Olen saanut 5 tällaista viestiä puhelimeeni iPhone 3 S. Lähettävä numero on 16332.
Koko viesti kuuluu Viesti-ID XP58E Tilinro F10280001000210311 Summa 50,00 Eur. Vertaa viestin tiedot verkkopankin kanssa. Vastaa K, jos vahvistat. Älä vastaa viestiin, jos et vahvista.
Kävin poliisilaitoksella näyttämässä viestit ja he ottivat valokuvia niistä. Toivottavasti näitä viestejä ei ole lähetetty ympäri ämpäri. Mistä viestit tulevat. Puhelinnumeroa ei löytänyt operaattori eikä Fonecta.
Pankki ilmoitti, että he eivät lähetä tällaisia viestejä. Sitäpaitsi en ole käyttänyt tänään edes verkkopankkia.
Onko puhelimeen tullut virus tai vika? Onko joku murtautunut puhelimeeni?
Onko puhelin "kaapattu" vai missä vika
15
6072
Vastaukset
Tuskin on tullut ja tuskin on murtautunut.
Onko Viesti-ID joka viestissä sama? Voisi epäillä, että joku verkkopankissa maksanut on vahingossa antanut väärän puhelinnumeron pankille, mutta tuo on raskaan luokan töppäys etenkin, kun pankin asiakaspalvelun ainakin kuuluisi heti palvelutiskiltä takaisinsoitolla varmistaa puhelinnumeron oikeellisuus.
No, vahinkoja sattuu. Älä vaan missään nimessä vastaa mihinkään epäilyttävään viestiin mitään.
P.S. Eihän puhelimesi ole käytettynä ostettu?- Anonyymi
Mulla operaattori teki sen virheen että oli näppäillyt väärän puhelinnumeron joka siis oli minun ja siirtänyt sen täysin tuntemattoman tyypin nimiin. On jäänyt kaihertamaan se pikku juttu, että oliko se numero ollut kuinka kauan tämän tuntemattoman nimissä ja hallinnassa ja pystyykö sinä aikana tekemään mitään laitonta?
Joku on nimittäin esiintynyt mun nimelläni ja väärennetyllä henkilöllisyystodistuksella operaattorin toimipisteessä.
- Miettelijäs
Saitko koskaan selville mistä johtui? Minulle kyseinen numero on nyt laittanu kaksi viestiä jostain ihme lukkiutuneen käyttäjän avaamisesta :o
- Laskunmaksaja
Olin verkkopankissa maksaakseni laskun niin minulla tuli juuri tuollainen että anna sillä ja sillä id tunnuksella vahvistus laskuun. Ja sitten puhelimeen kilahti tuo kyseinen tunnus numero jota kysyttiin verkkopankissa laskun maksun yhteydessä. Alkoi kyllä epäilyttämään antaa siihen tuota tunnusta kun tunnukset ja on maksajalla jo . Pankista saaduista tunnuksissa ei tuollaista tunnusta oo edes. Jätinpähän antamatta tunnusta ja marssin huomenna pankkiin ja mahdollisesti poliisille jos tarve vaatii.
- varmuudenvuoksi
Jos hankkii liittymän eri numerolla, voi tulla sellaisia viestejä, jotka on tarkoitettu numeron edellisille käyttäjille. Minä sain "kierrätetyn" numeron, joka operaattorin mukaan ollut pois käytöstä 3-6 kk.
Olen saanut tekstareita matkahuollon paketeista, suomi.FI:hin tulleista kirjeistä ja salasanojen palautuslinkkejä Facebookiin, Fonecta.fi:hin jne. Niissä olleet linkit ihan aitoja, muttei minun tilaamia.
Pian tämä numero on minulla ollut vuoden verran ja edelleen saan näitä tekstareita sekä puheluita tyypeiltä, jotka tavoittelevat numeron edellisiä käyttäjiä. Ainakin kaksi henkilöä on ennen minua käyttänyt tätä numeroa.
Kannattaa olla varovainen. Jos hiukankin epäilyttää viestien aitous/oikeellisuus, on varmempaa tarkistaa ennenkuin hosumalla vastaa niihin. Jos kyseessä on huijausviesti, voi niissä näkyvät yhteystiedot olla myös hämyjä. Kannattaa joko tarkistaa puhelinnumero esim. pankin nettisivuilta tai sitten tosiaan käydä ihan siellä pankin konttorissa, jonka tietää aidoksi. - Kohtalontoveri2k18
Tuliko tähän mitään selvennystä? Kävi samallalailla tänään.. Syötin viestissä olleenkoodin, mutta en avainlukua. Ryöstettiinkö minut?
- noeikai
Ei kai tuossa mistään kaappauksesta ole kyse. Numero 16332 kuuluu Samlink-nimiselle yritykselle, joka tarjoaa jotain asiointi-, tunnistus- yms. palveluita. Eli arvaisin että viestit liittyivät johonkin tuollaiseen järjestelmään, eli oli esim. jonkin maksun varmistusviesti, joka sitten kai jotenkin oli päätynyt väärään numeroon, jos ei vastaanottajalla kerran ollut mitään hajua asiasta. Ehkä systeemi oli bugannut, ehkä joku yrittänyt kikkailla jotain, mitä lienee.
- Noeikai
Tai sitten vaan jollain tuollaisen palvelun käyttäjällä ollut tiedoissaan vanha tai väärä puhelinnumero.
- Anonyymi
Miten tuosta numerosta pääsee eroon ?
- Anonyymi
Minulle kans tuli tänään NETTIPANKISSA pyyntö vahvista lasku ihan ihme koodilla!!! Eihän mulla ollut moista koodia, niin ONNEKSI ei mennyt lasku maksuun. Koodi tulikin vasta hetken päästä, että maksa se lasku tämän koodin jälkeisellä numerosarjalla?? No en todellakaan maksa FIRMAN tililtä jollain luuriin tulleella koodilla!!!!! Ja jos meidän pitää jatkos viä jonku palvelimen kautta hommata jotku turvalukusysteemit, niin EI TODELLAKAAN TURVALLISTA. Nyt sentäs voi ITSE kontrolloida turvalukunsa, mutta jos alkaa mennä jonku palvelimen kautta.... niin hakkerit tyhjää tilit mennen tullen. EI LUOVUTA TURVALUKUKORTEISTA! Tämäkään varoitusviesti ei lähteny edes 3. yrittämällä.... onnistuukohan nyt!?!?
- Anonyymi
veli-pekka sivula jalasjärvi alavalli harjunpääntie
- Anonyymi
Käytetty toisen numeroa numeropalveluun
- Anonyymi
Mulle tulee jatkuvasti , " puhdista puhelin ."
No minulla on turva vakuutus ,jonka voin aina laittaa päälle tarkistusta varten ,josta tulee teksti " ei ongelmia"
Joten poistan nuo varoitus tekstit ,ilman sen kummempia tarkastuksia . - Anonyymi
Kaikki hyvin ei siis kannata murehtia tai huolehtia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä431805Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641637Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701378Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2391333Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2071238- 1281145
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321137- 781086
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141057Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057