Olen saanut mieheltäni seuraavia nimityksiä "pihtari" "suolalahna" "narsisti" "nilviäinen". Onkos herttaisia?
Mitäs tykkäätte?
84
256
Vastaukset
- niillä mennään
Onhan ne parempia kuin loispummieläkeläinen tai ämmänläyskä.
- .....
Vaikea ottaa kantaa, kun ei kuule, mitä sinä sanot.
Minua ei ole koskaan rumin sanoin nimitelty, päinvastoin, kiitos siitä. - ??+
Paha mieli puolestasi. Oliko moinen jo alusta asti?
- ultimatum
-jos tuo on totta, niin olet ansainnut myös nimen: lattiamatto.
-miksi suostut alentamaan ihmisarvosi?...mitä pelkäät?...vaadi tasa-arvoa, tai jätä surkea suhde... - allomatuuk
Kun muutaman ensimmäisen olisi lausunut (mies) niin olisin tiiviisti alkanut suunnitella jakoa kahteen huusholliin. Ei kun yhteen, olisi itse saanut tehdä lopulle elämäänsä mitä tahtoo.
Kuinka kauan olet mokomia kommentteja kuunnellut? Terästäydy hyvä ihminen, vai oletko tosiaan ihan lötkömato? Miehen ja naisen kumppanuus täytyy olla tasavertainen. Miten itse häntä nimittelet? Jos et mitenkään niin HÄIVY ja ala elää omaa elämääsi.
On olemassa pienenpieni mahdollisuus että kommentit ovat huumoria. Ilmeisesti kuitenkaan ei? Tuo narsisti nimittelyrepertuaarissa kuitenkin oudoksuttaa... Jouduin tänään käymään polilla ja se se vasta on hupaisa paikka ihmisiä seurata.
Siinä istuissani viereeni tuli nainen, hymyili sievästi. Näin heti kasvojen väristä, että saattaapi olla juopon sorttinen. Kysyin oletko jo kauankin odotellut pääsyä lääkäriin. Eilisillasta kello 18.00 alkaen. No, kauanpas olet jaksanut sanoin.
Hän alkoi kertomaan elämästään aivan kuin sinäkin. Ukostaan kuinka ilkiä on haukkuu ja lyö mustelmille. Puheesta ei tullut loppua, onneksi sairaanhoitaja kutsui minut sisään. Ei hänelläkään ollut hääviä kotioloissa.
Olkoon tämä lohdutus, että samanlaisia kohtaloita on muillakin.- juoppo juopon tuntee
Niin sairaanhoitajan kotioloissa ei ollut hääviä?
- Soonnäin
Korppis, olit hetken ihminen ihmiselle.
Mulla on yksi läheinen pariskunta jotka kumpikin ryyppää. (Ja sen muuten huomaa kyllä kasvoistakin.) Vetävät toisiaan alas vuorotellen. Vaimo tunnistaa ongelmat, miehellä ei kuulemma ole mitään vaikeuksia laittaa pullonkorkki kiinni. Ei vaan laita, vaikka vaimolla on ryyppy päällä :/ mitä tukemista se sitten on, en ymmärrä. Toinen haluaa lopettaa mutta ei pysty, toinen mukamas pystyy mutta ei lopeta.
Pyysin muuten poistoon alla olevat lempeät juttelunne. - ....
Soonnäin kirjoitti:
Korppis, olit hetken ihminen ihmiselle.
Mulla on yksi läheinen pariskunta jotka kumpikin ryyppää. (Ja sen muuten huomaa kyllä kasvoistakin.) Vetävät toisiaan alas vuorotellen. Vaimo tunnistaa ongelmat, miehellä ei kuulemma ole mitään vaikeuksia laittaa pullonkorkki kiinni. Ei vaan laita, vaikka vaimolla on ryyppy päällä :/ mitä tukemista se sitten on, en ymmärrä. Toinen haluaa lopettaa mutta ei pysty, toinen mukamas pystyy mutta ei lopeta.
Pyysin muuten poistoon alla olevat lempeät juttelunne.Mistä niin päättelit? Käkikellokin kukkuu, oli sen lähellä kuka vain. Tai ei kukaan.
- Korppis*
Tunnetko sinäkin? No, mikäpä hänessä.
- jotain rajaa taas
Tuomitsetko ihmisen juopoksi pelkästään kasvojen väristä?
Kas kun et kirjoittanut, että korvien asennosta päätellen hän oli rekkalesbo! - Korppis*
jotain rajaa taas kirjoitti:
Tuomitsetko ihmisen juopoksi pelkästään kasvojen väristä?
Kas kun et kirjoittanut, että korvien asennosta päätellen hän oli rekkalesbo!Ihan aikuisten oikeesti onko aloittaja mielestäsi vitsikäs vai tosissaan?
Miltä kuvittelet hänen näyttävän?
Punottaako pihtarin poskenpäät, haiseeko henki suolakalalle, nauraako kuin narsisti? Sellaisesta yhdistelmästä voi hyvinkin tulla nilviäisen näköinen?
Yötä, elä nää pahaa unta. - harmillista
Korppis* kirjoitti:
Ihan aikuisten oikeesti onko aloittaja mielestäsi vitsikäs vai tosissaan?
Miltä kuvittelet hänen näyttävän?
Punottaako pihtarin poskenpäät, haiseeko henki suolakalalle, nauraako kuin narsisti? Sellaisesta yhdistelmästä voi hyvinkin tulla nilviäisen näköinen?
Yötä, elä nää pahaa unta.Onko sinulle annettu lupa ja oikeus nähdä vain kaikkea pahaa ja rumaa maailmassa. Ei mahda maistua hyvältä.
- Soonnäin
En tykkää ollenkaan. Ei toisia nimitellä, ei tule sellaista tilannetta vastaan IKINÄ että toista saisi noin haukkua. Vaikka toinen käyttäytyisi huonosti, ei saa valua niin alas!
Pakkaa tavarasi. - posari
Hiljattain tehdyn tutkimuksen mukaan Suomi on kärkipäässä parisuhdeväkivaltatilastossa.
Mielestäni Sofi Oksanen oli hurjan rohkea ottaessaan kansainvälisessä haastattelussa esiin suomalaisten miesten väkivaltaisuuden.
On surullista, että vielä tällä vuosituhannella on naisia, jotka alistuvat miesten ala-arvoiselle kohtelulle.
Nosta kytkintä ja ota elämä hallintaasi.- demeter1
Aiheesta Sofi puhui, posari, ja taisi saada siitä moitteitakin, kun "likasi omaa pesäänsä"...
Mutta tasapuolisuuden nimissä, hän olisi voinut myös mainita naisten väkivaltaisuudesta, mikä on kuulemma kasvussa meillä. Sitä vain on vaikea tilaistoida, kun miehet häpeävät sitä, eivätkä kerro. - posari
demeter1 kirjoitti:
Aiheesta Sofi puhui, posari, ja taisi saada siitä moitteitakin, kun "likasi omaa pesäänsä"...
Mutta tasapuolisuuden nimissä, hän olisi voinut myös mainita naisten väkivaltaisuudesta, mikä on kuulemma kasvussa meillä. Sitä vain on vaikea tilaistoida, kun miehet häpeävät sitä, eivätkä kerro.Olisikohan niin, että naiset ovat alkaneet vastata väkivallalla väkivaltaan. Myös naisten lisääntynyt päihteiden käyttö lisää aggressiivisuutta.
Tabuhan perheväkivalta on aina ollut, valitettavasti.
- pikilanka
Mitä itse tykkäät noista nimityksistä? Kauanko olet noita kuunnellut?
Höh! Mää oon taas sämpylä, kalkkuna, ameeba, rasikukko ja vaiks mikä, mutta ne onkin rakkauella sanottu. Ukkoani olen sanonut lättäjalaks, varvahieks, räkälimpiks, aivokuolleks ja ja en mää muista, mutta kaikki on sanottu rakkaudella. :))
"Nittaminax"
Terve asenne.
Harmi ettemme tavanneet jo paljon aikaisemmin.
Ihan livessä.
Meillä olisi nyt iso liuta sana-valmiita, fiksuja lapsia.
H.- Soonnäin
hunksz kirjoitti:
"Nittaminax"
Terve asenne.
Ihan livessä.
H.Aihh, nyt sai romantiikka-nälkäni ruokaa :))) Olipas mojovan ihana jälkikäteen-kosinta!
Mä olen useasti myöhässä, mutta en sentään koskaan vuosikymmeniä ;)) - rinsessa ryysynen
hunksz kirjoitti:
"Nittaminax"
Terve asenne.
Ihan livessä.
H.Kuinkas tuppisuita syntyneet lapsesi ovat? Vai onko sinulla edes lapsia?
En usko että niitalla menee läpi lirkuttelusi :)
Sain hyvän kasvatuksen, siitä on ollut haittaa ja hyötyä :) rinsessa ryysynen kirjoitti:
Kuinkas tuppisuita syntyneet lapsesi ovat? Vai onko sinulla edes lapsia?
En usko että niitalla menee läpi lirkuttelusi :)
Sain hyvän kasvatuksen, siitä on ollut haittaa ja hyötyä :)"rinsessa ryysynen"
Minulleko?
H.
- Hei kun keikuskelen
"Mitäs tykkäätte?"
Näillä "avainsanoilla" en voi sanoa mitään, koska en tiedä toisesta osapuolesta yhtään mitään. Pitäisi kuulla häntäkin.
Kaikkinainen nimittely on inho-äklöä. Pariskunnan pitäisi osata keskustella normaalisti, ilman nimittelyitä. Aina se ei tietenkään ole mahdollista. Jos toinen yrittää keskustella asiallisesti ja toinen ei kykene sellaiseen, niin siinäpä pienoinen ongelma.
Jos nyt sanoisin, mitä minulle tuli mieleen aloituksesta, niin semmonen kysymys sinulle, että oletko pihtari?
Ajattelin vaan, että jos yhdessä on, niin jos kovin alkaa pihtailemaan, niin ikäväähän se on toiselle osapuolelle. Varsinkin jos se toinen puolisko ei haluaisi pettää.
Jos-jos itse olisitkin Narsisti ja käyttäisit Pihtausta jotenkin kostona tms. , niin toinen saattaisi hermostuksissaan alkaa nimittelemään. Tuossakin tapauksessa nimittely on väärin, mutta jos "menee kattila yli", niin nimittelyjä voi huulten välistä purskahtaa.
Jos taas se toinen puolisko (et sinä) on vaikkapa narsisti tai muuten "paukapää", niin minä ottaisin jalat alleni ja häipyisin.
Tämän Aloituksen tekijä ei ole osallistunut omaan aloitukseensa. Ei vastaa kysymyksiin, ei ota millään lailla kantaa aloitukseen, joten otaksun suuresti, että aloitus on tehty vain "muuten vaan".- nimet kuvaavia
Jo poikii tosta pihtauksesta...
- Soonnäin
Hei kun keikuskelen.
Pihtaus on yleensä vakavampi asia kuin vain kosto. Voihan sen ajatella niinkin esim että kummankin kuuluu olla niin ettei tule tarvetta kostaa. Ja suurin erogeenisin alue taitaa olla aivot, joten jos on "pihtari"-ongelmia, syy on yleensä jo siinä suhteessa eikä niinkään yhdessä ihmisessä. Sanoo ent. pihtari.
Ja voi olla, ja voin olla väärässäkin, että aloittaja on niin alkutaipaleella tässä avautumisessa, että ei kehtaa enempää avautua. Muistan ensimmäisen kerran kun ite avauduin netissä, tuli kamppailtua lojaalisuuden kanssa, sekä oli tunne että levitän sieluani pitkin bittiavaruutta. Joskus pitää edetä pienin askelin :) - Hei kun keikuskelen
Soonnäin kirjoitti:
Hei kun keikuskelen.
Pihtaus on yleensä vakavampi asia kuin vain kosto. Voihan sen ajatella niinkin esim että kummankin kuuluu olla niin ettei tule tarvetta kostaa. Ja suurin erogeenisin alue taitaa olla aivot, joten jos on "pihtari"-ongelmia, syy on yleensä jo siinä suhteessa eikä niinkään yhdessä ihmisessä. Sanoo ent. pihtari.
Ja voi olla, ja voin olla väärässäkin, että aloittaja on niin alkutaipaleella tässä avautumisessa, että ei kehtaa enempää avautua. Muistan ensimmäisen kerran kun ite avauduin netissä, tuli kamppailtua lojaalisuuden kanssa, sekä oli tunne että levitän sieluani pitkin bittiavaruutta. Joskus pitää edetä pienin askelin :)"Soonnäin"
Kirjoitat asiaa, kuten niin monesti olen pannut merkille.
Asia on vain niin Laaaaaja, että on vaikea ruveta "setvimään" esim. aloittajan asiaa, koska pitäisi kirjoittaa sivutolkulla tekstiä.
Kuten kirjoitin aikaisemmassa kommentissani, että en osaa ottaa kantaa, koska en tiedä muuta, kuin sen, että nimitetään "pihtariksi", "narsistiksi" ja "nilviäiseksi".
Aloittaja ei ainakaan vaikuta siltä, että kovin kovasti tahtoisi omasta asiasta keskustella.
Kirjoitit, että pihtaus on yleensä vakavampi asia kuin vain kosto. Varmaankin onkin noin, että Yleensä, mutta se Voi, se Saattaa olla myös kosto, kiusa tai "pikku opetus" toiselle. Oikea narsisti voi omien luulojen takia ryhtyä "säännöstelemään" kumppaninsa sänkypuuhia.
Eli asia on kovin laaja, enkä kykene ottamaan paremmin kantaa aloitukseen. - hotellipiika
Kun en jaksanut tahdissaan niin olin kai sitten pihtari. Se oli muuten niitä ensimmäisiä. "narsisti" on keksitty hiljan. Kelpasin kyllä huushollin hoitajaksi
- demeter1
Minäkin taivun sille suunnalle, että pitäisi tietää enemmän siitä, miten aloittaja itse asiaan suhtautuu. Harmittaako vähän vai paljon ? Missä hengessä puoliso on nuo herjansa heittänyt ?
Meillä on sama tilanne kuin nitalla. Mun viimeinen lempinimeni taisi olla
"kyssäniska" - eikä mulla ole edes emännän kyhmyä niskassa..))- pahansuopa
Minä haukun miestäni aivoinvaliidiksi, tyhmäksi, töppänäksi ja pöljäksi, mies minua helmeksi. Pyydän kyllä aanteeksi ja saan.välillä kun saa anteeksi niin voi taas jatkaa haukkumista :)
minullakin tuli pahamieli lukiessani tuon aloitksen. Taidan parantaa tapani, alan kiltiksi, kun ei tässä voi nyt muuksi muuttua. - demeter1
pahansuopa kirjoitti:
Minä haukun miestäni aivoinvaliidiksi, tyhmäksi, töppänäksi ja pöljäksi, mies minua helmeksi. Pyydän kyllä aanteeksi ja saan.välillä kun saa anteeksi niin voi taas jatkaa haukkumista :)
minullakin tuli pahamieli lukiessani tuon aloitksen. Taidan parantaa tapani, alan kiltiksi, kun ei tässä voi nyt muuksi muuttua.Minä en ole ihan noin hyvä suustani, pahansuopa..)) Nimittelyssä olen huono, mutta muuten kaikenlainen haukkuminen onnistuu.
Niin kauan kuin huumoria riittää, kaikki on hyvin, mutta ihan totta: asia voi olla toisinkin, että tuollainen nimittely, mistä aloittaja kertoo, kätkee taakseen todellisen murhenäytelmän, jopa niin ison, ettei ole voimia muuttaa tilannetta.
Niin, että toivotetaan voimia aloittajalle tilanteen korjaamiseksi
jos se sitä vaatii... - siistiä*
pahansuopa kirjoitti:
minullakin tuli pahamieli lukiessani tuon aloitksen. Taidan parantaa tapani, alan kiltiksi, kun ei tässä voi nyt muuksi muuttua.Hellittelynimiä, Ky-pä-jooseppi, seksimasiina, kultsipuppeli, mies tykkää. Hän ei yleensä käytä hellittelynimiä, kertoo kyllä rakastavansa useammin kuin minä.
- hotellipiika
demeter1 kirjoitti:
Minä en ole ihan noin hyvä suustani, pahansuopa..)) Nimittelyssä olen huono, mutta muuten kaikenlainen haukkuminen onnistuu.
Niin kauan kuin huumoria riittää, kaikki on hyvin, mutta ihan totta: asia voi olla toisinkin, että tuollainen nimittely, mistä aloittaja kertoo, kätkee taakseen todellisen murhenäytelmän, jopa niin ison, ettei ole voimia muuttaa tilannetta.
Niin, että toivotetaan voimia aloittajalle tilanteen korjaamiseksi
jos se sitä vaatii...Kiitos! Olet oikeassa. Voimat ovat lopussa.
Kertonevat suuremmistakin ongelmista suhteessa.
"välillä kun saa anteeksi niin voi taas jatkaa haukkumista :)"
Juuri näin. Anteeksipyytäminenhän usein tarkoittaa sitä että on vilpittömästi pahoillaan ja asia ei toistu. Muta jos anteeksipyyntö on vain keino taas päästä pälkähästä jotta kohta voi jatkaa samaa peliä, sana anteeksi menettää täysin merityksensä.- demeter1
Noin se on lusiina. Tuon takia minä en koskaan pyydä anteeksi (täällä kotona). Kun en usko, että ihminen pystyy perusluonnettaan muuttamaan.
Seepra ei pääse raidoistaan... demeter1 kirjoitti:
Noin se on lusiina. Tuon takia minä en koskaan pyydä anteeksi (täällä kotona). Kun en usko, että ihminen pystyy perusluonnettaan muuttamaan.
Seepra ei pääse raidoistaan...Siis omaa luonnettasiko demeter1?
Minä en myöskään pyydä anteeksi sellaista mitä en näe anteeksipyynnön väärtiksi, siis jos en todella sitä tarkoita. Eipäs slti en kyllä nykyisin koe nimittelyn tai haukkumisen tarvettakaan. Tasaista aakeetalaakeeta, joskin aika hiljaista :).lusiina kirjoitti:
Siis omaa luonnettasiko demeter1?
Minä en myöskään pyydä anteeksi sellaista mitä en näe anteeksipyynnön väärtiksi, siis jos en todella sitä tarkoita. Eipäs slti en kyllä nykyisin koe nimittelyn tai haukkumisen tarvettakaan. Tasaista aakeetalaakeeta, joskin aika hiljaista :)....mutta kyllä pyydän anteeksi jos itsekin huomaan olleeni väärässä tai muutoin käyttäytyneeni huonosti.
- demeter1
lusiina kirjoitti:
...mutta kyllä pyydän anteeksi jos itsekin huomaan olleeni väärässä tai muutoin käyttäytyneeni huonosti.
No toisen mielen pahoittamista tietenkin pyydän anteeksi, mutta en omaa luontoani ja sen aaltoliikeitä tai sitä, etten ole samaa mieltä toisen kanssa...
demeter1 kirjoitti:
No toisen mielen pahoittamista tietenkin pyydän anteeksi, mutta en omaa luontoani ja sen aaltoliikeitä tai sitä, etten ole samaa mieltä toisen kanssa...
Aivan. Omaa luontoaan on hyödytöntä pyytää anteeksi. (Voi siitä tietenkin pahoillaan olla ja miettiä mitä sille voisi tehdä jos aiheutuu "rypyjä rakkauteen :) ). Tai mielipide-eroja. Tai pyytää anteeksi asiaa, jonka toinen näkee mutta itse ei.
- demeter1
lusiina kirjoitti:
Aivan. Omaa luontoaan on hyödytöntä pyytää anteeksi. (Voi siitä tietenkin pahoillaan olla ja miettiä mitä sille voisi tehdä jos aiheutuu "rypyjä rakkauteen :) ). Tai mielipide-eroja. Tai pyytää anteeksi asiaa, jonka toinen näkee mutta itse ei.
"Tai pyytää anteeksi asiaa, jonka toinen näkee mutta itse ei." Niin. Etenkin, kun se toinen voi nähdä väärin...))
Mulla on kaveri, joka ylväästi väittää, että hänen ei tarvitse koskaan pyytää anteeksi, koska hänelle ei tule mitään anteeksi pyydettävää. Elää niin "oikein".
Hän kyllä elääkin yksin...)) demeter1 kirjoitti:
"Tai pyytää anteeksi asiaa, jonka toinen näkee mutta itse ei." Niin. Etenkin, kun se toinen voi nähdä väärin...))
Mulla on kaveri, joka ylväästi väittää, että hänen ei tarvitse koskaan pyytää anteeksi, koska hänelle ei tule mitään anteeksi pyydettävää. Elää niin "oikein".
Hän kyllä elääkin yksin...))Nimenomaan juuri tuota tarkoitin demeter, siis etenkin kun se toinen näkee sellaista mitä ei ole olemassa :)).
Ei taida olla olemassa ihmistä joka osaisi elää aina oikein.
En kyllä tykkäisi, jos minulle tuollaisia sanoja heiteltäisiin.
Koska en harrasta niitä itsekään.
En pidä tuota sanavalmiutena, vaan kykenemättömyytenä puhua kauniimmin sanoin. Kyllä kai kuka vaan osaa halutessaan ilkeitä sanoja suustaan suoltaa.
Eri juttu jos molemmin puolin nakellaan tuonkaltaisia lempinimiä ja jos vielä on sovittu, että saa sanoa mitä sylki suuhun tuo. Ilman että toinen loukkaantuu.
Silloinhan ne voivat olla ja ne voi ottaa rakkaudentunnustuksina.
Mutta miksi ei samalla vaivalla voisi sanoa jotain kauniimpaakin.
Olen joutunut läheltä seuraamaan pariskuntaa, jossa mies nimitteli vaimoa melkoisen ikävin sanoin. Kun näki miten toinen kärsi ja pahoitti mielensä, niin ei voinut muuta kuin ihmetellä, miten ja miksi vaimo kesti sitä yli 40 vuotta.
Kuolema lopulta päätti ilkeiden sanojen tulvan."Anceli"
Mätä joutsen...
Haiseva lammen-ranta...
Hikinen villa-tumppu....
Märkä saunan-laude...
Viiru-hiuksinen, armaata Ahmaillen...
Naisesta on niin moneksi, niin moneen joutuu hän taipumaan.
Vain yhden asian vuoksi.
H.Edesmennyt mieheni sanoi: "Tyhminkin ihminen maailmassa osaa sanoa ilkeästi ja rumasti. On suurta viisautta jättää se ruma sana sanomatta silloinkin, kun sille olisi kenties aihetta." Me emme koskaan nimitelleet toisiamme, koska välillämme oli kunnioitus ja rakkaus. Liittomme kesti 43 vuotta.
Tuollainen rumien nimittelyjen käyttö on huonoa käytöstä ja sivistymätöntä.hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Mätä joutsen...
Haiseva lammen-ranta...
Hikinen villa-tumppu....
Märkä saunan-laude...
Viiru-hiuksinen, armaata Ahmaillen...
Naisesta on niin moneksi, niin moneen joutuu hän taipumaan.
Vain yhden asian vuoksi.
H.H.
:))
Kiitos, vaikka tuollaisesta ei olla sovittukaan.
:))Anceli kirjoitti:
H.
:))
Kiitos, vaikka tuollaisesta ei olla sovittukaan.
:))"Anceli"
YYYHYYY...
Unohdin viimeisen hellittelyn.
YH.suvenkorento123 kirjoitti:
Edesmennyt mieheni sanoi: "Tyhminkin ihminen maailmassa osaa sanoa ilkeästi ja rumasti. On suurta viisautta jättää se ruma sana sanomatta silloinkin, kun sille olisi kenties aihetta." Me emme koskaan nimitelleet toisiamme, koska välillämme oli kunnioitus ja rakkaus. Liittomme kesti 43 vuotta.
Tuollainen rumien nimittelyjen käyttö on huonoa käytöstä ja sivistymätöntä."suvenkorento123"
Vanha kun olet, niin kerro miten sivistynyt nimittelee vaimoaan.
Kiihkoissaan.
"Kauniisti katettu"
H.hunksz kirjoitti:
"suvenkorento123"
Vanha kun olet, niin kerro miten sivistynyt nimittelee vaimoaan.
Kiihkoissaan.
"Kauniisti katettu"
H.Sinulla siitä asiasta ei ole kuin hämärän hatara, kaljan huuhtoma muistikuva.
Minulle se on, onneksi, ihan jokapäiväistä todellisuutta.
Joten eläkäämme ihan omaa elämäämme.
Oiskohan toi nimitteleminen vähän kuin sodassa olemista, siihen turtuu ja lopuksi siitä oppii tykkäämään...kyllä me ihmislapset ollaan sopeutuvaa lajia.
Minua ei ole koskaan nimitelty, paitsi kauniisti ja en paitsi humoristisia ja lapsellisia hellittelynimiä tyyppi "karvakorva menninkäiseni" en voi sietää nimittelyä.
Siskoni perheessä lapsiakin nimitellään vähemmän imartelevilla pilkkanimillä ja mulla nousee joka ainoa ihokarva pystyyn moisesta lasten pilkkaamiseen turruttamisesta.korpikirjailija kirjoitti:
Olen Pop tai Popje ; )
Tarkottaa varmaan jotain herttasta, lemmikkini tai jotain sinne viittaavaa...
Kyllä, jokainen nainen haluaa olla pop ja popje ; )
Pop on nukke ja popje kullanmuru. Eikä ne ole ainoita nimiäni. Petzellä on paljon kivoja nimiä, joita hän käyttää kaikista rakkaistaan. Kaikki hänen tyttönsä ovat nukkeja.
Mutta kieltämättä kaikki mieheni ovat olleet luovia nimien antajia. Aviomiehelläni oli kymmeniä suloisia nimiä pojillemme. Olen kirjannut ne poikien vauvakirjaan ja annan ne kirjat sitten joskus pojille.- ...aforismi
Mies käyttää yläpäätä, nainen alapäätä
- hotellipiika
Vaan miehen puheita ohjaa valitettavasti alapää.
- Soonnäin
hotellipiika kirjoitti:
Vaan miehen puheita ohjaa valitettavasti alapää.
Osuvasti, hotellipiika! Aamulla meinasin tänne laittaa että käytöstä riippuen miehen yläpää voi toimia kuin munalukko.
- hotellipiika
Joskus kauan sitten oli kyllä kauniimpiakin nimityksiä. Ei vain olisi saanut vanhentua ja raihnastua.
- temperamenttia löyty
.....sinusta saa-------ta ei pääse eroon, lause johon vastasin, Nappasin rautapaistinpannun käteeni, kysyin vieläkö tulee lisää nimittelyjä, täältä kyllä pesee, Vedin paistinpannu käteni kohti kattoa, ovi lävähti kiinni kuulin vain, älä heevatissa!
- eioikein ymmärrä
temperamenttia löyty kirjoitti:
.....sinusta saa-------ta ei pääse eroon, lause johon vastasin, Nappasin rautapaistinpannun käteeni, kysyin vieläkö tulee lisää nimittelyjä, täältä kyllä pesee, Vedin paistinpannu käteni kohti kattoa, ovi lävähti kiinni kuulin vain, älä heevatissa!
?
- m,lc-¨,
Oletko jollain lailla alisteinen miehesi suhteen? Ikinä minua mies ei ole rumasti nimitellyt, päinvastoin.
Sano seuraavan kerran, että puhalla mu*iisi ja lopeta, tai sinä lopetat.
Oletko/oletko ollut työelämässä?- hotellipiika
50 vuotta eletty yhdessä käyden läpi todella pahojakin asioita mutta kuitenkin selviytyen. Näitä nimittelyjä ilmaantunut viime vuosina. Ei vaan osattu käsitellä asioita. Kumpikin linnottautui omien luulojensa turvin omaan poteroonsa ja turhautuneisuus lisääntyi. Kaveri helposti leimahtavana höysti sitten puhettaan näillä. Minut ne sitten taas vaiensivat . On jo keksinyt pakotien tilanteesta: löysi sopivamman liki 30 vuotta nuoremmasta naisesta,
hotellipiika kirjoitti:
50 vuotta eletty yhdessä käyden läpi todella pahojakin asioita mutta kuitenkin selviytyen. Näitä nimittelyjä ilmaantunut viime vuosina. Ei vaan osattu käsitellä asioita. Kumpikin linnottautui omien luulojensa turvin omaan poteroonsa ja turhautuneisuus lisääntyi. Kaveri helposti leimahtavana höysti sitten puhettaan näillä. Minut ne sitten taas vaiensivat . On jo keksinyt pakotien tilanteesta: löysi sopivamman liki 30 vuotta nuoremmasta naisesta,
Ihan kuin eräs lapsuuden ystäväni, joka on ollut avioliiton painajaisunessa jo 47- vuotta. Viimeisen kolmekynnentä vuotta olen tajunnut, että itkut ei enää mene minun mieleni sopukoihin. Sadistista touhua. Tykätään siitä kun toinen alistaa ja itketään ulkopuolisille poispääsyä, vaikka poispääsy on se pirtin ovi.
- heheheeh
korppis kirjoitti:
Ihan kuin eräs lapsuuden ystäväni, joka on ollut avioliiton painajaisunessa jo 47- vuotta. Viimeisen kolmekynnentä vuotta olen tajunnut, että itkut ei enää mene minun mieleni sopukoihin. Sadistista touhua. Tykätään siitä kun toinen alistaa ja itketään ulkopuolisille poispääsyä, vaikka poispääsy on se pirtin ovi.
eheheheeh...uih...kolmekynnentä....ehehehee....huhhuhhuuh....
- ,,,,
korppis kirjoitti:
Mistä sinä tiedät kenenkään hyvät ja huonot?
Sinun mielesi sopukoihin? MIksi? - tlr 56
korppis kirjoitti:
moi korppis
täällä sitä kukun vielä minäkin poikkeuksellisesti
markku tuli töistä vasta kymmeneltä
ja piti juhlistaa vähän kelan päätöstä
jonka vihdoin ja viimein sain edes jonkinlaisen
johan sen kanssa oon kamppaillukkin kolme kuukautta
mutta ei oikeen näin myöhään enää uponnu kun
pullo skumpaa ja puoli pulloo punkkua
huomenna on markulla vapaapäivä
ja lähdetään taas kunnostaan sitä myllyn toista kerrosta
suurinpiirtein tossa vähän enne puoltpäivää
ollaan ajokunnossa
nyt tuntuu että taas välillä elämä hymyilee
niinkun määkin :)))) - yleinen kesk.palsta
tlr 56 kirjoitti:
moi korppis
ollaan ajokunnossa
niinkun määkin :))))Eikö sulla oo korppiksen sähköpostiosotetta tai puhelinnumeroa? Tuskin tää palsta on tarkoitettu henkilökohtaiseen viestintään.
- vai sillee ja nii
tlr 56 kirjoitti:
moi korppis
ollaan ajokunnossa
niinkun määkin :))))Hymyileehän se elämä, kun veronmaksajien rahoilla vedetään skumppaa naamaan. Työkyvyttömyyseläkettäkös se myllyn kunnostaja siellä nostaa? Painusit töihin. Ei sairaat myllyjä remontoi.
- böönauttiki on
vai sillee ja nii kirjoitti:
Hymyileehän se elämä, kun veronmaksajien rahoilla vedetään skumppaa naamaan. Työkyvyttömyyseläkettäkös se myllyn kunnostaja siellä nostaa? Painusit töihin. Ei sairaat myllyjä remontoi.
Höh, ei hän jaksa töitä tehä kun laihduttaa.
- tlr 56
yleinen kesk.palsta kirjoitti:
Eikö sulla oo korppiksen sähköpostiosotetta tai puhelinnumeroa? Tuskin tää palsta on tarkoitettu henkilökohtaiseen viestintään.
vastaha täällä oli ketju
jossa sanasta sanaan kerottiin toiselle
kirjoittajalla mitä oli tenhy ja mitä laittanu ruuaks
mitä laittoi yöksi päällä
ja mitä lääkkeitä mihinkin vaivaan otti
kuule sen perusteella täällä saa kirjottaa ihan mitä haluaa
se ei kuulu sulle
ja kyllä mää tiedän millä konstin noita plussia
voi ittelleen laittaa vaikka viiskymmentä
jos vaan on aikaa. - tlr 56
vai sillee ja nii kirjoitti:
Hymyileehän se elämä, kun veronmaksajien rahoilla vedetään skumppaa naamaan. Työkyvyttömyyseläkettäkös se myllyn kunnostaja siellä nostaa? Painusit töihin. Ei sairaat myllyjä remontoi.
ihan on kuule tullu maksettua niitä veroja
40 vuotta ja se ei kuulu sulle ¨pätkän vertaa mistä
asiasta niitä tukiaisia nostan
kyllä niitä töitä tulee tehtyä ihan omiks tarpeiks
mutta työstä en rupee enää tälle yhteiskunnalle
veroja maksamaan ja elättämään
niitä loispummeja on ne sit eläkkeellä tai ei
nyt on mun aika nauttia
elämä hymyilee joskus risukasaankin
ottaaks päähän :) - tlr 56
böönauttiki on kirjoitti:
Höh, ei hän jaksa töitä tehä kun laihduttaa.
siivoo ite ensin kolme vuotta
toisten ihmisten koteja
ja hoida samalla äitis hautaan
ja puolen vuoden päästä siitä
rupee kauppiaakas
ja oo 17 vuotta koko kylän paskakasa
ja kato kun kaikki asiakkaat kuolee ympäriltä
ja nuoriso muutta pois
rivitalo asunnot tyhjenee
talot tyhjenee
mukana kunnantalo
terveyskeskus muuttaa pois
saha pistää pillit pussiin
ihmiset sairastuu
toiset ottaa hengen itseltään
ihan suosittelen jokaista hyppäämään
mun saappaisiin varsinkin sellaisia
jotka täällä nauttii ivata toisia kirjoittajia
en kiellä tota böönauttia
mutta oon tosi onnellinen että
oon sen kanssa voiton puolella
kauan sitä tuskaa kesti
monet itkut tuli itkettyä asiasta ja asian vierestä
on vapautta istua iltaa yksinänsä ja miettiä tutkia omaa sisintänsä ja elää elämäänsä ja elää elämäänsä...
heikot sortuu elon tiellä
mutta onneks mää oon saanu vahvat geenit
ei mua tartte kenenkään kadehtia
jokainen voi miettiä myös itteesä istuun tänne keskelle ei mitään
pimeeseen pirttiin yksin iltaisin
ja miettimään mitä on mahdollisesti tehnyt väärin
että tässä ollaan millä saa itsensä kasattua taas
siihen kuntoon että jaksaa edes lähteä liikkeelle
ja myöskin nauttia siitä ja tästä elämästä
jos ihminen menettää läheisensä
voi sitä myötätunnon ja ymmärryksen määrää
mutta jos ihminen menettää elämänsä
siitä vaan veetuillaan tai sitten ollaan hiljaa... - demeter1
hotellipiika kirjoitti:
hotellipiika@
Hyvin pystyt näkemään ja ilmaisemaan oman tilanteesi. Siinä mielessä sinä olet vahvoilla, miehesi ei. Tuollainen pakotie päättyy yleensä umpikujaan.
Ei kukaan voi yliviivata omaa historiaansa, toisen kanssa elettyä elämää, yhdessä voitettuja vaikeuksia.
Miehesi palaa kyllä luoksesi, häntä koipien välissä...
Ellei hänellä ole rahaa ja huomattavaa asemaa, nuori nainen ei viihdy ikääntyneen miehen kanssa pitkään, sen verran laskelmoiva pakkaa tämä nuori polvi olemaan. Ja sen jälkeen valitset sinä, jatkatko miehesi kanssa vai et.
Aika vähän puhutaan siitä, miten parisuhteessa kohdataan oma ja toisen ikääntyminen ja kuten itse kuvasit, siitä usein seuraa tuo omaan poteroon hautauminen. Nuo asiat tulevat onneksi kohdattaviksi vähän kerrassaan, ellei äkillinen sairaus sitten jouduta prosessia. Mutta jos olette selvinneet ennekin vaikeuksista, miksi ette selviytyisi nyt ?
Voimia ja luottamusta sinulle. Kyllä se siitä. tlr 56 kirjoitti:
ihan on kuule tullu maksettua niitä veroja
40 vuotta ja se ei kuulu sulle ¨pätkän vertaa mistä
asiasta niitä tukiaisia nostan
kyllä niitä töitä tulee tehtyä ihan omiks tarpeiks
mutta työstä en rupee enää tälle yhteiskunnalle
veroja maksamaan ja elättämään
niitä loispummeja on ne sit eläkkeellä tai ei
nyt on mun aika nauttia
elämä hymyilee joskus risukasaankin
ottaaks päähän :)Tir 56@
Olen iloinen puolestasi koska olet nyt saanut tuon saman ruljanssin, jonka itse kävin läpi kun lopetin yritystoimintani. Tuon raskaan periodin jälkeen aloitin sen kertomani laihiksen ja minusta jauhosäkistä kehkeytyi kaunis solakka nainen.
Otetaan sen kunniaksi illalla vinkkua ; )
Ihmiset eivät ymmärrä meitä yrittäjinä olleita. He eivät tiedä, että olemme maksaneet veromme, arvonlisäveromme, työntekijöiden palkkakustannukset ja tilitttäneet heidänkin veronsa valtiolle.
Kuopus sanoi äskeen tuossa kahvipöydässä kun keskustelimme eläkekertymästä, että minulla on hyvä kuva lapsuudestani saimme kaikkea ja elimme hyvin. Niin teimme, mutta jos olisin jatkanut esimiestehtävissä ulkopuolisella työnantajalla olisin saanut paremman eläkkeen nyt. Kuitenkin maksoin yrittäjänä ollessa liian vähän eläkettä itselleni.
No, olen löytänyt lisäansioita ja tämä talvi on ollut hyvä. Ennne en edes etsinyt töitä koska asuimme keväät ulkomailla. Nyt ole ihan hyvin toimeen tuleva. Niin sinäkin nyt kun saat päivärahaa ja voit tehdä näitä samoja jutskoja kuin minäkin esim. kirpparitoimintaa.
Kesällä istutaan taas laiturilla ja parannetaan maailmaa; )- tlr 56
korpikirjailija kirjoitti:
Tir 56@
Olen iloinen puolestasi koska olet nyt saanut tuon saman ruljanssin, jonka itse kävin läpi kun lopetin yritystoimintani. Tuon raskaan periodin jälkeen aloitin sen kertomani laihiksen ja minusta jauhosäkistä kehkeytyi kaunis solakka nainen.
Otetaan sen kunniaksi illalla vinkkua ; )
Ihmiset eivät ymmärrä meitä yrittäjinä olleita. He eivät tiedä, että olemme maksaneet veromme, arvonlisäveromme, työntekijöiden palkkakustannukset ja tilitttäneet heidänkin veronsa valtiolle.
Kuopus sanoi äskeen tuossa kahvipöydässä kun keskustelimme eläkekertymästä, että minulla on hyvä kuva lapsuudestani saimme kaikkea ja elimme hyvin. Niin teimme, mutta jos olisin jatkanut esimiestehtävissä ulkopuolisella työnantajalla olisin saanut paremman eläkkeen nyt. Kuitenkin maksoin yrittäjänä ollessa liian vähän eläkettä itselleni.
No, olen löytänyt lisäansioita ja tämä talvi on ollut hyvä. Ennne en edes etsinyt töitä koska asuimme keväät ulkomailla. Nyt ole ihan hyvin toimeen tuleva. Niin sinäkin nyt kun saat päivärahaa ja voit tehdä näitä samoja jutskoja kuin minäkin esim. kirpparitoimintaa.
Kesällä istutaan taas laiturilla ja parannetaan maailmaa; )odotan lämmintä kesää innolla
fiilikset on ihan toisenlaiset kun viime kesänä
eikä sekään mikään huono kesä ollu
varmasti löytyy aikaa ystäville
ja maailman parannukselle
se on sitä maailman parasta terapiaa :)
- tlr 56
mää olisin pistäny pihalle
ensimmäisen nimityksen jälkeen
kyllä niitä miehiä piisaa
vaihtaa semmoseen joka ei nimittele.- tlr 56
apua ton miinustajan kanssa
se ei nuku koskaan
tekis varmaan hyvää välillä nukkua
niin virkistys ja plussais välillä
mutta pistinpä itte plussan
niin meni nollille hah hah haaaaaa :)))))) - aina selvinpäin
tlr 56 kirjoitti:
apua ton miinustajan kanssa
se ei nuku koskaan
tekis varmaan hyvää välillä nukkua
niin virkistys ja plussais välillä
mutta pistinpä itte plussan
niin meni nollille hah hah haaaaaa :))))))Kannattaako tänne tulla humalassa kirjoittelemaan?
Aamulla on taas morkkis ja kiire poistamaan omia sepustuksiaan. - tlr 56
aina selvinpäin kirjoitti:
Kannattaako tänne tulla humalassa kirjoittelemaan?
Aamulla on taas morkkis ja kiire poistamaan omia sepustuksiaan.mä en yleensä yöllä kirjoita
mutta eilen kun lyötiin viimeinen naula arkkuun
yhdeltä osin niin oli kiva
istuskella tossa terassilla grillata makkaraa
ja juoda skumppaa oman rakkaan kanssa
sekin vielä jakso iloita mun kanssa
vaikka oli vasta kymmeneltä kotona
viime yö oli muuten tosi lämmin
ja tuuleton se oli just kun meille tehty
tänään tuuleekin niin kovaa ettei
ulkona istuskelusta tulis mitään
mutta kumminkin mukavaa tuulista päivää
sulle joka oot aina selvinpäin
niin määkin useimmiten mutta joskus on kiva ottaa
kun se alkoholi ei oo mulle koskaan mitään pahaa tehny
en oo sen takia joutunu morkkistakaan kärsimään
jäädään odotteleen sitä talvee joka tulee ens viikolla
niin pääset hiihtämään
josko se tois vaikka iloa sun elämääs :) - Hei kun keikuskelen
tlr 56 kirjoitti:
mä en yleensä yöllä kirjoita
mutta eilen kun lyötiin viimeinen naula arkkuun
yhdeltä osin niin oli kiva
istuskella tossa terassilla grillata makkaraa
ja juoda skumppaa oman rakkaan kanssa
sekin vielä jakso iloita mun kanssa
vaikka oli vasta kymmeneltä kotona
viime yö oli muuten tosi lämmin
ja tuuleton se oli just kun meille tehty
tänään tuuleekin niin kovaa ettei
ulkona istuskelusta tulis mitään
mutta kumminkin mukavaa tuulista päivää
sulle joka oot aina selvinpäin
niin määkin useimmiten mutta joskus on kiva ottaa
kun se alkoholi ei oo mulle koskaan mitään pahaa tehny
en oo sen takia joutunu morkkistakaan kärsimään
jäädään odotteleen sitä talvee joka tulee ens viikolla
niin pääset hiihtämään
josko se tois vaikka iloa sun elämääs :)"tir 56"
Kirjoita sinä vaan koska tahansa, kun inspis laskeutuu päällesi.
Mitä sitä piittaamaan, vaikka joku sanoisi mitä ja kattelis kellonaikoja.
Kuulostaa aivan sika-makeelta, jos oot oman kultahippulaisesi kanssa istuskellut terassilla makkaraa grillaamassa ja muutamat skumpat nakellu kurkkuun.
Siinä leppoisasti jutella ja nauttia tulevasta kesästä. Ahh, hieeeenooooo.:) - tlr 56
Hei kun keikuskelen kirjoitti:
"tir 56"
Kirjoita sinä vaan koska tahansa, kun inspis laskeutuu päällesi.
Mitä sitä piittaamaan, vaikka joku sanoisi mitä ja kattelis kellonaikoja.
Kuulostaa aivan sika-makeelta, jos oot oman kultahippulaisesi kanssa istuskellut terassilla makkaraa grillaamassa ja muutamat skumpat nakellu kurkkuun.
Siinä leppoisasti jutella ja nauttia tulevasta kesästä. Ahh, hieeeenooooo.:)kiitos kivoista sanoista hei kun keikuskelen :)
- tlr 56
Jops ja tää oli tässä
jätän palstan taas teille kaikille
fiksuille kaikkitietäville ihmisille
teidän kanssa jankkaamisesta en saa kun pahan olon
katotaan taas viikonpäästä jos tulee jotain kommentoitavaa
tai kirjoitettavaa
mukavia hetkiä kaikille
läppäreiden ja tablettien seurassa :)"tir 56"
Minä sitten?
Ei noin saa tehdä, kun on kerran aloittanut.
En minä itkemään ala, korkeintaan nieleskelemään.
Kyllähän minä tiedän että et yksin miestä jätä koskaan :)
Nielehän sinäkin omasi.
Se kun ei ole kinkkua vaan kiukkua.
Panehan mylly pyörimään...tai ootas ny...
Laitahan mylly kuntoon uusille vieraille...ei oikeastaan tuokaan...
Myllyn-rattaat laulaa rupajaa....ei se....
Noh, hän keksii ite, minut tuntien.
Kannustusta kaikki...no voi sun...en minä tiedä mitä kirjoittaa.
YH.
- mikä miehen uuvutti?
Jos miehellä on syvä inho ja aggressiot haudattu
johonkin koteloon oikeasti
- äitin pikku kultamussu, ikinä ei vastaan saanut sanoa,
vasta aikuisiässä muuttui näkyväksi lapseksi,
joka niin kauhean kiltti oikeasti ollutkaan.
Tai joillakin ihmisillä joku halveeraaminen on elämäntapa.
Vaikkei aloittaja varmasti mikään elintarvike ollut parisuhteeseen mennessään. - L - L
Kohtaloni on vähintään yhtä kova. Vaimoni väittää minua monityydyttämättömäksi rasvahapoksi.
Sinun mainesanasi saattavat olla sanojan mielestä kuvaaviakin mutta muitakin ilmaisumuotoja olisi.
Vakavasti ottaen ei tuollaista väitettä voi ottaa vakavasti. Ei kukaan kuuntelisi useampaa kertaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281458