Miksi Kela pihtaa tietoa milloin joku ihminen on oikeutettu saamaan jotain tukea? Äitini asui pitkään samassa asunnossa. Hän olisi ollut oikeutettu vanhusten asumistukeen mutta kukaan ei tullut ajatelleeksi, että tällainen mahdollisuus olisi. Sitten vasta kun hän muutti toiselle paikkakunnalle ja siellä asunnon vuokraaja mainitsi tästä tuesta ymmärsimme hakea sitä. Se myönnettiin mutta vain puoli vuotta takakäteen. Äidiltäni jäi saamatta monen vuoden asumistuet koska Kela ei informoinut häntä tästä mahdollisuudesta.
Miksi Kela ei lähetä kirjettä, että olette mahdollisesti oikeutettu "xx"tukeen täyttäessänne xx vuotta. Olkaa hyvä ja ottakaa yhteyttä toimistoomme asian selvittämiseksi. Ei olisi isokaan vaiva mutta kun pihtataan ja pihtataan. Vielä tänäkin päivänä ollaan niin Bresnevin ajassa että.
Kelan annettava tietoa
4
162
Vastaukset
- Yksinkertaista
Siksi kun asioista pitää itse ottaa selvää. Kelalla ole aikaa jokaista suomalaista kytätä mihin ja milloin olisi oikeutettu ja niistä ilmoitella.
- oma homma
Kyllä itse kuuluu ottaa selvää tai jos vanhus kyseessä niin lasten tehtävä.Ei todellakaan Kelalla aikaa tuohon ikinä.
KELAn tiedotuslehteä jaetaan joka talouteen muutaman kerran vuodessa, ainakin pääkuapunkiseudulla. Siinä kerrotaan KELAn hoitamista etuuksista ja esimerkkijutuin selvitetään, minkätyyppisiin tilanteisiin tukea saa ja miten sitä haetaan.
En muista, lähetetäänkö KELAsta vanhuuseläkeikää lähestyville kirje, jossa muistutetaan (työeläkeläisenkin) oikeudesta kansaneläkkeeseen ja annetaan ohjeet eläkkeen hakemiseen. Todennäköisesti niin menetellän ja jollei, niin tärkeää se olisi. Etuuksien vajaakäyttö ei ole kenenkään etu.- himpum ihmettelen
Ehkä eläkkeen saamisen ehdoksi pitäisi asettaa parin päivän kurssin suorittaminen eläkeläisen tuista.
Kela jakaa pari kertaa vuodessa joka kotiin paksun lehden. Aina siinä kerrotaan kaikki tuet, mitä siellä on tarjolla. Kannattaa lukea.
Aloittajan äiti ilmeisesti ei ollut ollut asumistuen tarpeessa, vaikka siihen olikin oikeus. Ei kai voi olla Suomessa ihmistä, joka ei ole koskaan kuullut tai lukenut asumistuesta. Kun on se Kelan lehtikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1466130
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253736Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1282931- 492620
- 412560
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262026Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2691924Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt511858- 341633
- 281620