Kääk, ongelma olisi että olen tehnyt taulukon html-koodilla. Ylimpään taulukon soluun olen laittanut leveyssuunnassa:
vasemmalle logo, keskelle muutaman linkin, oikealle pieniä kuvia muutaman.
Vain tuon vasemman kuvan saan laitettua vasempaan reunaan ja alas, oikean reunan kuvat ovat solun yläreunassa vaikka olen laittanut "align="botttom", myöskään keskellä olevat linkit eivät suostu menemään alareunaan :(
Kiitos jos joku kerkiää vastaamaan
Html, miten saan kuvat ja linkit taulukon alareunaan?
10
414
Vastaukset
- csspukkaa
Tee muotoilut css-tiedostoon ja sinne taulukkoon ja soluun sitten viittaus.
Se vaatii myös linkin css ja html tiedostojen väliin, joka tulee head-osaan.
On paljon mukavampaa tehdä muotoilua ja monipuolisempaa - koodaaja
Mikä on css-tiedosto? ...en osaa sellaista lainkaan - vain perus-html-koodia osaan :(
- sdffffff
Taulukot on taulukoita varten. Tee sivun rakenne käyttäen divejä ja ulkoasu siten käyttäen CSS:ää.
Jos CSS ei ole vielä hanskassa niin nyt on aika opetella. Ei tänäpäivänä enää sivuja tehdä ilman sitä. Perus CSS ei ole monimutkaista.- 313131
Wikipedia artikkeli CSS:stä. Tarkempaa tietoa on netti sitten pullollaan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Cascading_Style_Sheets
- 19+17
Kyllä ne taulukot tosiaan kuuluu 10 vuoden taakse, vaikka siten voi yksinkertaisesti yksinkertaiset sivut tehdäkin. Onko joku datanomi"koulutus" tuollaista vielä vuonna 2014 mainostanut?
- csspukkaa
Itseasiassa itse olen ollut atk-koulutuksissa ja se oli yhtä tyhjän kanssa. CSS tuli kyllä asiana esiin jo 15v sitten, mutta se oppi vasta sen kautta kun itse oppi luikemaan valmiita sitvuja sai esiin sen css koodi tiedoston sijainnin sieltä sivusta...
yksi oiva oppipaikka on W3C school ja siellä on myös validaatori, joka testaa sitten koodin oikeinkirjoituksen ja toimivuuden - koodaaja
Joo, mun html- ja www-sivujen koodaukset on tosiaankin tuolta 10 vuoden takaa. Mutta tässä on tarkoitus tehdä vain pienimuotoiset sivut, joten saa nähdä meneekö mulla tuo css jakeluun...;) Ihan hirveästi en jaksaisi aikaa laittaa tuon opetteluun jos tuntuu monimutkaiselta.
Ovatko sivut sitten jotenkin epätoimivia tms. jos ne tekee vain html:llä? Tarkoitus olisi siis tehdä aivan pelkistetyt perussivut, ei mitään sen ihmeempää hilavitkutinta sinne. Lähinnä asettelun kannalta taulukon kanssa olen sivut saanut parhaiten onnistumaan, kun siis noita kuvia ja tekstiä on vähän enemmän...
Suurkiitokset vinkeistä ja linkeistä!!! :)- csspukkaa
Css etu on se, että yhtä koodia voi käyttää usealla eri sivulla ja muokata tarpeenmukaan. Yksittäisellä sivulla saa muotoilun moneen kohtaan antamalla div id koodin, kun html koodissa koko rimpsu pitää viedä kaikkien tarvittaviin kohtiin erikseen ja pienien muutostöiden teko pitää taas tehdä kaikkiin kohtiin erikseen css koodi kirjoitetaan omaan tiedostoon ja linkitetään päätiedostoon omalla koodilla
- Hömm ...
Ei ne ole sen epätoimivampia.
Nettisivun tekijälle erittäin hyviä tietolähteitä löytyy mm. nämä:
http://www.w3schools.com/html/default.asp
http://www.w3schools.com/css/
Jos vain yksi sivu, voit css muotoilua pistää suoraan taulukkoonkin tyyliin:
Mutta selkeintä on pitää html yhdessä tiedostossa ja CSS toisessa. CSS on kyllä pahimmillaan valtava sotku, kun ei ole varmuutta mikä muotoilu sääntö milloinkin on validi ja mikä ei.
Silloin suuri apu CSS:n ja muotoilun säätämisessä on selain ja siinä olevat kehittäjätyökalut.
Chromessa kun otat oikealla hiiren napilla -> tarkastele elementtiä. Voit kokeilla CSS muotoiluja suoraan ja säätää siinä, ja nähdä suoraan lopputuloksen. Sitten kun toimii, pistät toimivan lopulliseen tiedostoon.
Firefoxista myös löytyy vastaava.
- csspukkaa
css koodin voi myös aluksi laittaa sinne html-tiedostoon head osaan, ja linkittää sen sit siellä body osassa oikeille paikoilleen mutta paljon helpompaa on se, kun tekee erillisen *.css tiedoston ja linkitykset sitten sinne päätiedostoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1393850Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362974Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91882Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa61616Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23741