Thomas Cookin välilaskut Kanarialle

Tuomas Kokkonen

Onko viimeaikoina Thomas Cookin Gran Canarian lennoilla ollut välitankkauksia, vai onko jaksanut lentää perille suoraan?

29

1149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • finnair mainostaa

      Eipä ole kertaakaan tehnyt tankkaus välilaskua!! Oot sinä vittu ääliö, mene hoitoon!!

    • siiri9

      Lensin tammikuun lopulla Thomas Cooking lennolla helsingistä las palmasiin,suora lento oli,harvoin joutuvat tekemään välilaskuja

    • turvamiäs

      Helmikuun alkupuolella poistullessa Kone lähti myöhässä kun oli kuulemma tulomatkalla ollut välilasku kovan vastatuulen vuoksi Farossa ja hyvin uskottava selitys sillä paluulento Tenstife SUR krntältä kesti vain 5,30 tuntia. Kanarian saaret on ilmeisesti näille airbus A321 koneille rajatapaus eli vähänkin kovempi vastatuuli pakottaa välitankkaukseen koska tankeissa on laskeutumisen jälkeen oltava polttoainetta siltä varalta että tarpeen vaatiessa voidaan turvallisesti lentää toiselle kentälle.

      • jjjjjjjjjjjjjjk

        Tampereen lento tekee välilaskun ,yhtiöstä en tiedä.


      • Lentäjän poika

        "Kanarian saaret on ilmeisesti näille airbus A321 koneille rajatapaus"

        Näin tuntuu olevan. Itse olin noin vuosi sitten Tjäreborgin lennolla Helsingistä Las Palmasiin, ja kone teki tankkauslaskun piskuiselle Porto Santon saarelle lähellä Madeiraa. Kanssamatkustaja kertoi, että välilasku ei ollut ensimmäinen. Hänellä oli aikaisempaa kokemusta asiasta.

        Miten kukaan muuten voi olla niin yksinkertainen, että pyytää Thomas Cookin välilaskuista kiinnostunutta "menemään hoitoon"? :o) Vaikka ei olisikaan fiksu, voi silti yrittää näytellä sellaista ja pyrkiä kirjoittamaan älykkäästi!


      • 1+6

        Joo, 45 minuutin reservi pitää olla tankissa löpöä aina, eli korkealla lennettäessä lähes 700km matkan verran.


    • Lentoemo82

      Norwegianin B737-800 joutuu pysähtymään myös Farossa kun vastatuuli pudottaa matkalentokorkeuden keskinopeuden alle 750 km/h Teneriffalle mennessä. Muuten ei jää polttoainevaroja jos Kanarian päässä tulee joku hässäkkä eikä pääse suoraan laskeutumaan. Tosiasiassa polttoaine riittäisi helposti, mutta ilmailulain pykälissä määritellään varmuusrajat.

      • Vaki kävijä

        Olen lentänyt Tjädeborgin kanarian lennoilla vuosien mittaan yli 20 kertaa eikä koskaan ole tehty välilaskuja. Välillä ollaan oltu muitten matkan järjestäjän matkoilla ja niillä matkoilla ollaan tehty 2-3 vällaskua.
        P.S. minulle muistuu aina mieleen kun keskustellaan lentämisestä ja siihen liittyvistä mm. teknisistä ongelmista, erään lento kapteenin lausumat sanat hänen pahoitellessaan tekn. viasta johtunutta lähdön viivästymistä, "Parempi olla maassa kun toivoo olevansa ilmassa -kuin- olla ilmassa ja toivoa olevansa maassa"


    • 15+17

      Farossa, Portugalissa koneeseen tankattiin polttoainetta, 8 pv tämän vuoden tammikuussa, olin lennolla Las Palmasiin. Oli kova vastatuuli. Hyvinhän tuo lento sujui kuitenkin.

      • 2+1=5

        Eipä ainakaan Kuopiosta Las Palmasiin lennolla 8pv tammikuuta ollut välilaskua


      • 14 1
        2+1=5 kirjoitti:

        Eipä ainakaan Kuopiosta Las Palmasiin lennolla 8pv tammikuuta ollut välilaskua

        Lento oli Vantaan lentokentältä.


    • Hola hola!"

      Teneriffalta palatessa 23.1.2014 Thomas Cookin lento joutui tekemään välilaskun Tanskaan täydennystankkauksen vuoksi-kovat tuulet vaativat varmistustankkaamisen.

    • Välilasku oli Faroon

      Meillä oli välilasku polttoaineen tankkausta varten Portugalin Faroon, syynä kova vastatuuli. Hyvin meni, vaikka Farossa oli just ukonilma ja sateista.

    • mainos kamppanja
    • osui oikeaan

      Tää on sma köyhä perse aukinen provo

    • Ei enää thomas cooki

      Kyllä teki välilaskun Faroon 6.2-14, samoin marraskuussa 2012. Molemmat kerrat menimme Teneriffalle Thomas Cookilla.

      • kastr

        Thomas Cookin lentoaikataulussa lukee ihan selvästi välilasku Kastrupissa, kun Pirkkalasta lennetään. paluumatkalla ei ole.


      • Malmö
        kastr kirjoitti:

        Thomas Cookin lentoaikataulussa lukee ihan selvästi välilasku Kastrupissa, kun Pirkkalasta lennetään. paluumatkalla ei ole.

        Välilasku on Malmön kentälle, ei Kastrupin. Syynä miehistön vaihto.


      • Muori 2
        Malmö kirjoitti:

        Välilasku on Malmön kentälle, ei Kastrupin. Syynä miehistön vaihto.

        Meillä on lentoliput Thomas Cookin lentoon 15.4 Tenerifelle Pirkkalan kentältä. Lipuissa selvästi lukee välilaskusta Malmööseen.


    • Turhaa juttua...

      Ei tuo välilasku/tankkaus ole mikään ThomasCook-spesifi asia. Olen n 20 reissun aikana istunut välitankkauksessa Farossa, Malagassa tahi Lissabonissa niin Norwegianin, TUIFly:n, Finnairin kuin Primeran koneissa. Lähtöpaino optimoidaan tietyille keleille (tai vedetään ns tappiin). Jos matka ei taitu syystä tai toisesta lasketulla kulutuksella, niin menovettä haetaan lisää. En ymmärrä tämän keskustelun pointtia, aivan selvä asia.

      Ei tuota väliä millään Jumbojeteillä ajella, koneet on normi-"lähiliikennekalustoa", rajallisine pa-kapasiteetteineen.

      • HkLL

        "En ymmärrä tämän keskustelun pointtia, aivan selvä asia."

        Etpä todellakaan näemmä kykene poinntia ymmärätämään. Pointti on se, että matkatoimistot ilmoittavat lentojen olevan välilaskuttomia, mitä ne eivät kuitenkaan aina ole. Tankkausvälilasku on sitä todennäköisempi, mitä lyhyempi on lennolla käytetyn konetyypin kantosäde. Joillakin lentoyhtiöillä ei ole tällä reitillä käytössään konetta, joka varmasti kykenisi lentämään Suomesta Kanarialle kaikissä tuuliolosuhteissa. Joillakin on. Tai ainakin oli. Finnairin B757-koneet kykenivät pysymään ilmassa yhdellä tankkauksella yhdeksän tuntia.

        Kun matkustajalle kerrotaan lennon olevan välilaskuton, ja se ei kuitenkaan sitä ole, matkustajalla on oikeutettu syy kummastella asiaa ja keskustella siitä.

        Kaikkein yksinkertaisimmat vastaajat kirjoittelevat, että "olisiko ollut parempi laskeutua mereen?" - Tämän tasoinen järkeily auttaa ymmärtämään, miksi peruskoulukin on joillekin liian vaikea.


      • Veritulppaäijä?
        HkLL kirjoitti:

        "En ymmärrä tämän keskustelun pointtia, aivan selvä asia."

        Etpä todellakaan näemmä kykene poinntia ymmärätämään. Pointti on se, että matkatoimistot ilmoittavat lentojen olevan välilaskuttomia, mitä ne eivät kuitenkaan aina ole. Tankkausvälilasku on sitä todennäköisempi, mitä lyhyempi on lennolla käytetyn konetyypin kantosäde. Joillakin lentoyhtiöillä ei ole tällä reitillä käytössään konetta, joka varmasti kykenisi lentämään Suomesta Kanarialle kaikissä tuuliolosuhteissa. Joillakin on. Tai ainakin oli. Finnairin B757-koneet kykenivät pysymään ilmassa yhdellä tankkauksella yhdeksän tuntia.

        Kun matkustajalle kerrotaan lennon olevan välilaskuton, ja se ei kuitenkaan sitä ole, matkustajalla on oikeutettu syy kummastella asiaa ja keskustella siitä.

        Kaikkein yksinkertaisimmat vastaajat kirjoittelevat, että "olisiko ollut parempi laskeutua mereen?" - Tämän tasoinen järkeily auttaa ymmärtämään, miksi peruskoulukin on joillekin liian vaikea.

        "Etpä todellakaan näemmä kykene poinntia ymmärätämään. Pointti on se, että matkatoimistot ilmoittavat lentojen olevan välilaskuttomia, mitä ne eivät kuitenkaan aina ole. "

        Neropatti?

        Etkö matkusta jos kone ilmoittaa tankkaavansa välilaskulla? Matkatoimiston lupaukset on yhtä tyhjän kanssa kun laitat turvavyön kiinni, perille mennään ja sillä siisti.

        Suututko bussikuskille jos aikataulu pettää?

        Taidat olla niitä minäkeskeisiä pienestä valittajia, joiden päivä on pilalla helpommin kuin muiden.


    • tuuria vai?

      Huono tuuri vai mitä sulla on, kun 20krt tehnyt välilaskun? Itse matkustanut Las Palmasiin noin 35krt niin Vaasasta, Tukholmasta kuin Vantaalta ja eri yhtiöillä ja ei yhtään välilaskua! Noin 3krt ollut kone muutaman tunnin myöhässä.

      • Turhaa juttua...

        Tuuria tai ei, mene ja tiedä, reissuja on kuitenkin äkkiä laskettuna 100....vuodesta 1980 tähän päivään. Viimeisin välitankkauslentoni oli 14.2. klo 17.15 Helsingista Teneriffalle (TFS) lähtenyt Norwegianin 737. Ensi kuussa taas....


      • Turhaa juttua...
        Turhaa juttua... kirjoitti:

        Tuuria tai ei, mene ja tiedä, reissuja on kuitenkin äkkiä laskettuna 100....vuodesta 1980 tähän päivään. Viimeisin välitankkauslentoni oli 14.2. klo 17.15 Helsingista Teneriffalle (TFS) lähtenyt Norwegianin 737. Ensi kuussa taas....

        Silloin siis kone tankkasi Farossa. Asiasta ilmoitettiin jo ennen koneen nousua.

        Kukaan ei jäänyt kyydistä tämän asian vuoksi. :)


    • Onhan Aurinkomatkojen finnairin lennolla Lanzarotelle myös välilasku palatessa. Menomatkalla ei. Pitääkö koneesta poistua tankkauksen ajaksi?

      • Ei_tarvitse

        "Pitääkö koneesta poistua tankkauksen ajaksi?"
        Mitkään määräykset eivät sitä vaadi. Olimme kaikki Porto Santon kentällä koneessa koko tankkauksen ajan keväällä 2013 lennolla Helsingistä Las Palmasiin. Samoin olen ollut Varigin koneessa Lontoon Heathrown kentällä 90-luvulla, kun konetta tankattiin Rio de Janeiron lentoa varten. Kone oli tullut Kööpenhaminasta Heathrowiin.


      • Ei_tarvitse kirjoitti:

        "Pitääkö koneesta poistua tankkauksen ajaksi?"
        Mitkään määräykset eivät sitä vaadi. Olimme kaikki Porto Santon kentällä koneessa koko tankkauksen ajan keväällä 2013 lennolla Helsingistä Las Palmasiin. Samoin olen ollut Varigin koneessa Lontoon Heathrown kentällä 90-luvulla, kun konetta tankattiin Rio de Janeiron lentoa varten. Kone oli tullut Kööpenhaminasta Heathrowiin.

        Kiitos tiedosta. tuota on tullut mietittyä jonkin aikaa


    • Mustalla_listalla

      Jos muita kuin välilaskuista johtuvia ongelmia haluaa vältellä, on syytä karttaa Finnairia, Thomas Cook Airlinesia ja EasyJetiä. http://kuluttaja.fi/musta-lista/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2385
    2. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      27
      1622
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

      Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      67
      1316
    4. Olisitko mies valmis?

      Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      214
      1216
    5. Aavistatko että moni tietää

      Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      87
      1146
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

      Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      106
      1066
    7. Yritin saada

      Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      980
    8. vieläkin sanoa voin...

      💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      928
    9. Onko vielä

      mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      923
    10. Kronikat..

      Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      913
    Aihe