Iso koira + yli-innokkuus

97tyttöjakoira

Eli minulla on kohta 4 vuotta täyttävä nöffi uros.
Remmissä osaa käyttäytyä hyvin, mutta jos pääsee toista koiraa tervehtimään se on yhtä sirkusta kun ei rauhassa voi mennä (saattaa johtua siitä kun ei melkein koskaan pääse toisia tervehtimään, koska tuomitaan heti pahaksi koiraksi...)
Sisällä en oikein voi liikkua kun koira seuraa perässä koko ajan..
Jos vieraita tulee, koira yleensä pysyy omalla paikallaan, mutta jos saa mennä tervehtimään koira ei ole rauhassa vaan juoksee päin ja saattaa hyppiä..
Koiraa ei oikein voi silittää ja rapsutella koska ihmisen lopetettua alkaa riehuminen..
Kuinka saisin tämän ihmisrakkaan koiran rauhoittumaan? Lenkeistä ei ole puutetta.

2

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 97tyttöjakoira

      Ja kuinka saisin koiran käyttäytymään kissan seurassa? (eli että koira ei yrittäisi purra kissaa)
      sillä jos me kolme kohta muutamme niin ekana listassani ei ole kaksikerroksinen kämppä niin kuin nyt (eli asun vanhempieni kanssa vielä)

    • bullipoju

      Helpointa varmaan että ette mene tervehtimään toisia koiria jos koiran innokkuus sinua häiritsee. Mutta jos haluat yrittää opettaa koiraa rauhalliseen käytökseen koirien sekä ihmisten kanssa, toimi niin että heti kun koira alkaa riehumaan, viet sen syrjemmäs tilanteesta ja kun se rauhoittuu se pääsee takaisin ja sitten vain toistoa niin kauan että koira käsittää mitä siltä tahdotaan. Voit ottaa toivotun käytöksen vahvistamiseksi myös herkun tms. palkkion mukaan eli kun koira rauhoittuu, kehu, palkitse ja vie takaisin ihmisen/koiran luo.
      Kissan ja koiran suhteessa pitäisi tietää miten koira yrittää purra kissaa, leikillä vai tosissaan. Jos kyse on leikistä, opettele koiran kanssa miten kissan kanssa leikitään ja jos kyse on tosissaan puremisesta, sinun on vain totutettava koira kissaan ja näytettävä sille että kissa ei ole saalis. Tämän voit tehdä esimerkiksi siten, että otat kissan ja koiran samaan tilaan ja seuraat koiran käytöstä, jos se on rauhallinen, kehu ja jos se innostuu, kiellä sitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe