Kokkolan kaupungin työntekijät ovat avuttomampia kuin päiväkodin lapset.
Lomautuksiakaan eivät osaa sopia keskenään, vaikka varmasti jokaisen pitäisi osata päättää milloin olisi parasta ennen päivämäärä pitää parin viikon lomat.
Aikuisille ihmisille pitää olla oikein kirjalliset määräykset kuka, milloin, missä alkaa loma ja kuinka kauan.
Keksitään kaikenlaisia verukkeita, jopa lapsiin ja koululaisiin vedoten, että he muka kärsisivät kun he ovat lomalla.
Packa ja kaikki tuo soutaminen ja huopaaminen on tehokkuudesta ja säästämisestä pois.
Kaksi viikkoa lomautusta se päätös pitää koskea kaikkia ikään sukupuoleen tai tehtävästä riippumatta.
Te olette kaikki vain puolitarpeellisia kun tarkastelee teidän jälkiänne.
Kokkolan leikkikentät
61
386
Vastaukset
- maa-miina
Kaupungin työntekijät kaivavat vain omaa napaansa ymmärtämättä että muita kuntalaisia on 42000.
Ei sota yhtä miestä kaipaa, eikä kaupunki 4000 liian raskaasti aseistettua reserviläistä. - tekisit itse
Et kai oikeasti kuvittele, että jokainen 4000 työntekijää voi itse tuosta noin vaan päättää, että nytpä lähden tästä lomautetuksi? Täytyyhän ne työt järjestellä niin, että jokainen osa-alue kärsisi mahdollisimman vähän. Eiköhän ne ole työnjohtajat/esimiehet, jotka ovat näistä asioista vastuussa.
Toisaalta olisi kyllä hauska nähdä, että jokaikinen kunnan työntekijä olisi sen kaksi viikkoa poissa samaanaikaan. Ja tulla sitten tänne lukemaan teidän neropattien itkua siitä, kun mikään - EI TODELLAKAAN MIKÄÄN - hoidukaan ollenkaan!- maa-miina
Jokainen itse tietää tarpeellisuutensa ja yleensä samojakin töitä tehdään niillä osa-alueilla joista työjohto vastaa ei siellä yksin kukaan huseeraa.
Veronmaksajathan kaikesta vastaa, jos ottaisitte hiukankin enemmän vastuuta niin Kokkolan talous tulisi kuntoon alla kuukauden aikayksiköllä.
Mitä itket ei kukaan ole ehdottanut, että tyhjäntoimittajat olisivat yhdessä toimittamassa tyhjää.
EI TODELLAKAAN MIKÄÄN toimi ilman veronmaksajia.
Minähän teen kaiken itse, lähtekää lomalle minä laitan taloni pakettiin ja paan kaivopumpun toimimaan sekä agrikaatin pyörimään ja puita pesään.
Heippa nähdään lomanjälkeen.
- eläke 800/kk
Kamelin kuormaa on kevennettävä, ettei kamelinselkä katkea.
Onko totta, että Kokkolan kaupungin työntekijät ovat eripuraista sakkia?
Onko totta, että samat Kk työntekijät pitävät itseänsä niin tarpeellisina, etteivät lähde kirveelläkään lomautukseen.
Pidetään konsertti ja lahjoitetaan rahat köyhille kaupungintyötekijöille.
20 vuotta duunarina ja köyhyys kuulemma iskee parinviikon lomautuksesta.- elo maksaa
No mutta mitäs jos Sinä ja muut kaltaisesi hyvätuloiset antaisitte kahden viikon palkkanne kaupungille, kun se ei kerran tunnu missään? Minulla ei ainakaan ole varaa siihen, vaikka palkkani onkin todennäköisesti parempi kuin useimmilla kaupungin työntekijöillä.
- Jatkuva laskutus!
elo maksaa kirjoitti:
No mutta mitäs jos Sinä ja muut kaltaisesi hyvätuloiset antaisitte kahden viikon palkkanne kaupungille, kun se ei kerran tunnu missään? Minulla ei ainakaan ole varaa siihen, vaikka palkkani onkin todennäköisesti parempi kuin useimmilla kaupungin työntekijöillä.
Minä ainakin maksan joka kuukausi veroja sinne kaupungille. Viime kuukauden palkastakin yli tonnin. Se saa kyllä riittää.
Mutta eikös lomautettu ole oikeutettu korvauksiin (verrattavissa liitonrahaan tai työmarkkinatukeen), korjaa vaan jos olen väärässä kun ei ole omakohtaista kokemusta? Jos ihmisen talous on niin retuperällä ettei kestä kahtaviikkoa tukienkanssa niin kannattaa mennä johonkin elämänhallinta kurssille. - ota selvää
Jatkuva laskutus! kirjoitti:
Minä ainakin maksan joka kuukausi veroja sinne kaupungille. Viime kuukauden palkastakin yli tonnin. Se saa kyllä riittää.
Mutta eikös lomautettu ole oikeutettu korvauksiin (verrattavissa liitonrahaan tai työmarkkinatukeen), korjaa vaan jos olen väärässä kun ei ole omakohtaista kokemusta? Jos ihmisen talous on niin retuperällä ettei kestä kahtaviikkoa tukienkanssa niin kannattaa mennä johonkin elämänhallinta kurssille.Kuulepa kun se taitaa se tonni mennä valtion kassaan, ei kaupungin. Kaupungille tuosta summasta menee vain pisara. Juu, lomautettu on oikeutettu korvauksiin - karenssin jälkeen. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin karenssi on 7 päivää, eli päivärahaa saa ihan kokonaiselta 3 päivältä, jos lomautus on 2 viikkoa. Eli käytännössä n. yhden ja puolen päivän palkkatulo. Hyvinhän sillä lapset ruokkii ja asuntovelat maksaa...
- Jatkuva laskutus!
ota selvää kirjoitti:
Kuulepa kun se taitaa se tonni mennä valtion kassaan, ei kaupungin. Kaupungille tuosta summasta menee vain pisara. Juu, lomautettu on oikeutettu korvauksiin - karenssin jälkeen. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin karenssi on 7 päivää, eli päivärahaa saa ihan kokonaiselta 3 päivältä, jos lomautus on 2 viikkoa. Eli käytännössä n. yhden ja puolen päivän palkkatulo. Hyvinhän sillä lapset ruokkii ja asuntovelat maksaa...
Se riippuu mistä summasta verotetaan. Eli yli tonni meni kunnalle mikä ei kyllä ole ihan "pisara" kuukausittain maksamistani veroista.
Eli siis elät kädestä suuhun ja olet ilmeisesti ylivelkaantunut.
Ethän vaan ole missään talouspuolella tai vastuussa mistään osastosi talousasioista? No et varmaan... - otapa itse selvää
ota selvää kirjoitti:
Kuulepa kun se taitaa se tonni mennä valtion kassaan, ei kaupungin. Kaupungille tuosta summasta menee vain pisara. Juu, lomautettu on oikeutettu korvauksiin - karenssin jälkeen. Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin karenssi on 7 päivää, eli päivärahaa saa ihan kokonaiselta 3 päivältä, jos lomautus on 2 viikkoa. Eli käytännössä n. yhden ja puolen päivän palkkatulo. Hyvinhän sillä lapset ruokkii ja asuntovelat maksaa...
Kaupungin veroprosentti on 20,50% tuon on jonkun mielestä vain pisara.
Kaupungin ylisuuriin palkkakustannuksiin ei 20,50% riitä, vaan on erilaisia palvelumaksuja sun muita veroja.
"Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin karenssi on 7 päivää, eli päivärahaa saa ihan kokonaiselta 3 päivältä, jos lomautus on 2 viikkoa. Eli käytännössä n. yhden ja puolen päivän palkkatulo. Hyvinhän sillä lapset ruokkii ja asuntovelat maksaa."
Et todellakaan ole ymmärtänyt mitään oikein, verrataan vaikka, eläkeläisiin, työttömiin, opiskelijoihin, sairaisiin ja muihin vähäosaisiin, sinusta tuntuu että kahden viikon lomautus on sinulle elämääkin suurempi asia. - otapa itse selvää
otapa itse selvää kirjoitti:
Kaupungin veroprosentti on 20,50% tuon on jonkun mielestä vain pisara.
Kaupungin ylisuuriin palkkakustannuksiin ei 20,50% riitä, vaan on erilaisia palvelumaksuja sun muita veroja.
"Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin karenssi on 7 päivää, eli päivärahaa saa ihan kokonaiselta 3 päivältä, jos lomautus on 2 viikkoa. Eli käytännössä n. yhden ja puolen päivän palkkatulo. Hyvinhän sillä lapset ruokkii ja asuntovelat maksaa."
Et todellakaan ole ymmärtänyt mitään oikein, verrataan vaikka, eläkeläisiin, työttömiin, opiskelijoihin, sairaisiin ja muihin vähäosaisiin, sinusta tuntuu että kahden viikon lomautus on sinulle elämääkin suurempi asia.Jos sulla on lapsia, niin verorahoilla heitäkin palvellaan ja jos on asuntovelkaa, niin lainan korot saat vähentää verotuksesta ja me muut velattomat joudumme nekin kustantamaan.
Hanki omilla rahoilla asuntosi, äläkä käytä korkojen verovähennystä hyväksesi, koska se kasvattaa muiden verotaakka. - elo maksaa
Se riippuu mistä summasta verotetaan. Eli yli tonni meni kunnalle mikä ei kyllä ole ihan "pisara" kuukausittain maksamistani veroista.
Ethän vaan ole missään talouspuolella tai vastuussa mistään osastosi talousasioista? No et varmaan...En ole kaupungilla ollenkaan, ihan yksityisellä sektorilla. Kokolailla kädestä suuhun eletään, ylivelkaantunut en kuitenkaan ole. Mutta parin viikon palkan menetys tuntuisi kyllä budjetissa kipeästi! Kuten varmasti suurimmalla osalla kansalaisista, kaupungilla tai ei... Onnea Sinulle, jos se ei taloudessasi tunnu missään!
Näen vaan asian niin, että eivät ne kaupungin työntekijät syyllisiä ole, vaan ne, jotka kaupungin asioista päättävät. Toki kaupungin kassastahan päättäjienkin palkat maksetaan, mutta silti kärsijöinä ovat ne, joilla ei ole päätöksen teossa sanan sijaa. - Jatkuva laskutus
elo maksaa kirjoitti:
En ole kaupungilla ollenkaan, ihan yksityisellä sektorilla. Kokolailla kädestä suuhun eletään, ylivelkaantunut en kuitenkaan ole. Mutta parin viikon palkan menetys tuntuisi kyllä budjetissa kipeästi! Kuten varmasti suurimmalla osalla kansalaisista, kaupungilla tai ei... Onnea Sinulle, jos se ei taloudessasi tunnu missään!
Näen vaan asian niin, että eivät ne kaupungin työntekijät syyllisiä ole, vaan ne, jotka kaupungin asioista päättävät. Toki kaupungin kassastahan päättäjienkin palkat maksetaan, mutta silti kärsijöinä ovat ne, joilla ei ole päätöksen teossa sanan sijaa.No yksityisellä puolella ihan samalla lailla lomautetaan (omassa työpaikassanikin alkaa jälleen yt:t kohta, jos tulee lomautus niin toivottavati sattuu kesälle, pari kk =ok, tulis ne karenssitkin sitte tutuksi) sieltä mistä pystytään, oli syyllinen tai ei! Syyllinen varmaan saisi potkut mitä ei kunnallisella puolella tapahdu.
Eli haluaisit pitää kaupungin jonkinlaisena suojatyöpaikkana mihin vaan pumpataan lisää rahaa ja palkataan lisää johtajia johtajille, mukavasti voi kerryttää eläkettä pölyttymällä jossain arkistossa tai sairauslomalla 66 vuotiaana? Pitää tietysti katsoa kenet voi lomauttaa mutta lomia kuntapuolella on niin paljon että luulisi löytyvän praktiikkaa miten sitä laitosta pyöritetään jos sieltä
täältä joku on lomautettuna! - Jatkuva laskutus!
otapa itse selvää kirjoitti:
Jos sulla on lapsia, niin verorahoilla heitäkin palvellaan ja jos on asuntovelkaa, niin lainan korot saat vähentää verotuksesta ja me muut velattomat joudumme nekin kustantamaan.
Hanki omilla rahoilla asuntosi, äläkä käytä korkojen verovähennystä hyväksesi, koska se kasvattaa muiden verotaakka.Näillä koroilla paljo mitään vähennyksiä saa. Ja vaikka saiski niin omillaan se asunto on ostettava, kokeile vaikka!
Meinaatko että kun kaupunki rakentaa ja ylläpitää pummeille asuntoja niin ei aiheuta verotakkaan mitään paineita? Jos jokainen ostaisi tai rakentaisi sen oman asuntonsa, vaikka isonnettais vähän verovähennystä, niin voitaisiin leikata veroprosenttia kummasti! - vaikea laskea
Ethän vaan ole missään talouspuolella tai vastuussa mistään osastosi talousasioista? No et varmaan...Ei oikeastaan riipu, kunnallisvero on sama kaikille tuloista riippumatta, kunnallisvero ei ole progressiivinen. Pienituloisilla on vaan suhteessa isommat vähennykset kuin suurituloisilla.
- Jatkuva laskutus!
vaikea laskea kirjoitti:
Ei oikeastaan riipu, kunnallisvero on sama kaikille tuloista riippumatta, kunnallisvero ei ole progressiivinen. Pienituloisilla on vaan suhteessa isommat vähennykset kuin suurituloisilla.
Joo, prosentti on sama kaikille. Prosenteilla vaan ei maksella mitään vaan euroilla. Kympistä menee 20,5 prosentilla enempi kun vitosesta!
- elo maksaa
Jatkuva laskutus kirjoitti:
No yksityisellä puolella ihan samalla lailla lomautetaan (omassa työpaikassanikin alkaa jälleen yt:t kohta, jos tulee lomautus niin toivottavati sattuu kesälle, pari kk =ok, tulis ne karenssitkin sitte tutuksi) sieltä mistä pystytään, oli syyllinen tai ei! Syyllinen varmaan saisi potkut mitä ei kunnallisella puolella tapahdu.
Eli haluaisit pitää kaupungin jonkinlaisena suojatyöpaikkana mihin vaan pumpataan lisää rahaa ja palkataan lisää johtajia johtajille, mukavasti voi kerryttää eläkettä pölyttymällä jossain arkistossa tai sairauslomalla 66 vuotiaana? Pitää tietysti katsoa kenet voi lomauttaa mutta lomia kuntapuolella on niin paljon että luulisi löytyvän praktiikkaa miten sitä laitosta pyöritetään jos sieltä
täältä joku on lomautettuna!Meillä ei kyllä ainakaan vielä lomauteta, mutta kieltämättä kesällä se olis kyllä ihan ok, vaikka lompakossa tuntuisikin!
En tokikaan halua pitää kaupunkia suojatyöpaikkana, ja mielestäni nimenomaan sieltä yläpäästähän pitäisi rakennetta lähteä korjaamaan raa'alla kädellä! Mutta täällä olevien kirjoitusten perusteella sairaanhoito on turhaa, opetustyö on turhaa lastentarhat ovat turhia jne. Ja kuitenkin ne samat purputtajat vinkuvat, kun palvelut eivät toimi, katuja ei putsata...
Kyllä jokaisen kuntalaisen pitäisi osallistua talkoisiin jo sillä perusteella, että ovat äänestäneet kaupunginhallitukseen ilmeisen kyvytöntä porukkaa! ;) - Aina Velaton
Näillä koroilla paljo mitään vähennyksiä saa. Ja vaikka saiski niin omillaan se asunto on ostettava, kokeile vaikka!
Meinaatko että kun kaupunki rakentaa ja ylläpitää pummeille asuntoja niin ei aiheuta verotakkaan mitään paineita? Jos jokainen ostaisi tai rakentaisi sen oman asuntonsa, vaikka isonnettais vähän verovähennystä, niin voitaisiin leikata veroprosenttia kummasti!Haistakaa kakkaa ihmettelen mitä oikein ymmärrätte.
Yleisimmin asuntolainan korot vähennetään palkkatulojen verosta ns. alijäämähyvityksenä. Vuonna 2014 alijäämähyvityksestä saatava hyöty on 22,5 % maksetuista koroista.
Jos siis maksat asuntolainan korkoja esimerkiksi 1 000 euroa, siitä 750 euroa on vähennyskelpoista ja vähennyksestä saamasi hyöty on 225 euroa - sen verran palkkaverosi pienenevät (vrt. esimerkkilaskelma alla). Vähennys huomioon ottaen koroista jää maksettavaksesi 775 euroa.
Asuntolainasi korot/v 2 000 e.
Koroista vähennyskelpoista 75 % = 1 500 e.
Alijäämähyvitys = 30 % (eli pääomatuloveroprosentti) x 1 500 = 450 e. Tämä summa vähennetään palkkatuloistasi perittävästä verosta.
Vähennys huomioon ottaen koroista jää maksettavaksesi 2 000 e - 450 e =1 550 e.
Vähennyksestä saamasi hyöty on siis 450 euroa eli 22,5 % koroista (450 e / 2 000 e x 100 = 22,5 %). - Jatkuvalaskutus!
Aina Velaton kirjoitti:
Haistakaa kakkaa ihmettelen mitä oikein ymmärrätte.
Yleisimmin asuntolainan korot vähennetään palkkatulojen verosta ns. alijäämähyvityksenä. Vuonna 2014 alijäämähyvityksestä saatava hyöty on 22,5 % maksetuista koroista.
Jos siis maksat asuntolainan korkoja esimerkiksi 1 000 euroa, siitä 750 euroa on vähennyskelpoista ja vähennyksestä saamasi hyöty on 225 euroa - sen verran palkkaverosi pienenevät (vrt. esimerkkilaskelma alla). Vähennys huomioon ottaen koroista jää maksettavaksesi 775 euroa.
Asuntolainasi korot/v 2 000 e.
Koroista vähennyskelpoista 75 % = 1 500 e.
Alijäämähyvitys = 30 % (eli pääomatuloveroprosentti) x 1 500 = 450 e. Tämä summa vähennetään palkkatuloistasi perittävästä verosta.
Vähennys huomioon ottaen koroista jää maksettavaksesi 2 000 e - 450 e =1 550 e.
Vähennyksestä saamasi hyöty on siis 450 euroa eli 22,5 % koroista (450 e / 2 000 e x 100 = 22,5 %).Niin mitä sitte?
Jos maksat näillä koroilla vuodessa 2000 € korkoa on tuo 450 € (37,5 € /kk) niin pikkujuttu ettei sitä edes huomaa. Ihminen jolla on noin paljon lainaa on maksanut varmaan mukavasti varainsiirtoveroa, maksaa kiinteistöveroa, "jäteveroa", energiaveroa jne. että eiköhän se oman osansa kanna! Eikä nauti verovaroilla rakennetussa asunnossa sossun maksamalla vuokralla asumisesta. Osallistuu kuitenkin niidenkin maksamiseen. - elo maksaa
Jatkuvalaskutus! kirjoitti:
Niin mitä sitte?
Jos maksat näillä koroilla vuodessa 2000 € korkoa on tuo 450 € (37,5 € /kk) niin pikkujuttu ettei sitä edes huomaa. Ihminen jolla on noin paljon lainaa on maksanut varmaan mukavasti varainsiirtoveroa, maksaa kiinteistöveroa, "jäteveroa", energiaveroa jne. että eiköhän se oman osansa kanna! Eikä nauti verovaroilla rakennetussa asunnossa sossun maksamalla vuokralla asumisesta. Osallistuu kuitenkin niidenkin maksamiseen.Juurikin näin! Laskin tuossa, että oma etuni on kokonaista 100 € / vuosi. Enkä ole sitäkään edes pyytänyt... :)
- eläke 800/kk
elo maksaa
Sinähän tollo oot, kaupungintyöntekijäthän sinua kuppaa, verot, palvelumaksut ja kaikki muutkin ovat nousseet, sano yksikin kohta joka on toiminut siten että palkkakustannukset olisivat laskeneet vaikka kehitetty on kymmenillä miljoonilla.
Tolloja on tosiaan liikaa siksihän Kokkolan talous on kuralla.
Minä en tarvitse kucettajia, koska tiedän miten tulot ja menot saadaan tasapainoon yhteisvastuulla kuntalaisten tulotason mukaisilla toimenpiteillä.- elo maksaa
Minä maksan ihan mielelläni saamistani kunnallisista palveluista, jotka mielestäni ovat olleet ihan hyviä! Sen sijaan en mielelläni maksa seitsemän eri tason johtoportaan hölmöilyjä, joiden takia palveluista tulee paitsi entistä kalliimpia, myös kankeampia ja huonompia!
- Marssijärjestys
elo maksaa kirjoitti:
Minä maksan ihan mielelläni saamistani kunnallisista palveluista, jotka mielestäni ovat olleet ihan hyviä! Sen sijaan en mielelläni maksa seitsemän eri tason johtoportaan hölmöilyjä, joiden takia palveluista tulee paitsi entistä kalliimpia, myös kankeampia ja huonompia!
Onko unohtunut missä järjestyksessä päätökset kunnissa tehdään? Kyllä virkamiehen valta on siinä pientä. Lautakunnat ja muut puuttuu operatiivisiin asioihin täällä ainakin ja ovat siten niitä varsinaisia päättäjiä ja talousahdongon aiheuttajia. Hyväksyvät lisä ja muita budjetteja tosta vaan kaiken aikaa. Kokonaisuus on niiden käsissä.
- 100 vuoden € vaasto
elo maksaa kirjoitti:
Hintatasoa pitää verrata veronmaksajien tulotasoihin ja palveluiden hinnat eivät saa/voi ylittää veronmaksajien maksukykyä, koska silloin syntyy kestävyysvajetta, joka johtuu liian suurista palkkakustannuksista ja velanotosta.
eläke 800/kk silloin vitonenkin on palvelusta liikaa.
Vaikka laitoinkin tuolla nimmarilla niin tiedän, että moni pienituloinen on itsekin kestävyysvajeessa.
Varakkuutta voi rakentaa vain tietoisena asioista. - Jatkuvalaskutus!
elo maksaa kirjoitti:
Nyt ollaan samoilla linjoilla, juuri näin!
Muistellaanpa tätä:http://keskustelu.suomi24.fi/node/11815869
Huomaisko joku jos Antti "lomailisi" vaikka parilliset kuukaudet?
Ja tuosta on hyvä jatkaa lomalappujen jakamista:
Antti Isotalus (pj.)
Kansliapäällikkö
Timo Mämmi
Rahoitusjohtaja
Seija Bexar
Suunnittelujohtaja
Seppo Kässi
Vs. kehitysjohtaja
Jonne Sandberg
Henkilöstöjohtaja
Boris Nygård
Sivistysjohtaja
Peter Johnson
Tekninen johtaja
Pauli Piiparinen
Sosiaali- ja terveysjohtaja
Jussi Salminen
Kaupunginlakimies
Ben Weizmann
Viestintäpäällikkö
Virpi Viertola
Kehittämispäällikkö
Jussi Järvenpää (siht.)
Ainakin muutama sairaanhoitaja säästyisi lomautuksilta. - elo maksaa
Marssijärjestys kirjoitti:
Onko unohtunut missä järjestyksessä päätökset kunnissa tehdään? Kyllä virkamiehen valta on siinä pientä. Lautakunnat ja muut puuttuu operatiivisiin asioihin täällä ainakin ja ovat siten niitä varsinaisia päättäjiä ja talousahdongon aiheuttajia. Hyväksyvät lisä ja muita budjetteja tosta vaan kaiken aikaa. Kokonaisuus on niiden käsissä.
Ei ole unohtunut - laskin juuri heidät tähän seitsemän tason kategoriaan!
- Aina velaton
Marssijärjestys kirjoitti:
Kyllä kyllä, mutta miksi asioita ei voida päivittää tähän päivään.
Laki työsopimukset ja kaikki mättää, koska päätökset ovat olleet vääriä.
Samojen ennustajaeukkojen talousennusteiden mukaan tehdään kaikki suomentalousarviot myös palkannousujen odotusarvot.
Miten huomaa missä ollaan, no lukekaa lehtiä kaikki arviot ovat menneet pieleen ja kukaan ei halua päivittää asioita sille tasolle jota kutsutaan kestäväksi kehitykseksi.
Tasataan tuloja lisätään työllisyyttä annetaan vähemmän hyvin toimeentuleville ja hiukan enemmän huonosti toimeentuleville.
Näyttää kuitenkin siltä, että ymmärtämättömiä riistetään, koska eihän ymmärtävät heitä puolusta vaan ajavat omia etujaan.
Miksi minä puolustaisin vähäosaisia?
Olisi turvalista elää tasa-arvoisessa ja oikeudenmukaisessa maassa jossa olisi vähän rikollisuutta ja kaikilla olisi työn kautta mahdollisuus hyvinvointiin.
- en tajua
Miten se kunnallis vero voi olla 20,5%, kun mun veroprosentti on yhteensäkin vaan 16%? Eiks se ole se valtion vero? Mistä se kunnan vero sit maksetaan?
- kysymällä viisastuu
Jaa >>>>koska pienituloiset saavat vähennyksiä, niin kuntaveroista kuin myös valtioveroista.
Ethän sinäkään voisi maksaa yhtään prosenttia jos tulosi olisivat nollilla, vaan saisit asumistukea ja perusturvasta lisää leipää varten, tuo oli niin kuin sinnepäin miksi se sinulla on vain 16%.- en tajua
Niin niin, mutta meneekö siis mun kaikki vero valtiolle vai meneekö siitä jotain myös kunnalle? Miten se lasketaan?
- kysymällä viisastuu?
Tästä löydät valtion tulovero asteikon.
http://www.vero.fi/fi-FI/Syventavat_veroohjeet/Henkiloasiakkaan_tuloverotus/Vuoden_2014_valtion_tuloveroasteikko(30521)
Kokkola verottaa katso kaikki.
https://www.kokkola.fi/muuttajat/verotus/fi_FI/kunnallisvero/
Valtion pääoma- ja ansiotuloverosta poiketen kunnallisveroprosentti ei muutu tulojen mukaan. Vähennysten vuoksi pienituloisemmat kuitenkin maksavat ansiotuloistaan vähemmän kunnallisveroa kuin enemmän ansaitsevat.
Kunnallisveron osuus tuloista rippuu kunnallisveroprosentin lisäksi ansiotulojen määrästä ja lajista, sillä ne määrittelevät vähennykset, joita tulonsaaja saa. Palkka- ja yrittäjätuloista saa ansiotulovähennyksen ja eläketulosta kunnallisverotuksen eläketulovähennyksen. Perusvähennys lasketaan kaikkien ansiotulojen perusteella. Myös verosta tehtävä työtulovähennys pienentää pienempituloisten palkansaajien maksamaa kunnallisveron määrää.- en tajuu
Kiitos! Jotenkin kauheen monimutkasta. Mutta onko se siis niin että periaatteessa kaikki mun maksama vero menee kaupungille eikä valtiolle niin kuin luulin?
- Roskaisia
Kokkolan kaupungin työntekijät ovat avuttomampia kuin päiväkodin lapset.
Lomautuksiakaan eivät osaa sopia keskenään, vaikka varmasti jokaisen pitäisi osata päättää milloin olisi parasta ennen päivämäärä pitää parin viikon lomat.
Aikuisille ihmisille pitää olla oikein kirjalliset määräykset kuka, milloin, missä alkaa loma ja kuinka kauan.
Voisitte aloittaa vaikka näin ne lomautukset.
4000 henkilöä
Työpäiviä vuodessa on noin 260 päivää, 150 henkeä päivässä lomalla ja se ei tunnu missään tuossa suuressa määrässä, koska töihin jää kuitenkin 3850 henkilöä, kaupungintöissä olevat eivät voi olla niin surkeita, etteivätkö osaisi hoitaa tarvittavia tehtäviä, eivätkä muut kaupunkilaiset voi olla niin surkeita etteivätkö tulisi toimeen ilman 150 henkilöä.
VAI OVATKO?? - Roskaisia
Mikäli terveyspalveluissa tulisi kiirettä heidät voidaan ohjata naapurikuntiin "parempien toivossa".
Opetuspuolella oppilaita voidaan opettaa koti ja naapuri avulla ja ehkä viisautta tulisi jopa enemmän.
Kunnallistekniikka ei myöhästy yhtään enempää kuin nytkään, koska aikataulut ovat joustavia.
Johtopuolella päivän uutiset voi tarkistaa netistä.
Päätöksentekijöitä ei tarvita, koska kansa voi tarvittaessa päättää.
Kuka luulee olevansa korvaamaton, hänelle löytyy sijainen vaikka siitä 1500000 eläkeläisjoukosta joilla on erittäin hyvä kokemus asioidenhalintaan liittyvistä säästötoimenpiteistä. - hyvinpä toimii
Jaahas, lähdenkin tästä naapuriin kysymään, opettaisivatko he meidän lapsia. Ai niin, mutta hehän käyvätkin töissä, ihan niin kuin mekin..!
Ajattelitko arpoa aina päivän päättäjän vai miten se toimisi?
Ja naapurikunnat ottavat tietenkin iloisesti tervetulleeksi toivottaen kaikki sairaat Kokkolasta - heillähän ei ole itsellään mitään tekemistä?! - Roskaisia
Toimii se on siitä jo esimerkkejä.
Arpomalla ovat päässeet ja arpomalla voi lomauttaa.
Lapsi oppii jos hänelle tehdään oppi kiinnostavaksi usea opettaja ei osaa opettaa yksinkertaisia asioita.
Kotiopetus on myös laillista.
Vain nuijat eivät opi vaikka nuijalla löisi päähän tai voivathan he olla nuijien lapsia kuten sinun.- elo maksaa
Sinullapa on jännä tapa ajatella...
Kyllä, kotiopetus on laillista. Ja sitä varmaan harrastettaisiin paljon enemmän jos se koettaisiin hyödylliseksi tai itselle mahdolliseksi. Osalta opettaminen luonnistuisi, osalta ei. Ihan niin kuin opettajissakin on parempia ja huonompia opettajia. Mutta kuinka monella on mahdollisuus opettaa lapsia kotona? Useimmat käyvät töissä - muuallakin kuin kaupungilla. Kotiin jääminen ei ole mahdollista, lapset on pakko lähettää kouluun. Eikä kyse ole pelkästään opettamisesta. Onko Sinun mielestäsi ihan ok jättää 30 lasta (esim. 7-10 vuotiaat) keskenään päiväksi, niin että joku käy ovelta huikkaamassa ohjeet poistuen heti kohta seuraavalle ovelle huutelemaan? Todennäköisesti kersat selviävät siitä kyllä hengissä, mutta joukossa tyhmyys tiivistyy ilman valvovaa silmää...
Entäpä päiväkodit? Vievätkö työssä käyvät vanhemmat 0-5 vuotiaat lapsensa päiväkotiin, jossa on yksi hoitaja per 60 vaippaikäistä lasta?
Ja sitten vanhustenhoito. Tästä minulla onkin tietoa ihan lähipiiristä. Jo nyt tilanne on koko ajan veitsen terällä - jos yksi hoitaja sairastuu, jää se sinunkin mummosi märkiin vaippoihinsa huutelemaan, koska käsipareja on vaan yksinkertaisesti liian vähän. Pitäisikö Sinun mielestäsi omaisten jättää työnsä, lähteä hoitamaan vanhukset - heti, kun lasten kotiopetukselta ehtivät? Jaloissa pyörisivät tietenkin ne pienokaiset, joita ei uskallettu sitten kuitenkaan jättää sinne päiväkotiin.
Hyökkäät väkevästi kaikkia kunnan työntekijöitä vastaan niputtamalla heidät kaikki samaan nippuun. Suurin osa heistä hoitaa työnsä hyvin - eikä se palkka päätä huimaa! Eiköhän syy huonoon taloustilanteeseen ole enemmän hallintokoneiston puolella, joustamattomassa lainsäädännössä, huonossa organisoinnissa sekä järjettömissä investoinneissa/rakennushankkeissa jo pitkän ajan saatossa. Tavallisen duunarin pahin virhe on väärä äänestyskäyttäytyminen! - Roskaisia
elo maksaa kirjoitti:
Sinullapa on jännä tapa ajatella...
Kyllä, kotiopetus on laillista. Ja sitä varmaan harrastettaisiin paljon enemmän jos se koettaisiin hyödylliseksi tai itselle mahdolliseksi. Osalta opettaminen luonnistuisi, osalta ei. Ihan niin kuin opettajissakin on parempia ja huonompia opettajia. Mutta kuinka monella on mahdollisuus opettaa lapsia kotona? Useimmat käyvät töissä - muuallakin kuin kaupungilla. Kotiin jääminen ei ole mahdollista, lapset on pakko lähettää kouluun. Eikä kyse ole pelkästään opettamisesta. Onko Sinun mielestäsi ihan ok jättää 30 lasta (esim. 7-10 vuotiaat) keskenään päiväksi, niin että joku käy ovelta huikkaamassa ohjeet poistuen heti kohta seuraavalle ovelle huutelemaan? Todennäköisesti kersat selviävät siitä kyllä hengissä, mutta joukossa tyhmyys tiivistyy ilman valvovaa silmää...
Entäpä päiväkodit? Vievätkö työssä käyvät vanhemmat 0-5 vuotiaat lapsensa päiväkotiin, jossa on yksi hoitaja per 60 vaippaikäistä lasta?
Ja sitten vanhustenhoito. Tästä minulla onkin tietoa ihan lähipiiristä. Jo nyt tilanne on koko ajan veitsen terällä - jos yksi hoitaja sairastuu, jää se sinunkin mummosi märkiin vaippoihinsa huutelemaan, koska käsipareja on vaan yksinkertaisesti liian vähän. Pitäisikö Sinun mielestäsi omaisten jättää työnsä, lähteä hoitamaan vanhukset - heti, kun lasten kotiopetukselta ehtivät? Jaloissa pyörisivät tietenkin ne pienokaiset, joita ei uskallettu sitten kuitenkaan jättää sinne päiväkotiin.
Hyökkäät väkevästi kaikkia kunnan työntekijöitä vastaan niputtamalla heidät kaikki samaan nippuun. Suurin osa heistä hoitaa työnsä hyvin - eikä se palkka päätä huimaa! Eiköhän syy huonoon taloustilanteeseen ole enemmän hallintokoneiston puolella, joustamattomassa lainsäädännössä, huonossa organisoinnissa sekä järjettömissä investoinneissa/rakennushankkeissa jo pitkän ajan saatossa. Tavallisen duunarin pahin virhe on väärä äänestyskäyttäytyminen!Osalta työt/asiat onnistuu osalta taas ei niin kuin yleisesti toteat.
Minulla on henkilökohtaista kokemusta noista sinun kirjoittamistasi asioista.
Olen lapseni hoitanut maailmalle menestyviksi yrittäjiksi, olen vanhempiani hoitanut usean vuoden, vaikka hoivasta ja huolenpidosta on maksettu palvelutaloon.
Ei kannata kirjoitella pakosta, koska nuo "pakkolomautuksetkin" eivät ole muuta kuin puolilomautuksia, koska niistäkin maksetaan jotakin korvausta ja nekin maksetaan "yhteisestä kassasta" niin kuin kuntatyöntekijöiden liian suuret PALKKAKUSTANUKSET jotka liukuivat ylöspäin kun ahneuksissaan sovittiin enemmästä kuin muilla veronmaksajilla oli varaa maksaa.
Ei kannata vedota mihinkään koska kaikesta voidaan päättää ihan suomenperustuslain mukaan kunhan ymmärretään, että ei voida jatkaa näennäishyvinvointia velkarahalla.
Koska ihmiset ovat rakentaneet yhteiskunnan risuaitaa, homeisia taloja, jotka myös osittain mätänevät, niin ihmisten pitää myöskin löytää ne ratkaisut joilla edetään tasa-arvoisempaan ja oikeudenmukaisempaa yhteiskuntaa kohti. - elo maksaa
Roskaisia kirjoitti:
Osalta työt/asiat onnistuu osalta taas ei niin kuin yleisesti toteat.
Minulla on henkilökohtaista kokemusta noista sinun kirjoittamistasi asioista.
Olen lapseni hoitanut maailmalle menestyviksi yrittäjiksi, olen vanhempiani hoitanut usean vuoden, vaikka hoivasta ja huolenpidosta on maksettu palvelutaloon.
Ei kannata kirjoitella pakosta, koska nuo "pakkolomautuksetkin" eivät ole muuta kuin puolilomautuksia, koska niistäkin maksetaan jotakin korvausta ja nekin maksetaan "yhteisestä kassasta" niin kuin kuntatyöntekijöiden liian suuret PALKKAKUSTANUKSET jotka liukuivat ylöspäin kun ahneuksissaan sovittiin enemmästä kuin muilla veronmaksajilla oli varaa maksaa.
Ei kannata vedota mihinkään koska kaikesta voidaan päättää ihan suomenperustuslain mukaan kunhan ymmärretään, että ei voida jatkaa näennäishyvinvointia velkarahalla.
Koska ihmiset ovat rakentaneet yhteiskunnan risuaitaa, homeisia taloja, jotka myös osittain mätänevät, niin ihmisten pitää myöskin löytää ne ratkaisut joilla edetään tasa-arvoisempaan ja oikeudenmukaisempaa yhteiskuntaa kohti.Totta toinen puoli. Eikö kuitenkin oikeudenmukaisempaa olisi, että talkoisiin osallisutuisivat kaikki kaupunkilaiset, eivät pelkästään ne, jotka onnettomuudekseen ovat pestautuneet töihin kaupungille?
Ilmeisesti olet sitä ikäluokkaa, joka todella on joutunut tekemään kaiken itse, ilman tukia ja palveluita. Minä olen vähän nuorempi, mutta olen myös sitä mieltä, että ihmiset ovat oppineet liikaa siihen, että heillä on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia. Esim. lumien luonti yhtiöiden pihoista (ainakin tämän palstan kirjoitusten perusteella) hoituisi ihan yksinkertaisesti ottamalla se lapio tai kola käteen! Mutta ei kun ruikutetaan vaan siitä, kun joutuu aamulla hangessa ottamaan 15 askelta! Ja ne roskat! Jos ihmiset joutuisivat itse siivoamaan roskansa, ehkä välinpitämättömyys ympäristöä kohtaan olisi vähän eri tasolla. Säännöllisillä lähiympäristön siivoustalkoilla säästettäisiin rahaa, luontoa ja opittaisiinkin ehkä jotakin! On niin paljon asioita, jotka voisi tehdä vanhaan hyvään talkoo-henkeen, mutta kun sitä ei enää ole. Koska naapureita ei tunneta, ei synny yhteisöllisyyden tunnettakaan. Vastuusta puhumattakaan.
Tämän yhteiskunnan nykyrakenteen purkaminen ei ole ihan yksinkertaista. Ja sitä jarruttavat myös kaikenlaiset "yksilöä suojaavat" lait - osa hyviä, osa aivan järjettömiä. Ehkä siihen tarvitaan talouden totaalinen romahdus, joka pakottaa taas jokaisen ottamaan lusikan kauniiseen käteensä. Pakko myöntää, että en minäkään ihan mieli riemua täynnä olisi luopumassa kaikista elämän mukavuuksista, vaikka ajatus suuremmasta yhteisvastuullisuudesta kiehtookin.
No niin, meinaa aihe karata käsistä, mutta minkäs teet... - Roskaisia
elo maksaa kirjoitti:
Totta toinen puoli. Eikö kuitenkin oikeudenmukaisempaa olisi, että talkoisiin osallisutuisivat kaikki kaupunkilaiset, eivät pelkästään ne, jotka onnettomuudekseen ovat pestautuneet töihin kaupungille?
Ilmeisesti olet sitä ikäluokkaa, joka todella on joutunut tekemään kaiken itse, ilman tukia ja palveluita. Minä olen vähän nuorempi, mutta olen myös sitä mieltä, että ihmiset ovat oppineet liikaa siihen, että heillä on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia. Esim. lumien luonti yhtiöiden pihoista (ainakin tämän palstan kirjoitusten perusteella) hoituisi ihan yksinkertaisesti ottamalla se lapio tai kola käteen! Mutta ei kun ruikutetaan vaan siitä, kun joutuu aamulla hangessa ottamaan 15 askelta! Ja ne roskat! Jos ihmiset joutuisivat itse siivoamaan roskansa, ehkä välinpitämättömyys ympäristöä kohtaan olisi vähän eri tasolla. Säännöllisillä lähiympäristön siivoustalkoilla säästettäisiin rahaa, luontoa ja opittaisiinkin ehkä jotakin! On niin paljon asioita, jotka voisi tehdä vanhaan hyvään talkoo-henkeen, mutta kun sitä ei enää ole. Koska naapureita ei tunneta, ei synny yhteisöllisyyden tunnettakaan. Vastuusta puhumattakaan.
Tämän yhteiskunnan nykyrakenteen purkaminen ei ole ihan yksinkertaista. Ja sitä jarruttavat myös kaikenlaiset "yksilöä suojaavat" lait - osa hyviä, osa aivan järjettömiä. Ehkä siihen tarvitaan talouden totaalinen romahdus, joka pakottaa taas jokaisen ottamaan lusikan kauniiseen käteensä. Pakko myöntää, että en minäkään ihan mieli riemua täynnä olisi luopumassa kaikista elämän mukavuuksista, vaikka ajatus suuremmasta yhteisvastuullisuudesta kiehtookin.
No niin, meinaa aihe karata käsistä, mutta minkäs teet...Vastuuta pitää jakaa kuntalaisten tulotasojen mukaisesti ja kuntatyöntekijät eivät ole niitä viivan alapuolella olevia vaan runsaasti viivan yläpuolella olevia, eli lisätäänkö vastuita viivan alapuolella oleville vai siirretäänkö vastuuta siihen suuntaan missä tulotasot ovat viivan yläpuolella.
Talkoisiin ovat ottaneet useat pienituloiset kuten eläkeläiset, työttömät, sairaat, vanhukset, vammaiset, opiskelijat ja muut huono- ja vähäosaiset eli kaikkien kuntalaisten verot ja muut maksut nousevat enemmän kuin ihmisillä on niihin varaa ja kuten tiedät niin Kokkolan suurin menoerä on liiansuuriksi paisuneet palkkakustannukset, eli menoista yli 60% menee palkkoihin ei voida ajatella, että säästetään nippeleistä eli wc papereista, vaan säästötalkoisiin pitää osallistua viivan yläpuolella olevat kuten kunnantyöntekijät joilla ei ole ollut lomautuksia mies muistiin.
- jaa jaa
Voisitte lukea keparista Ihalaisen barometriaa>> työpaikan menestys on kiinni siitä miten toimintaympäristön muutoksia ennakoidaan ja sovitetaan yhteen.
Hyvä on esitellä mitä tahansa barometriia ministerin palkalla kun vielä ovat hyvät eläkkeet tiedossa.
Eläkekattoa ei saada aikaan ennen kuin suurien eläkkeitten kyttääjät saadaan pois päättämästä.
Laajalla yhteistyöllä veronmaksajien kustannuksella voidaan tehdä negatiivista tulosta.- Helvetin hyvin menee
"Hyvä on esitellä mitä tahansa barometriia ministerin palkalla kun vielä ovat hyvät eläkkeet tiedossa."
Ihalainen nostaa (solidaarisuudestako entisiä palkanmaksajiaan eli duunareita kohtaan?) yli kymppitonnin eläkettä jo nyt, eli samaan aikaan kun saa ministerin palkkiota! Tulojensa näin ollessa 244 980€. Vrt. pääministeri:185 218€.
- käväse tavaamassa
Kai sinä nyt sen tiedät, että lomautuksesta päättää työantaja ja samalla työnantaja määrää lomautus ajankohdan. Työntekijä ei saa mennä kunnallisella eikä yksityispuolella itse sopimaan mikä ajankohta olisi paras, koska silloin menettää ansiosidonnaisen päivärahan. Tämä lukee työehtosopimuksien kohdassa yhteistoiminta neuvottelut ja Suomen laki kirjassa. Käy sieltä lukemassa ettei tarvi täällä valheita levitellä.
- Roskaisia
Kuule nuija veronmaksajat ovat sinunkin palkkasi maksajia ja mitä sitä kyttää joitakin pieniä korvauksia, varsinkaan kun samalla valitetaan pienistä palkoista.
Työlainsäädön ylihän te työehtosopimuksilla ajatte.
En ole ollut missään työpaikassa, etteikö lomista sun muusta ole aina yhteisesti sovittu työantajan kanssa jopa kaupungilla ollessani, mutta teillä näyttää kaikki olevan ilman määräyksiä mahdotonta, kuten myös TYÖNTEKO.
Lukekaa vaikka työraamatustanne, että pitää ainakin tehdä sen verran töitä, että ansaitsee palkkansa.
Työnne arvon laskemiseen tuskin osaatte, koska miinusta tulee että kolisee.- käväse tavaamassa
Ootko sinä vitttu noin tyhmä! En ole maininnut olevani kaupungilla töissä! Ja en ole! mutta tuo on fakta, ettei työtekijä voi itse sopia vaan työnantaja sen määrää.
- Roskaisia
käväse tavaamassa kirjoitti:
Ootko sinä vitttu noin tyhmä! En ole maininnut olevani kaupungilla töissä! Ja en ole! mutta tuo on fakta, ettei työtekijä voi itse sopia vaan työnantaja sen määrää.
Suomen lakikirjassa ei ole työsopimuksia ja neuvotteluja, löytyy vain työlainsäädäntö johon kaikki sopimukset pohjautuu.
Ihan sama missä olet töissä mutta varmasti veronmaksajat ostavat myös sinun tekemääsi tuotetta tai palvelua josta saat elantosi. NUIJA - käväse tavaamassa
Roskaisia kirjoitti:
Suomen lakikirjassa ei ole työsopimuksia ja neuvotteluja, löytyy vain työlainsäädäntö johon kaikki sopimukset pohjautuu.
Ihan sama missä olet töissä mutta varmasti veronmaksajat ostavat myös sinun tekemääsi tuotetta tai palvelua josta saat elantosi. NUIJAhttp://www.suomenlaki.com/kirjatjakoulutus/tyooikeus/
Käy nyt lukemassa tuolta mitä sieltä löytyy. Toivottavasti tyhmäkin löytää.. - Roskaisia
käväse tavaamassa kirjoitti:
http://www.suomenlaki.com/kirjatjakoulutus/tyooikeus/
Käy nyt lukemassa tuolta mitä sieltä löytyy. Toivottavasti tyhmäkin löytää..Luenpa sulle lakia t a- v a a - m a l - l a.
Työoikeus eli miksi on työttömyyttä jos kaikilla olisi oikeus työhön???? - tavallista tyhmempi
Roskaisia kirjoitti:
Luenpa sulle lakia t a- v a a - m a l - l a.
Työoikeus eli miksi on työttömyyttä jos kaikilla olisi oikeus työhön????säähän tunnut olevan tavallista huomattavasti tyhmempi tapaus. on niitä kaikkia idiootteja.....
- Roskaisia
tavallista tyhmempi kirjoitti:
säähän tunnut olevan tavallista huomattavasti tyhmempi tapaus. on niitä kaikkia idiootteja.....
1/47000 mitä tuo tarkoittaa?
Otan osaa koska tunnistit itsesi, käväise vielä vilkaisemassa siellä olisi sinulle muutamia kursseja jotka selvittävät typeryytesi.
Vitttu tiedätkö miksi Kokkoalalla on kestävyysvajetta ja suuret palkkakustannukset ota siellä kursseilla selvää vaikka ihan maalaisjärkeä käyttäen.
(o_o)
- tunarit
Nämä lomautukset pitäsi olla singaali, kuntaliiton päättäjille/poliittiselle valtuustolle , jotka tätä korkiaa palkkatasoa pitävät yllä, kun hyväksyvät nämä palkkasopimukset ,mitä kunnat veronkannolla ei pysty toteuttamaan. Kunnilla ei ole valtuuksia tätä palkkatasoa ajaa alas, ainoaksi vaihtoehdoksi , lain puitteissa on ikävät lomautukset, tai velkaantuminen, tai asumiseen liittyvät korotukset. Nokian nosteessa palkat nousi, mikä oli oikein saatiin ostovoimaa, sekä työpaikkoja. Nyt kun teollisuudessa on hävinnyt yli 100.000 tuhatta työpaikkaa/verotuloja, palkkataso pitäsi pystyä päivittämään sille tasolle mihin kunnilla on varaa, eikä tuoda näitä ylisuuria palkkakustannuksia kunnille riideltäväksi. Tässä tämä Demokratian heikkous on.
- taatanan tunarit
Nämä päättävät sen tason mitä maksamme
http://www.kunnat.net/fi/Kuntaliitto/tietoa/paatoksenteko/valtuusto/valtuuston jasenet/Sivut/default.aspx- Roskaisia
Edellisestä:
Katsokaapa kuinka monta kunnantyöntekijää on ollut mukana omienpalkojen päätöksenteossa.
Palkkasopimuksia sovittaessa on tapahtunut menettelyvirhe.
Kaikki palkkasopimukset pitää purkaa.
Esteellisyys eli jääviys tarkoittaa virkamiehen tai luottamushenkilön sopimattomuutta osallistua asian käsittelemiseen tai ratkaisemiseen. Esteellisyys rikkoo hallinnon objektiviteettiperiaatetta, joka pyrkii turvaamaan hallintopäätöksen tai hallinnollisen menettelyn oikeellisuuden, puolueettomuuden ja objektiivisuuden.
Esteellisyys syntyy, mikäli virkamies tai luottamushenkilö on sellaisessa suhteessa käsiteltävään asiaan tai sen asianosaisiin, joka saattaa vaarantaa hänen puolueettomuutensa. Esteellisyyttä ei arvioida konkreettisesti vaan riittää, että puolueettomuus on objektiivisesti ajatellen saattanut vaarantua.
Esteellisyydestä seuraa, että esteellinen henkilö ei voi olla päättämässä asiasta, osallistua asian käsittelyyn eikä edes olla läsnä asiaa käsiteltäessä. Poikkeuksena läsnäolokieltoon on kunnanvaltuusto, jonka kokoukset ovat kaikille julkisia.
Esteellisen henkilön osallistuminen asian käsittelyyn on menettelyvirhe. - itkua ja parkua
Roskaisia kirjoitti:
Edellisestä:
Katsokaapa kuinka monta kunnantyöntekijää on ollut mukana omienpalkojen päätöksenteossa.
Esteellisyys eli jääviys tarkoittaa virkamiehen tai luottamushenkilön sopimattomuutta osallistua asian käsittelemiseen tai ratkaisemiseen. Esteellisyys rikkoo hallinnon objektiviteettiperiaatetta, joka pyrkii turvaamaan hallintopäätöksen tai hallinnollisen menettelyn oikeellisuuden, puolueettomuuden ja objektiivisuuden.
Esteellisyys syntyy, mikäli virkamies tai luottamushenkilö on sellaisessa suhteessa käsiteltävään asiaan tai sen asianosaisiin, joka saattaa vaarantaa hänen puolueettomuutensa. Esteellisyyttä ei arvioida konkreettisesti vaan riittää, että puolueettomuus on objektiivisesti ajatellen saattanut vaarantua.
Esteellisyydestä seuraa, että esteellinen henkilö ei voi olla päättämässä asiasta, osallistua asian käsittelyyn eikä edes olla läsnä asiaa käsiteltäessä. Poikkeuksena läsnäolokieltoon on kunnanvaltuusto, jonka kokoukset ovat kaikille julkisia.
Esteellisen henkilön osallistuminen asian käsittelyyn on menettelyvirhe.paljonko luulet vaikuttavasi tänne kirjoittamalla ja samoja tekstejä lisäämällä muihin ketjuihin? käy äänestämässä niin vaikutat enemmän mitä täällä itkemällä ja valittamalla. vai oliko oma ehdokas sittenkin väärä?
- Onks se se????
Roskaisia kirjoitti:
Edellisestä:
Esteellisen henkilön osallistuminen asian käsittelyyn on menettelyvirhe.Onks Jairilla taas toinen nimimerkki?????
- Roskaisia
Onks se se???? kirjoitti:
Onks Jairilla taas toinen nimimerkki?????
Haista vitttu laita oma nimi kun kyselet, äläkä syyttele ketään jos et tunne minua kirjoittajaa.
- onks se se????
Roskaisia kirjoitti:
Haista vitttu laita oma nimi kun kyselet, äläkä syyttele ketään jos et tunne minua kirjoittajaa.
nuuh nuuh snif snif.. siltä se haisoo. kaikkea se "iso" poika viihtii.. onko tuttipullo hukassa kun noin itkettää ja äkäilyttää??
- onks se se????
onks se se???? kirjoitti:
nuuh nuuh snif snif.. siltä se haisoo. kaikkea se "iso" poika viihtii.. onko tuttipullo hukassa kun noin itkettää ja äkäilyttää??
ai niin se nimi unohtu. minä olen Mikko. helpottiko?
- Roskaisia
onks se se???? kirjoitti:
Laita jo nimesi älykääpiö äläkä sekoita sivullisia minun juttuihini.
- Roskaisia
Roskaisia kirjoitti:
Laita jo nimesi älykääpiö äläkä sekoita sivullisia minun juttuihini.
Minä kun en tunne kuin yhden Mikon ja hänkin on yli 70v ja kun en käytä facebokia enkä muutakaan sos mediaa niin myöskään ole tunnettu.
- Waltter NR
Roskaisia kirjoitti:
Minä kun en tunne kuin yhden Mikon ja hänkin on yli 70v ja kun en käytä facebokia enkä muutakaan sos mediaa niin myöskään ole tunnettu.
Eikö tämä ole sos media? =) On pakko kysyä? Miten yhdestä nimestä joku vetää herneen nenään?
- Remu A.
Saikkua vaan jos lomautus alkaa ahistaan :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403741Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333314- 692938
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912780- 351798
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no821766- 241609
- 281557
- 291539
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231524