Nyt olen täysin lukossa, joten mistäpä muualtakan kysyä enään kuin täältä, kun opettajakaan ei vastaa kuin "ympäripyöreitä" kysymykseeni.
Minun olisi määrä tehdä kvantitatiivinen tutkimus, mutta en pääse tuota sanahirviötä pidemmälle. Piti selvittää ensin mitä tuo kvantitatiivinen tarkoittaa ja sen nyt jotenkin käsitän, että tilastojen ja numeraalisten aineistojen varjossa kootaan ja lopuksi esitetään tutkimustyö. No tämä ymmärretty.
Kyse ei ole mistään opinnäytetyöstä vaan normi kurssityöstä, jossa kaikille annettiin tehdä tutkimus em.kvantitatiivisen mallin (vai miten tuo sanahirviö kirjoitetaankaan) mukaan. ONGELMANI on, että en osaa valita jotain hyvin yksinkertaista aihetta mistä tutkimus tehdä ja josta löytyisi ennestään jotain taustatietoa (esim. netistä), josta tekisin oman tutkimuksen jotenkin soveltaen. Yksinkertainen minulle pitää tutkimuksen olla siksi, koska ikinä en ole tehnyt mitään tutkimusta, niin että pääsisin jotenkin jyvälle asiasta. En ole edes mikään kaksinen excelin hallitsija, mutta kyllä minä jonkun kaavion osaan rakentaa.
Voitteko siis vinkata joitain suppeita aihepiirejä, joista helpohko tehdä tutkimus (siis että löytyy jo jotain numeerista aineistoa tai sitä voi itse saada kasaan jostain helposti) ja jota voin verrata aiempiin samankaltaisiin tutkimuksiin?
Hirveän vaikea siis selittää tämä, mutta AIHEITA joista tyhmempikin selviää ja tutkimus mistä on jotain hyötyä kun saan ne analysoitua.
Kiitos ja anteeksi puupäälle ;)
Kvantitatiivisen eli määrällisen tutkimuksen tekeminen AMK:ss???
4
133
Vastaukset
- lehtimyyjät-
Tee tutkimus siitä että mikä on puhelinmyyjien eniten kaupittelema (ei välttämättä myymä) lehti.
- Noniinnonii
Tämän takia kannattaisi jättää nämä kvalita ja kvantitatiiviset tutkimukset yliopistojen hommiksi.
- esimerkkejä
Sovella joku oman alasi tuote tai palvelu kuluttajatutkimukseksi ja haastattele kyselylomakkeella esim. asteikolla 1-5, älä nauhoituksella. Tilastokeskukselta saat helposti tutkimustuloksia kulutuksista, mielipiteistä jne.
Yhteiskunnallisia kyselyitä voisi olla esim. kunnan peruspalvelujen tyytyväisyys, haja-asutusalueiden tiestön kunto, elintarvikkeiden lisäaineet, ammatillisen koulutuksen ja työmarkkinoiden vastaavuus tietyllä koulutusasteella (ei kaikila) jne. - 2121
Minulla on hieman samanlainen ongelma. Matemaattiset taitoni ovat melko vaatimattomat, joten en oikein tiedä, mitä tekisin. Oletko sinä, aiheen aloittaja, saanut ongelman ratkaistua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.3572186IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk511705Milloin bikineistä
Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet1551359Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!
Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.891264- 1441213
Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää5021171Olimmeko molemmat
ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.851102Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen
Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten101099Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !
Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast4701067Mun on ikävä sua J ,
Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan481002