Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Avohuollon sijoitus

Uhrilammas

Onko kellään kokemuksia ja miten selvisitte ja mitä sen jälkeen? Meille nyt tulossa sellainen, kun ollaan niin huolissaan mun vuorovaikutuksesta vauvaan. Olen siis yh. Ensi viikolla alkavat käydä perhetyöntekijät, joille nyt pitää alkaa näyttämään, että pärjään hyvin vauvan kanssa. Käyvät kuulemma 3 kertaa viikossa. Mut on myös määrätty lääkärintarkastukseen, jotta tietäisivät, että mitä apua tarvitsen. Jotenkin siitä tuli nöyryyttävä olo.

Onko kuinka suuri todennäköisyys, että jos menee kaikki hyvin, että sijoitusta ja asiakkuutta ei enää tarvita? Mitä pitäisi välttää, jotta kaikki menisi nappiin? Kaikki vinkit otetaan vastaan.

7

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tukea perheelle

      Tutustu sosiaaliportin kautta www.sosiaaliportti.fi lastensuojelu lakiin ja sen tuomaan perheen oikeusksiin eliteidän perheen omiin oikeuksiin. Vaadi että myös sinulta kysytään millaista tukea ja apua sinä ja vauvasi tarviitte, jotta sijoitusta ei tulla tekemään.

      Lastensuojelulaissa on määriteltyavohuollon tukitoimia, joihin perheellä on oikeus. Usein unohtuu, että lain henki on perheen suojelua ja tukea eikä vain lasten huostaanottoja. Tämö usein unohtuu myös sosiaalityöntekijöiltä kun eivät tarjoa ennaltaehkäisevää tukea.

      Sijoitus maksaa useita satoja euroja vuorokaudessa, kun taas tuki toimilla päästäisiin paljon edullisemmin ja mikä tärkeintä perhe saa voimia ja pystyvät parempaan yhteiseen elämään.

      Voimia!

    • Uhrilammas

      Meidät on määrätty nyt ensi viikosta alkaen lastensuojelun perhetyölle ja se jakso päättyisi 30.4., jonka jälkeen olis joku palaveri.
      Mietin tässä, että missä valossa ne tyypit näkee mut.

    • kahden äiti

      Älä esitä mitään mitä et ole.
      Kukaan vanhempi ei ole pyhimys eikä erehtymätön! Jokainen on ensimmäisen lapsen kanssa ihan uuden ja oudon asian edessä, myönnä se ja sano, että otat avun vastaan mitä saat että sinä ja vauva mahd. hyvin pärjäisitte.
      Lapsen etu on aina ensin, ja lapsen etu ja oikeus on turvalliseen kotiin. Lain mukaan pitää ensin kaikin tavoin panostaa siihen, että lapsi voi jäädä oman biologisen vanhempansa/vanhempiensa luokse. Sijoitus on viimeinen keino.
      Siis ole avoin ja yhteistyössä lastensuojelun kanssa. Näytä, että vaikka kaikea et osaa etkä tiedä (kukaan ensikertalainen ei osaa!) niin haluat ja teet parhaasi ja otat mielellään kaiken tuen mitä voit saada.
      Älä suhtaudu negatiivisesti ja haluttomasti. Onnea matkaan!

    • lastensuojelussa tt.

      Miksi ollaan huolissaan vuorovaikutuksesta vauvaan?

      Valota tätä vähän, niin voin vastata, koska ole alalla. Riippuu todella paljon siitä, mitä on kirjattu aikaisemmin. Oletko itse ollut yhteydessä lastensuojeluun? Onko sinut bongattu synnytyslaitokselta kyvyttömänä hoitamaan lasta. Oletko kenties päihdeongelmainen tai sangen nuori?

      Kerro enemmän, niin vastaan.

    • Uhrilamma

      Mun on vaikea olla avoin viranomaisia kohtaan. Kaikki mitä olen edes luottamuksella kertonut, on käytetty mua vastaan.
      En ole ollut lastensuojeluun yhteydessä. Kartan sitä kuin ruttoa ja inhoan niitä ihmisiä. Heistä on tullut kyttääjiä. Huoli alkoi jo ennen synnytystä, jolloin ilmoitus viranomaisille tehtiin silloin. Mulle ei tehty mtn ilmoitusta siitä jälkeenpäin. Tuli puskista ja yllätyksenä viime palaverissa. Oon yh, vaikka yhteishuoltajuus on siinä ohessa. He pelkäävät, etten luo tarpeeksi vuorovaikutusta lapseeni, kun elän yksin ja hoidan häntä yksin. Isä hoitaa lasta silloin tällöin. En lähde kertomaan täällä kääni, mutta en ole alle 20 kuitenkaan. Enkä käytä mitään päihteitä. Alkoholiakin vain kavereiden kanssa sosiaalisissa tilanteissa.

      • koettelemukseen

        Sinun tulee nyt kaivaa tukiverkkoja esiin. Vanhemmat, sisarukset, tätisi, joku sukulainen johon luotat ja olet yhteyksissä. Sinun tulee osoittaa että on ainakin yksi tai kaksi muutakin luotettavaa henkilöä, jotka ovat apunasi ja seurustelevat vauvan kanssa.
        Muuten vaikuttaa ihan pehmopäiseltä koko juttu viranomaisten toimintana. Ei ilmennyt, minkä ikäinen vauva on, mutta alle puolivuotiaalle äiti on ainoa ja riittävä ihmissuhde. Muun seurapiirin tarve tulee paljon myöhemmin.
        Olla huolissaan vuorovaikutuksesta tuo mieleeni että äiti on hyvin masentunut tai muulla tavalla haluton tai kyvytön olemaan vauvaan normaalissa vuorovaikutuksessa. Tästä ei liene kysymys? Moni yksinhuoltaja on todella yksin ja kaipaisi aikuista tukea, sinulle tätä nyt oikein tuputetaan.
        Sen verran nyt kyllä on tsempattava että et mökötä myrtsinä vaan on oltava pirteä, avoin, seurallisen oloinen heidän seurassaan. Muista että he huomioivat nimenomaan sinun kykyäsi vastata vauvan signaaleihin ja tarpeisiin. Tavoittaako vauva katseesi, vastaatko hymyyn hymyllä, jutteletko vauvalle. Tsemppiä!


    • Uhrilammas

      Luetaanko kaverit, joilla on lapsia ja joilla ei ole lapsia tukiverkostoon? Tapaan nimittäin heitä melko usein aina kun aikataulu sitä sallii molemmin puolin. heidän kanssa on onneksi helppoa puhua monista asioista ja jakaa kokemuksia lapsiin liittyvistä asioista.
      En sairasta masennusta, mutta mut leimattiin viime vuonna ennen lapsen syntymää mielenterveyspotilaaksi ja se mainittiin siinä ilmoituksessa, kun oli menossa eroprosessi, joka sai päätöksen ennen vuoden vaihtumista. nyt lapsi on kohta 4 kk. En koe enää olevani allapäin, koska hyväksyin aika pian tilanteen, että suhdetta ei tule olemaan jatkossa ja nyt on elämässä tärkeintä lapsi ja muut ihmiset. Lähimmät sukulaiset löytyy 80 km säteellä omasta paikkakunnasta ja heitä nähdään usein kuukauden aikana. Heistäkin on suurta apua arkeen.

      Kiitos hyvistä vinkeistä viimeisimmälle. Noilla mennään nyt ensi viikolla ja jatkossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1658
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1476
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe