36 neliötä yksiö

eka muutto

Onko asuttavan kokoinen sinkulle?

Eli yksi huone keittiö (HUOM! ei keittokomero) ja parveke.

9

939

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaatimustaso ?

On riittävä. Minulla 27 neliöö ja on liian pieni olenkin muutamassa 46 neliöiseen asuntoon.

• Vähän siivottavaa

Asumiseen riittävät neliöt. Tosin vain muille pleijaamisen takia voidaan haaveilla lisäneliöistä.

• Olen onnellinen

Hyvin riittää, kahdellekin! Netin kuvahaulla saa satoja hienoja ratkaisuja!!
      Itsellä juuri noin pieni asunto, jossa jopa oma sauna ja iso parveke. Parvekke on yksi lisähuone kesällä ja talvellakin sinne voi laittaa jotain kaunista ja kynttilöitä ym.
      Käytä asumisessa säästyneet eurot vakka matkusteluun.
      Mitä pitää turhia huoneita pölyä keräämässä!

• Näin on

Ensimmäinen asuntoni oli 16,65 neliön yksiö jossa asuin opiskeluajan eli viisi vuotta. Hyvin mahtui, ei sitä nuori sinkku isompaa tarvitse.

• n800

Jos on pienikokoinen ihminen, niin 36m2 ja hieman pienempi riittää. Jos on suurempi kokoisempi ihminen, niin 36m2 alkaa olemaan hieman pienehkö, jolloin jokin tyyliin 38m2 olisi parempi. Normaalien huonekalujen kanssa siis, jotka tietenkin hieman mitoittuvat itse asujan koon mukaan. Nämä erityisesti, jos viettää paljon aikaa kotona. Osansa tietenkin tekee myös miten asunto on suunniteltu.

Itsellä on kokemusta muun muassa 28m2 "liian pieni" (vajavaisillakin huonekaluilla täpötäysi), ja 45m2 "liian suuri".

• Laardi-Lasse

Joo, jos on helvetin lihava pitää olla helvetin iso asunto.

• kodikaskin

yhdelle ihan sopiva, ja jos asuu kalliilla alueella, kenen rahat muuhun riittäskään..

• lukaali kelpais :)

Kyl mulle kelpais:D minä asun yksin 15 neliön yksiössä ja tuun just seinähulluks tääl... oon 19v lukiolainen... taidan kyl muuttaa kesäks takas maalle vanhempie luo ku en kestä tääl .. :D tää lukuloma on pahin... seinät kaatuu päälle

• mukautumiskyky

Se on niin asenteesta ja elämäntilanteesta kiinni. Olin vuoden Britanniassa töissä ja työsuhdeasuntonani oli solukämppä 13neliötä. Hienosti tulin toimeen ja viihdyin, riitti, kun oven suljettuani käytävään, minulla oli oma rauha. Pöytä, tuoli ja sänky. Wc-pönttä ja suihku. Mitä sitä ihminen enempää tarvitsee, jos ei ajattele sitä pysyväksi ratkaisuksi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      122
      2263
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      58
      2197
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1875
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      31
      1485
    5. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      95
      1437
    6. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      94
      1407
    7. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1171
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      66
      1170
    9. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1170
    10. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      69
      1030
    Aihe