jne.
Aikanaan maalla loppui talkootyöt aivan samanlaisin perustein. Jos auttelee naapuria jossain sen liiketoimintaan liittyvässä asiassa, se lasketaan nykyisin naapurin tuloksi, joka on veronalaista. Yksityiset voi pitää valutalkoitaan, mutta maanviljelijä ei voi pitää konehallin kattotalkoita.
Ja nyt samaa aletaan jossain vaiheessa soveltamaan naapuriapuun, tämä vähän harmaata aluetta, mutta homma tulee kiristymään.
Se nyt sitten eri asia, jos auttelee jotakuta ja saa myöhemmin lahjaksi konjakkipullon. Saa kai sitä autella ja saa kai sitä antaa lahjoja, mutta raha tms ei saa liikkua ennalta sovittuna >:/
=DW= - ei kunnioitusta ole
joo, ei kannata olla vaikkapa kuuntelija juovalle, jouluaattokin menee pilalle, ja kuskata ei ikinä.
- ex.verottaja
Asian pitää vissiin mennä niin päin että ensin "tarvitsija" ostaa sulle lahjaksi 5 litraa pensaa, ja sitten sinä sanotkin että käydäänpäs nyt siellä kaupungissa, onko sulla asioita siellä...
- tästä on hyvä alkaa
alottajalle ===
vihjase pensan ostosta, hänki voisi osalistua ja kerro kuinka kallista se oikeesti on,- Vähän harmistunut
En voi. Mutta voin kyllä sanoa, että kun lähden kauppaan, voi hän tulla mukaan.
Aika tylyä minulta, jos näkisin hänen huonosti liikkuvana könkkäävän kauppareissulle ja sitten ajaisin vain kylmästi ohi.
Harmistukseni aihe on vain se, että tarjottu apu muuttuukin itsestään selvyydeksi, ja jos tulee jokin viive, on vika minussa ja huonossa palvelussa. Täytyy minunkin tulla varovaisemmaksi.
En ole sitoutunut mihinkään. Naapurini on ikäihminen ja ärtymyskin on iän ja vaivojen voimistamaa.
Jatkuu samalla tavalla. Harmistukseni on lauhtunut.
- eppu2
Tämä naapuriavun verotus kuuluu mielestäni samaan kategoriaan, kun pullojen ja purkkien keräilijöiden vero.
Kohta varmaan kansalaisia velvoitetaan kiinnittämään jalkaansa askelmittari, jotta voidaan pientareiden ja jalkakäytävien käytöstä verottaa erikseen.- ...
Pikkasen eroa.
Tuossa tölkki hommassa se, saahan sitä ottaa kolikon itselleen, jos kadulta löytää. Panttitölkki puhdasta rahaa. Ei siitä joudu verolle, jos keräilee löytämiään kolikoita. Verottajaa taisi ärsyttää se, että monet keräilevät tölkkejä suunnilleen kokopäiväisesti. Eläkkeellä tai työttömänä, saavat lisäansioita. Tiedän Torniosta yhden eläkepapan, joka aikanaan keräili koko vuoden tölkkejä ja matkusti niillä rahoilla kerran vuodessa jonnekin ulkomaille.
Onhan noita muitakin keräilyhommia, mitkä ei veronalaista, käpyjen-, sienien. marjojen keräileminen myyntiin. Jos homma tehtäisiin verolliseksi, kukaan suomalainen ei enää olisi poimimassa marjoja. Mutta jos marjafirma palkkaa poimijoita, se on sitten veronalaista.
Naapuriapu erilainen asia, jos pyyteetöntä apua, mikäpä siinä. Mutta jos sovitaan palkkio, kyseessä työ. Periaatteessa asia on verollinen jo nyt. Vrt pimeät taksit. Verottaja ilmeisimmin pyrkii helpottamaan naapurien käraytyshaluja jollain lain sanamuutoksella. Koska ei viranomaisilla ole aikaa kytätä ihmisten hommeleita, kyllä kaikki tulee perustumaan ihan perinteiseen naapurikyttäämiseen.
=DW= ... kirjoitti:
Pikkasen eroa.
Tuossa tölkki hommassa se, saahan sitä ottaa kolikon itselleen, jos kadulta löytää. Panttitölkki puhdasta rahaa. Ei siitä joudu verolle, jos keräilee löytämiään kolikoita. Verottajaa taisi ärsyttää se, että monet keräilevät tölkkejä suunnilleen kokopäiväisesti. Eläkkeellä tai työttömänä, saavat lisäansioita. Tiedän Torniosta yhden eläkepapan, joka aikanaan keräili koko vuoden tölkkejä ja matkusti niillä rahoilla kerran vuodessa jonnekin ulkomaille.
Onhan noita muitakin keräilyhommia, mitkä ei veronalaista, käpyjen-, sienien. marjojen keräileminen myyntiin. Jos homma tehtäisiin verolliseksi, kukaan suomalainen ei enää olisi poimimassa marjoja. Mutta jos marjafirma palkkaa poimijoita, se on sitten veronalaista.
Naapuriapu erilainen asia, jos pyyteetöntä apua, mikäpä siinä. Mutta jos sovitaan palkkio, kyseessä työ. Periaatteessa asia on verollinen jo nyt. Vrt pimeät taksit. Verottaja ilmeisimmin pyrkii helpottamaan naapurien käraytyshaluja jollain lain sanamuutoksella. Koska ei viranomaisilla ole aikaa kytätä ihmisten hommeleita, kyllä kaikki tulee perustumaan ihan perinteiseen naapurikyttäämiseen.
=DW="..."
Oikeassa olet.
SOME-poliisi, ilmi-anto-puhelimet, koulu-kuraattorit...
Papit..
Ja muut vesi-kielellä odottelevat.
Kuten riista-kameroiden käyttäjät.
Kuitenkin soonnäin että katsastuksen unohtaminen saa jossain olan kohahtamaan,
jossain posti-luukun sakko-lappuineen kolahtamaan.
Jotenkin minäkin kaipaisin senlaista suora-selkäisyyttä, että kaikkea tuota
ohjaisi joku yli-laki.
Vaikkapa: Kaikki ihmiset ovat lain edessä tasa-arvoisia...tms.
Nykyään alkaa tuntua että lain-säätäjillä on kaikilla Krimi-nahka-peruukki.
H.
- eppu2
Tölkkien kerääjille antaisin ympäristöpalkinnon.
Jotkut ihmiset, jotka joutuvat turvautumaan toisten apuun, alkavat käyttäytyä niin, kuinka aloittajankin kohdalla.
Syyllistämällä auttajaansa, ikäänkuin ´´tasataan´´ omaa pahaa oloa. - 10+14
Hän pitää selvänä ilmaiset palvelut. Puoliso tarjosi saman..
Pyydä bensarahaa. Soitot vuorollisiksi. Saattaa olla vain ajattelematon tai tosi nuuka. - Ahdistavaa
Varoitus ! Älkää alkako kuskausorjuuteen , siitä ei loppua tule , olet ilmainen taxi .
Loppujenlopuksi saat moitteet palkaksesi kun et älyä tarpeeksi usein kysellä
muiden menotarpeita .....loputon suo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi474097Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal623753- 703288
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963190Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no892154- 352108
- 241959
- 381939
- 311921
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231844