Pitäisikö istua alas ja miettiä hetki?

pohdinto

Heti alussa korostan etten missään muotoa ole ns.kenenkään osapuolen puolella.

Elämässäni on arvoja ja yksi niistä on oma isänmaamme ja sen kautta olen saanut elämääni monia mahdollisuuksia ammattini lisäksi. Silti kun luen lehtien otsikoita mieleeni hiipii ajatuksia jotka suorastaan pakottavat istumaan alas ja miettimään ensin.

-Iskeekö meihin nyt provokatiivinen uutisointi, joka nostattaa tunteemme pintaan ja sitä kautta pohdimme uhkakuvaa idänsuunnalta maallemme?
-Onko venäjä todella uhannut meitä, vai tulkitsemmeko "rivien välistä" asioita joita ei ole suoraan sanottu tai ääneen vaadittu?

-Mikä sai venäjän reagoimaan "lahjoituksen" kanssa?
A) EU näkee ukrainan runsaat rikkaudet köyhyydestä huolimatta, tarjosi mahdollisuutta jäsenyyteen, ja nyt Ukraina odottaa EU siirtoa asioissa? Onko tämä taktikointi siihen että EU pääsee mahdollisesti omiin tavoitteisiinsa?Nyt vain sitten odotellaan kuka siirtää ja mitä pelinappulaa ensin.
B) Nato maat. Mikä niiden todellinen rooli? Mikä niiden todellinen apu jos tilanteesta tulee isompi konflikti?

-Onko vähintäänkin luonnollista että rajanaapuri virittelee kalustoaan myös Suomen rajalla, kun Nato antaa kannanottonsa tilanteeseen?

-Ihmisoikeuksista puhuminen on aina oikein, ja vääryydet pitää saada muutettua niin että ilman sotaa löydetään inhimilliyyttä, ja ymmärtämystä. Mutta...Ehkä kahden veljeskunta maan (kuten lehdistä luettu on ja maiden yhteispiirrettä verrattu toisiinsa..) pitäisi antaa selvittää itse välinsä, neuvottelemalla heille ominaisella tavalla, perinteillä ja ihmis-tuntemuksella. Sumeneeko tällä Eu yhteistyöllä loppukin toisen osapuolen arviointi ja järki ajattelu?

Myönnän että olen huolestunut. Mutta onko median pakko lietsoa jo nyt keskuuteemme MYYVIÄ ja DRAMATISOIVIA otsikoita, joista sanakääntein saa aikaan sen uutisoinnin että olemme todella uhattuina! Tilanteisiin tulee varautua ja olla ajanhermolla, mutta liiallisella hysterisoinnillakin saadaan aikaan huonoja päätöksiä sekä levottomuutta Suomenkansalaisiin joka saattaa taas aiheuttaa uusia ongelmia.

Itse luotan Suomeen ja Suomalaisiin, niin että maltillisesti säilyttäisimme nyt maamme tasapainon henkisesti niin hyvin miten se mahdollista onkin. Ehkäpä tämä on meille kasvun aikaa arvostaa toinen toistamme, ei kurkottaa liian kauaksi ettei menettäisi sitä mitä meillä jo on.

Voihan olla että huomenna asiat ovat jo toisin ja näillä pohdinnoilla ei ole mitään arvoa. Haluan silti uskoa rauhaan ja ihmisten valintaan rauhasta...

3

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä oikeasti menee?

      En ole nyt lainkaan huolissani Suomesta enkä suomalaisista ole ollutkaan.
      Olen huolissani Krimin ukrainalaisista. Pystyykö ukraina nyt takaamaan heidän turvallisuutensa, kun Venäjä turvaa siellä venäläisten turvallisuutta? Mitäs kaikki tekevät Kiovassa? Krimillä on nyt se kriisi ja sinne pitäisi päästä tarkkailijat hetipaikalla.
      No! Marja Manninen oletko vielä siellä! Miksi et enää mitään raportoi sieltä, mistä pitäisi?Ajettiinko sinutkin jo pois sieltä? Mikä on oikea vastaus tähän?

    • täpä

      Varmaan pohtija tarkoitti ettei kannattaisi aina tunkea heti nenäänsä jokapaikkaan ja yrittää olla muuttamasta sellaista joka hieman isompi koneisto kuin kukkahattujen valtakunta jossainpäin eurooppaa. Ei meillä ole oikeutta opettaa tasa-arvoa ellemme tunne heidän historiaa ja sopimusta. Viisasta kyllä hetki katsoa ettei tarvitse sitten työntää päätään puskaan.

    • KansanIsäSuoli

      Presidentti Niinistö on oikeassa. EU:n ei kannata ryhtyä taloudellisiin pakotteisiin, vaan rauhassa seurata sivussa tilanteen kehittymistä. Toiselta maailmansodaltakin olisi vältytty, jos Saksan olisi annettu suojella Puolan sudeettisaksalaisia. Viimumien epääminen olisi tässäkin tapauksessa riittänyt.

      Sumi on pieni köyhä maa, jonka talouden ei saa antaa kärsiä toisten takia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe