Asuntomme meni heti kaupaksi!

Strui

Laitoin itse ilmoituksen etuoveen. Otin hyvät kuvat ja laadin hyvän myyntitekstin. Jo samana iltana tuli yhteydenotto perheeltä, joka asuu samassa kaupunginosassa. He tulivat seuraavana päivänä katsomaan ja tarjosivat. Hinta saatiin neuvoteltua niin ettei tarvinnut pudottaa kuin 2000 euroa! Tämä tapahtui Oulussa ja ei ole päiväunta vaikka siltä kuulostaa. Olen tosi tyytyväinen etten palkannut välittäjää. Neliöhinnaksi tuli 1830 euroa, joka ylittää huimasti alueen keskiarvon. Mutta osakkeeseemme on juuri tehty lvis-remontti ja olemme remontoineet muutenkin koko asunnon. Että piti vaan tulla kertoman että kyllä se kauppa käykin!

42

1810

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luki.

No onneksi olkoon,miten kävi sen voiton kanssa?

Tai jos oli velkaa niin ne kun maksettu niin paljonko jäi voitolle ja missä ajassa?

Tämä on palstalaisille tärkein tieto,missä ajassa syntyi se tili?

Menettekö nyt sitten syömään ja sinä tarjoat?kauppojen johdosta.

• Näin se vain on

Totta kai menee heti kaupaksi kun myit liian halvalla! Jos hinta on liian korkea ei se mene kaupaksi mutta jos se on liian alhainen menee se heti kaupaksi.

• 2000€/m2 oli tinkinyt hintaa, eli siellä on ollut prosenttiostaja.

• hienolla paikalla

Hyvältä paikalta menee nopeasti. Hitaat jäävät haaveilemaan. Tämäkin menisi kahden viikon sisällä. Hinta tietenkin keskiarvon yläpuolella.
        Sijainti, sijainti, sijainti ja sijainti.

• acdais.

Spruits, ilman välittäjää et myy Oulussa, etkä paljon muuallakaan, joten spruits, vaan sinne, paljonko vuokrasi nousi?

• Kumma kaupunki

Ohhoh, Oulussa on mahdotonta myydä edes pientä yksiötä, perheasunnosta puhumattakaan ilman välittäjää?

• se siitä

Ei voi olla totta. Koska palstan talousnero tyffe on sitä mieltä että asunnon myyntiin menee vähintään 5 vuotta ja se myytävä lähes puolen hintaan.

• LLaatu ratkaisee.

MMenee hyvät asunnot aina kaupaksi kohtuu hinnalla.Jos remontit tehty hyvin ja on putkiremonttikin takana,ei ole ihme,että kaupat syntyi.
      Olen käynyt monissä näytöissä.Ja ihan hirveitä remontoituja huoneistoja nähnyt.
      Hyvän jos löydän ostan heti.Mutta niitä on harvoin tarjolla.

• Tuli ja meni

Oliko sitten sattumalta se yksi ja ainoa..., se ei kerro kaupankäynnistä laajemmin yhtään mitään.

• Luki.

Ei tuo aloittaja kerro kyllä voitosta tai siis mahdollisesta voitosta tai tappiosta yhtään mitään.

Saattaahan tänne palstalle ilmaantua kohta muitakin kertomaan että/huh huh sainpas myytyä, mutta mitään ei kerrota tuloksesta kuinka kävi tai käy nyt?

• 0lli

ei kukaan järkevä kauppias kerro paljonko tuli voittoa,sen kertoo vain jotkut elvistelijät jotka kerran elämässä saa jotain myytyä voitolla ja sitten huutelevat pitkin kylää,että kuinka hyvä kauppamies mä olen.Ei torimyyjätkään kerro pajon perunakilosta tulee voittoa,eikä kalamies kerro hyvää kalapaikkaa.

• mr_espoo1

Itse möin juuri Espoossa kolmion (rv 2007), jossa asuimme n. 2,5 vuotta. Hinta 7000 euroa enemmän kuin itse maksettiin. Ilmoituksesta n. viikossa oli jo kaksi hyväksyttävissä olevaa tarjousta.

Välittäjä yritti myydä sitä puoli vuotta (tosin kovemmalla hinnalla) eikä tullut yhtään tarjousta. Kyllä se niin on, että kun sopiva ostaja löytyy, niin kaupat tulee myy sitä itse tai välittäjä.

• whoknowswins

Voitto hukkui jo varainsiirtoveroon, mutta onnittelut viimehetken pelastautumisesta!
        Syysi myyntiin ei meille kuulu, mutta tuskin se syy katoaisi nykyisinä ja tulevina rommiaikoina minnekään. Jokin sai sinut laittamaan asunnon myyntiin heti myyntivoittoverosta vapauduttusi. Jatkossa vain tulisi tappiota 30-40 tonnia vuoteen.
        Kertomuksesi tukee väitettä välittäjien ylimielisestä liikahinnoittelusta ja totaalisesta pihallaolosta markkinahinnoissa. Ja tiedän, että vuokrissa säästit 2,5 vuodessa 45 tonnia.

• ajoissa ostanut
        whoknowswins kirjoitti:

Voitto hukkui jo varainsiirtoveroon, mutta onnittelut viimehetken pelastautumisesta!
        Syysi myyntiin ei meille kuulu, mutta tuskin se syy katoaisi nykyisinä ja tulevina rommiaikoina minnekään. Jokin sai sinut laittamaan asunnon myyntiin heti myyntivoittoverosta vapauduttusi. Jatkossa vain tulisi tappiota 30-40 tonnia vuoteen.
        Kertomuksesi tukee väitettä välittäjien ylimielisestä liikahinnoittelusta ja totaalisesta pihallaolosta markkinahinnoissa. Ja tiedän, että vuokrissa säästit 2,5 vuodessa 45 tonnia.

varmasti on mr_esbo jo ostanut uuden. eihän kukaan ole niin hullu, että alkaisi tuhnutella (paitsi tietty palstan uuvattijengi). uusi kämppä on ostettava mitä pikimmin, että saa pidettyä ajoissa ostaneen statuksen. muuten myyntivoitot palaa vuokriin samalla kuin kämppien hinnat nousee raketin lailla.

• whoknowswins kirjoitti:

Onhan se voinut olla ensiasunto, ja ei varainsiirtoveroa.
        Toki sen joutuu maksamaan, jos ostaa sitten uuden.

• Etelä Espoolainen...

Taisitte hieman miinukselle jäädä mikäli ostitte uuden asunnon ja käytitte välittäjää.

Me ostettiin 2002 uudiskohderivarin Espoosta 163,000 eurolla. Myytiin viime toukokuussa 282,000 eurolla. Ostettiin läheltä ok-talo josta saatiin hintaa alas 70,000 euroa. No varainsiirtoveroineen koko muutto maksoi 25,000 euroa joten sinun 7,000 eurosi ei kyllä hyvä ollut. Eli asuntokauppasi ollut negatiivinen.

• Oletteko

tyhmiä, vaiko lukihäiriöisiä??? Ap kun kertoi hinnan ylittäneen huimasti yli alueen keskiarvon.

• omalassu

Niinpä, mutta mikä on alueen täysin rempattujen keskiarvo?
        Putkiremppa kun jo yksin voi olla 1000e/m2. Eli kyllä tuo, ikävä vain, tuntuu menneen pilkkahintaan.

• hk,,

siloin kun sattuu tosi ostaja paikale se on helppoa onnea,,,,

• Ok- Sotamarsalkka.

Helppoa se on meillä oli Ok-talo myytävänä kolmella eri välittäjällä ja hintapyyntö oli 1, 3 miljoonaa euroa, ei tarjouksia, no laitettiin itse myyntiin ja pantiin hintaa 2 miljoonaa euroa, näytölle oli tungos ja kuusi ostajaa kilpaili talosta ja kauppahinta asettui 3 miljoonaan euroon ja hyväksyttiin tarjous ja ensimmäisellä näytöllä-- Näin suomi24 tarinat suurinpiirtein...

• Kiinteistöammatti.

Noin, todellisuudessa kaupat tehdään välittäjän kautta ja tänä päivänä välittäjä saa tehdä hitosti duunia, että saa sen tarjouksen ja vielä johtamaan sen kauppaan.
      Mitään onnenkantamoisia ei ole, yksityinen voi saada kysytyllä alueella kaupaksi, jos myy asuntonsa alihintaan.
      Fakta on tämä, joka muuta väittää valehtelee.

• kunnioitan as.tuntij

Kannattaa uskotella, kun on omat työt vaakalaudalla.
        Asunnon myyminen vaatii .moneenlaista tietoa, tutkimista ja asiaan paneutumista.
        Itse olen myynyt aina oman asuntoni ja muutamia läheisteni asuntoja myös.
        Aina on saatu hyvät hinnat ja kauppakirjat on tehty pankissa.

Paljon tietoa pitää hankkia, ettei käy hassusti.
        Asiantuntija osaa hommansa ja riskit vähenevät.

• Kiinteistöammatti.
        kunnioitan as.tuntij kirjoitti:

Kannattaa uskotella, kun on omat työt vaakalaudalla.
        Asunnon myyminen vaatii .moneenlaista tietoa, tutkimista ja asiaan paneutumista.
        Itse olen myynyt aina oman asuntoni ja muutamia läheisteni asuntoja myös.
        Aina on saatu hyvät hinnat ja kauppakirjat on tehty pankissa.

Paljon tietoa pitää hankkia, ettei käy hassusti.
        Asiantuntija osaa hommansa ja riskit vähenevät.

Älähän viitsi valehdella, välittäjä tekee työn ja myy asunnot ja talot, ehkä 1% myy itse, mistä johtuu? Avaa pähkinä, jos kapasiteetti riittää.

• Toisia syytät...
        Kiinteistöammatti. kirjoitti:

Älähän viitsi valehdella, välittäjä tekee työn ja myy asunnot ja talot, ehkä 1% myy itse, mistä johtuu? Avaa pähkinä, jos kapasiteetti riittää.

valehtelijoiksi, ja itse kehtaat heittää tuollaisia naurettavia "1% myy itse" -heittoja. No, mitä muuta voisi välittäjärukalta näin hädän hetkellä odottaa.

• Kiinteistöammatti.
        Toisia syytät... kirjoitti:

valehtelijoiksi, ja itse kehtaat heittää tuollaisia naurettavia "1% myy itse" -heittoja. No, mitä muuta voisi välittäjärukalta näin hädän hetkellä odottaa.

Älähän poika viitsi, minä olen myynyt asuntoja 25 vuotta ja nähnyt lamat ja nousut ja tiedän sen, että yksityisen on erittäin vaikea saada asuntoaan kaupaksi. Eikö aivosi siis riitä pähkinän avaamiseen, no rusina, mikä rusina, tuonhan arvasi.

• jhkjjkkhk

Älähän poika viitsi, minä olen myynyt asuntoja 25 vuotta ja nähnyt lamat ja nousut ja tiedän sen, että yksityisen on erittäin vaikea saada asuntoaan kaupaksi. Eikö aivosi siis riitä pähkinän avaamiseen, no rusina, mikä rusina, tuonhan arvasi.

Älähän valehtele, vain OMISTAJA voi myydä, ei välittäjäkoijarit mitään myy, vain välittää ja koijaa törkeitä palkkioita. Itsehän se pitääkin myydä!

• Jos aivoni

ovat mielestäni rusina, niin tilanteesi on vieläkin huolestuttavampi; tämä rusina-aivo nimittäin on ihan itse myynyt kolme asuntoa ja hyvään hintaan. Yhden kerran annoin välittäjän kokeilla onneaan, eli sai yrittää myydä asuntoani puolen vuoden ajan. No, ei tullut kauppoja (eikä kyllä kaveristakaan kuulunut koko aikana juuri mitään), mutta kun irtisanoin sopimuksen ja karenssiajan jälkeen pistin kämpän itse myyntiin siten, että tiputin hintaan tasan tarkkaan välittäjän palkkion verran, niin ostaja löytyi ja meni pyyntihinnalla.

Miltä tuntuu tehdä työtä, jonka rusina-aivo tekee sinua paremmin?

• 44422233333333666666

Sen kyllä uskon että kiinteistön välittäjät tekevät kaikkensa jotta ei ilman välittäjää kukaan myytyä saisi. Se vaan että jos kysyntää asunnolla on ja sen myytäväksi ilmoittaa ja hinta/laatu-suhde on kohdallaan niin kaupaksi se menee, eikä siihen yksittäiseen kauppaan kiinteistön välittäjät paljonkaan kapuloita rattaisiin pysty heittämään vain yleisellä tasolla propakantaansa voivat tehdä.
        Jos taasen tilanne on se että kysyntää asunnolle ei ole minkäänlaista, niin eipä siinä mitkään myyntiponnistelutkaan silloin auta eikä sekään vaikka kuinka alas pyyntihinnan tinkaisi.

• Hyvä fiilis

Hieno homma! Meilläkin meni asunto kaupaksi päivässä Helsingin Kalliossa, pyydettyyn hintaan. Hyvä fiilis täälläkin.

• Kolmetoista.

Hieno homma, kalliossahan ei paljon omistusasukkaita olekkaan, kun suurin osa pikku kämpistä vuokrakäytössä tai asuntoloita, aikas paljon psykoosihäiriötä sanottiin tutkimuksessa.

• Strui

Alkuperäinen kirjoittaja täällä, tervehdys vaan kaikille epäilijöille! En pysty sanomaan paljonko saimme voittoa, koska olemme ostaneet tämän osakkeen vanhemmiltani reilusti alihintaan. Oikea hinta olisi ollut jotain 120 000 ja saimme 95 000 eurolla) En laske tätä myyntivoitoksi, koska kyseessä on sukulaiskauppa. Remonteihin olemme upottaneet paljon rahaa, mutta jos laskettaisiin että olisimme maksaneet tästä 120 000, saimme omamme pois ja muutaman tonnin työpalkkaa itsetehdyistä remonteista. Nousukaudella olisimme saattaneet saada vielä 5000 euroa lisääkin hintaa, jos olisi ollut useampi kiinnostunut ostaja. Nyt löytyi heti yksi, joka halusi juuri tämän ja jolla oli rahaa (ei tarvinut myydä edels omaa kun oli semmoinen lainalupaus pankista). Alueen keskihinta ylitettiin reippaasti kun alueella ei varmaan vielä ole myyty osakkeita, jossa olisi tehty kaikki lvis-remontit, kuten meillä. Kun laitoin ilmoituksen etuovi.comiin, sain kaikki samat myyntihintatiedot, joihin perustuen kiinteistövälittäjätkin tekevät hinta-arvionsa. Olisi ollut katkeraa maksaa välittäjälle 5000 euroa siitä, että ostaja löytyy heti! Varsinkin kun minulla on yllinkyllin aikaa stailata, ottaa valokuvia ja tehdä ilmoitus nettiin. Varainsiirtoveroa emme joudu uudesta maksamaan, koska alamme 1.6. rakentaa omakotitaloa.

• Luki.

Niin eli vanhemmilta ostettu ja kyseessä oli osake,minä en näistä ymmärrä kun sen että kyseessä on yhtiö jota ostetaan ja saa paperin siitä sekä joutuu maksaamaan yhtiön kuluja kun oleskelee kyseisessä yhtiössä,seiniä ,kattoa,lattiaa ei omisteta vain sen sisäilman.

"Varainsiirtoveroa emme joudu uudesta maksamaan, koska alamme 1.6. rakentaa omakotitaloa."

Pitäähän se tontista maksaa,vai teitkö niin kuin eräät yksinkertaiset että ottivat vuokra tontin ja maksavat vuokraa.

• Luki.
        Luki. kirjoitti:

Niin eli vanhemmilta ostettu ja kyseessä oli osake,minä en näistä ymmärrä kun sen että kyseessä on yhtiö jota ostetaan ja saa paperin siitä sekä joutuu maksaamaan yhtiön kuluja kun oleskelee kyseisessä yhtiössä,seiniä ,kattoa,lattiaa ei omisteta vain sen sisäilman.

"Varainsiirtoveroa emme joudu uudesta maksamaan, koska alamme 1.6. rakentaa omakotitaloa."

Pitäähän se tontista maksaa,vai teitkö niin kuin eräät yksinkertaiset että ottivat vuokra tontin ja maksavat vuokraa.

Oli nyt kumminkin mikä oli niin oneksi olkoon ja sitä tarviit nyt sitten kun aloittat erittäin raskaan ja suurimman hankkeesi koko elämäsi aikana.

Tässä hankeessa on monella mennyt hermot useaan kertaan ja ärräpäät lentää ja liitto kokee suurimman kolauksen.

Mutta mitä sitä ei oman talon takia tekisi,yksi liitto sinne tänne tässä taloustilanteessa on varmaan ihan sivuseikka kunhan talon saa ja paikkaan kuin paikkaan.

• ppppåååääååååååååååå

95 tonnia ei ole paljon jostain pienestä 52 neliöisestä kaksiosta missä isot taloyhtiön rempat tehty ja sisältäkin siistissä kunnossa, Oulu on sentään aika iso kaupunki. Tai mene ja tiedä josko siellä nyt sitten on niin huono taloustilanne kaikkien saneerausten vuoksi.

• Strui
        Luki. kirjoitti:

Oli nyt kumminkin mikä oli niin oneksi olkoon ja sitä tarviit nyt sitten kun aloittat erittäin raskaan ja suurimman hankkeesi koko elämäsi aikana.

Tässä hankeessa on monella mennyt hermot useaan kertaan ja ärräpäät lentää ja liitto kokee suurimman kolauksen.

Mutta mitä sitä ei oman talon takia tekisi,yksi liitto sinne tänne tässä taloustilanteessa on varmaan ihan sivuseikka kunhan talon saa ja paikkaan kuin paikkaan.

Hei Luki, tunnut olevan maailman negatiivisin ihminen! Luepa nuo kaksi ylläolevaa kirjoitustasi!

• Luki.
        Strui kirjoitti:

Hei Luki, tunnut olevan maailman negatiivisin ihminen! Luepa nuo kaksi ylläolevaa kirjoitustasi!

Olenko minä negatiivisin ihminen,tätä en allekirjoitaisi täysin.

Pessimismi on nyt johtamisessa pop.

Olisihan se outoa, jos vuosikausia maailmaa ravistelleet finanssi- ja eurokriisit eivät näkyisi johtamisajattelussa. Johtaminen muuttuu hitaammin ja loivemmin, mutta kyllä se muuttuu. Vaihteeksi ovat nousussa negatiivisen ajattelun edut.

Ikävien vaihtoehtojen pohtiminen siis vie niiltä pahimman terän pois. Pessimisti voi päätyä siihen,( ettei maailma kaadu vaikka kaikki ei menisi juuri niin kuin piti.)

Yrityksissä ikävien vaihtoehtojen miettimistä kutsutaan riskienhallinnaksi. Se että länsimainen finanssijärjestelmä melkein romahti todistaa, että kovin perusteellista pohdintaa ei aina tapahtunut siellä missä pitäisi.

Negatiivisuus on löydetty sekä itsensä johtamisessa että yrityselämässä. Mutta kyseessä ei ole mikä tahansa synkistely vaan niin kutsuttu defensiivinen pessimismi. Se tarkoittaa, että mietitään perusteellisesti, mikä kaikki voi mennä pieleen kun johonkin ryhdytään.

Positiivisen ajattelun yritysversio menee näin: asetamme houkuttelevan tavoitteen, kuvittelemme itsemme sen saavuttaneena ja puskemme tahdonvoiman siivittämänä maaliin.

Burkemanin siteeraamista tutkimuksista löytyy paljon perusteita kyseenalaistaa tämä malli.

Tiukassa tavoitteellisuudessa on monia riskejä. Innokkaat työntekijät saattavat pyrkiä tavoitteisiin epäeettisin keinoin – mainitsinkin jo finanssikriisin. Tai sitten tavoitteen saavuttaminen saa ihmisen tyytymään kehnompaan suoritukseen kuin mihin hän olisi pystynyt.

Eräskin psykologinen koe osoitti, että kun ihminen kuvittelee tavoitteen saavutetuksi, hänen suorituksensa jää heikommaksi kuin sellaisen joka ei ole kuvitellut. Ilmeisesti aivot uskovat kuvitelmaa liiankin hyvin.

Menestyvät yrittäjät eivät useinkaan psyykkaa itseään kohti huimia tavoitteita, väittää Burkeman. Sen sijaan he analysoivat lähtötilanteensa ja omat resurssinsa, joiden perusteella sitten miettivät eri vaihtoehtoja. Kuviteltuja lopputuloksia on useita erilaisia.

En ole ole niin pessimisti on niitä muitakin älynneet.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288641312857.html

• Kiat.

Tosiasiassa ei mennyt kaupaksi, tulit tänne kehumaan, anna välittäjälle, niin sinulla on joku mahdollisuus saada asuntosi myytyä.

• Strui

Aivan sama. Jos et halua uskoa, niin älä sitten. Yritin antaa toivoa niille, joilla on asunto myynnissä Oulussa.

• nyt muutetaan!

Ostin älvärin. Tarjosin yt-laputetulle 400 euroa neliöltä. Hyväksyi heti tarjouksen. Talo rakennettu 2009, kaikilla herkuilla. Kyllä Oulussa kauppa käy, kun vain tahtoo kauppaa tehdä.

• Strui

Tämä Älväri ei liene kovin lähellä Oulun keskustaa. Jos ostit jostain Yli-Kiimingistä, niin voi olla mahdollistakin.

• rahamies on mahamies
        Strui kirjoitti:

Tämä Älväri ei liene kovin lähellä Oulun keskustaa. Jos ostit jostain Yli-Kiimingistä, niin voi olla mahdollistakin.

oli metsokankaalla. kauppa käy. nyt olen sitten ok loordi. mukava kävellä ympäri omia tiluksia. tosin tontti on niin pieni että isomahainen ei pääse kiertämään talon ympäri, kun maha raapii naapuritalon seinää. ja tonttikin on vuokratontti, eli olen nyt sitten kunnan vuokralurkki.

• Strui

En yhäkään usko tätä. Kuinka iso talo ja mikä oli siis kauppahinta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      64
      6267
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      63
      5649
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      128
      4645
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      58
      3926
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3825
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      32
      3239
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      69
      3031
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59