Ford 655c -90 probleema ?

Kaivelija

Teen tässä tuttavuutta Ford 655c yhdistelmäkaivurin kanssa ja tuli tällainen ongelma eteen. Elikkäs mitenköhän etukuormaajan kauhan hydraulinen kiinnike saadaan avattua ja kiinnitettyä. Kiinnikkeen sylinterien letkut on haaroitettu lisähydrauliikan putkista. En löytänyt mitään käyttökytkintä taikka vipua normaalin hallintavivun lisäksi. Muuntimen vivun päässä on joku nappi joka ei tunnu tekevän mitään ?

26

4815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joskus ajanut

      käännä sitä etukuormaajan nuppia oikealle/vasemmalle...

    • Samanlaisen ostanut

      Tulin sivusta saaliinjaolle kun tässä ketjussa näkyy olevan tämmöisen koneen tuntijoita. Kertokaapa mikä on se poljin oikean jalan kohdalla, istuttaessa nenä kaivuriin päin, ja vielä mikä on punainen nappi etukuormaajan käyttövivun päässä.
      Kiitokset neuvoista jo etukäteen uudelle ja tyhmälle Fordin omistajalle.

    • Tulee mieleen kaks vaihtoehtoo. Etukuormaajan kauhan lukitus voi toimia suoraan lisähydrauliikalla käyttövivusta. Ei ollenkaan harvinaista pyöräkuormaajissa.
      Toinen vaihtoehto vois olla samanlainen tapa mitä kaivinkoneiden kauhan hydraulinen lukitus. Eli nappi lukon aukaisu asentoon ja ajetaan kauha ääri asentoon jolloin paine aukaisee kiilan. Asia selvinnee seurailemalla letkuja ja mahdollisia johtoja kuinka pitäisi toimia.

      Siitä muuntimen vivun päässä olevasta napista... Tuo Fordi ei ole kyllä itselle mikään tuttu laite, mutta voisiko olla kickdown nappi? Volvon pyöräkuormaajissa on niin että automaatti asennolla kone lähtee liikkeelle kakkosella ja esim. penkkaan mennessä napsautetaan vain napilla ykkönen päälle. Voihan olla myös muuntimen lukitus? Vammaksen kaivuri kuormaajissa ainaki oli sellaisia. Elikkäs tie ajossa sai lukituksen päälle niin ettei turhaan tarvitse lämmittää muuntimen öljyjä ja kulkihan ne kovempaa sillä lukituksella. En tosin muista missä se lukituksen nappi oli.

    • Kaivelija

      Joo, etukuormaajan nupistahan se lukko aukesi. Oli vaan niin jäykkä kääntää, etten hirvinnyt aluksi. Muuntimen vivun päässä olevan napin tarkoitus on vielä hämärän peitossa. Ei nimittäin tunnu tekevän mitään edelleenkään ???

      Sattuuko kellään olemaan tietoa, että minkälainen homma on ohjaamon irrotus kyseisestä kaivimesta, että saisi korjattua öljyvuotoja sen alta. Ei oikein muuten pääse käsiksi nimittäin ?

      • Ford 665D

        Tuli myös hankittua tuommoinen Ford 655.Jonkin verran on tarvinnut varaosia ja ne Kesko on hinnoitellut kunnolla.
        Muuten hyvä ja yksinkertainen kone huoltaa ja korjata.

        Mutta nyt tarvitsisin neuvoja.Edellinen omistaja on ottanut
        etukuomaajan vakaajatankot pois.
        Helppo ne tehdä mutta nyt tarttis saada mitat, miten pitkiä ne tankot ovat.Ei tarttis kokeilla niin paljoa.


    • Samanlaisen ostanut

      Pistä puhelinnumeros näkyville, niin soitan sulle tankojen mittoja.

    • Ford 665D

      Voisitko kertoa tällä palstalla niitä mittoja.
      Ei tänne oikein viitsi puh.numeroa laittaa.

    • Samanlaisen ostanut

      Kuvien mukaan niitä on kahdenlaisella vakaajasysteemillä. Minulla on se, ilmeisesti vanhempi malli, jossa tuulilasin edessä olevassa pylväässä on samanlaisilla tapeilla kuormaajan aisanpää ja vakaajan pää. Aisan puolivälissä on "keinuvipu",johon tulee alapuolelle se tanko ja yläpuolella on kauhankäännön sylinteri. Tässä mallissa sen tangon pituus on 86cm tappien keskeltä mitattuna.

      • Ford 665D

        kiitos mitasta.Minulla vain on se uudempi malli, jossa se tanko on koko aisan mittainen . Tämä mitta kiinnostaisi, jos jonkulla
        olisi samanlainen.


    • Voortti

      Katsohan vaan. Fordin omistajat ovat heränneet talviunilta :D

      Itsellänikin heräsi uteliaisuus, että olisikohan kellään korjausmanuaaleja 655c:hen ?

    • joskus ajanut

      ne punaiset nupit keppien päissä ovat vedon vapauttimia. Eli vaihdetta vaihtaessa saa vapaalle sekä kuormatessa vedon katkaistua...

      • Tyhmä edelleen.

        Kiitos tiedosta! Vielä kun keksisi mitä sillä hytin takalattialla olevalla polkimella on ollut tarkoitusta toimiessaan. On sähköjohtojen päässä kuin akkojen ompelukoneen kaasupoljin.


    • joskus ajanut

      se takalattian poljin on mahdollisesti vasarahydrauliikan poljin mikäli on irtonainen muuten ja koneessa on vasaralinja...

      • Nyt taas viisaampi

        Joo, kiitos ja tänks. Olet varmaan oikeassa, koneessa on ollut jokin ylimääräinen hydrauliikka. Ei vaan tullut mieleen, kun kuvittelin polkimen liittyvän jotenkin koneen liikkumiseen.


    • voortti

      Siitä takalattian polkimesta käytetään teleskooppista jatkopuomia, jos sellainen on tehtaalla asennettu. Voihan sitä toki käyttää muuhunkin.

    • voortti

      Ja se poljin on siis joka koneessa, vaikkei olisi ollut koskaan käytössä.

      • Manuaalimies

        Tuolta löydätkorjaamokirjan ---> www.datamanuaali.net


      • fuurdi
        Manuaalimies kirjoitti:

        Tuolta löydätkorjaamokirjan ---> www.datamanuaali.net

        Juu itellä ollut 655C jo muutamia vuosia. Hytin alle pääsee kun otat sen "kevyen" lattiamaton pois ja ruuvailet luukkuja auki. Sitä kautta ite vaihdoin mm. kaivuulohkon o-renkaat. Jos jollakin olisi tosiaan sen pitkän tagon mitat niin tänne vaan. Iteltäkin puuttuu.
        Tosiaan se poljin on X-tra vatorin käyttöön. Eli jatkopuomilliseen. Ja ei välttämättä ole edes lohkoa sille polkimelle koska lohkojakin on kahta erilaista.
        Räjäytyskuvia ja osanumeroita löytyy mm. messicks.com


      • fuurdi
        fuurdi kirjoitti:

        Juu itellä ollut 655C jo muutamia vuosia. Hytin alle pääsee kun otat sen "kevyen" lattiamaton pois ja ruuvailet luukkuja auki. Sitä kautta ite vaihdoin mm. kaivuulohkon o-renkaat. Jos jollakin olisi tosiaan sen pitkän tagon mitat niin tänne vaan. Iteltäkin puuttuu.
        Tosiaan se poljin on X-tra vatorin käyttöön. Eli jatkopuomilliseen. Ja ei välttämättä ole edes lohkoa sille polkimelle koska lohkojakin on kahta erilaista.
        Räjäytyskuvia ja osanumeroita löytyy mm. messicks.com

        Ai niin ja kaivinkoneet.com myös


    • Kaivelija

      Kun nyt tuli mieleen niin...ei oo vieläkään selvinny se muuntimen vivun päässä olevan napin tarkoitus..?

      Oliskohan täällä joku joka tietäs siitä jotain ?

    • Foorttimies7000

      Se punainen nappi on vedonvapautin, niin kuin jo joku aikasemmin mainitsikin.

    • kuusviisviiscee

      oiskos sitä vakaajatangon mittaa sitten kellään?

    • jteee

      kuinka tollasessa mahtaa toi kellunta asento toimia ??

      • voorttti

        Työnnä etukuormaajan vipu ihan etuasentoon.


    • Fuurdi

      Oisko tangon mittaa kellään? siis 655C

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1776
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1252
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      72
      965
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      106
      907
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      732
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe