Apua kiusatuille

kiusattujen puolella

Hei kaikille :) Ajattelin että kun täällä kiusaaminen-palstalla varmasti käy paljon kiusattuja, niin tein facebookkiin ryhmän kiusatuille, sen nimi on: Ryhmä kiusatuille, tuetaan toisiamme! Ryhmän tarkoituksena on auttaa kiusattuja tukemalla, sekä myös keskustellaan siitä miten kiusaaminen saataisin loppumaan kouluissa ja muuallakin. Mitä koulun pitäisi tehdä asian hyväksi? Miten teidän koulussa puututaan kiusaamiseen? Onko se toiminut? Ryhmä on täysin luotettava ja kaikki ovat sinne tervetulleita. Mutta yksi sääntö siellä ainakin on, KIUSAAMINEN ON EHDOTTOMASTI KIELLETTY! Ryhmä on vielä pieni, mutta ei sitä vielä kauaa ole ollutkaan. Kerroin teille siksi tästä ryhmästä täällä, että haluan auttaa mahdollisimman monia, ja kiusatut, teistä välitetään, ette te ole yksin! :) Kaikkea hyvää toivottaen Robin Aittakari, (Ryhmä kiusatuille, tuetaan toisiamme! -ryhmän ylläpitäjä.)

3

283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hrhm. Kaikki ongelmat eivät pohtimalla selviä. KiVa-koulukin on sitä, että pohditaan sitä, miten kiusaaminen saataisiin loppumaan ja minkälaista kiusaaminen on, mutta valtaosa kiusatuista ja jopa kiusaajista ja myös taviksista on sitä mieltä, että turhaa paskaa koko hanke. Niin että silleen.

• kiusattujen puolella

On totta että KiVa-koulu hanke ei ole kovin hyvin näyttänyt toimivan, mutta kyllä ainakin mielestäni asiasta täytyy keskustella, muuten kiusaaminen ei ainakaan vähene. Ja tuon ryhmän päälimmäinen tarkoitus onkin lähinnä vertaistuki jossa kiusatut tukevat toinen toisiaan, ja itse olen huomannut että monen kohdalla se on auttanutkin. Totta kai muutkin kuin kiusatut tuonne ryhmään pääsevät, voivat hekin auttaa kiusattuja. Olen huomannut että todella monet ovat saaneet ainoat kaverinsa juuri tuollaisista ryhmistä. Internetillä on monia huonoja puolia, mutta toisaalta nettihän voi myös yhdistää samankaltaisia ihmisiä.

• :____:

Ja yksi asia vielä: luulen että kiusatut eivät halua kuulua ryhmään omalla nimellään, siksi face on tähän huono vaihtoehto mielestäni. Mutta vertaistuki on kyllä hyvä asia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      40
      3791
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      37
      3387
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2998
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2850
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1848
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      84
      1837
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1679
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1607
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      31
      1602
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1584
    Aihe