Laskee ja nousee osakkeet.

HämeenMatti

En tiedä missä kohtaa osakkeen-osto noterataan. Siksi kysyn:
Koska Putin ja kumppanit vaikuttavat hyvienkin osakkeiden arvoon hyvinkin pikaisesti. Siispä.

Jos ostan huomenna osakkeita joitteen arvo on esim. 16,65 €.
Mutta koska maksu otetaan tililtäni ehkä keskiviikkona samalla kun osakkeet kolahtavat salkkuuni onkin tuon osakkeen arvo tietenkin muuttunut esim.15,25€.

Siis minkä hintaisia osakkeita olen ostanut ja minkä hinnan niistä maksan?

3

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vakuusvaje

Hinta on se mikä se oli kaupantekohetkellä, esimerkissä siis 16,65. Maksupäivä on kolme pankkipäivää kaupanteon jälkeen eli maanantain kaupat maksetaan torstaina. Oikeastihan tässä ei ole mitään epävarmuutta, sillä voit ennen kaupantekoa tarkistaa senhetkiset kurssit. Lisäksi voit halutessasi myydä osakkeet heti kaupanteon jälkeen, vaikka niitä ei ole vielä maksettukaan.

Rahastosijoituksen saattaa joutua tekemään todella tietämättä, mitä rahalla saa, koska rahaston päivän arvo lasketaan vasta jälkikäteen. Osakkeen arvo määräytyy pörssissä jatkuvasti.

• HämeenMatti

Kiitos!
      Olen todellakin tietämätön, mutta tuokin tieto auttaa eteenpäin.

Mahtaakohan Putinin sakki saada "hyvätkin" osekkeen ihan alas?

• splitti

Ei Putinin sakki niitä alenna, vaan sinä, jos kovin kauan mietit ostaako vai ei.

Nimittäin te sijoittajat ratkaisette osakkeiden nousut ja laskut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe