Moikka !
Minulla ( Ja monella muulla nuorella ) olisi jäljellä peruskoulua pyöristettynä kolme kuukautta. Kolme kuukautta ! Pian on yhdeksän vuotta peruskoulua takana ja 2. asteen koulutus kutsuu !
Mieti niitä viimeisiä viikkoja, kun viimeiset peruskoulun kokeet alkavat olla takana ja eri opettajat jatkuvasti ottavat esille sen, että lähtö on kohta käsillä. Suunnittelette ehkä viimeistä luokkaretkeänne. Aurinko paistaa, luonto täyttyy väreillä, ilma on lämmin ja vaatteet ovat vaihtuneet kevyemmiksi. Oppilaat jännittävät mihin pääsevät vai pääsevätkö mihinkään. Tutut oppilaat ja opettajat vaihtuvat kesäloman jälkeen uusiin. Tuletko saamaan kavereita jatkopaikastasi ? Tuletko toimeen tulevien opettajiesi kanssa ? Millainen on jatkopaikkasi ilmapiiri ?
Tänään minuun oikeasti iski se, että '' hei, minähän en ole palaamassa tänne enään kesäloman jälkeen ''. Toivon ja uskon saavani uusia kavereita, mutta että kuinka hyviä.. Joitakin opettajia jään varmasti jonkun verran kaipaamaan. Millainen on tulevan jatkopaikkani ilmapiiri ?
Hei te muut 9 luokkalaiset, mitä ajatuksia tämä herättää teissä ? Jännittääkö teitä ? Maltatteko odottaa, että peruskoulu on kohta ohi ? Pelottaako teitä se, että tuttu ja turvallinen ympäristö katoaa ?
Peruskoulua 3kk
4
138
Vastaukset
- Joooooohhhhhhh
Ite olen jo lukion ekalla, mutta pakko sanoa että ysiluokan kevät oli todellakin parasta aikaa. Kyllä siitä vähän haikeet fiilikset jäi kun ei näkenytkään enää samaa tuttua luokkaa ja kavereita, mutta lukioon oli helppo sopeutua kun porukka oli mukavaa.
- tyttöö98
No kyllähän se uuteen kouluun ja uusien ihmisten keskelle siirtyminen vähä jännittää... ja sitte tuun kyllä kaipaan kaikkia luokkalaisia ja opettajia ja tuttuja luokkia yms... En osaa vielä kyllä kuvitella oikeen että mä en mee enää kesän jälkeen takasi mun kouluun ja en nää enää nuorempia kavereita joka päivä....:( Mut toisaalta sit alkaa vähä niinku uus elämä siellä uudessa koulussa uusien ihmisten kanssa. Että jännittää mut toisaalta haikeet fiilikset:( mut pitää nyt nauttia kun vielä voi:):)
- Kiusattuvain
Itselläni on niin surullinen tilanne nyt, että olen kiusattuna ja tätä helvettiä kestää enään vain 3kk ja sitten pääsee starttaamaan kaiken uusiks
- 10+12
Kunhan lukio alkaa niin huomaat, ettei hommat siihen loppuneet. Vaan onpahan paremmat bileetkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403691Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333274- 692898
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912740- 351758
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811719- 241559
- 281517
- 291499
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231494