Hämeenlinnasta löytyy "Maailman kovin jätkä"

kukatunnistaa

36

3467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juu tiedän

      tunnistettu

      • Ex Krakaaja.

        Kaverini oli aikoinaan Valkenkoskella nuorten Sm kisoissa ja sai siellä vain pronssia.
        Siitä suuttuneena hän tyrmäsi kadulla 7 vastaantulijaa ja kaikki isohkoja miehiä. Oli varmaankin silloin mielestään Suomen kovin. Vuotta myöhemmin minä tyrmäsin hänet riidan päätteeksi, enkä luullut olevani Suomen kovin, vaan tiesin olevani. Yli sata voitettua katu-ym tappelua, eikä yhtään hävittyä, joten eiköhän siinä ole meriittiä tarpeeksi, vaikkapa Suomen kovimmaksi.
        Yhteensä yli kolme vuotta lusimista ja suuriakin korvauksia oli seurauksena, joten eipä olisi kannattanut. Oli onni, ettei kukaan kuollut, sillä lusimassa olessani tapasin tavallisen ja rauhallisen maajussin, joka löi miestä kerran, jolloin mies löi kaatuesessaa päänsä katuun ja kuoli siihen paikkaan.


      • Jes!
        Ex Krakaaja. kirjoitti:

        Kaverini oli aikoinaan Valkenkoskella nuorten Sm kisoissa ja sai siellä vain pronssia.
        Siitä suuttuneena hän tyrmäsi kadulla 7 vastaantulijaa ja kaikki isohkoja miehiä. Oli varmaankin silloin mielestään Suomen kovin. Vuotta myöhemmin minä tyrmäsin hänet riidan päätteeksi, enkä luullut olevani Suomen kovin, vaan tiesin olevani. Yli sata voitettua katu-ym tappelua, eikä yhtään hävittyä, joten eiköhän siinä ole meriittiä tarpeeksi, vaikkapa Suomen kovimmaksi.
        Yhteensä yli kolme vuotta lusimista ja suuriakin korvauksia oli seurauksena, joten eipä olisi kannattanut. Oli onni, ettei kukaan kuollut, sillä lusimassa olessani tapasin tavallisen ja rauhallisen maajussin, joka löi miestä kerran, jolloin mies löi kaatuesessaa päänsä katuun ja kuoli siihen paikkaan.

        Loistavaa ..aivan loistavaa. Tosi kannattavaa puuhaa huiskia ulkopuolisia valmistautumattomia ohikulkijoita, jos itse olisi harjoitellut ihan SM-tasolle saakka (joka ei ole vielä kovin paljon.

        Näitä tappelupellejä piisaa joka kylään, voitot ja tappiot on tuurissaan, mutta yhtä kaikki, kellekkään noista ei ole mitään hyötyä.

        "yli sata voitettua "... njoo, paikkansa pitäessään tarkoittaa tappeluiden etsimistä, muuten ei joudu ottelemaan juuri koskaan.
        Kadulla on niin monen tasoista "ottelijaa", että tuolla ei kannata elvistellä, siis vaikka olisi totta.
        Tosi kovat jehut ottelee samoilla säännöillä, ja ennen kaikkea kaltaisiaan vastaan.
        Kadulla tappelussa kun on hieman hassu tilanne, siinä yleensä päihtymysaste ratkaisee voittajan, selvin päin noita vähempi sattuu.


      • Ex. Krakaaja.
        Jes! kirjoitti:

        Loistavaa ..aivan loistavaa. Tosi kannattavaa puuhaa huiskia ulkopuolisia valmistautumattomia ohikulkijoita, jos itse olisi harjoitellut ihan SM-tasolle saakka (joka ei ole vielä kovin paljon.

        Näitä tappelupellejä piisaa joka kylään, voitot ja tappiot on tuurissaan, mutta yhtä kaikki, kellekkään noista ei ole mitään hyötyä.

        "yli sata voitettua "... njoo, paikkansa pitäessään tarkoittaa tappeluiden etsimistä, muuten ei joudu ottelemaan juuri koskaan.
        Kadulla on niin monen tasoista "ottelijaa", että tuolla ei kannata elvistellä, siis vaikka olisi totta.
        Tosi kovat jehut ottelee samoilla säännöillä, ja ennen kaikkea kaltaisiaan vastaan.
        Kadulla tappelussa kun on hieman hassu tilanne, siinä yleensä päihtymysaste ratkaisee voittajan, selvin päin noita vähempi sattuu.

        Jos on pärjännyt tappeluissa ja saanut näin paikallista mainetta, niin aina löytyy tyyppejä, jotka haluavat haastaa ja saada siten kerralla kingin maineen. En koskaan aloittanut itse tappelua, mutta siitäkin huolimatta ajauduin niihin, sillä pakoon lähtö oli pahinta mahdollista pelkuruutta. Siinä olet oikeassa, että humalalla on suuri vaikutus.
        Minä en koskaan ottanut liikaa ja se tietenkin osaltaan vaikutti pärjäämiseeni, vaikka ei umpokännissä kanssa koskaan Minun osaltani tappelut vähenivät sitä mukaa, kun tieto kovasta maineestani levisi. Sen jälkeen jouduin puolustamaan heikompia, jotka tulivat pyytämään apuani.

        Tappeluissa pärjäämiseen tarvitaan ilman muuta luontaisia ominaisuuksia, kuten räjähtävää nopeutta, riittävästi iskuvoimaa, rentoutta, pelottomuutta ja tietenkin taitoa ja kokemusta. Ensimmäinen tehokas osuma on tärkeä, sillä se lamauttaa miltei aina vastustajan ja tappelu loppuu näin heti alkuunsa. Moni pelkää isokoista vastustajaa aivan turhaan.

        Isokokoinen mies on lähes poikkeuksetta hidas ja kömpelö. Kookas ei kestä päähän tullutta kovaa iskua juurikaan paremmin kuin normaalikokoinen. Judokat ja nyrkkeilijät eivät olleet minulla mikään ongelma.

        Judokoiden on ensin päästävä kiinnni ja nyrkkeilijät ovat tuttuneet noudattanaan sääntöjä, joita kaduilla ole. Nykyään potkitaan maassa makaavia, jota minun aikanani ei esiintynyt katutasolla juuri lainkaan.


      • Jes!
        Ex. Krakaaja. kirjoitti:

        Jos on pärjännyt tappeluissa ja saanut näin paikallista mainetta, niin aina löytyy tyyppejä, jotka haluavat haastaa ja saada siten kerralla kingin maineen. En koskaan aloittanut itse tappelua, mutta siitäkin huolimatta ajauduin niihin, sillä pakoon lähtö oli pahinta mahdollista pelkuruutta. Siinä olet oikeassa, että humalalla on suuri vaikutus.
        Minä en koskaan ottanut liikaa ja se tietenkin osaltaan vaikutti pärjäämiseeni, vaikka ei umpokännissä kanssa koskaan Minun osaltani tappelut vähenivät sitä mukaa, kun tieto kovasta maineestani levisi. Sen jälkeen jouduin puolustamaan heikompia, jotka tulivat pyytämään apuani.

        Tappeluissa pärjäämiseen tarvitaan ilman muuta luontaisia ominaisuuksia, kuten räjähtävää nopeutta, riittävästi iskuvoimaa, rentoutta, pelottomuutta ja tietenkin taitoa ja kokemusta. Ensimmäinen tehokas osuma on tärkeä, sillä se lamauttaa miltei aina vastustajan ja tappelu loppuu näin heti alkuunsa. Moni pelkää isokoista vastustajaa aivan turhaan.

        Isokokoinen mies on lähes poikkeuksetta hidas ja kömpelö. Kookas ei kestä päähän tullutta kovaa iskua juurikaan paremmin kuin normaalikokoinen. Judokat ja nyrkkeilijät eivät olleet minulla mikään ongelma.

        Judokoiden on ensin päästävä kiinnni ja nyrkkeilijät ovat tuttuneet noudattanaan sääntöjä, joita kaduilla ole. Nykyään potkitaan maassa makaavia, jota minun aikanani ei esiintynyt katutasolla juuri lainkaan.

        Koko ei tosiaan merkkaa mitään.
        Aikanaan Hämeenlinnan yössä liikkui "tosi paha setä", iso korsto ja lisäksi jossain määrin hullu.
        Kaveri sai lopulta oikein huolella päihinsä itseään pienemmältä kaverilta ja oli useampi, kuin yksi sarvi päässä seuraavana päivänä, tosi huonossa hapessa.
        Muutti sen jälkeen pian muualle.

        Yhtä kaikki, nämä matsit ovat turhaa pullistelua. Usko pois, suurin voittosi on päästä noista eroon. Siitä, että paikalta poistuminen olisi suurinta pelkuruutta, olen täysin eri mieltä. Se, jos mikä vaatii luonnetta.

        Vähän kuin olis kilpuri alla, eikä lähdekään kisaamaan alitehoisen Corollan kanssa yllytyksestä huolimatta.


      • Ex Krakaaja
        Jes! kirjoitti:

        Koko ei tosiaan merkkaa mitään.
        Aikanaan Hämeenlinnan yössä liikkui "tosi paha setä", iso korsto ja lisäksi jossain määrin hullu.
        Kaveri sai lopulta oikein huolella päihinsä itseään pienemmältä kaverilta ja oli useampi, kuin yksi sarvi päässä seuraavana päivänä, tosi huonossa hapessa.
        Muutti sen jälkeen pian muualle.

        Yhtä kaikki, nämä matsit ovat turhaa pullistelua. Usko pois, suurin voittosi on päästä noista eroon. Siitä, että paikalta poistuminen olisi suurinta pelkuruutta, olen täysin eri mieltä. Se, jos mikä vaatii luonnetta.

        Vähän kuin olis kilpuri alla, eikä lähdekään kisaamaan alitehoisen Corollan kanssa yllytyksestä huolimatta.

        Pakoon lähteminen saattaa olla mys viisautta, mutta se riippuu aivan minkä roolin ottaa kaveri- ym piireissä. Pakenija on aina pakenija, varsinkin jos on itse riidan aloittanut päänaukoja.
        Jos tietää, ettei pärjää, niin ei kannata aloittaa pullistelua eikä suun soittoa.


      • jes!
        Ex Krakaaja kirjoitti:

        Pakoon lähteminen saattaa olla mys viisautta, mutta se riippuu aivan minkä roolin ottaa kaveri- ym piireissä. Pakenija on aina pakenija, varsinkin jos on itse riidan aloittanut päänaukoja.
        Jos tietää, ettei pärjää, niin ei kannata aloittaa pullistelua eikä suun soittoa.

        Näin se on, heikompi lyö ensin.


      • Anonyymi
        Ex Krakaaja. kirjoitti:

        Kaverini oli aikoinaan Valkenkoskella nuorten Sm kisoissa ja sai siellä vain pronssia.
        Siitä suuttuneena hän tyrmäsi kadulla 7 vastaantulijaa ja kaikki isohkoja miehiä. Oli varmaankin silloin mielestään Suomen kovin. Vuotta myöhemmin minä tyrmäsin hänet riidan päätteeksi, enkä luullut olevani Suomen kovin, vaan tiesin olevani. Yli sata voitettua katu-ym tappelua, eikä yhtään hävittyä, joten eiköhän siinä ole meriittiä tarpeeksi, vaikkapa Suomen kovimmaksi.
        Yhteensä yli kolme vuotta lusimista ja suuriakin korvauksia oli seurauksena, joten eipä olisi kannattanut. Oli onni, ettei kukaan kuollut, sillä lusimassa olessani tapasin tavallisen ja rauhallisen maajussin, joka löi miestä kerran, jolloin mies löi kaatuesessaa päänsä katuun ja kuoli siihen paikkaan.

        Kova


      • Anonyymi
        Jes! kirjoitti:

        Loistavaa ..aivan loistavaa. Tosi kannattavaa puuhaa huiskia ulkopuolisia valmistautumattomia ohikulkijoita, jos itse olisi harjoitellut ihan SM-tasolle saakka (joka ei ole vielä kovin paljon.

        Näitä tappelupellejä piisaa joka kylään, voitot ja tappiot on tuurissaan, mutta yhtä kaikki, kellekkään noista ei ole mitään hyötyä.

        "yli sata voitettua "... njoo, paikkansa pitäessään tarkoittaa tappeluiden etsimistä, muuten ei joudu ottelemaan juuri koskaan.
        Kadulla on niin monen tasoista "ottelijaa", että tuolla ei kannata elvistellä, siis vaikka olisi totta.
        Tosi kovat jehut ottelee samoilla säännöillä, ja ennen kaikkea kaltaisiaan vastaan.
        Kadulla tappelussa kun on hieman hassu tilanne, siinä yleensä päihtymysaste ratkaisee voittajan, selvin päin noita vähempi sattuu.

        Viisaita sanoja


    • ei yllätä

      oliko nimikirjaimet A K ??

      • Anonyymi

        tais olla AK-47 7.62


    • Saa aina pataan

      Luultavasti ko. reppanalla taas ensi viikonloppuna perinteisesti oma nenä vinossa.

    • tunnen tyypit

      J.E. tai J.K. Ikää tosin jo lähemmäs 40..

    • avwtrwra

      Pitkätukka?

    • ikuinen 3 kymppine

      hämptönin keskustassa on maailman parhaat myllyt viikonloppuisin...perinteisesti :D :D

    • tautisen kova jätkä

      Paskaa toi jätkä puhunu joka tapauksessa. Maailman kovin jätkä olen mä :)

    • Vanhanliitonvararexi

      Kaveri pitäisi laittaa jalkapuuhun ylätorille seuraavana markkinapäivänä.

      Näin tehtiin Turussa keskiajalla ja hyvin toimi rangaistuksena.

      • Anonyymi

        Veikkaan, että Niinikedon Ave on yksi kovimmista
        Suomen dallaajista...voi olla, että Koivuniemen
        Roken kanssa tekee tiukkaa. Harmi, että Rein
        Siim Raisiosta kuoli pari vuotta sitten. Mies oli
        alunperin eestiläinen, kaiketi KGB:n kyttä, mutta
        pirun kova. Osasi monia taitoja, Avekin arvosti.


    • Kuri&järjestys

      Joku, sekakäyttäjä, huumeita vetävä sekopolla taas lähtenyt uhoten kaupungille ulkoilemaan.Koskahan tälläiset saatais siivottua kokonaam pois kaduilta ja kaupungista, kopsimasta kuonoon tuntemattomia ihmisiä ja uhoamasta ja pilaamasta muiden iltoja?
      Sitä mukaa kun ilmi tulee ja kiinni saadaan, voitais viedä johonkin eristykseen muista ihmisistä ja pitää myös siellä eristyksessä lopun ikää.
      Luulkoon vaan olevansa supermies, tai mitälie ramboja, mutta ei irraallaan tavallisen kansan keskuudessa.Täällä ei tarvitse leikkiä mitään mielikuvitussankaria kenenkään.
      Ollaan ihmisiksi.

    • veronsamaksaja

      Hämeenlinnassa riittää näitä keski-ikäistyviä luusereita, jotka ryyppää toistakymmentä vuotta sossun rahoilla. Sekakäyttö on päivätyö ja kuvittelevat olevansa suuriakin sankareita, vaikka ohikulkijoiden katseet ovat muuttuneet jo aikaa sitten sääliksi. Poistavat itsensä keskuudestamme muutamien vuositahdilla. Onneksi seuraava sukupolvi on jo viisaampaa.

      • Ei kannata maksaa

        Valitettavasti nämä sekakäyttäjät lisääntyvät ja se seuraava sukupolvi on vielä sekavampaa.


      • maisteri Frangen

        Jos vanhemmat ovat narkkeja, seuraava sukupolvi onkin viisaampia??

        Kuulostaa Tampereen yli-ihmisopiston tutkimukselta.


      • njoo..
        maisteri Frangen kirjoitti:

        Jos vanhemmat ovat narkkeja, seuraava sukupolvi onkin viisaampia??

        Kuulostaa Tampereen yli-ihmisopiston tutkimukselta.

        Ei se välttämättä niin mene, että narkkarin lapsi on entistä sekavampi. Nuoriso on tänä päivänä fiksua ja tietää niin huonot, kuin hyvätkin asiat paljon meitä keski-ikäisiä aiemmin.

        Jos vaan muksut saadaan ajoissa turvalliseen miljööseen, tai edes hengissä pysymään siihen saakka, että ei ole enää täysin riippuvainen vvanhemmistaan, toivoa on.


      • Ei kannata maksaa
        njoo.. kirjoitti:

        Ei se välttämättä niin mene, että narkkarin lapsi on entistä sekavampi. Nuoriso on tänä päivänä fiksua ja tietää niin huonot, kuin hyvätkin asiat paljon meitä keski-ikäisiä aiemmin.

        Jos vaan muksut saadaan ajoissa turvalliseen miljööseen, tai edes hengissä pysymään siihen saakka, että ei ole enää täysin riippuvainen vvanhemmistaan, toivoa on.

        Miten sen narkkarin lapsi nyt niin viisas on? Kuka sille kertoo ne hyvät asiat?
        Mihin ja kenen rahoilla narkkareiden muksut sinne turvalliseen miljööseen lähetetään?


      • nuukapetteri
        Ei kannata maksaa kirjoitti:

        Miten sen narkkarin lapsi nyt niin viisas on? Kuka sille kertoo ne hyvät asiat?
        Mihin ja kenen rahoilla narkkareiden muksut sinne turvalliseen miljööseen lähetetään?

        No minulle henkilökohtaisesti on sama, vaikka sitten sinun ja minun rahoilla. Pääasia, että lähetetään.
        Ei lapsen älykkyys vanhempien päihteiden käytöstä riipu, vaan siitä, mitä ympärillä tapahtuu ja ei tapahdu.
        Kaikkea ei ihmiselle edes tarvitse kertoa, jotain oppii näkemällä kokemalla ja kuulemalla. Kyllä ihminen kumminkin aina pohjimmiltaan tietää, mikä menee oikein, mikä väärin. Toteutus joskus ontuu, mutta ei läheskään kaikilla.


    • uteliasvbf

      heheh mikäs tämä herra suomen kovin on etunimeltään?

    • kekkurinkuja

      -90 luvun alussa pyöräilin Turuntiellä 10v. pikkupoikana, joku irokeesipää( aikuisen mies) löi nyrkillä suoraan kupoliin. Pää heilahti, mutten kaatunut. Yritti lyödä takanani pyöräillyttä kaverianikin, mutta hän ehti väistää. Pysähdyttiin ja katseltiin kun jatkoi kävelyä, sitten se löi Turuntien ja Kaivokadun risteyksessä suojatiellä pyöräänsä taluttanutta, näytti tippuvan katuun. Kyllä on kovia miehiä aina Hämeenlinnassa ollut...

      • kehätuomari

        Onko tuo nyt sitten "kaksi voittoa, yksi ratkaisematon"....kyllä, näin ne sankarit syntyy.


      • Anonyymi
        kehätuomari kirjoitti:

        Onko tuo nyt sitten "kaksi voittoa, yksi ratkaisematon"....kyllä, näin ne sankarit syntyy.

        Ne pitäisi nuo pikkupoikien kiusaajat sotkea ensimmäisenä suohon ja sen jälkeen kaikki muut pösilöt, kadulla haastavat känniääliöt


    • Anonyymi

      Ehkä oman elämänsä pötsi ?

    • Anonyymi

      Lyöjä pääsi mamman tissien välistä karkuun.

    • Anonyymi

      Hahhah.. . Tyrmäisin jokaisen tästä ketsjusta HELPOSTI...

    • Anonyymi

      Skeittari-Jusu on Hämeenlinnan kovin jätkä. Haisee sadan metrin päähän ja tyrmää kaikki hajullaan.

    • Anonyymi

      Kuka on Hämeenlinnan kovin jätkä nyt? Pelkkä pullistelu ja uho ei riitä, tarvitaan näyttöjä.

    • Anonyymi

      Ruutia

      • Anonyymi

        80-luvulla ainakin Turengin Jönni oli yksi kovimmista riidan haastajista ja saikin tasaisen varmasti pataan ihan jokainen viikonloppu Hämeenlinnassa Kirkkopuiston seutuvilla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe