Moi! Osaako kukaan suositella sellaisia (vanhoja?) roolipelejä tietokoneelle missä luetaan tekstiä ja kirjoitetaan ruudulle käskyjä joiden mukaan pelihahmo toimii? Pelissä ei mielellään tarvisi olla animaatioita tai edes kuvia tms. Pelkkä teksti ja mielikuvitus riittää. :) Kiitos paljon!
Tekstiroolipelit tietokoneelle
3
160
Vastaukset
- koulu3
koulu3
- Jappervokki
Hmm, erikoista, että olet kiinnostunut niistä peleistä. Nöösipoikana tykkäsin pelata niitä kotimikrollani. Ne kiihottivat valtavasti mielikuvitustani ja ostin jopa kirjan, joka opetti niiden ohjelmointiin BASICilla. Englannintaitoni olivat mitä olivat ja pelit jäivät ohjelmoimatta.
Tietty on parasta lähteä ensimmäisestä tekstipelistä liikkeelle eli Colossal Cave Adventuresta. Juttua siitä löytyy Wikipediasta ja taitaapi koko pelikin olla netissä pelattavana selaimella. Zork 1-3 ovat kuulemma myös kivoja ja itse olen pelannut Scott Adamsin pelejä Adventureland, Voodoo Castle, Pirate Cove, Mission Impossible ja The Count. Interaktiivisen fiktion ystävät eivät tosin arvosta niitä kovin korkealle. - entinen ropettaja
Muistan pelanneeni joskus sellaista, missä luotiin itselle kuvitteellinen hahmo(esim. Maija, 22v) ja sitten kirjoitettiin sen ajatuksia ja toimintoja(Maija istui puun oksalla ja katseli alas. Hän näki Teron kävelevän puun alla ja puhuvan puhelimeen. Ilma oli kaunis ja lämmin. Maija hengitti raikasta ilmaa ja hyppäsi alas puusta. "Hei Tero!" Maija hihkaisi ja katsoi nuorta miestä hymyillen) ja sitten joku toinen pelaaja jatkoi "tarinaa" (Tero puhui Jarin kanssa puhelimessa. Jari oli soittanut sopiakseen jalkapallopelista Teron kanssa ja lopulta aika saatiin lopetettua. Heti suljettuaan puhelimen Tero kuuli takaansa tumahduksen ja tutun naisäänen, joka tervehti Teroa. Se oli Maija. Tero kääntyi katsomaan Maijaa ja hymyili. "Moi, kiva nähdä." Hän arvioi nuorta naista silmillään ja hymyili. Oli mukava nähdä Maijaa pitkästä aikaa) ja sitten taas toinen jatkaa.
En tiedä liittyikö nyt tähän ketjuun millään tapaa, mutta itse olisi kiinnostunut tällaisista roolipeleistä nyt reilun vuoden tauon jälkeen. valitettavasti sivu, jolla ennen pelasin, ei enää ole toiminnassa. missäköhän näitä vielä olisi? Ja nimenomaan sellaisia, missä on tavallisia ihmisiä, joille keksitän persoonallisuus jne, ei siis fantasiaa/johonkin elokuvaan/sarjaan pohjautuvaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446