Kirjottiko kukaan 2.? Jos kirjoitti, että kehoa harrastaa silloin, kun sitä hoitaa esim. terveelliset elämäntavat,median ihannekuvat jne. menikö aivan aiheen vierestä? Aitreenien sivuilla sensorit puhuivat vain lävistyksistä/kehon treenaamisesta jne.
Äidinkielen esseekoe 2014
13
1030
Vastaukset
- jännittäätulokset
Kirjoitin 2. tehtävästä. Kirjoitin mm. kehonrakennuksesta, lävistyksistä,tatuoinneista...
- sinnemeni
Eikö kukaan ole tehny 14. tehtävää? Yrittäny ettiä kovasti, ku tais mennä perseellee
- Joo-o
Jep, tein tehtävästä 14. Tuntuu että tais itselläki mennä perseellee. Millä tavalla itse vastasit tehtävään?
- abiturust
Joo-o kirjoitti:
Jep, tein tehtävästä 14. Tuntuu että tais itselläki mennä perseellee. Millä tavalla itse vastasit tehtävään?
Mäki tein 14, olin suht samaa mieltä, mut vedin parii kohtaa täysin päinvastaset mielipiteet ja mielestäni sain aika hyvän esseen aikaseks ku käsittelin aihetta westöä pidemmälle, mm. miten emp tuhoaisi suuren osan tallennusvälineistä ja siten myös tiedoista. Toivotaan että sensorit arvostaa
- ällääpukkaa
Vastasin ite kans tohon 14. tehtävään.
Tuntu menevän itseasiassa ihan sujuvasti. Kerroin aika paljon konkreettisia esimerkkejä siitä, miten vanhat formaatit jää pois. Esimerkiksi puhuin CD-levyn eliniästä verrattuna vaikkapa kunnon vanhaan valokuva-albumiin. Ja pohdin, että jos NASA ei saa pidettyä tietoa tallessa 30 vuotta, niin mitä meistä tiedetään vaikkapa 100 vuoden kuluttua.
Aika lakonista ja tummaa tekstiä tuli, mutta se on nyt aikalailla omaa tyyliäni. Mustaa huumoria ja pessimistisiä tulevaisuudenkuvia. - Hepuliheps
ällääpukkaa kirjoitti:
Vastasin ite kans tohon 14. tehtävään.
Tuntu menevän itseasiassa ihan sujuvasti. Kerroin aika paljon konkreettisia esimerkkejä siitä, miten vanhat formaatit jää pois. Esimerkiksi puhuin CD-levyn eliniästä verrattuna vaikkapa kunnon vanhaan valokuva-albumiin. Ja pohdin, että jos NASA ei saa pidettyä tietoa tallessa 30 vuotta, niin mitä meistä tiedetään vaikkapa 100 vuoden kuluttua.
Aika lakonista ja tummaa tekstiä tuli, mutta se on nyt aikalailla omaa tyyliäni. Mustaa huumoria ja pessimistisiä tulevaisuudenkuvia.Joo, ite heitin just jotain että ku kohta uutisetki luetaa digitaalisesti ja paperin käyttö vähenee niin meistä jää mitään jäljelle, kun usb-tikun sisällöstäkään voi mitään tietää 100 vuoden päästä kun formaattia ei tunneta enää :D
Saas nähä.
- 12333323
onko kukaan muu vastannut oikeasta matkasta kun kaikki ovat löpisseet vaan elämän matkasta mikä on mielestäni aika tylsää.. itse kerroin aika konkreettisesta matkasta vaikka itsensä löytäminen onkin abstraktia..
- Hemulisoikoon
Hoi joku joka on vastannu siihen Muumilaakson Marraskuu -tekstiin elikkä tehtävä 10!
Lähdin kokeesta oletuksena että tyyliin kaikki on vastanneet siihen, mutta ilmeisesti tätä on pidetty juuri vaikeana tulkita? Ja koska mun mielestä se ei ollut ihan mikään mahdoton, mulla joko kävi tsäkä tai sitten oon ymmärtänyt jotain perustavanlaatuisesti väärin :D ?
Siis. Mielestäni vastaukseeni tuli turhan ympäripyöreetä settiä, mutta jotakuinkin tulkitsin Vilijonkan olevan suhteellisen pelokas, hieman neuroottinen otus jonka pienet pelot häiritsevät elämää. Ja hetki jolloin Vilijonkka koki todellista pelkoa, valaisi hänet näkemään omien pienien ongelmiensa suhteettomuuden. Myöskin yksinäisyys, oli syvälle haudattu ja pompahtikin esille pelkoja käsitellessä. Pelon hallinnasta kirjoitin myös oman kappaleen, lisäksi semmosta yleisfilosofista löpinää; vaikeudet ja vastoinkäymiset (kuten Viljonkan niin Traumaattinen :DD kokemus katolla) tuovat kontrastia elämään, jotta kykenisi näkemään ja arvostamaan sitä kauneutta ympärillään. Ja että pelkonsa kohtaamalla oppii itsestään ymsyms
Oho vähä pitkä oli tämä vastaus muttanoooh XD - hju7jnk6jmg
Täällä kans 14 vastannut. Tehtävänannon mukaan otin kantaa Westön tekstiin, josta olin muuten täysin eri mieltä. Alkoi suorastaan ärsyttämään tehtävää tehdessä se, miten joku voi kirjoittaa noin typerän tekstin. Tuntuu, että muut on yleisesti olleet tämän Westön kanssa samoilla linjoilla. No onpahan ainakin yksi erottuva teksti joukossa :-D Otin pari suoraa lainausta ja referoin myös aika paljon, voi olla että tuli vähän turhan pintapuolinen teksti. Ainakin mulla oli sanottavaa aiheesta.
- äikän ope
tehtävänannossa käskytettiin kirjoittamaan nimenomaan harrastamisen näkökulmasta. Median ihannekuvat menevät jo vähän tehtävänannon vierestä, mutta terveellisen ruoan, liikunnan ja salilla käynnin harrastaminen sopii tähän ihan hyvin. Noista monet kokelaani kirjoittivatkin.
- Apuaa
Tein tehtävän 11 ja nyt heräsi kuitenkin sellainen kysymys että saiko siihen laittaa omaa mielipidettä mistä se kolumnin kirjoittaja ei oikeastaan sanonut? Perustelin sen mielipiteen kolumnin pätkällä mutta nyt pelottaa että munasin koko homman? Apuaa... Ja kun tehtävänannossa kysyttiin että olinko samaa mieltä niin olisiko minun jossain vaiheessa pitänyt sanoa että olen tai en vai riittääkö että sanon oman mielipiteeni kolumnin kirjoittajan sanomista asioista...
- abi
Apuaa kirjoitti:
Tein tehtävän 11 ja nyt heräsi kuitenkin sellainen kysymys että saiko siihen laittaa omaa mielipidettä mistä se kolumnin kirjoittaja ei oikeastaan sanonut? Perustelin sen mielipiteen kolumnin pätkällä mutta nyt pelottaa että munasin koko homman? Apuaa... Ja kun tehtävänannossa kysyttiin että olinko samaa mieltä niin olisiko minun jossain vaiheessa pitänyt sanoa että olen tai en vai riittääkö että sanon oman mielipiteeni kolumnin kirjoittajan sanomista asioista...
Esseessä nimenomaan haetaan omia mielipiteitä ja ajattelu ns. paperille. Hyvä jos oman mielipiteesi sanoit, etlä vain mukaillut kolumnin kirjoittajaa sokeasti. Kyllä siitä esseestäsi luultavasti käy ilmi mitä mieltä olet ko. asiasta
- yoll
Tein tehtävänannosta 11. (kielten opiskelu) ja alustavat pisteet 50. Kirjoitin niin ''perus'' asioista, että tod. näk. laskee 45 pisteeseen. Toin omia kokemuksia kielten opiskelusta ja otin kantaa kolumnistin väitteisiin.
Tekstitaito lähti 556-rivinä, joten L on vielä mahdollinen! Sormet ja varpaat ristissä toivon :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal253202- 652845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792633- 351718
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801660- 281487
- 151455
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231444- 271415