Mikä avuksi nuoreen ragdolliin

Ragdoll

Moi! Kyselisin täältä olisiko sieluntovereita meidän nirsolle ja riiviömäiseen mirriin?

Ikää kesäkuussa 2 vuotta, poikakisu.
Millä keinoilla olette saaneet nirsot syömään!? Meidän kissa syö märkäruokaa aamuisin ennen kuin lähden töihin, klo 16 kun tulen töistä ja illalla. Vettä ja naksuja on kokoajan. Ongelmana on tämä, että tämä tykkää "nuolla" vain nesteet märkäruuasta(?) eli lihat jää kuppiin. Sitten naukuu vimmatusti nälkäänsä ilmeisesti. Olen kokeillut laittaa naksumurskaa märkäruuan päälle, laittaa vettä sekaan, murskata lihat pieniksi paloiksi, moussea jne mitä nyt tuolla marketeissa myydään. Aika epätoivoiseksi on tulossa kun pelottaa että poika kuihtuu kohta ku tuntuu ettei syö kunnolla. Meillä oli hoidossa toinen kissa ja tarkkailin sen syömistä (:D) niin, kyllä tämä poika söi ihan hampailla, mutta meidän vain lipittää ja toivoo saavansa jotain lihaa suuhunsa. Naksuja kyllä pureskelee ja on kyllä mestari syömään herkkunappeja.
Mitä mieltä olette raa'asta lihasta, mitä annatte, kuinka paljon ja pitääkö niistä poistaa jotain :D

Sitten vielä yksi..
Tarkastelin pojun korvia, ja siellä näkyy olevan mustia täpliä tai laikkuja? Olen kuullut että ne voisi olla punkkeja tai likaa? Saako apteekista ostettua jotain puhdistusainetta millä voisi ne irrottaa?

Kiitos vastanneille jo etukäteen!

2

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihana kisunen sul <3

" toivoo saavansa jotain lihaa suuhunsa."

siis söisikö oma kissasi lihaa mielellään?? Se on kissalle yleisesti paljon parempaa ja ravitsevampaa ruokaa kuin märkäruoka. Kannatta antaa sitä ehdottomasti lähes joka ruualla pelkiltään, jos vaan syö. Kissasta riippuen menee mitkäkin lihat, jotkut syö mielellään jopa sitkeää sydäntä, jos sen paloittelee tarpeeksi pieniksi paloiksi, muuten kannattaa ostaa suolattomia/maustamattomia raakoja lihapihvejä (possu on ainakin meijän kisulin herkkua, mutta joillekkin käy nauta). Valmiista pakkauksesta ei tarvitse poistaa yhtään mitään, ellei näe, että siihen on jäänyt esim vahingossa luuta tai jotain mitä kissa ei saisi syödä. Pieni lautasellinen/kupillinen tuntuu riittävän ainakin täällä ruuaksi. - Osa lihoista kannattaa aina pakastaa, että ei mene pilalle jääkaapissa.

Mustat täplät, ilman kuvaa en osaa sanoa mitään, mutta jos on likaa, niin lähtee vanulla jossa on ihan hitusen vettä. Älä ronki niitä itse liikaa, sillä joilalkin kissoilla on jopa luomia/värjäytymiä/arpia korvissa. Eläinlääkäri osaa sanoa varminten, jos kyseessä onkin loisia ja jos on niin mikä aine tehoaisi kerralla. Kannattaa siis mennä sinne korvien puhdistuksen jälkeen. Korvat ovat sen verran herkkä alua, että ei kannata itse alkaa leikkimään eri aineilla, kun jos eka aine ei tehoakkaan, niin kissan korvat voivat ärtyä.

• Ragdoll

Kiitos! Pointtini olikin tossa syömisessä se, että se lihaosuus jää aina syömättä! Ihanku ei kissa osais pureskella sitä. Olen kokeillut naudanjauhelihaa pienenä annoksena, mutta se liha vaan pyörii kupissa kun yrittää "nuolla"sitä eteenpäin. Täytyy kokeilla noita muita lihoja tms, jos onnistuisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3809
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2944
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      64
      724
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe