Koko talon remontti hinta?

Pete

Nyt löyty sopiva talo mutta kunto aivan hirveä,elikkä pitäis saada hintaa 150 neliön perusteelliselle remontille kylppäri,2 wc ,keittiöt ja saunat ym tilat lattiasta seinään uusiksi, kaikki kaapit ja oh takka myös uusiksi.Mitä hintaa pitäis varata neliölle.

14

23524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietäjätekijä 27.9

      Talossa on siis käyttökelpoista vain runko!
      Sen arvo on 15 %.
      Lasku on siten 85 % uudisrakentamisen kustannuksista. (nyt noin 1800 euroa/m2)
      No tämä kai säikäytti!
      Onhan talossa kai tekniikkaa, vesijohto , viemärit, sähköt, ilmanvaihto...
      Mikä on talon rakennusvuosi? Kyselehän rakennusvalvonnasta "lupakuvia", niistä selviää yllättävän paljon, jopa se olisiko taloa kannattanut ollenkaan ostaa!
      Julkisivujen/vesikaton kunto, eristys, ikkunat 2,3-lasiset?
      Kerropa lisää. Kunto voi olla hirveä, mutta voidaan ehkä selvitä sisäpuoleisten pintarakenteiden remontilla mainitsemasi takka ja kiintokalusteet.
      Helppo laskea kun teet luettelon toiveistasi ja ammattimies katsoo sitten tekniikan. Aavistelen, että ainakin ilmanvaihtol. menee täysin uusiksi.

      • Pete

        Kyse on vain sisäpuolen remonteista elikkä lähinnä pinta materiaalit. Kylppäri noin 10 neliötä pitäisi purkaa kokonaan samoin kodinhoitohuone saman kokoinen.Talo on valmistunut -86 mutta remppaa ei ole tehty yhtään.Takkakin on avotakka elikkä pihalle ja uusi tiilitakka tilalle.Iv-lämmöntalteenotolla olisi tarkoitus laittaa nyt on liesituuletin ei muuta.Vesiboileri ilmeisesti kannattaa vaihtaa myös ei vuoda mutta ikää jo on.Keittiö koneineen uusiksi ei tarvii olla mitään luksusta ihan normaali käy.


    • paha sanoa

      Olemme remontoineet suuremman talon alusta loppuun, koska talo on (siis nyt) tosi hieno ja sijainti loistava. Rahan meno riippuu ihan itsestäsi, eli mitä teet itte, mitä teetät. Ja tietysti siitä, mitä talo alunperinkin maksaa. Teetetty työ on vähän h...in kallista. Sitten siitä, mistä teet: tästä maasta löytyy uskomattoman hienoa kierrätystavaraa, paljon parempaa kuin uusi rautakauppatavara, mutta pitää olla intoa ja aikaa hakea sitä. Tämä ei ehkä sovi, jos haluat esitellä kotiasi Avotakassa, eli vaatimus ("tasokas mdf???") -taso on ihan henk.koht. juttu...Halpaa ei ole, mutta meillä tontti rakennus ja remontti meni fifty-fifty, mikä tosiaankin kannatti.
      Sitten vielä miettisin nuo perhekuviot, eli voiko asua rempan ajan jossain muualla niin, että sopu säilyy sillonkin kun vessat ei toimi, talossa ei ole lämpöä ja remonttia väännetään työn ohella.

    • heko

      Kyllä siinä voi asua noinkin, siivous ja pieni pintaremontti ehkä remonttimaalilla ja tarvittaesaa remonttimuovimattoa entisten risojen päälle.

      Jos ostaa risan talon pitää siinä asua talon ehdoilla eikä heti repiä kaikkea pois.

      Jos repimisvimma on suuri olisi pitänyt tehdä uusi talo eikä puuttua vanhaan.

      Asukaa siinä ja rempatkaa pikku hiljaa ja tarpeen mukaan, jos rahaa on liikaa käyttäkää ulkomaan matkoihin tai lappiin.

      • Pete

        Asunnossa on kosteus vaurioita makkarissa,kylppärissä ja khh tiloissa ainakin, siksi pitää remontoida perusteellisesti eikä vaan päälystää.


      • Pade
        Pete kirjoitti:

        Asunnossa on kosteus vaurioita makkarissa,kylppärissä ja khh tiloissa ainakin, siksi pitää remontoida perusteellisesti eikä vaan päälystää.

        Kysymykseesi on aika mahdoton vastata... Suuntaa antavan arvion kyllä osaan antaa. Kustannuksiin vaikuttaa aika lailla kuinka laajoja kosteusvauriot ovat ja MISTÄ ne ovat syntyneet? Kun teet ison remontin niin vältä kiirettä. Sillä on paljon pilattu...
        Itse olen remontoinut 130 neliötä lattiasta kattoon, enimäkseen pintoja, jostain vähän "pintaa syvempää"... rahaa on kulunut n. 27 000 euroa niin että olen paljon tehnyt itse talkoilla. Pakollisiin ostettuihin töihin on kuulunut putki-, sähkö ja parkettimieskin (hionta lakkaus). Materiaalit eivät ole kalliita mutta eivät halvimpiakaan. Ehkä tuo antaa suuntaa suunnittelullesi.


      • Pete
        Pade kirjoitti:

        Kysymykseesi on aika mahdoton vastata... Suuntaa antavan arvion kyllä osaan antaa. Kustannuksiin vaikuttaa aika lailla kuinka laajoja kosteusvauriot ovat ja MISTÄ ne ovat syntyneet? Kun teet ison remontin niin vältä kiirettä. Sillä on paljon pilattu...
        Itse olen remontoinut 130 neliötä lattiasta kattoon, enimäkseen pintoja, jostain vähän "pintaa syvempää"... rahaa on kulunut n. 27 000 euroa niin että olen paljon tehnyt itse talkoilla. Pakollisiin ostettuihin töihin on kuulunut putki-, sähkö ja parkettimieskin (hionta lakkaus). Materiaalit eivät ole kalliita mutta eivät halvimpiakaan. Ehkä tuo antaa suuntaa suunnittelullesi.

        Avotakka kaatikselle ja uusi sisään ja vesiboilerikin uusiksi tiensä päässä,parkettiin ei auta hionta kun on annettu mosaiikki mennä syvältä asti harmaaksi,elikkä petkele,ei kannata värjätä kun uusi tulee jo halvemmaksi.Taidan varata remppaan 40t€ sillä pitäis päästä aika pitkälle.Makkarin kosteusvaurio kattovuodosta khh vuotavasta pesukone liittimestä ,kylppäri huonosta kosteus eristämisestä.Kertokaa hyvä urakoitsija koneellisen iv-talteenoton asennukseen.


      • remonttímies
        Pete kirjoitti:

        Avotakka kaatikselle ja uusi sisään ja vesiboilerikin uusiksi tiensä päässä,parkettiin ei auta hionta kun on annettu mosaiikki mennä syvältä asti harmaaksi,elikkä petkele,ei kannata värjätä kun uusi tulee jo halvemmaksi.Taidan varata remppaan 40t€ sillä pitäis päästä aika pitkälle.Makkarin kosteusvaurio kattovuodosta khh vuotavasta pesukone liittimestä ,kylppäri huonosta kosteus eristämisestä.Kertokaa hyvä urakoitsija koneellisen iv-talteenoton asennukseen.

        MISSÄ PÄIN TÄMÄ KOHDE SIJAITSEE ?


    • Hannele

      maksaa paljon koko talon perusteellinen remontti, varsinkin jos kosteusvaurioita jne.
      meillä menee 120t rintamamiestalon remonttiin. sitä ei remontoitu ennen ja kellari otetaan asumiskäytöön, vintille rakennetaan 3 mh ja kylppäri

    • Remppa-Esko

      Täällä on niin järkyttäviä hintoja (nähtävästi remonttifirmat nostattelevat palstalla hintoja :)

      Laittakaapa vielä erittely materiaalien kustannuksista ja työmääristä niin nähdään miten hyvin sepitätte tarinoita.

      • perävalotakuu

        Tuo 100 rintikan remonttiin on ihan vakio - tullut kuultua useammaltakin duunikaverilta. Juuei, budjetti on aina ollut murto-osa tuosta, mutta kun on paikkoja avattu, onkin löytynyt vuotanutta putkea ja lahonnutta seinää...

        60-luvun lopun OK-alueella taas tuntui heilahtavan 50-70 k€ 120 m² talojen remontteihin. Vaikka piti vaan vähän kylppäriä ja keittiötä laittaa. Vaan kun löytyi niistäkin sitä mätää väliseinistä yms. Tosin näissä oli se perinteinen miina nimeltä valesokkeli...

        80-luvun talossa ei *ehkä* näin pahoja enää ole. Mutta tuohon aikaan salaojat tehtiin vähän niin ja näin (peltosalaojaputkea), ilmatiiveys on mallia ei ole ja kylppäreissä on pelkkä kosteussulku seinillä. Siis jonkinlaista rönsyilyä on näissäkin oletettavissa eikä tarvi olla kummoinen rakennusvirhe/vaurio, että tulee 10 k€ lisää hintaa.

        Sulla oli vissiin ajatuksena vetää vaan uudet laatat vanhojen päälle yms. roskat maton alle ratkaisuja?


    • Halvalla hyvä.

      Olen tehnyt yhden huippuhyvän talon vanhasta kahi tiilirungosta.Yläkerta rakennettiin uusiksi,Pinnat putsattiin tiilipinnalle.lattiat valettiin uudelleen .Ja ulkorakennus uusi 70neliötä.Maksoi 350 000€.mutta materiaalit parasta,jos ei vieläkin parempaa,mitä Suomesta löytyi.

    • birg1t

      Jos tosiaan talo on muuten kunnossa (salaojat, vesikate, vesiputket, lämmitysjärjestelmä) niin mikä etteikö remontti koskettaisi vain sisäpintoja. https://kodinplaza.fi/ mukaan sisäpintojen perusteellinen uusiminen lattiasta kattoon maksaa keskimäärin noin 20 000 - 40 000 € riippuen pitkälti käytettävistä materiaaleista. Myös itse tekemällä voi työn osuudessa säästää sievoisen summan.

    • Anonyymi

      Tarvitsetko apua remontin hankintaan tai haluatko vertailla tarkemmat hinnat? www.kodinplaza.fi avulla tavoitat helposti yhdellä tarjouspyynnöllä alueellasi toimivat sekä tarjouspyynnöstäsi kiinnostuneet palveluntarjoajat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11241
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3133
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2984
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1785
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1754
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    9. 85
      1738
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe