Asioimme Verkkokaupan Helsingin Jätkäsaaren myymälässä helmikuussa 2014 tarkoituksenamme hankkia pojallemme Iphone:n lahjaksi. Applen myyntipisteessä keskustelimme paikalla olevan myyjän kanssa erilaisista iPhone-malleista ja niihin kytketyistä liittymistä. Puhelimien vieressä oli hintalaput, joissa kerrottiin 5C-sarjan iPhone puhelimien hinnaksi vapaana n. 590 € ja DNA-reilu-liittymällä n. 446 €. Ajattelimme, että olisi parasta hankkia pojallemme Verkkokaupan lahjakortti ostoa varten, jotta hän voisi valita itselleen mieluisan värin. Myyjä ymmärsi ja kertoi, että voimme ostaa lahjakortin kassalta. Ostimmekin Verkkokaupan lahjakortin.
Hieman myöhemmin asioimme Verkkokaupan myymälässä uudelleen. Applen myyntipisteen myyjä oli avulias ja päädyimme mustaan iPhone 5C-malliin. Myyjä kehotti meitä siirtymään puhelinmyyntipisteeseen avaamaan liittymä ja maksamaan puhelin.
Suurta hämmennystä ja pettymystä aiheuttikin puhelinmyyntipisteen myyjän ilmoitus, että puhelinta ei voikaan ostaa kertamaksuna vaan se pitää maksaa kuukausittain määräaikaisen liittymän mukana DNA:lle ja että tarkoitusta varten ostamamme Verkkokaupan lahjakortilla ei tehnyt yhtään mitään. Palasimme vielä Applen pisteeseen, jossa myyjän kommentti asiasta kuullessaan oli: Aaijaa, voi se olla niinkin. Asiaa hämmensi entisestään se, että DNA-liittymään liittyvässä iPhonen hintalapussa kuitenkin mainitaan kännykän kokonaishinta eikä suinkaan kuukausimaksua, kuten asian tulisi olla, mikäli puhelinta myydään ainoastaan kuukausierissä.
Yritimme vaihtaa hankkimaamme turhaksi osoittautunutta lahjakorttia takaisin rahaksi, mutta tämä ei onnistunut. Reklamaatiopäällikkö pahoittelee koitunutta harmia mutta ilmoittaa tylysti, että lahjakorteilla ei vaihto-oikeutta. Tästä on kyllä erikseen mainittu Verkkokaupan nettisivuilla, mutta omaa harhaanjohtavaa toimintansa Verkkokappa ei halua kommentoida, vaikka erikseen on pyydetty siihen kannanottoa. Tämä hoidetaan yksinkertaisesti siten, että lähettämiimme sähköpostiviesteihin ei enää vastata.
Tällä viikolla yhtiö selitti historiansa parasta tulosta (2013) alhaisella kulurakenteella, myynnin kasvulla ja toiminnan vakiintumisella. Näin viimeaikaisten kokemusten valossa todelliset synonyymit näille sanoille ovat henkilökunnan taitamattomuus, asiakkaiden varojen jäädyttäminen Verkkokaupan tilille sekä kehnon asiakaspalvelun vakiintuminen.
Verkkokauppa.com palvelee?
3
203
Vastaukset
Hei Tapsa,
Ei tunnu oikealta ja reilulta miten asia hoidettiin.
Ota yhteyttä minuun sähköpostilla, niin hoidan lahjakortin hyvittämisen sinulle.
Samuli Seppälä / [email protected]
Toimitus- ja ostojohtaja
Verkkokauppa.com Oyj- Verkkok:aan pettynyt
Verkkokauppa on todellakin ovela kauppa.
Ostin uuden näytön. Kun otin sen käyttöön, se ei toiminut. Vein tuotteen verkkokauppaan. Kokeilivat. Ei toiminut. Laite on rikki.
Mitä sitten seurasi? Uutta laitetta ei saa. Kauppaa ei voi perua. Pitää toimittaa tuote korjattavaksi ja odottaa ainakin kaksi viikko, kun saa tiedon, mikä on vikana.
Varokaa Verkkokauppaa. Jos mahdollista testatkaa tuote kaupassa. Sekin saattaa olla hankalaa, sillä tuotepakkaus täytyy avata enne testausta ja avattua papettia ei oteta takaisin. http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajalle/palautusoikeus-ja-kaupan-purku/
Tuolla tietoa kaupan peruuttamisesta ym.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403087- 812944
- 1902489
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362195- 211504
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411416Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403- 101284
- 131269
- 221251