Hei, puhelimen näyttö aina pimeänä kun soittaa. ilmeisesti etäisyysanturi luulee että puhelin on korvalla vaikka olis pöydällä. onko googleplayssä softaa jolla asian voisi kiertää. näyttö saisi olla aina päällä soittaessa.
Android 4.1.1 etäisyys anturin kierto
11
2050
Vastaukset
Mistä mallista on kyse? Voi olla että tuon saa pois päältä ihan asetuksista.
- jossu2
Puhelin on tilattu netistä ulkomailta eli on ns merkitön malli. käyttiksenä Android 4.1.1
olen selannut valikoita runsaasti mutta käsittääkseni sellaista ei löydy josta voisi anturin ohjelmallisesti säätään "kaukana" asentoon.
Play marketistakin asensin muutamia proximity softia mutta ne lähinnä vain testaa että onko laitteessa anturia ja toimiiko se. mutta pitäisi löytää softa jolla anturin toimintaa voisi muuttaa siten että se ei olisi käytössä laisinkaan. Kokeile mennä Puhelin->Valinnat->Puheluasetukset kohtaan.
Ainakin S3 mallissa siellä on tuo näytön sammutus asetus.- jossu2
Tutkin lisää valikkoja ja oma valikko lähtee painamalla "asetukset"
sitten aukee:
"langattomat yhteydet ja verkot"
"laite"
"henkilökohtainen"
"tilit"
"järjestelmä"
Minkään sisältä en löytänyt kohtaa "näytön sammutus asetus"
Ainoa asetus löytyi "älä sammuta näyttöä ladattaessa" jota kokeilinkin mutta se sammuttaa näytön soittaessa.
Samoiten puhelimessa oli 2 galibrointia "G-sensor calibration" ja "Als-ps calibration" mutta kumpikaan ei ollut etäisyys anturiin vaikuttava.
Jokin kikka tuohon näytön päällä pysymiseen puhelun aikana pitäisi keksiä
Mitenköhän puhelin tulkitse sen tilanteen jos irroittaa kokonaan etäisyysanturin puhelimesta. kumpaankohan tilaan se jää. siihen että se kuvitteleen kasvojen olevan lähellä vai kaukana? olis äärimmäinen testi mutta siihen en halua helposti mennä. luulis jokin softa olevan olemassa jolla hallitaan tuon anturin toimintaa tai muutoin pakottaan näytön olevan aina päällä. Tarkoitan siis sitä että menet siihen puhelin kohtaan mihin voi kirjoittaa puhelinnumeroita ja sitten valinnat ym.
- jossu2
Kiitos tarkennuksesta, löytyi tuo kohta jota tarkoitit. siellä ei valitetttavasti ollut tuollaista kohtaa ei "voice call settings" eikä myöskään "other settings" ilmeisesti tuo valikko on vain Samsung malleissa.
Pitää jatkaa play kaupan tutkimista, jos joku löytää passelia softaa saa vinkata, kiitos.- Aksuz
Saattaa olla rikki se läheisyysanturi.
Omassa Lumia 800 oli se rikki, eli en pystynyt itse lopettamaan puheluita. Huollossa vaihdettiin näyttö, jossa se oli ilmeisesti kiinni. - jossu2
Aksuz kirjoitti:
Saattaa olla rikki se läheisyysanturi.
Omassa Lumia 800 oli se rikki, eli en pystynyt itse lopettamaan puheluita. Huollossa vaihdettiin näyttö, jossa se oli ilmeisesti kiinni.Se varmaan onkin rikki mutta ajatuksissa olikin löytää play kaupasta softa jolla asiaa voisi kiertää
Ei välttämättä ole rikki. Oletko laittanut näytön suojakalvon? Se ehkä häiritsee lähestymisanturin toimintaa. Jos siinä on kalvo niin otappa se pois ja kokeile poistuiko ongelma.
Alkuperäisten asetusten palautus on myös auttanu useilla tuohon ongelmaan. Sitä ennen kannattaa varmuuskopioida puhelimesta tärkeät tiedostot.- jossu2
Todella hyvät neuvot nuo ja usein noilla vika korjaantuisikin. minulla on suojakalvo mutta se ei yletä etäisuus anturille saakka samoiten olen palauttanut tehdas asetukset (harmillisesti kaikki play sovellukset meni saman tien mut nehän saa takaisin).
Useille auttaa myös paineilma puhallus anturille, sekin testattu.
Etsinnässä siis play kaupan ohjelma jolla saan näytön pysymään päällä soiton ajan. lähimmäksi olen päässyt ohjelmalla "on call proximity" jolla saan säädettyä asetuksen niin että näytö pysyy päällä kun kuulokkeet on kytkettynä. tämäkin kelpaisi hätä keinona mikäli tuo ohjelma toimisi vakaasti. sillä välillä se toimii ja välillä ei.
Kaikenmaailman kikka ohjelmatkin siis kelpaisi kunhan näyttö vaan jäisi näkyviin.- päätalo
No jo on vaikeeta sinun elämä tuon puhelimen kanssa kun
pitää näköjään ihan kirja kirjoittaa yhdestä hiton anturista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922127Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n332070Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501835Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751360- 861251
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191141Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311060Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561003- 67936
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.282895