Allergia...

rytmikapula

Moi!
Olen hankkimassa hamsteria.(syrkki tai talvikko)Mutta en ole parista asiasta ihan varma.
1. Olen allerginen marsuille.Voinko olla myös hamstereille?
2.Olen myös allerginen pähkinöille.Miten ruokinta onnistuisi?
3. Voisitteko laittaa tänne syrkin ja talvikon hyviä ja huonoja puolia.
Kiitos kaikille vastauksista!

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hamsteri.

1. Hyvin usein ihmisen ollessa allerginen jollekin eläimelle, on hyvin mahdollista, jopa todennäköistä että on jonkin verran yliherkkä myös muille, jopa lähestulkoon kaikille muille samantyyppisille eläimille. Kannattaa vakavasti harkita sitä hamsterin hankkimista, jos kerran marsulle olet allerginen, sillä ei ole kenellekään mukavaa (ei sinulle eikä hamsterille), jos joudut parin viikon tutustumisen jälkeen toteamaan olevasi allerginen ja myymään hamsterisi pois. Oletko harkinnut mitään muuta eläintä, vaikka jotain eksoottista lemmikkiä marsun tai hamsterin tilalle?

2. En tiedä kuinka pahasti olet allerginen pähkinöille, mutta jos saat oireita jo niihin koskemisesta, on olemassa ruokasekoituksia ja pellettejä jotka eivät pähkinää sisällä lainkaan. Sitten on vain huolehdittava että hamsteri saa kaikki tarvitsemansa ravintoaineet ilman pähkinöitä, mikä ei niin kovin vaativaa ole.

3. Syyrialaiset ovat käsitykseni mukaan vähän rauhallisempia ja tottuvat kaiketi helpommin käsittelyyn (en ole ikinä talvikkoa omistanut), mutta tietenkin talvikolle riittää pienempi häkki ja se ei syö yhtä paljon kuin syyrialainen (joka syö siis JOPA n. 2-3 dl viikossa siemensekoitusta), mikä ei varmasti kenenkään taloutta kaada. Vaaleanpunaisten lasien läpi katsottuna en löydä syyrialaisista huonoja puolia.

• jokuvaan2

1. Allergian vaara on tottakai olemassa, mutta itse olen allerginen kaikille eläimille, mutta omistan silti hamsterin, josta oireita ei tule yhtään! :) Allergian lisäksi mulla on myös astma. Häkin purutkin voi aiheuttaa allergiaa, esim. Itse en voi käyttää kutterinpurua pölyisyyden vuoksi, joten meillä käytössä on mörttiröpö eikä oireita ole ollenkaan.
      2. Niinkuin aikaisempi kirjoittaja sanoi, riippuu siitä kuinka allerginen olet. On varmasti sellaisia siemensekoituksia joissa ei ole pähkinää.
      Jos et pysty pähkinään edes koskemaan, voit tietenkin tehdä siemeneskoituksen itse.:)
      3. En omista kumpaakaan, vaan roborovskin. Aluksi omistin kaksi mutta toinen menehtyi.:( Mutta mitä kääpiöistä osaan sanoa, niin ovat todella vikkeliä ja eivätkä välttämättä ihan niin käsikesyjä kuin mitä syrkit. Riippuu kyllä paljon hamsterista.
      Syyrialaiset ovat rauhallisempia ja helpommin käsiteltäviä kuin kääpiöt. Tietenkin syyrialaisen tavarat, häkki jne saattavat maksaa enemmän (suuremman koon vuoksi)ja mitä kaupoissa olen huomannut, että todella monet tuotteet saattavat olla liian pieniä syyrialaisille. Mutta kannattaa etsiä netistä tietoa molemmista lajeista ja vertailla sitten niiden eroja. :)

• 1. Marsuista irtoaa huomattavasti enemmän allergeeneja kuin hamsusta, joka asuu suljetussa terraariossa. Toki on aika huono jos et pystyisi lemmikkisi kanssa puuhailemaan! Käy tutustumassa hamsuihin jossain, ennen hankkimista. Marsuilla on myös aina oltava heinää, jolle saatoit olla allerginen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      52
      4207
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      69
      3871
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3378
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3290
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      102
      2299
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2188
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      36
      2049
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2049
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2029
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1924
    Aihe