SBY

sumputin14

Nyt tuntuisi että SBY on saanut uuden hallituksen jossa on syvyyttä, toivottavasti riittävästi, jotta vanhat kitkat vähenevät.
Onnea ja työniloa hallitukselle.

7

156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jovain1

Ai millä tavalla ? Jalostoimikunnan vetäjä pennuttaa narttunsa liian tiheään, millä tavalla on parempi kun esim. edellinen ?

• mitkä arvot

Ei uusi jalostustoimikunnanvetäjä ole ainakaan samanlainen hetken vouha, kuin edeltäjänsä. Hänen kokemuksensa, sekä ymmärryksensä rodusta on aivan erillä tasolla, kun verrataan edeltäjään.

Sikäli kivaa, että toi pennuttaa liian tiheään, on todella kaukaa haettu, eikä pidä paikkaansa. Ainakaan jos ottaa SKL:n ohjeet huomioon.

• ei mulla muuta

Nythän on oikeasti niin, jotta entinen jalostustoiminnan vetäjä oli kovin kevyeillä tiedoilla tehtävässään. Varmasti hänelläkin oli tavoitteita ja haaveita, mutta olivatko ne todellisuuden kanssa yhtä, jäi kysymykseksi.
      Jos rynnätään "valtaan", kovin ohuen asiantuntemuksen kanssa, lyöden ja haukkuen vasemalle ja oikealle, tulos ei voi olla kovin hyvä.
      Minulle henkilökohtaisesti jäi kuva, jotta edeltänyt jalostustoimen vetäjä eli hivenen lapsellisissa kuvitelmissa. tietysti kokemus aikanaan asettaa hänenkin tekemisensä järkevämmälle tasolle.

• whatever
    • hupijuttuja vai

Tiheä pennutus on SKL:n suositusten mukaan, sallittu kerran koiran elämässä. Oliko tässä nyt rikottu kyseistä pykälää,, vai EI.

Jos katsot tai vertaat aiemman jalostustoimikunnan vetäjän linjaan, niin tämä on todella erissä tasossa.

Aiempi jalostustoimen vetäjä salli ja suositteli "ystävilteen" erin käytännön kuin muille.

Esim. Hyvin pitkään roikkui jalostusuroslistalla uros jonka HD-indeksi oli alle 95:n.

Oli myös pentue, pentulistalla jonka ensisynnyttäjä emä oli yli 5 vuotias, pentueesta oli kuitenkin merkintä jotta "pentue täyttää SBY:n suositukset.

Tällaiset tapaukset ovat todella törkeitä, eritoteen kun tietää että jotta kysymyksessäystävyysshteet.

PS. En henkilökohtaisesti tunne kmaaaan henkilöä, nykyistä- tai entistä jalostusposti pitäjää. Jäi vain ihmetyttämään eriarvoisuusasemat.

• joo että näin

Vähin mitä odottaa näiltä johtavassa asemassa olevilta, on rehellisyys ja oikeudenmukaisuus. Valitettavasti se ei ole aina toteutunut, aiemmin.

• hieno juttu28

Outi Valle on varmasti paras mahdollinen puheejohtaja. Tietenkään ei hänekään tehtävänsä tule olemaan helppo, koska viimeiset 20 vuotta postia on enimmäkseen hoitaneet kumileimasimet, ilman omaa syvyttä rotuun.

Nyt odotan kyllä iloisin mielin, uskon että saamme hengen hivenen parempaansuntaan, kaikilla osa-alueilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 536
      8692
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3708
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2231
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      170
      1267
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      936
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      794
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      762
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      744
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      725
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      657
    Aihe