työsuhde loppui koeajan lopussa

Natty

Sain syksyllä virkatyösuhdetta, josta koeaika oli 6 kk.
Yllättäen sain selvä tammikuun lopussa, että työni mahdollisesti loppuu koeajan lopussa ja kyllä loppui helmikuun alkuvaiheessa.

Sain vielä tiedon, että todennäköisesti en saa mitään työttömyysrahaa 90 päivää ajalle. On jo mennyt 30 päivää ja päätöstä ei ole vielä tehty.
Pääluottamusmiehen neuvolla olen irtisanonut koeajan lopussa.

Yritän tehdä sijaiskeikkoja, mutta on niin paljon muita sijaisia, että en kovasti saa työtä.

Kenellä on ollut samanlaista kokemusta?
Vaikuttaako se paljon ensi lukuvuoden työn saamiseen?
Mistä voi saada rahaa? Kun ei voi edes maksaa vuokraa...

9

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juristina tunkiolla

      Mistä johtuu, että suhdettasi ei jatkettu? Päättymisen syy on selvästi kerrottava.

    • Tsemppiä!

      Ymmärsinkö oikein, että irtisanouduit? Miksi ihmeessä? Jos olet itse irtisanoutunut, niin sinulle tulee tuo 90 päivän karenssiaika, jolloin et saa työttömyyskorvausta. Kannattanee kysyä toiselta palstalta, miten sellaisessa tilanteessa voi parhaiten selviytyä.

      • fiuhhh

        Se karenssihan tulee myös siitä, jos työnantaja irtisanoo....


    • Catty

      Sosiaalitoimisto.

      Sieltä se viimeinen apu tulee elämiseen. Ja et suinkaan ole ainoa. Sos. toimiston luukulla käy tänä päivänä todella moni kouluttautunut ihminen -ei siis enää ole pelkästään se pohjasakan paikka. Ajat on karut ja mitään oikeuksia ei pian ole kenelläkään työntekijällä.

      Nyt vaan rohkeasti lähimmän sos.toimiston luukulle selittämään asiasi. Usko, että asiat muuttuu pian paremmaksi :)

    • 3456yhn

      Pääluottamusmies neuvoi sua irtisanoutumaan? Siis mitä helvettiä? Onkohan tässä asiassa jotakin muutakin mitä et kerro?

      Sun kirjoituksessa on useampikin hyvin räikeä kielioppivirhe joten tuntuu siltä, että et ole suomalainen. Jos et ole niin voi olla mahdollista, että sua on huijattu koska työnantajat tietävät, että ulkomaalaiset eivät yleensä tiedä kaikkia Suomen lakeja ja säännöksiä.

    • ::::::::::::::::::::

      Hyvä Natty, tunnistan sinut kirjoituksistasi, koska kerrot niin paljon elämästäsi ja aina samalla rekisteröidyllä nimimerkillä. Olet kertonut ammattisi, paikkakunnan jolle muutat, lemmikkisi, kansallisuutesi, äidinkielesi. Kaltaisiasi ei ole Suomessa monta.

      Ei ole ihan viisasta jakaa täällä irtisanomis- ja ulosottoasioitaan niin, että on tunnistettavissa. Sinuna poistaisin kaikki Natty-nimimerkillä kirjoittamasi viestit, joissa kerrot henkilökohtaisia asioita.

      Tiedän, että koulussasi ihmetellään tapahtunutta mutta arvellaan siihen liittyvän jotain, mistä ei tiedetä. Mutta lähtö sinulle olisi joka tapauksessa tullut keväällä, koska olit vain tuntiopettaja. Ei tuntiopen hommat jatku, jos on ajautunut hankaluuksiin esimiesten tai huoltajien kanssa, vaikka syy ei edes olisi opessa.

      Ehkä on luottamusmiehen mielestä jatkoa ajatellen parempi, että papereissasi lukee, että irtisanouduit itse. Opettajalla ei käytännössä hääviä oikeusturvaa ole, jos ei ole virassa.

      • Fakefrench

        Hei!
        Olen samaa mieltä kuin edellinen kirjoittaja. Nykypäivinä (virattoman) opettajan työ on rankkaa, muttei kaikkea ei pidä sanoa ääneen. Henkilökohtaiset asiat on syytä pitää salassa. Suosittelen, että poistat kaikki Natty-nimimerkillä kirjoitetut viestit.

        Tsemppiä työnhakuun!


    • ope22

      Olen kyllä ulkomaalainen.
      Suomessa koulutettu (7 vuotta yliopistossa) ja mm. oman äidinkielen opettaja.
      Luuli, että se olisi hyvä asia saada natiivi, mutta...

      Virallinen päätös oli lopettaa työsuhteeni. Päätöksen takia olisi mahdotonta minulle löytää uutta työtä opettajana. Niin pääluottamusmies sanoi. Siksi irtisanoin.

      Koko juttu aloitti parin luokan oppilaiden välityksistä minun opetustyylistä. Siis ei opetuksesta. Ei käyttäytymisestä. Vain opetustyylistä.

      Lue uudelleen minun ensimmäinen lause...

      • I've seen it all

        Ei, ei ja vielä kerran ei! Olen kerran itse mennyt koeajalla irtisanotun sijaiseksi. Enää en tekisi samaa, koska irtisanominen todettiin laiittomaksi. Jos ei oltaisi hidasteltu, olisin itsekin joutunut lähtemään kesken sopparin.

        Mahdotonta olisi kenties tällekin viisikymppiselle ollut löytää uutta työtä, mutta niinpä vain sai entisen työnsä takaisin korvausten lisäksi. En tiedä, onko tosin mennyt takaisin.

        Joskus - tosin harvoin - voi oikeuskin voittaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe