Okei. Siis mulla olisi harkinnassa bordercollie. Aika vaativa koira taitaa olla. Haluun siis ottaa haasteen vastaan. Mulla on lapsuusperheessä koiria ollut , isoja taistelukoiria. Se mua ei niinkään nyt kiinnosta. Olisin toooodella kiitollinen jos saisin tietää seuraavia asioita teidän arjesta jotka omistaa bordercollieen tai siitä ylipäänsä tietää.
~viiko ohjelma( harrastukset viikonloppu suunnitelmat yms.)
~kuinka paljon koira tarvitsisi päivällä seuraa , kun aloitan opiskelemaan eläinlääkärin työhön, ja se vie ammattina varmaan aika paljon aikaa. Koiran ottaessa minulla on kumminkin omakotitalo ja lapsi.
~yleisesti luonteesta , onko bortsut oikeasti niin vaativia koiria kun pelotellaan ?
Ps. Agilitiä ja tokoa olen miettinyt :):)
PALJON KIITOKSIA KAIKILLE VASTAAJILLE TODELLA !!:):)
AAAAPUUUVVVAAA
2
195
Vastaukset
- Old bordermen
Mielestäni bordereista peloitellaan kyllä näissä keskusteluissa aivan liikaa, ihanampaa koiraa ainakaan minun 46 vuoden kokemuksellani ei ole vielä vastaan tullut. Meillä on nelihenkinen perhe jossa kaikki käy koulussa ja töissä, eli koira on päivät yksin kotona, eikä tämä ainakaan meillä ole mitään ongelmia aiheuttanut. Borderi nauttii siitä kun se saa käyttää aivojansa ja olla osana laumaa, eli täysillä mukana kaikessa toiminnassa, kauppareissut, lumityöt, kyläilyt, lasten kanssa leikkiminen ym.
Kunnon iltalenkin borderi kyllä vaatii päivittäin ja mieluiten vielä ilman talutushihnaa, se kun nauttii siitä kun saa seurata sinun kulkuasi ja totella käskyjäsi.
Eli jos perheessäsi on toimintaa ja harrastat ulkoilua ja lenkkeilyä niin voin vain suositella. - äly hoi
"...kun aloitan opiskelemaan eläinlääkärin työhön, ja se vie ammattina varmaan aika paljon aikaa...."
Ihan kuin jonkun kehitysvaimmaisen tai 11-vuotiaan juttua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 454113
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on64103Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai843313Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist403288En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛143077Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1642850- 252419
Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?42410Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h452165Kirjotan ikävää ulos
Haluaisin kuulla mitä ajattelet minusta. ihan mitä vaan mitä mietit. Voisit kertoa minulle, tai sitten kirjoittaisit run141868