HS kertoi tänään lauantaina, että asuntojen vuokrat nousevat edelleen. Siis siitä huolimatta, että suomessa on jo kuudes lamavuosi päällä ja irtisanomiset riehuvat valtoimenaan, nyt jo kunnissakin. Työttömiä on noin 800 000.
Keskimääräiset vuokrat ovat kuulemma jo 20 euroa neliöltä. Sanomattakin on selvää, että suuri osa vuokralaisista ei itse kykene maksamaan tätä vuokraa.
Kysymys kuuluukin, mihin piikkiin asti SINÄ olet veronmaksajana valmis jatkuviin veronkiristyksiin, jotta vuokra-asuntokeinottelu saisi jatkua loputtomiin ? Sinähän ne vuokrankorotukset lopulta maksat, vaikka asuisit omistusasunnossakin !
Hesarin artikkelin loppuosassa oli kuitenkin asuntokeinottelijan ykkösen vuokraturvan johtajan kommentti: helmikuussa ei tämä asuntokeinottelija ollut saanut enää vuokria nostettua, eikä maaliskuussakaan.
Onko mahdollista, että jossain pisteessä ei yhteiskunta ei okt-muuli maksakaan enää asumistukea, tiettyä määrää enempää. Olisiko tämä piikki siis jo tullut vastaan, "säästöjen" nimikkeellä vaikkapa
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=728922
ASUMISTUKI = omistusasujan avustus vuokrakeinottelijoille
6
93
Vastaukset
- 77788999999999999999
No kun se nyt vaan on niin että juuri asuntoihin, asumiseen, asuntokauppaan, vuokralaisten välitykseen, ja asunto/korjausrakentamiseen näitä veroja ja veroluonteisia maksuja nyt jatkuvasti lisätään kun toisaalta yrityksien ja palkansaajien verotusta kevennellään tai ei ainakaan nosteta. Lisäksi näihin asuntojuttuihin liittyen kehitellään jatkuvasti lisää näitä n.s palveluja ja sääntöjä ja byrokratiaa joita lainsäädännön kanssa pakollisiksikin ajetaan, kun tällä taasen halutaaan työllistää ihmisiä. Eli vuokranantajalle asunnosta koituvat juoksevatkin kustannukset hyvinkin vaan jatkavat kasvuaan, ja tämän vuokranantajat tietenkin pyrkivät laittamaan vuokriin. Ja jos uhkaa tappiota tulla asuntojen hintakehityksen vuoksi niin vuokranantajat pyrkivät vielä senkin kuittaamaan vuokrista jos vaan voivat.
- okt-loorti
mutta eihän meidän velattomien okt-porhojen tarvitse tähän osallistua
- Ok-Loordi
okt-loorti kirjoitti:
mutta eihän meidän velattomien okt-porhojen tarvitse tähän osallistua
Sitä parempi Loordille on mitä korkeammat vuokrat ja sama se on Loordille onko vuokranmaksuun raha saatu KELA:n tukena vai itse palkkarahana hankittu, sama se kunhan raha löytää tiensä Loordin tilille vuokranmaksupäivänä. Loordi itse asuu omassa velattomassa talossaan (kohta tulee jo 2v. viimeisen lainaerän maksusta muuten) ja Loordin omistama sijoitusasunto joka on vuokrattuna on sekin velaton eli korkokuluja ei tule tulonhankkimiskulunakaan Loordille. Vuokrantarkistukset olen pitänyt maltillisina ja kohtuullisina, vuokrataso on tosin noussut jopa 5% hesarin mukaan eli jossain vaiheessa täytyy vuokraa tarkistaa kunnolla ylöspäin, viimeistään siinä vaiheessa jos vuokralainen vaihtuu lätkäytän kunnon korotuksen kerralla, ja maksaahan KELA tarvittaessa osan jos vuokralaisella loppuu maksukyky.
- sinne menivät
Ok-Loordi kirjoitti:
Sitä parempi Loordille on mitä korkeammat vuokrat ja sama se on Loordille onko vuokranmaksuun raha saatu KELA:n tukena vai itse palkkarahana hankittu, sama se kunhan raha löytää tiensä Loordin tilille vuokranmaksupäivänä. Loordi itse asuu omassa velattomassa talossaan (kohta tulee jo 2v. viimeisen lainaerän maksusta muuten) ja Loordin omistama sijoitusasunto joka on vuokrattuna on sekin velaton eli korkokuluja ei tule tulonhankkimiskulunakaan Loordille. Vuokrantarkistukset olen pitänyt maltillisina ja kohtuullisina, vuokrataso on tosin noussut jopa 5% hesarin mukaan eli jossain vaiheessa täytyy vuokraa tarkistaa kunnolla ylöspäin, viimeistään siinä vaiheessa jos vuokralainen vaihtuu lätkäytän kunnon korotuksen kerralla, ja maksaahan KELA tarvittaessa osan jos vuokralaisella loppuu maksukyky.
Tuota avaaja juuri varmaan tarkoitti. Loordi on se siipiveikko, joka kerää velkamjulen rahatkin. Katainen ja urpilainen hoitavat keräyksen
- ppååäääääääääääää
Ei ainakaan yksittäisiä vuokra-asuntoja pitävien asema ole järin häävi. Palvelujen tarjoajia ja byrokratiaa kyllä riittää joista palvelista alveineen kirjoitellaan isot laskut. Mutta annas olla jos asunnon/vuokralaisen/menekin markkinoilla kanssa tulee ongelmia, niin kyllä avun tarjoajat kaikkoavat ja taatusti saat hoitaa ja kustantaa ongelmasi ihan yksin.
- Ok-Loordi
Loordille ei ole ainakaan tullut sentin latia kuluja sijoitusasunnosta sen ostamisen jälkeen puhdasta tuottoa vain kuukausittain vuokra miinus vastike ja siitä miinus pääomavero vuokratuotosta ja päälle asunto-osakkeen arvonnousu omistusaikana, joka realisoidaan tosin vasta mahdollisesti asunto myytäessä, mutta miksi tappaa lypsävää lehmää? Asunto oli siis valmiiksi vuokrattu kun sen ostin ja sama vuokralainen ollut koko ajan. Vuokratuotto (brutto eli vuokra miinus vastike) n. 8% tällä hetkellä. Lisäksi vuokraloordin status päälle.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial291909Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651880Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3751748Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161248Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221158- 121131
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt81066- 881066
- 2851025
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks501001