suupielet auki

puutosko

Mistähän johtuu että suupielet on auki kokoajan. ja huulet ihan kuivat. Joutuu laittamaan huulirasvaa kokoajan. viikon verran oli suupielet vähän paremmat ja nyt taas koskee kun suuta aukasee. ja ne on pikkasen punertavat nuo suupielet.

Olen syönyt jo kuukauden (ylikin) omega 3, piimax biotiini (hiuksien ja ihon takia), monivitamiinia ja b-vitamiinia. Sekä nyt on rauta myös.

Voiko joku noista aiheuttaa tuon suupielen aukeamisen?

10

2352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • D3 öljyssä

Sinkki ja D3-vitamiini

• aloittaja1

tarkoitatko että sinkki ja D3 vitamiini aiheuttaa suupielen aukeamisen? Vaiko että pitäisi alkaa syödä noita?

• reilulusti

Ota sinkki- ja D3-lisä purkista

• siinä se
    • aloittaja1

ok. Eli vitamiini ostoksille siis :D Tuntuu että en muuta syökkää ku pillereitä :D
      Biotiinistä, ei ehkä kasvata kynsiä tai hiuksia, mutta kyllä miulle on tuo toiminu sillee että hiukset on terveemmät ja kynnet ei katkee niin helposti ku ennen jne. Että kyllä siitä miulle jotain hyötyä on :)

• sama vaiva....

hei, minulla itselläni on usein suunpieli tai molemmat auki. Apteekissa ne suosittelivat minulle daktacort voidetta aamulla ja illalla laittamaan, Sillä olen saanut hoidettua ne kuntoon. Daktacort on hiivasieni voide.

Yleensä jos suunpielet aukeaa on B-vitamiinin puutos, mutta sinä näytät syövän B-vitamiinia.

• ENSIMMÄISENÄ.

pese, >huuhtele< ainakin viikko pari puhtaalla vedellä ruokailun jälkeen ja kuivaa puhtaaseen kankaaseen, ei nenäliinaan, ei wc paperiin.

ensin järkee kuin jotain suosituksia=pillereitä arpomalla suuhun, se on kallista ja tyhmää.

• ENSIMMÄISENÄ-
        ENSIMMÄISENÄ. kirjoitti:

pese, >huuhtele< ainakin viikko pari puhtaalla vedellä ruokailun jälkeen ja kuivaa puhtaaseen kankaaseen, ei nenäliinaan, ei wc paperiin.

ensin järkee kuin jotain suosituksia=pillereitä arpomalla suuhun, se on kallista ja tyhmää.

minulla oli muuten 2 huulirasvaa, toinen töissä ja toinen kotona, aina vaan paheni suupielenhalkeilu, kunnes huomasin että toinen rasvamerkki ei todella sopinut,
        eli
        käytä yhtä merkkiä kerrellaan ja pitkässä käytössä tulee allerkiseksi,
        aivan kuten hiusväreillekin.

• 3+3

Ei huulirasvaa.

• suomineitonen

Bepanthen -voiteella paranee hyvin, ainakin minulla parani.
      Ilmeisesti oli B-vitamiinin puutosta,
      olen kuullut että myös hiiva voisi aiheuttaa suupielen haavoja??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      138
      4724
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      176
      3876
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      115
      3576
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      43
      2891
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      136
      1826
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      40
      1658
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      26
      1289
    8. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      51
      1263
    9. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      21
      1251
    10. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      23
      1203
    Aihe