Oon nyt 9lk. oleva tyttö. Ja mulla on tosi vaikee pitää esitelmää luokan edessä, jännittää todella paljon. Joten haluisin vaan teiltä lukiolaisiltä kysyä että tuleeko näitä esitelmiä paljon ensimmäisenä vuonna? Tai 2 & 3? Voiko niistä saada vapautuksia?
Esitelmät apua!!?
10
406
Vastaukset
- Lkvffh
Äidinkielessä on itsellä ollut pari yksin pidettävää esitelmää, ryhmätöitä vähän enemmän. Myös muissa aineissa jotain, mutta ei ainoat vähän "isommat" työt äikässä. Olen itsekin jännittäjä mutta kyllä se siitä. Ryhmätöissä ei ole koskaan ollut ongelmia, kun on muitakin yhtäaikaa tapitettavana.
- Nimetönnnn
Meillä oli englannin kakkoskurssissa suullinen esitelmä, mutta pareittain.. Ja riippuuhan se toki opettajasta pitääkö, jotkut opet ei sellasta käske tekeen ollenkaan :D
- kavallakykyjä!
Tilaat Iherbistä rauhoittavaa kavateetä, juot sitä pari kuppia ennen esitystä - se vapauttaa ja antaa paljon retorisia kykyjä. Sain kaikista esitelmistä täydet tai lähestäydet pojot, olin kuin toisessa maailmassa esitelmää / puhetta pitäessäni. Ennen kaikkea kava vapauttaa, poistaa jännityksen, rentouttaa ja sisältää paljon muitakin positiivisia vaikutuksia. Ja kaiken lisäksi tuo tee on turvallinen ja luonnonmukainen. Lue alta tuon tuotteen seloste.
http://www.iherb.com/Yogi-Tea-Kava-Stress-Relief-Caffeine-Free-16-Tea-Bags-1-27-oz-36-g/5473
16 pussia maksaa 3e ja postikulut n. 3e myös. Tulee viikossa postilaatikkoon.
Iherb.com on maailman suosituin luontaistuotekauppa.
t. 3v Iherbin asiakas - paskaaaaahh
Ykkösellä jouduttiin pitämään 10 min esitelmä yksin... aiheen "sai" valita itse.
Muissakin aineissa on ollut kaikeinlaisia lyhyehköjä esitelmiä tms, lähinnä ryhmissä. Englannin puhekurssilla jouduin pitämään jonkun lyhyen esitelmän yksin.
Selvisin vaikka olen myös hlvetin ujo puhumaan yhtään mitään luokan edessä. On sekin aika noloa jos on ainoa joka ei pidä esitelmää yhtään mistään koskaan. - La Maz
Meillä on ollut melko paljon esitelmiä ei aineissa, riippuen opettajista. Ne voi tuntua haastavilta mutta kannattaa asennoitua oikein. Kyllä se siitä!
- 2+3
Menit sitten ammattikouluun tai lukioon niin joudut joka tapauksessa joskus tekemään jonkin esitelmän, lukiossa etenkin.
- supppra
Ja äidinkielen tunnilla on sellanen pakollinen väittely. Historian tunneilla joutuu tekemään jonkin verran esitelmiä. Muilla tunneilla ei meillä tainnut ollakkaan pahemmin esitelmiä. [Lukio]
- aaaaassa
Meillä oli:
- Paneelikeskustelu luokan edessä (ÄI1)
- 7 Veljeksen analyysi luokan edessä (Äi2)
- Vaikuttava puheenvuoro (ÄI4)
- Väittely (ÄI4)
- Kirja-analyysi (ÄI5)
- Minuutin puhe harrastuksesta (ENA2)
- Kymmenen minuutin puhe kulttuurista (ENA5)
muissa aineissa ei sitten ollutkaan mitään - Väittely
Ehkä lukion pahin luokan edessä oleminen oli väittely, varisnkin kun sai semmoisen aiheen josta ei keksi/tiedä mitään. Väittelystä sain numeron 6, sillä jotain kuitenkin sanoin, mutta en väitellen. Mielestäni varsinkin väitelmät pitäisi olla vapaaehtoisia, sillä kaikki eivät tusota vain keksi sanottavaa.
- Kokemustavalkosta
Olen lukiontokalla ja esityksiä missä pitää tehä kaikki yksin on ollu max3 mut sit niitä pari ja ryhmä töitähän on oikeesti yli 20vuodessa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403741Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333314- 692938
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912780- 351798
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no821766- 241609
- 281557
- 291539
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231524