Mella Elissa

ruusu

Miltä kuulostaa? Sukunimi M-alkuinen ja vierasperäinen.

Ella suvussa, mutta emme halunneet sellaisenaan käyttää, siksi väännös. Elisasta kaksiässäinen versio koko nimen painotuksen takia. Toinen vaihtoehto Eliina, kahdella iillä.

KAIKKI kommentit tervetulleita.

16

1225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • daniele-t.

Mella on käsittämätön, Elissa kummallinen.
      On outo päähänpisto.

• ruusu

Päähänpisto ei ole kyseessä, perustelut on kirjoitettu kaikille lukutaitoisille. Sukunimeä en halua julkistaa nettipalstalla, ei siis ole perinteinen suomalainen.

Danielena kirjoittelevan suuhun saattaa todellakin kuulostaa oudolta... ;)

• Tirlitta

olikohan jotain 22kpl ikinä kastettu sen nimiseksi. Itse ihastuin myös Mella nimeen, mutta mieheni mielestä ei ollut sopiva nimi meidän lapselle..
      Elissasta en niinkään pidä, mutta ehkä ihan toimiva yhdistelmä. Meidän tytön toinen nimi, Joanna, voisi myös sopia Mellan kaveriksi?

• Ella

Tuo Mella on kaunis nimi, erikoinen, mutta kaunis :) Mutta sitten kun pistää Mella Elissa, niin minulle tulee mieleen, että toinen vamhemmista olisi halunnut antaa nimeksi Melissa, mutta kun siihen ei suostuttu tuli Mella Elissa. En tiedä osasinko selittää, enkä loukkauksena tarkottanut! :) Näin tuli vain minulle heti mieleen.
      Entäpä sitten...

Mella Eliisa
      Mella Alina/Aliina
      Mella Emilia

Miten olisi? :)

• Tyylipoliisi

Mella Elissa tulee törmäämään monesti Suomessa kysymykseen, että onko tämä väärin kirjoitettu, pitäisikö olla Ella Melissa. Tämä onkin normaalimpi ja kauniimpi nimi. Ella on tunnetumpi etunimenä, Mellasta tulee mieleen Merjan lempinimi. Elissa taas näyttää kirjoitusvirheeltä, kun yleinen kirjoitustapa Suomessa on Elisa (lyhenne Elisabetista).

Hyvät siskokset: Mella Elissa ja Ella Melissa; Anna Sofia ja Sanna Ofia; Tiina Elisa ja Iina Telisa.

• Ella
        Tyylipoliisi kirjoitti:

Mella Elissa tulee törmäämään monesti Suomessa kysymykseen, että onko tämä väärin kirjoitettu, pitäisikö olla Ella Melissa. Tämä onkin normaalimpi ja kauniimpi nimi. Ella on tunnetumpi etunimenä, Mellasta tulee mieleen Merjan lempinimi. Elissa taas näyttää kirjoitusvirheeltä, kun yleinen kirjoitustapa Suomessa on Elisa (lyhenne Elisabetista).

Hyvät siskokset: Mella Elissa ja Ella Melissa; Anna Sofia ja Sanna Ofia; Tiina Elisa ja Iina Telisa.

Samaa mieltä olen kanssasi, ihmettelen vain, että miksi tuon minulle kirjoitit? :)
        Mielestäni Mella on kyllä kaunis nimi, mutta Elissa vähän hassu siinä perässä... siksi ehdotinkin muita nimiä. :)

• Tyylipoliisi
        Ella kirjoitti:

Samaa mieltä olen kanssasi, ihmettelen vain, että miksi tuon minulle kirjoitit? :)
        Mielestäni Mella on kyllä kaunis nimi, mutta Elissa vähän hassu siinä perässä... siksi ehdotinkin muita nimiä. :)

Joo, ei se ollut kohdistettu sinulle, vaikka siltä näyttääkin. Luen yleensä kaikkien kommentit läpi, ja laitan lopuksi "vastaa", mutta voisi tietysti mennä sitten vielä alkuperäiseen viestiin, ja laittaa sen kohdalla "vastaa" (vie enemmän aikaa). Samassa järjestyksessä viestit kuitenkin tulevat, jos käyttää noita seuraava-nappeja.

• äiti

Elissa ei hyvä! Parempi
      Mella Elisa
      Mella Elina
      Mella Enniina
      Mella Emilia
      Mella Aliina jne.

• eevi

Mella Elissa-> tulee minullekin mieleen, että miksei Melissa?

Mellan tilalle (jos ei ellaa) niin:

Melissa, Nella, Nelli, Malla, Milla, Milja, Milka, Milena, Melina, Miranda, Mirella, Mariella, Marella, Mirva, Marjaana, Marjut, Merja, Mira, Mervi, Maija, Minja, Minea...

Ehdotan:
      Malla Elina
      Nella Elisa
      Melissa Eerika
      Melissa Mirella
      Melina Olivia
      Milena Joanna

MITÄ MIELTÄ NÄISTÄ?? =)

• Aurora

Ensimmäinen ajatukseni Mellasta oli "hyi, kamala!", mutta ei se pohdinnan jälkeen ihan kamala ole. Enemmän pidän kyllä Mallasta. ENITEN tykkään nimistä joissa on enemmän "munaa" eli särmää, useimmiten kovien konsonanttien muodossa.

Mella on sen verran erikoinen nimi etten laittaisi toista "outolintua" (Elissa tai Eliina) perään. Siitä herää juuri kysymys onko nimi väärin kirjoitettu. Antaisin ponnekkaamman, särmikkäämmän toisen nimen, esimerkiksi Mirandan - mieluiten kuitenkin ei m-kirjaimella alkavan!

• ruusu

Kiitos kaikille vastanneille.

Ehdotuksissa ei oikein ollut mitään meitä miellyttävää. Osa oli ihan yhtä "outoja", esim. Enniina, joka minun mielestäni on kovin väkisin tehdyn kuuloinen. Mirandojen ym. tyyppiset imelät "prinsessanimet" eivät istu meidän suihimme millään ilveellä.

Etunimen täytyy olla ytimekäs ja mieluummin maanläheinen, kuten Mella verrattuna esim. Melissaan on.

Tyttärestämme tulee siis näillä näkymin Mella. Näin kunnioitamme myös suvun perinteitä, ilman suoraa sotkemista elossa olevaan Ella -isomummuun.

Toinen nimi on joko Elina tai Elisa, tapauksen mukaan joko pidennetyllä vokaalilla tai konsontantilla - rytmityksen takia.

• eevi

on ihan kiva pehmeä nimi, niin kuin olisi minusta parempi Mallakin...

Mä laittaisin Mella Eliisa tai Mella Aliisa!!!

Onnea pienokaisen johdosta! =)

• Poppis

Ihmettelen kovin, minkä takia Mella Elissa on muiden mielestä outo nimi. Minusta se kuulostaa oikein kauniilta nimeltä. Se on erilainen, mutta ei liikaa. Mella Eliinakin on hyvän kuuloinen nimi. Yleensä en pidä itse keksityistä nimistä, sillä ne saattavat olla todella omituisia, mutta nämä nimet vaikuttivat ihastuttavilta.

• Anceliga Meliisa

kaikki on ihan hyviä nimiä miranda on paras!!

• Primrose

Kun kerran kaikki kommentit ovat tervetulleita, niin esitänpä minäkin omani:

Mellasta tulee mieleen mela, ja Elissan kanssa melassi. Tahmeantuntuinen nimi.

Eliisa on parempi kuin Elissa, joka kuulostaa inessiivimuodolta - jonka pitäisi tietenkin kuulua Elissä.

• Lilischka

Ja oikein kiva kun joku älynvälkky nosti esiin kahdeksan vuoden takaisen nimikyselyn, eiköhän tämäkin lapsi ole jo kahdeksanvuotiaana nimensä saanut...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      33
      3605
    2. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      47
      3167
    3. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      59
      3087
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      53
      2970
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      52
      2569
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      35
      2157
    7. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      52
      2119
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      60
      1962
    9. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1839
    10. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      49