suupielet auki

puutosko

Mistähän johtuu että suupielet on auki kokoajan. ja huulet ihan kuivat. Joutuu laittamaan huulirasvaa kokoajan. viikon verran oli suupielet vähän paremmat ja nyt taas koskee kun suuta aukasee. ja ne on pikkasen punertavat nuo suupielet.

Olen syönyt jo kuukauden (ylikin) omega 3, piimax biotiini (hiuksien ja ihon takia), monivitamiinia ja b-vitamiinia. Sekä nyt on rauta myös.

Voiko joku noista aiheuttaa tuon suupielen aukeamisen?

10

2030

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • D3 öljyssä

Sinkki ja D3-vitamiini

• aloittaja1

tarkoitatko että sinkki ja D3 vitamiini aiheuttaa suupielen aukeamisen? Vaiko että pitäisi alkaa syödä noita?

• reilulusti

Ota sinkki- ja D3-lisä purkista

• siinä se
    • aloittaja1

ok. Eli vitamiini ostoksille siis :D Tuntuu että en muuta syökkää ku pillereitä :D
      Biotiinistä, ei ehkä kasvata kynsiä tai hiuksia, mutta kyllä miulle on tuo toiminu sillee että hiukset on terveemmät ja kynnet ei katkee niin helposti ku ennen jne. Että kyllä siitä miulle jotain hyötyä on :)

• sama vaiva....

hei, minulla itselläni on usein suunpieli tai molemmat auki. Apteekissa ne suosittelivat minulle daktacort voidetta aamulla ja illalla laittamaan, Sillä olen saanut hoidettua ne kuntoon. Daktacort on hiivasieni voide.

Yleensä jos suunpielet aukeaa on B-vitamiinin puutos, mutta sinä näytät syövän B-vitamiinia.

• ENSIMMÄISENÄ.

pese, >huuhtele< ainakin viikko pari puhtaalla vedellä ruokailun jälkeen ja kuivaa puhtaaseen kankaaseen, ei nenäliinaan, ei wc paperiin.

ensin järkee kuin jotain suosituksia=pillereitä arpomalla suuhun, se on kallista ja tyhmää.

• ENSIMMÄISENÄ-
        ENSIMMÄISENÄ. kirjoitti:

pese, >huuhtele< ainakin viikko pari puhtaalla vedellä ruokailun jälkeen ja kuivaa puhtaaseen kankaaseen, ei nenäliinaan, ei wc paperiin.

ensin järkee kuin jotain suosituksia=pillereitä arpomalla suuhun, se on kallista ja tyhmää.

minulla oli muuten 2 huulirasvaa, toinen töissä ja toinen kotona, aina vaan paheni suupielenhalkeilu, kunnes huomasin että toinen rasvamerkki ei todella sopinut,
        eli
        käytä yhtä merkkiä kerrellaan ja pitkässä käytössä tulee allerkiseksi,
        aivan kuten hiusväreillekin.

• 3+3

Ei huulirasvaa.

• suomineitonen

Bepanthen -voiteella paranee hyvin, ainakin minulla parani.
      Ilmeisesti oli B-vitamiinin puutosta,
      olen kuullut että myös hiiva voisi aiheuttaa suupielen haavoja??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      89
      4600
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3133
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3125
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2202
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      231
      1348
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1223
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      67
      1097
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1084
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      112
      999
    Aihe