Sitä vaan, että uskaltaako tuolloin lähteä Berliiniin jo kesätakeilla vai täytyykö mennä vielä talvitakeilla? Onko kellään kokemuksia maaliskuisesta Berliinistä?
Sää Berliinissä 23-27.3.14
9
687
Vastaukset
- Wetter
Kannatttaa varmaan katsoa säätilannetta ennen lähtöä, tuskin pakkaatte laukkuja jo nyt valmiiksi?
http://www.wetter.com/deutschland/berlin/DE0001020.html
Ehkä välimallin tamine olisi parempi, ei tuolla mikään helle ole. Tuuli voi olla kylmä Berliinissä (alue on mäettömällä tasangolla).- Marlene44
Viime kevään kokemuksesta suosittelisin samoin jotain välivaiheen kampetta. Käsineet olisi hyvät ja kaulaliina sekä jopa myssy. Itse palelin hurjasti samoihin aikoihin siellä, jouduin ostamaan lisälämmikettä.
Mutta tämä kevät on ollut erityisen lämmin, nytkin jopa lähellä 20 astetta, joten voi olla eri juttu. Ed. mainittujen sivujen hyväksikäyttö auttaa.
Mukavaa matkaa! - ihmettelevät...
Marlene44 kirjoitti:
Viime kevään kokemuksesta suosittelisin samoin jotain välivaiheen kampetta. Käsineet olisi hyvät ja kaulaliina sekä jopa myssy. Itse palelin hurjasti samoihin aikoihin siellä, jouduin ostamaan lisälämmikettä.
Mutta tämä kevät on ollut erityisen lämmin, nytkin jopa lähellä 20 astetta, joten voi olla eri juttu. Ed. mainittujen sivujen hyväksikäyttö auttaa.
Mukavaa matkaa!Kiitos vastauksista tyhmään kysymykseen. Kiitos myös linkistä sääennusteeseen, Ehkä otamme kuitenkin siis vähän lämpimämpääkin mukaan, ettei tarttis jäätyä... Kiitos toivotuksista.
- Usein pistäytyvä
ihmettelevät... kirjoitti:
Kiitos vastauksista tyhmään kysymykseen. Kiitos myös linkistä sääennusteeseen, Ehkä otamme kuitenkin siis vähän lämpimämpääkin mukaan, ettei tarttis jäätyä... Kiitos toivotuksista.
Nimimerkki Wetter on oikeassa: kun Berliinissä on hyytävää, niin on kyllä melkoisen hyytävää. Näin syksyllä ja myöskin keväällä. Muutama päivä ennen matkaa selviää paljon, kun katsoo sääennustukset.
Toisaalta erään lokakuun lopulla siellä oli 25 astetta lämmintä. Paikalliset shortseissa, meikä villapaidassa ja nahkatakissa. Tosin en ollut tarkkaillut sääennustuksia.
- Kerrospukeutuminen
Riippuu säästä, eihän etelä-suomessakaan ole edes ohuempaa talvitakkia tarvinnut enää muutamaan viikkoon...
Säätövaraa mukaan, eli välikerroksia tarpeen mukaan.- Palttoonnappi
http://www.foreca.fi/Germany/Berlin/15vrk
Päivällä yli 10C ja yöllä yli 0C kertoo sääveikkaus, auringonpaista tuo oman mausteensa, kuten tuulikin.
- tikkitakki4
Kesätakki on vielä liian kevyt, talvitakki alkaa olla jo turhan kuuma. Kevät on kyllä hieman edellä Suomen säätä, mutta edelleen arvaamaton. Jos aurinkoa tuleekin niin vain päivällä se lämmittää, illat ovat sitten jälleen kylmiä. Tikkitakki, tuulitakki tms. voisi olla hyvä. Katsoin, että 12 astetta tuolloin ja sadettakin.
- Tarve ratkaisee
Riippuhan se liikkuuko illalla ja mitä tekee...
- Anonyymi
Berliini on erittäin laadukas paikka sääennusteille. https://wetterde.net/wetter16tage/106/berlin-wetter-16-tage.html Sää Berliinissä 16 päivää Suosittelen sitä kaikille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882