Kuvien siirto kannettavaan kun ei ole cd-levy lukijaa

auttakaa1

Elikkä en voi asentaa ohjelmaa tähän että pystyisin siirtämään kuvat kamerasta tähän kannettavaan kun ei ole paikkaa mihin cd-levyn laittaisi. Tietäiskö kukaan netissä mitään ohjelmaa jonka sais ladattua koneelle että saan kuvat siirrettyä. Suomenkielinen olis plussaa. Kamera on Canon Eos 100D

28

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keep it simple

      Minä en käytä kuvien siirtoon mitään erikseen asennettavaa ohjelmaa vaan otan muistikortin kamerasta ja tökkään sen tietokoneen kortinlukijan loveen. Se näkyy tällöin koneessa levyaseman tai vastaavan muistivälineen tavoin ja tiedostoja voi siirtää siitä kovalevylle, muistitikulle tai minne ikinä haluaakin.

    • jonka sais
    • Sen levy voi ladata Canonin sivuilta. Toki siirto ei edellytä mitään ohjelmaa, vaikka ohjelma toki helpottaa asiaa (mm. siirtää vain uudet kuvat, kääntää pystykuvat pystyyn)

      • kjhfjashf

        Kyllä kuvat kääntyy pystyyn muutenkin, jos kamera on niihin tiedot laittanut.

        "Helpompaa" suoraan kamerasta lataaminen on myös siksi, että akkau pitää aina olla kunnolla ladattu, ettei kamera sammu kesken latauksen. Monelta on kortti tai kamera jäänyt enemmän tai vähemmän pysyvästi jumiin akun loppuessa.


      • kjhfjashf kirjoitti:

        Kyllä kuvat kääntyy pystyyn muutenkin, jos kamera on niihin tiedot laittanut.

        "Helpompaa" suoraan kamerasta lataaminen on myös siksi, että akkau pitää aina olla kunnolla ladattu, ettei kamera sammu kesken latauksen. Monelta on kortti tai kamera jäänyt enemmän tai vähemmän pysyvästi jumiin akun loppuessa.

        Kamera vain laittaa tiedon kuvan suunnasta. On täysin käytettävän ohjelman asia päättää miten se tätä tietoa kohtelee. Zoombrowser ja käsittääkseni myös uudempi Imagebrowser kääntää itse kuvan, jolloin se varmasti näkyy pystykuvana ja pysyy sellaisena vaikka Exif-tiedot poistaa.

        Mainitse kolme henkilöä, jolla on käynyt niin, että kortti on jäänyt jumiin akun loppuessa. Mielellään vuoden 2010 jälkeen. Vai oletko lukenut jotain netistä ja sitten pannut siihen lisää omiasi huhuja levittäessäsi. Minä en ymmärrä miten kortti jäisi sen enempää jumiin, kuin jos vita loppuu kuvatessa.


      • Canonisti minäkin

        Canonin softat olivat ainakin aikaisemmin niin kökköjä, etten suosittele niitä kenellekkään. Win maailmassa on Irfanview niminen ilmaisohjelma kuvien pyörittelyyn. Mac'ssä kaikki tarvittava on mukana.


      • kgfiwhehghwe
        okaro kirjoitti:

        Kamera vain laittaa tiedon kuvan suunnasta. On täysin käytettävän ohjelman asia päättää miten se tätä tietoa kohtelee. Zoombrowser ja käsittääkseni myös uudempi Imagebrowser kääntää itse kuvan, jolloin se varmasti näkyy pystykuvana ja pysyy sellaisena vaikka Exif-tiedot poistaa.

        Mainitse kolme henkilöä, jolla on käynyt niin, että kortti on jäänyt jumiin akun loppuessa. Mielellään vuoden 2010 jälkeen. Vai oletko lukenut jotain netistä ja sitten pannut siihen lisää omiasi huhuja levittäessäsi. Minä en ymmärrä miten kortti jäisi sen enempää jumiin, kuin jos vita loppuu kuvatessa.

        Ei sitä suositella kortinlukijaakaan irroitettavaksi kuvien siirron aikana. Voipi tulla pysyvä lukihäiriö. Samoin tietokonettakaan ei saisi pakkosammuttaa. Mitä siinä siis iniset?
        Katse vanhoja viestejä niin tiedät. Ei se sen vaikeampaa ole.
        Tietääkseni täällä ei saa oikeita nimiä mainita.


      • Canonisti minäkin kirjoitti:

        Canonin softat olivat ainakin aikaisemmin niin kökköjä, etten suosittele niitä kenellekkään. Win maailmassa on Irfanview niminen ilmaisohjelma kuvien pyörittelyyn. Mac'ssä kaikki tarvittava on mukana.

        En minäkään käytä Canonin softaa kuin kuvien siirtoon. Katseluun käytä Irfanviewtä.


      • nimiä kiitos
        kgfiwhehghwe kirjoitti:

        Ei sitä suositella kortinlukijaakaan irroitettavaksi kuvien siirron aikana. Voipi tulla pysyvä lukihäiriö. Samoin tietokonettakaan ei saisi pakkosammuttaa. Mitä siinä siis iniset?
        Katse vanhoja viestejä niin tiedät. Ei se sen vaikeampaa ole.
        Tietääkseni täällä ei saa oikeita nimiä mainita.

        en minäkään ole kuullut kortin lukkiutumisesta ja periaatteena tietokonesiirroissa on että ensin siirretään ja sitten vasta se poistetaan kortilta.

        Minä en siirrä, varmuuden vuoksi aina kopioin koneelle, joskus johdolla, joskus otan kortin. Kopioin aina d:asemalle kameran nimellä nimettyyn kansioon, (josta pikakuvake työpöydllä) en ksokaan mihinkään kameran ohjelmaan.
        Kansiosta voi sitten hakea kameraohjelmalla, mutta yleensä käytän eri ohjelmia, en kameran mukana tulleita.


        Kamerasta koneelle johdolla siirrossa näyttö pimenee ja kamera kuluttaa hyvin vähän virtaa, minulla ainakin akku ei ole koskaan loppunut siirrossa, vaikka se olisi loppunut jo kuvauksessa.

        Tietysti on huonoja kortteja, tuollakin, nuo kyllä lukkiintuvat, mutta Suomesta tilatut normaalit kortit eivät lukkiinnu, eivät todella koskaan.

        http://www.aliexpress.com/snapshot/275707169.html
        ---------------------------
        "Tietääkseni täällä ei saa oikeita nimiä mainita".

        sellaiset henkilöt jotka kertomaasi asiaa julistavat haluavat varmaan julkisuutts.
        Fiksut laittavat aina linkin..........................
        .



        .


      • nimiä kiitos kirjoitti:

        en minäkään ole kuullut kortin lukkiutumisesta ja periaatteena tietokonesiirroissa on että ensin siirretään ja sitten vasta se poistetaan kortilta.

        Minä en siirrä, varmuuden vuoksi aina kopioin koneelle, joskus johdolla, joskus otan kortin. Kopioin aina d:asemalle kameran nimellä nimettyyn kansioon, (josta pikakuvake työpöydllä) en ksokaan mihinkään kameran ohjelmaan.
        Kansiosta voi sitten hakea kameraohjelmalla, mutta yleensä käytän eri ohjelmia, en kameran mukana tulleita.


        Kamerasta koneelle johdolla siirrossa näyttö pimenee ja kamera kuluttaa hyvin vähän virtaa, minulla ainakin akku ei ole koskaan loppunut siirrossa, vaikka se olisi loppunut jo kuvauksessa.

        Tietysti on huonoja kortteja, tuollakin, nuo kyllä lukkiintuvat, mutta Suomesta tilatut normaalit kortit eivät lukkiinnu, eivät todella koskaan.

        http://www.aliexpress.com/snapshot/275707169.html
        ---------------------------
        "Tietääkseni täällä ei saa oikeita nimiä mainita".

        sellaiset henkilöt jotka kertomaasi asiaa julistavat haluavat varmaan julkisuutts.
        Fiksut laittavat aina linkin..........................
        .



        .

        Ihan normaaliin kansioon se kameran mukana tullut ohjelmointi tallettaa kuvan. Sillä kuvat saa automaattisesti kansioihin kuukausittain ja/tai päivittäin.


    • gasr

      Tuosta Canonista en tiedä, mutta eiköhän 99 % tällä vuosituhannella valmistetuista Canoneista näy tietokoneessa ulkoisena levyasemana, kun sen yhdistää piuhalla usb-porttiin. Kortinlukija on minulla vasta toisena mahdollisena vaihtoehtona, jos sitä usb-piuhaa ei löydy mistään.

      • Mikään minun Canoneistani ei näy ulkoisena levyasemana. Jotkut alkuaikojen kamerat saattoivat näkyä.


      • alter Kamerad
        okaro kirjoitti:

        Mikään minun Canoneistani ei näy ulkoisena levyasemana. Jotkut alkuaikojen kamerat saattoivat näkyä.

        Ainakin minulla kaikki Canonin kamerat näkyvät siirrettävänä tallennusvälineenä. Joku vanhempi taisi vaatia erillisen ajurin. Windows voi vaatia media feature packin asentamista.


      • alter Kamerad kirjoitti:

        Ainakin minulla kaikki Canonin kamerat näkyvät siirrettävänä tallennusvälineenä. Joku vanhempi taisi vaatia erillisen ajurin. Windows voi vaatia media feature packin asentamista.

        Minä en ole sellaista nähnyt, joka näkyisi ulkoisena tallennusvälineenä. Kaikki ovat näkyneet kameroina.


      • nöfnöfnöf
        okaro kirjoitti:

        Minä en ole sellaista nähnyt, joka näkyisi ulkoisena tallennusvälineenä. Kaikki ovat näkyneet kameroina.

        Eli ulkoisena tallennusvälineenä, jonka tietokone osaa näyttää kamerana.

        Viilataanko vielä vähän lisää pilkkua?


      • kameroina
        nöfnöfnöf kirjoitti:

        Eli ulkoisena tallennusvälineenä, jonka tietokone osaa näyttää kamerana.

        Viilataanko vielä vähän lisää pilkkua?

        Mitä tietokoneella tallennetaan kameraan ulkoisena tallennusvälineenä?


      • jölökj
        kameroina kirjoitti:

        Mitä tietokoneella tallennetaan kameraan ulkoisena tallennusvälineenä?

        Voihan sinne tallentaa vaikka mitä, jos haluaa. Kysehän on vain tavallisesta muistikortista, joka sattuu olemaan kiinni kamerassa.

        Kokonaan toinen juttu on, että kamera ei osaa lukea mitä tahansa tiedostoja. Mutta miten ihmeessä tämä keskustelu nyt liittyy aloittajan asiaan?


      • jölökj kirjoitti:

        Voihan sinne tallentaa vaikka mitä, jos haluaa. Kysehän on vain tavallisesta muistikortista, joka sattuu olemaan kiinni kamerassa.

        Kokonaan toinen juttu on, että kamera ei osaa lukea mitä tahansa tiedostoja. Mutta miten ihmeessä tämä keskustelu nyt liittyy aloittajan asiaan?

        Levyasema ja kamera ovat tietokoneelle kaksi aivan eri laitetta. Kamerassa näet vain ne kuvat ja voit kopioida niitä koneelle. Kameraan ei voi tallentaa. Kamerassa ei myöskään ole kansiorakennetta.


      • Canonisti minäkin
        okaro kirjoitti:

        Mikään minun Canoneistani ei näy ulkoisena levyasemana. Jotkut alkuaikojen kamerat saattoivat näkyä.

        "Mikään minun Canoneistani ei näy ulkoisena levyasemana. Jotkut alkuaikojen kamerat saattoivat näkyä."

        Riippuu käyttiksestä. OSX tunnistaa Canonin kamerat käytännössä levynä. Kai ne Win'issäkin on löydettävissä, vaikkei se ihan niin käyttäjäystävällinen olekkaan.


      • nöfnöfnöf
        okaro kirjoitti:

        Levyasema ja kamera ovat tietokoneelle kaksi aivan eri laitetta. Kamerassa näet vain ne kuvat ja voit kopioida niitä koneelle. Kameraan ei voi tallentaa. Kamerassa ei myöskään ole kansiorakennetta.

        No kyl ainakin Canon sx220, A540, G5, G6 ja mitä noita onkaan tullut käytettyä, ovat näyttäneet resurssienhallinnan kautta kansiorakenteen kun on tietokoneeseen piuhan tökännyt.


      • nöfnöfnöf kirjoitti:

        No kyl ainakin Canon sx220, A540, G5, G6 ja mitä noita onkaan tullut käytettyä, ovat näyttäneet resurssienhallinnan kautta kansiorakenteen kun on tietokoneeseen piuhan tökännyt.

        Tuossa kai voi olla eroa käyttöjärjestelmillä.


      • tiedoks okarolle
        okaro kirjoitti:

        Minä en ole sellaista nähnyt, joka näkyisi ulkoisena tallennusvälineenä. Kaikki ovat näkyneet kameroina.

        Sun pitää säätää kameran asetuksista niin näkyy levyasemana! Useimmissa kameroissa on tuollainen asetus.


      • tiedoks okarolle kirjoitti:

        Sun pitää säätää kameran asetuksista niin näkyy levyasemana! Useimmissa kameroissa on tuollainen asetus.

        Tuollaisia oli Canoneissa joskus 2002. Eipä uudemmissa ole.


      • linkki.
        okaro kirjoitti:

        Mikään minun Canoneistani ei näy ulkoisena levyasemana. Jotkut alkuaikojen kamerat saattoivat näkyä.

        "Mikään minun Canoneistani ei näy ulkoisena levyasemana. Jotkut alkuaikojen kamerat saattoivat näkyä."

        koetin alle vuoden ikäistä Canonia EOS M, ja tiedän että aukeaa myös kaikissa vanhempien Cononien liittämisessä.

        Sen voi itse asetuksista laittaa, puolisolla ei aukea mikään, vaikka kortin, tai DVD levyn laittaa.


        http://aijaa.com/GhTxgj


      • linkki. kirjoitti:

        "Mikään minun Canoneistani ei näy ulkoisena levyasemana. Jotkut alkuaikojen kamerat saattoivat näkyä."

        koetin alle vuoden ikäistä Canonia EOS M, ja tiedän että aukeaa myös kaikissa vanhempien Cononien liittämisessä.

        Sen voi itse asetuksista laittaa, puolisolla ei aukea mikään, vaikka kortin, tai DVD levyn laittaa.


        http://aijaa.com/GhTxgj

        Niin se aukeaa kamerana. En tosin ole ämmäääni koneeseen kytkenyt, joten siitäen osaa sanoa varmasti.


      • jfhsjgfhsg
        alter Kamerad kirjoitti:

        Ainakin minulla kaikki Canonin kamerat näkyvät siirrettävänä tallennusvälineenä. Joku vanhempi taisi vaatia erillisen ajurin. Windows voi vaatia media feature packin asentamista.

        Aikaisemmin kameroissa oli yleinen Picture transfer protocol, jolla kuvat siirtyi muitta mutkitta, mutta nykyään on vain "puu cee" asetus.
        En ole tähän ikään nähnyt yhtään Canonia, jota voisi selata kovalevyn tapaan, mutta esim. fujissa on ominaisuus ollut.


    • autetaan myä

      Sanosin et kokemukseni mukaan mieluummin ja nopeemmin vaikkapa erillisellä kortinlukijalla USB liitännän kautta kun liittämällä kamera suoraan tietokojeeseen,
      Siihen sisältyy mielestäni hitauden lisäksi myös hieman enempi riskejä etenkin jos
      toiminto keskeytyy, sähköt katkii tai kamera saa jonkin tartunnan..
      Erillisiä Usb liitännäisiä CD/DVD asemia taitaa myös olla yhä markkinoilla mutta
      ne maksaa pikkase enempi.
      Yleensä liki kaikkien kameroitten valmistajien kotisivuilta on mahdollista saada
      ainakin ohjelmapäivitykset sekä käyttöoppaat netistä.
      Kuten myös paljon muita maksuttomia ja maksullisia tuohon sopivia ohjelmia sekä niitten kokeilusovellutuksia ilmaiseksi määräajaksi.
      Itseasiassa ainakin windows käyttöjärjestelmän mukana itsessään on yleensä jokin semmoinen ohjelma kuvia varten jos vaan muut asetukset on oikein niin
      pitäis onnistua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      287
      3192
    2. 202
      2898
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2484
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      223
      1958
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      14
      1392
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      162
      1231
    Aihe