Ota Biohit, perustelut...

vinkkivinkki

Tänäaamuna sai lappua kivaan 5,5€ hintaan 20% nousulla ja 0,7234€ osingonmaksulla. Nytkin saa ostolaidasta vielä 6,5€ lppua suoraan. Ei vissiin raha kelpaa kansalle vai laskutaidossa vikaa? 7,2€ kurssillakin on huikeat 10% voitot.. laskekaapa tosiaan taskulaskimella. Se on paremmin kuin yhdelläkään toisella yrityksellä. Lisäksi omaa pääomaa on sidottu enemmän kuin yhdelläkään toisella pörssissä.

Paras osingonmaksaja kahtena vuotena peräkkäin.

Puhukaa ja vaikka haukkukaa, minä poika nostan taas kymmeniä tuhansia taskuuni rahaa. On se kumma miten sijoitusvinkki ei joillekin kelpaa vaan pitää väittää vastaan aina kaikesta. Taskulaskin kouraan vain ja tsekkaamaan valehtelinko.

65

913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikiinnostaei

      Mitkä ihmeen voitot? Kassaa tyhjennetään omistajien taskuihin, eli osinkoa ei makseta firman tuloksesta. Mitäs sitten kun se kassa on tyhjä?

      Ei vaan kiinnosta.

      • vinkkivinkki

        Siellähän on 6,8 miljoonaa tulossa sulkutililtä 31.3. Tämä selviää kun lukee raportin 2013 osalta. Lisäksi kassat on täynnä rahaa ja kaikki investoitu tuottavaan mikä on irti saatu. Tase ei näytä yhtään hassummalta.


      • Vanhaparta
        vinkkivinkki kirjoitti:

        Siellähän on 6,8 miljoonaa tulossa sulkutililtä 31.3. Tämä selviää kun lukee raportin 2013 osalta. Lisäksi kassat on täynnä rahaa ja kaikki investoitu tuottavaan mikä on irti saatu. Tase ei näytä yhtään hassummalta.

        Suunnattu osakeantihan siellä on joo tulossa. Eli mukaan on tulossa joku muukin toimija joka ostaa Biohitistä 30%. Tämähän on ihan normaalia toimintaa, sitte huolestuisin vasta, jos joku saisi ostettua selvästi kymmeniäkin prosentteja halvemmalla hinnalla Biohitin pois. Nyt sellasta ei ole suunnitelmissa vaan on tavotteena tuolla osingon maksulla nostaa pörssikurssi korkeammalle tasolle, jotta yhtiön osakkeista kaupan toteutuessa irtoaisi enemmänkin rahaa. Tyypillistä on, että hiukan halvemmalla hinnalla kuin nykyinen kurssi on, kauppa toteutuu. Olen itse seurannut jo 60 -luvulta kaupankäyntiä.


      • KaaRPee
        Vanhaparta kirjoitti:

        Suunnattu osakeantihan siellä on joo tulossa. Eli mukaan on tulossa joku muukin toimija joka ostaa Biohitistä 30%. Tämähän on ihan normaalia toimintaa, sitte huolestuisin vasta, jos joku saisi ostettua selvästi kymmeniäkin prosentteja halvemmalla hinnalla Biohitin pois. Nyt sellasta ei ole suunnitelmissa vaan on tavotteena tuolla osingon maksulla nostaa pörssikurssi korkeammalle tasolle, jotta yhtiön osakkeista kaupan toteutuessa irtoaisi enemmänkin rahaa. Tyypillistä on, että hiukan halvemmalla hinnalla kuin nykyinen kurssi on, kauppa toteutuu. Olen itse seurannut jo 60 -luvulta kaupankäyntiä.

        Joo,näin tämän itsekin ajattelin. Antaahan bulleroiden myydä tyhmyyttään, minä
        poika ostin 5,9€.


      • Vanhaparta
        KaaRPee kirjoitti:

        Joo,näin tämän itsekin ajattelin. Antaahan bulleroiden myydä tyhmyyttään, minä
        poika ostin 5,9€.

        Se on oikeaa puhetta. Se on niin, että vinkkivinkki on kyllä tiennyt miten tilanne kehittyy vaikka muut väittäisivät mitä. Itse olen mm. tänään ostanut Biohittiä ja sitä on nyt omistuksessani vajaat 12000 osaketta, joista 500kpl tänään. Aion itse ainakin ennen 17.4 laittaa kaikki rahat kiinni, koska suunnattu osakeanti kun toteutuu, niin se tietää isomman toimijan liittymistä mukaan. Isommalle toimijalle (yleensä yritys) ei riitä pienet markkinat ja iso potentiaali. Vaan iso toimija ostaa isomman siivun Biohittia. Kauppa kun paljastuu ja vanhat ennusmerkit pitää paikkaansa, Biohit splitataan. Jos se on rahasto, kurssi pomppaa, mutta ei välttämättä splitata, riippuu nyt sitten vähän kuka ja millä intressillä, mutta varmaa on se tieto, että kun ostetaan, kurssi nousee joka tapauksessa. Moni miettii miksi 3 vuotta onvoimassa. Noin isojen asioiden kanssa hieroessa menee aikaa ja sopimuksissa ja kaikessa. Vuosihan se normaalisti on. Mueeten olisi missään vaiheessa huolissaan itse ainakaan. Keskihinta kun on minulla tulee olemaan jo vähemmän kuin 2€, niin minua ei hetkauta kurssimuutokset.


    • jaskulis

      vinkkivinkki vanha kunnon vedättäjä.

      Osingon irrotessa kurssi laskee sen verran mitä nousi. Saadakseen mainostamasi 10% pitäisi holdaa sekä toivoa että kurssi nousisi takaisin ostohintaan.

      Pitäisikö sinun pistää varmuuden vuoksi vielä arvostettujen analyytikkojen ostosuosituksia vielä tähän kaiken kansan nähtäville taas kerran?

      • tuttu juttu

        Moni varmaan ajattelee myyvänsä juuri ennen osingon irtoamista koska pelkää irtoamisen jälkeen kurssin putoavan pysyvästi paljon enemmän kuin osingon arvo. Kannattaa olla ajoissa liikkeellä myynnissään koska ostajia ei välttämättä ole paljoa juuri em. syystä. Voiton kotiuttajia luultavasti sitäkin enemmän.


      • Vanhaparta
        tuttu juttu kirjoitti:

        Moni varmaan ajattelee myyvänsä juuri ennen osingon irtoamista koska pelkää irtoamisen jälkeen kurssin putoavan pysyvästi paljon enemmän kuin osingon arvo. Kannattaa olla ajoissa liikkeellä myynnissään koska ostajia ei välttämättä ole paljoa juuri em. syystä. Voiton kotiuttajia luultavasti sitäkin enemmän.

        Noilla asioilla ei ole juurikaan merkitystä. Tuo on vain spekulointia, eikä perustu oikein mihinkään. Pääasia on, että tietää itse mihin on ryhtymässä.


      • Sakke_R

        No onneksi minä en myyny mitää, kun osake putosi 5,32 parhaimmillaa. Ostin lisää 200 osaketta 6euron nurkilla, nyt on vähän yli 1000kpl. Seurasin ite kaikenaikaa kurssia. Olen voitolla nytkin.. Mikäs oli se vika sitte täs keississä?


    • piet

      Muistaako jaskulis ja tuttu juttu miten viime vuona kävi, kun osinko irtos? mulla semmoinen mielikuva että kurssi nousi mikavasti, kun porukka tankkas osinko rahoilla. Nyt on tietekin uusi vuosi, mutta olisi mukava kuulla mihin perustatte näkemyksenne.

      Osinko sinäänsä mukava asia, mutta kysymys kuuluu että miksi maksavat näin suuren osingon?

      vaihtoehto 1 johto tietää että kohta firmaan tulee reilusti rahaa, joko myynnin kasvusta, isosta seulonta sopparista, yritys järjestelystä, tai jonkun tuotteen/tuoteryhmän myymisestä.

      vaihtoehto 2 koko johto on seonnu, ja kaikki yhtä aikaa.

      Jokainen miettiköön itse kumpi on todennäköisempää, ta onko muita vaihtoehtoja, ja päättää haluaako pörssin suurimmat osingot. Itse uskon 1 vaihtoehtoon, ja istun visusti osakkeiden päällä, odottaen mielenkiintoisia aikoja.

      • vinkkivinkki

        Minun käsitysasioista on, että suunnattu osakeanti on hyvä juttu, koska se viestittää kaikille, että yhtiöstä ollaan kiinnostuttu. 3 miljoonan suunnattu osakeanti tarkottaa joko yhtiön ostamista osittain ja isolta toimijalta joka voi liittää sen osana omiin palveluihinsa tms. Iso toimija ostaa pienestä firmasta hyvällä hinnalla siivun. Kurssi yleensä yrityskaupoista pomppaa nopeasti ja monesti on käynyt niin, että osake myös splitataan.

        Osinkoja voidaan jakaa kun kassassa on rahaa, tässä tapauksessa vaikka vuosikausia tuottaisi tappiota, niin Biohit ei kaatuisi. Liikevaihto on suurta ja isoja asioita tapahtumassa ja se heittelee vähän kuin räsynukkea Biohittiä. Mutta se paranee ja vakiintuu asemaltaan aika pian kun iso toimija tulee kiilautumaan kylkeen.

        Nordnet on aamukatsauksissaan mitä maileihin laittaa, kehoittanut Biohitin ostoon ja on listan kärjessä kovin osingonmaksaja myös tänä vuonna. 31.3.2014 vapautuu liki 7 miljoonaa sulkutililtä, joka oli vakuutena aikasempiin juttuihin. Tähän osinkoon on ihan perusteltu syy, eli ihmisten täytyy luottaa siihen mitä yrityksessä tapahtuu. Ihan tyhjästä ei noin suuria osinkoja voi maksaa ja se on tiedetty juttu. Osakkeita on vähän, 13 miljoonaa mikä on hyvin pieni määrä, siksi kurssi nousut ja laskut voi olla kovia, kun ei osakkeita ole kertakaikkiaan sijoittajille enään liikenteessä. Piensijoittajille on, ja jos haluaa ostaa 20000 tai 50000 osaketta, niin se maksaa myös pirusti rahaa. Kurssinousu olisi väistämätön. Hyvä kun jonku 7000 saisi ilman isompaa meteliä.

        Voihan se olla, että joku rahasto myös nappaa kiinni Biohitistä, mutta sellanenkin edellyttää sitten splittausta jo. Mistä sitä tietää tietysti ennenkuin enskuussa kertovat, mikä on homman kuvio, itse epäilen ainakin tolkutonta pomppua.


      • KaaRPee
        vinkkivinkki kirjoitti:

        Minun käsitysasioista on, että suunnattu osakeanti on hyvä juttu, koska se viestittää kaikille, että yhtiöstä ollaan kiinnostuttu. 3 miljoonan suunnattu osakeanti tarkottaa joko yhtiön ostamista osittain ja isolta toimijalta joka voi liittää sen osana omiin palveluihinsa tms. Iso toimija ostaa pienestä firmasta hyvällä hinnalla siivun. Kurssi yleensä yrityskaupoista pomppaa nopeasti ja monesti on käynyt niin, että osake myös splitataan.

        Osinkoja voidaan jakaa kun kassassa on rahaa, tässä tapauksessa vaikka vuosikausia tuottaisi tappiota, niin Biohit ei kaatuisi. Liikevaihto on suurta ja isoja asioita tapahtumassa ja se heittelee vähän kuin räsynukkea Biohittiä. Mutta se paranee ja vakiintuu asemaltaan aika pian kun iso toimija tulee kiilautumaan kylkeen.

        Nordnet on aamukatsauksissaan mitä maileihin laittaa, kehoittanut Biohitin ostoon ja on listan kärjessä kovin osingonmaksaja myös tänä vuonna. 31.3.2014 vapautuu liki 7 miljoonaa sulkutililtä, joka oli vakuutena aikasempiin juttuihin. Tähän osinkoon on ihan perusteltu syy, eli ihmisten täytyy luottaa siihen mitä yrityksessä tapahtuu. Ihan tyhjästä ei noin suuria osinkoja voi maksaa ja se on tiedetty juttu. Osakkeita on vähän, 13 miljoonaa mikä on hyvin pieni määrä, siksi kurssi nousut ja laskut voi olla kovia, kun ei osakkeita ole kertakaikkiaan sijoittajille enään liikenteessä. Piensijoittajille on, ja jos haluaa ostaa 20000 tai 50000 osaketta, niin se maksaa myös pirusti rahaa. Kurssinousu olisi väistämätön. Hyvä kun jonku 7000 saisi ilman isompaa meteliä.

        Voihan se olla, että joku rahasto myös nappaa kiinni Biohitistä, mutta sellanenkin edellyttää sitten splittausta jo. Mistä sitä tietää tietysti ennenkuin enskuussa kertovat, mikä on homman kuvio, itse epäilen ainakin tolkutonta pomppua.

        Niin tarkotit varmaan bulvaaneja... Rahastothan ei saa lain mukaan suoran ostaa. Mut joo onhan se tosi, mitä haastelet. Moni sijoittaja pelkää Venäjän tilanteen vuoksi.


    • asiantuntija.

      Tämä firma kyllä epäillyttää. Ei ole koskaan onnistunut tekemään voitollista tulosta, paitsi myymällä kannattavan pipettibisneksensä.

      Biotie kiilasi jo tämän kioskin ohi ainakin Balancen listalla, ja syy on siinä että Biotie teki edes positiivisen tuloksen.

      • T.A.Riffi

        Jos tekee täysin voitollisen tuloksen, niin pikkufirma ajautuu veronmaksu ongelmiin alviensa kanssa. Pitää olla kuluja ja investoida. Jos koulussa olisi oltu kaupallisten aineiden tunneilla niin tietäsi mikä on debet ja kredit sarakkeet. Plus miinus nolla kerto hyvästä verosuunnittelusta. Kysyppä yrittäjiltä mitä ne on alvimaksuihin liittyvät ongelmat. Liikevaihto ratkasee. Se kertoo firman nousujohdanteesta, ja siitä että kohta voi mennä paremmin.


      • piet

        Nyt meni valehtelu jo vähän ylin!
        Väität että Biohit ei ole koskaan tehnyt voitollista tulosta, vaikka jokainen voi tarkistaa tilinpäätöksistä että 2008, 2009, 2010, 2011, ja tais vielä joku muu vuosi olla voitollinen. Ei muuten mutta joku aloittelija, joka ei ole lukenut minkälaista höpöä täällä kirjoittelet, saattaa jopa uskoa sinun juttuihin. mielipiteitä tietenkin saa ja piitääkin olla mutta jätä tuo valehtelu pois.

        Jos vertaat Biotiehen ja puhut positiivisesta tuloksesta, niin voisit tietenkin mainita että Biotien liikevaihto ilman kertaluontoisia (etappimaksut) oli 155.000 euroa ja kulut n, 25 miljoonaa, eli jos kertaluontoiset tulot ja Tekesin anteeksiantamat lainat otetaan pois saadaan tulokseksi tappiota n 28 miljoonaa euroa, verrattuna Biohitin 4.5 miljoonaa. En ole Biotietä kovin tarkasti seurannut, mutta johto muistaakseni kertoi että eivät edes pyri tekemään tulosta ja jakamaan omistajille osinkoa, vaan pyrkivät vain nostamaan osakkeen hintaa, mikä mielestäni aika outo tavoite yritykselle.


      • asiantuntija.
        piet kirjoitti:

        Nyt meni valehtelu jo vähän ylin!
        Väität että Biohit ei ole koskaan tehnyt voitollista tulosta, vaikka jokainen voi tarkistaa tilinpäätöksistä että 2008, 2009, 2010, 2011, ja tais vielä joku muu vuosi olla voitollinen. Ei muuten mutta joku aloittelija, joka ei ole lukenut minkälaista höpöä täällä kirjoittelet, saattaa jopa uskoa sinun juttuihin. mielipiteitä tietenkin saa ja piitääkin olla mutta jätä tuo valehtelu pois.

        Jos vertaat Biotiehen ja puhut positiivisesta tuloksesta, niin voisit tietenkin mainita että Biotien liikevaihto ilman kertaluontoisia (etappimaksut) oli 155.000 euroa ja kulut n, 25 miljoonaa, eli jos kertaluontoiset tulot ja Tekesin anteeksiantamat lainat otetaan pois saadaan tulokseksi tappiota n 28 miljoonaa euroa, verrattuna Biohitin 4.5 miljoonaa. En ole Biotietä kovin tarkasti seurannut, mutta johto muistaakseni kertoi että eivät edes pyri tekemään tulosta ja jakamaan omistajille osinkoa, vaan pyrkivät vain nostamaan osakkeen hintaa, mikä mielestäni aika outo tavoite yritykselle.

        Viimeksi Biohit teki voittoa joskus vuonna 2009. Pipettibisneksen myynnin jälkeen vuonna 2011 on tullut pelkkää tappiota, paitsi että myynnistä tuloutunut raha kirjattiin voitoksi vuonna 2011.

        https://www.nordnet.fi/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/nyckeltal.html?identifier=24241&marketplace=24

        Biotiellä on edessä investoinnit tutkimukseen nyt lähivuosina, joten sieltä ei ole luvassa voittoja vielä.

        Jos näitä kahta firmoja vertaa toisiinsa, niin biotie vie pitkällä tähtäimellä varmasti voiton muutamassa vuodessa. Biohit tulee menemään konkurssiin, tai joku ostaa tämän nakkikiskaan halpaan hintaan.


      • kaikki kiinni tässä
        asiantuntija. kirjoitti:

        Viimeksi Biohit teki voittoa joskus vuonna 2009. Pipettibisneksen myynnin jälkeen vuonna 2011 on tullut pelkkää tappiota, paitsi että myynnistä tuloutunut raha kirjattiin voitoksi vuonna 2011.

        https://www.nordnet.fi/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/nyckeltal.html?identifier=24241&marketplace=24

        Biotiellä on edessä investoinnit tutkimukseen nyt lähivuosina, joten sieltä ei ole luvassa voittoja vielä.

        Jos näitä kahta firmoja vertaa toisiinsa, niin biotie vie pitkällä tähtäimellä varmasti voiton muutamassa vuodessa. Biohit tulee menemään konkurssiin, tai joku ostaa tämän nakkikiskaan halpaan hintaan.

        Onko viimepäivien ostajat runsaan osingon (0,72e) perässä vai onko tässä oikeasti jotain muutakin? Itse olen palstan perusteella ymmärtänyt että kun hallitus hakee lupaa suunnatulle annille niin se voidaan tulkita monella tavalla. Nyt tuntuisi palstan perusteella että se on positiivinen asia? Eikö kuitenkin piensijoittajan pitäisi aina kavahtaa ja myydä lappunsa jos yhtiö ilmoittaa että painokoneet rupeaa suoltamaan lisää osakkeita, nykyinen omistus laimenee?

        Itse missasin tilaisuuden lisäykseen kun jäin odottamaan Ukrainan tilanteeen selviämistä ennenkuin uskallan lisätä mutta ei sen tilanteen epäselvyydellä ollutkaan merkitystä kurssikehitykseen. Rohkeus puuttui taas kerran, no onneksi en myynyt surkean tilinpäätöksen perusteella.

        Mutta edelleen ihmetyttää umpisurkea loppuvuosi, mikä ihme siinä oli takana?


      • piet
        asiantuntija. kirjoitti:

        Viimeksi Biohit teki voittoa joskus vuonna 2009. Pipettibisneksen myynnin jälkeen vuonna 2011 on tullut pelkkää tappiota, paitsi että myynnistä tuloutunut raha kirjattiin voitoksi vuonna 2011.

        https://www.nordnet.fi/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/nyckeltal.html?identifier=24241&marketplace=24

        Biotiellä on edessä investoinnit tutkimukseen nyt lähivuosina, joten sieltä ei ole luvassa voittoja vielä.

        Jos näitä kahta firmoja vertaa toisiinsa, niin biotie vie pitkällä tähtäimellä varmasti voiton muutamassa vuodessa. Biohit tulee menemään konkurssiin, tai joku ostaa tämän nakkikiskaan halpaan hintaan.

        En ilmeisesti osaa lukea tuota sinun linkkiä, niin voisitko kertoa paljonko tappiota tuli vuonna 2010?
        Miten saat Hitin konkurssiin, jos ei mitään isoja järjestelyjä tulisi lähiaikoina niin kuitenkin kassassa on vielä rahaa, kulut on pienet, ja myynti lisääntyy pikkuhiljaa. Verrattuna Biotiehen osakkeita on niin vähän että hätätapauksessa voitais helposti kerätä rahaa annilla, mutta ensin tietenkin otettais lainaa. Biotien tilanne minun mielestä aika tukala, ei ole kuin yksi tuote josta tulee onnettomat royaltit, ja firman kulut todella isot. Biotiellä lainat tapissa, ja osakkeita painettu niin paljon että ei oikein enemppään pysty. Jos jompikumpi konkkaan niin veikkaan ennemmin Biotietä, vaikka en tietenkään sitä toivo


      • piet
        kaikki kiinni tässä kirjoitti:

        Onko viimepäivien ostajat runsaan osingon (0,72e) perässä vai onko tässä oikeasti jotain muutakin? Itse olen palstan perusteella ymmärtänyt että kun hallitus hakee lupaa suunnatulle annille niin se voidaan tulkita monella tavalla. Nyt tuntuisi palstan perusteella että se on positiivinen asia? Eikö kuitenkin piensijoittajan pitäisi aina kavahtaa ja myydä lappunsa jos yhtiö ilmoittaa että painokoneet rupeaa suoltamaan lisää osakkeita, nykyinen omistus laimenee?

        Itse missasin tilaisuuden lisäykseen kun jäin odottamaan Ukrainan tilanteeen selviämistä ennenkuin uskallan lisätä mutta ei sen tilanteen epäselvyydellä ollutkaan merkitystä kurssikehitykseen. Rohkeus puuttui taas kerran, no onneksi en myynyt surkean tilinpäätöksen perusteella.

        Mutta edelleen ihmetyttää umpisurkea loppuvuosi, mikä ihme siinä oli takana?

        Jos osakkeita painetaan lisää sen takia että tarvitaa rahaa toiminnan pyörittämiseen, kun firma niin heikossa hapessa että ei saa lainaa, se on yleensä merkki että kannattaa harkita myyntiä. Biohitin tapauksessa on muutama vaihtoehto miksi pyydetään valtuutusta annille, nämä kaikki spekulointia vielä ennenkuin yhtiö tiedottaa asiasta. Saattaa olla että myydään joku tuote/tuoteperhe, yhteistyö kuvio, voi olla joku isompi taho joka haluaa sijoittaa Hittiin, mutta johtuen osakkeiden vähäisestä määrästä ei voi ostaa suoraan pörssistä. Jotain on tekeillä muuten ei oltaisi maksettu noin isoa osinkoa, ja sen on huomannu jo moni ja kaupankäynti vilkastunut.

        Sorry tuo mun toinen viesti oli tarkoitettu vastaukseksi asiantuntijalle.


      • asiantuntija.
        piet kirjoitti:

        En ilmeisesti osaa lukea tuota sinun linkkiä, niin voisitko kertoa paljonko tappiota tuli vuonna 2010?
        Miten saat Hitin konkurssiin, jos ei mitään isoja järjestelyjä tulisi lähiaikoina niin kuitenkin kassassa on vielä rahaa, kulut on pienet, ja myynti lisääntyy pikkuhiljaa. Verrattuna Biotiehen osakkeita on niin vähän että hätätapauksessa voitais helposti kerätä rahaa annilla, mutta ensin tietenkin otettais lainaa. Biotien tilanne minun mielestä aika tukala, ei ole kuin yksi tuote josta tulee onnettomat royaltit, ja firman kulut todella isot. Biotiellä lainat tapissa, ja osakkeita painettu niin paljon että ei oikein enemppään pysty. Jos jompikumpi konkkaan niin veikkaan ennemmin Biotietä, vaikka en tietenkään sitä toivo

        Niin puhuin kyllä koko ajan voitoista, se oli nollatulos vuonna 2010, ei ainakaan mitään jakelukelpoista voittoa, joskaan ei tappiotakaan.

        Biotien kassa on aivan eri sfääreissä kuin Biohitin, eli yli 40 miljoonaa. Sen on laskettu riittävän ainakin vuoteen 2017 asti. Administraatiokulut olivat Biotiellä vuonna 2013 noin 9 miljoonaa; Biohitillä liiketoiminnan kulut olivat yhtä suuret. Biotiellä muut kulut olivat rahoitettuja. Biotien lainat eivät ole tapissa, gearing on negatiivinen eli nettovelaton firma. Lisäksi suuri osa lainasta on TEKES-pohjaista jota ei välttämättä tarvitse maksaa koskaan takaisin. Osoituksena siitä Biotie saikin anteeksi muutaman miljoonan lainaa viime vuonna. Se johtui projekteista jotka eivät tuottaneet mitään, mm. integriinitutkimukset


      • T.A.Riffi
        kaikki kiinni tässä kirjoitti:

        Onko viimepäivien ostajat runsaan osingon (0,72e) perässä vai onko tässä oikeasti jotain muutakin? Itse olen palstan perusteella ymmärtänyt että kun hallitus hakee lupaa suunnatulle annille niin se voidaan tulkita monella tavalla. Nyt tuntuisi palstan perusteella että se on positiivinen asia? Eikö kuitenkin piensijoittajan pitäisi aina kavahtaa ja myydä lappunsa jos yhtiö ilmoittaa että painokoneet rupeaa suoltamaan lisää osakkeita, nykyinen omistus laimenee?

        Itse missasin tilaisuuden lisäykseen kun jäin odottamaan Ukrainan tilanteeen selviämistä ennenkuin uskallan lisätä mutta ei sen tilanteen epäselvyydellä ollutkaan merkitystä kurssikehitykseen. Rohkeus puuttui taas kerran, no onneksi en myynyt surkean tilinpäätöksen perusteella.

        Mutta edelleen ihmetyttää umpisurkea loppuvuosi, mikä ihme siinä oli takana?

        Voi huokaus! Suunnattu anti tarkottaa sitä, että yritystä on joku ostamassa. Se on hyvä juttu ollut joka firmalla tähän asti mitä minä tiedän. Biohitin kohdalla tämä ei ole outoa, eikä muidenkaan kohdalla. Ei Biohit hae mitään suunnatulla osakeannilla rahoittajia lisää vaan valmiiksi toimivia ratkaisuja ettei kaikea infraa tartte itse rakentaa.


    • piet

      Valitettavasti olet okeassa tuon TEKESin suhteen, Biotie kuppaa sijoittajien rahat, mutta myös meidän veronmaksajien rahat.

      Jos vähän vertaillaan noita lukuja:

      BT Hitti

      varat 45m 26m
      velat 39m 6m
      markkinaarvo 123m 97m
      hallinon kulut/2013 10m 3m
      (ilman Kertal)

      nämä kaikki noin arvoja, mutta kertoo varmaan vähän että missä oikeasti mennään. Kannattaa tietenkin huomioida mistä varat peräisin, eli Hitillä liiketoiminnasta ja Biotiellä pitkälti osakkeita painamalla.

      Milloin arvioisit että BT saisi toisen tuotteen myyntiin, ja onko sama tilanne että vain pienet royaltit, kun joku muu yhtiö vie voitot?

      • piet

        Biohitillä yksi mielenkiintoinen juttu, vaikka heillä jo valmiita tuotteita niin näille tuotteille löytyy kokoajan uusia käyttökohteita, kuten esim tämä.

        http://www.biohithealthcare.com/fi/feed/news/176/verikoe-kertoo-jo-nyt-alzheimerin-taudin-riskista-hs-1732014

        Tämä tietenkin helpottaa tuotteen myyntiä, kun yhdellä testillä pysttyy selvittämään monta asiaa. Tulevaisuudessa tietenkin pelastaa ihmis henkiä, parantaa elämän laatua, ja säästää verovaroja, kunhan tämä maamme jäykkä, byrokraattinen terveydnhuolto ottavat testin käyttöön.


      • asiantuntija.

        Nyt tuli ongelma, UCB palautti Totsadenantin oikeudet takaisin Biotielle. Eli voi viedä jonkin aikaa että mitään hyvää kuuluu taas Biotieltä.

        Itselläni ei ole ollut mitään sijoituksia enää näihin bioalan yrityksiin vähän aikaan.


    • piet

      Hyvin erilaiset osakkeet, ja ehkä turha vertailla, mutta kun olet aevostellu Hittiä ja Kehunut Biotietä, niin kiinnosti vaan tietää miksi sinun mielestä Biotie olisi parempi. Itse en ole Biotiehen perehtynyt yhtä hyvin kuin Hittiin, koska en nähnyt firmassa tarpeeksi potentiaalia vaan enemmän riskiä. Biotien kohdalla taisin valitettavasti olla oikeassa, tilanne näyttää vielä synkemmältä tänään, toivotaan kuitenkin menestystä.

      Tämä kuitenkin Biohit palsta, niin nautitaan me omistajat rikastumisesta, ja mielenkiintoisista ajoista:)

      Onko asiantuntija muuten ikinä omistanut Hittiä?

    • piet

      Aika mukavaa kurssikehitys viimeiset pari viikkoa, eilenkin piti hyvin pintansa vaikka pörssi aika punaisella. Ihan kohtuu määriä tehty kauppaa, vaikka ei vielä mitään monen miljoonan € päiviä nähty.

      Ja taas uusi tuote täydentämään testi valikoimaa, pieni testi mutta johdonmukaisesti firman valikoima kasvaa, jolloin on helpompi tehdä kauppaa ja myydä isoja kokonaisuuksia, sekä tietenkin pienentää kuluja.

      http://www.biohithealthcare.com/fi/feed/news/179/biohitilta-kalprotektiinitesti-tulehduksellisten-suolistosairauksien-diagnostiikkaan-ja-seurantaan

      • T.A.Riffi

        Näin on, siellä oli mustia pilviä porukka maalaillu taas hullunlailla 5-6,5€ tuntumassa oli kurssi.


    • kaikki kiinni tässä

      Suursijoittaja Etola (Oy Etra Invest Ab) myynyt 50000kpl maaliskuussa. Tämä pitäisi nyt piensijoittajan osata tulkita mutta miten? Toivottavasti vain kyllästyi asioiden hitaaseen etenemiseen ja haistoi tuoton muualla. Kaiken lisäksi n.10% osinkotuotto edelleen tarjolla mutta ei meinaa markkinoille kelvata.

      • vinkkivinkki

        Se nyt aina myy ja ostaa, ei mitään uutta. Ne jotka myy halvalla, astuu harhaan. Yksikin myi koko 8000 osakkeen satsin 6,7€ hintaan ja suursijoittaja nappas suoraan ostolaidasta tulpan, nyt on yli 8€ ja osingot tulossa sekä suunnattu osakeanti, voiko vaatia kukaan et paremmin menis. Sieltä vaan listoja katsomaan pitääkö paikkaansa.


    • asiantuntija.
      • vinkkivinkki

        Lainoistusarvo on Nordnetissä 30%


      • kaikki kiinni tässä
        vinkkivinkki kirjoitti:

        Lainoistusarvo on Nordnetissä 30%

        Yhtiökokous on maanantaina 14.4 ja osinko maksetaan niille jotka 17.4 on merkitty osakasluetteloon. Onko niin että maanantaina 14.4 kun ostaa niin saa osingon viime vuodelta (kolmantena pankkipäivänä on merkattu osakasluetteloon eli 17.4)? Muistakoo väärin, näin ollen voi ehtiä kuulla yhtiökokoustunnelmia ja ostaa vasta sitten?


      • asiantuntija.
        vinkkivinkki kirjoitti:

        Lainoistusarvo on Nordnetissä 30%

        Lainoitusaste muuttuu 0%:ksi 29.4.2014.


      • T.A.Riffi
        asiantuntija. kirjoitti:

        Lainoitusaste muuttuu 0%:ksi 29.4.2014.

        Ei muutakuin todistaman väitteitä. Mistäs sellasta tietoa heruu Nordnetistä?


    • matti myöhäinen

      Kun aloitin 2012 salkkupuuhat, harkitsin biohittiä. kaikki merkit kuitenkin sanoivat, että se on kallis ja huono. Nyt harmittaa kun on nelinkertaistunutkin välissä. Mutta onko nyt jo myöhäistä lähtee vielä mukaan?

    • osinkosadetta pukkaa

      Heti salkkuun. Migreenitutkimus, kun on valmis niin ostohintasi on murto-osa senhetkisestä hinnasta.

      • asiantuntija.

      • piet
        asiantuntija. kirjoitti:

        Migreenitutkimuksella ei ole mitään mahdollisuutta onnistua. Kysteiinillä ei ole mitään positiivisia vaikutuksia päänsärkyyn tai migreeniin. Kysteiini voi sen sijaan aiheuttaa päänsärkyä.

        Sen sijaan ubikinonilla ja riboflaviinilla on.

        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00623

        Osaako asiantuntija selittää miksi neurologi suosittelee Acetiumia kun Hortonin päänsärkykohtaus jatkunut kuusi viikkoa ja mitkään vahvat lääkkeet ei auta? Katsokaa tuolta linkistä lukijan kirjeet.

        http://www.kolumbus.fi/geodun/cluster.htm


      • vinkkivinkki
        piet kirjoitti:

        Osaako asiantuntija selittää miksi neurologi suosittelee Acetiumia kun Hortonin päänsärkykohtaus jatkunut kuusi viikkoa ja mitkään vahvat lääkkeet ei auta? Katsokaa tuolta linkistä lukijan kirjeet.

        http://www.kolumbus.fi/geodun/cluster.htm

        Biohit Oyj pörssitiedote 29.4.2014 klo 16:30 paikallista aikaa (EEST)

        Biohit Oyj käynnistää kaksi migreenityyppisten päänsärkykohtausten estämiseen
        tähtäävää tutkimusta, joissa selvitetään Acetium-kapselin tehoa uudessa
        käyttötarkoituksessa. Tutkimusten tavoitteena on selvittää Acetium-kapselin
        vaikutusta päänsärkykohtausten ennaltaehkäisyssä migreeniä sekä sarjoittaista
        päänsärkyä (cluster/Horton) sairastavilla henkilöillä. Molemmat hankkeet
        toteutetaan monikeskustutkimuksina yhteistyössä Terveystalo Oy:n ja
        Lääkärikeskus Aavan kanssa kuudessa keskuksessa eri puolilla Suomea.

        Tutkimushypoteesin lähtökohtana on se, että asetaldehydin on osoitettu
        vapauttavan histamiinia syöttösoluista, joita on elimistön kaikissa kudoksissa.
        Histamiini puolestaan on yksi verisuoniperäisten päänsärkykohtausten
        (migreeni, sarjoittainen päänsärky) laukaiseva tekijä. Estämällä asetaldehydin
        paikallinen vaikutus Acetium-kapselilla voidaan mahdollisesti ennalta ehkäistä
        päänsärkykohtaukset näillä kahdella potilasryhmällä.

        Molemmat tutkimukset toteutetaan lumekontrolloituna kaksoissokkotutkimuksena,
        jossa puolet koehenkilöistä saa vaikuttavaa ainetta sisältävää valmistetta ja
        puolet lumevalmistetta.

        -- Acetium-kapseli sarjoittaista päänsärkyä sairastavien potilaiden
        särkykohtausten ennaltaehkäisijänä:
        tutkimukseen otetaan mukaan 100 henkilöä, joilla on diagnosoitu
        sarjoittainen päänsärky.
        -- Acetium-kapseli päänsärkykohtausten ennaltaehkäisyssä migreenipotilailla:
        tutkimukseen otetaan mukaan 200 henkilöä, joilla on diagnosoitu auraton tai
        aurallinen migreeni.

        Tutkimukset käynnistyvät toukokuussa, jolloin ilmoitukset julkaistaan myös
        Biohitin nettisivuilla. Ilmoittautuminen tutkimuksiin tapahtuu
        tutkimuskeskusten kautta, joita ovat Terveystalo Helsinki Kamppi, Tampere,
        Turku, Jyväskylä, Oulu sekä Lääkärikeskus Aava Helsinki.

        Molempien tutkimushankkeiden vastaava tutkija on neurologian erikoislääkäri,
        dosentti Mikko Kallela (HYKS Neurologian klinikka), ja jokaisessa keskuksessa
        tutkimusten toteuttamisesta vastaa neurologian erikoislääkäri.

        Vastaava tutkija, neurologian erikoislkri Mikko Kallela: Tutkimushypoteesi
        on täysin uusi ja siksi aiemmin tutkimaton innovaatio. Histamiinin ja
        aivokalvojen syöttösolujen merkitys sarjoittaisessa päänsäryssä ja migreenissä
        voi olla hyvinkin merkittävä. Nyt käynnistyvä tutkimus antaa mahdollisuuden
        tarkastella tt mekanismia kliinisess tutkimuksessa.

        Toimitusjohtaja Semi Korpela, Biohit Oyj: Migreenityyppisist pnsryist
        kärsii yli 10 % väestöstä ja se on erittäin merkittävä sairauspoissaolojen syy.
        Acetiumilla ei ole todettuja haittavaikutuksia, joten sen pitkäaikaiskäyttö on
        turvallista. Saamamme palautteen perusteella monen Acetiumia kokeilleen (yksi
        kapseli aamulla ja yksi kapseli illalla) päänsärkykohtaukset ovat jääneet pois.
        Acetium-kapseleita saa apteekeista ilman lääkärin määräystä.


        Tutkimussuunnitelmat:

        -- Efficacy of Acetium Capsule in Prevention of Headache Attacks in Migraine
        Patients. Randomized Intervention Trial with a Medical Device (Acetium
        Capsules). (Acetium in Migraine Prevention Study)

        http://www.biohithealthcare.com/resource/files/research/protocol-migraine.pdf
        -- The Efficacy of Acetium Capsule in Prevention of Cluster Headache.
        Randomized Intervention Trial with a Medical Device (Acetium Capsules).
        (Acetium in Prevention of Cluster Headache Study)

        http://www.biohithealthcare.com/resource/files/research/protocol-cluster.pdf

        Lisätietoja:

        lääketieteellinen johtaja, professori LKT Kari Syrjänen, Biohit Oyj
        puh. 358 9 773 861
        [email protected]

        toimitusjohtaja Semi Korpela, Biohit Oyj
        puh. 358 9 773 861
        [email protected]
        www.biohit.fi


    • jkl.,-

      "Migreenitutkimuksella ei ole mitään mahdollisuutta onnistua. Kysteiinillä ei ole mitään positiivisia vaikutuksia päänsärkyyn tai migreeniin. Kysteiini voi sen sijaan aiheuttaa päänsärkyä."

      Ja lähde tälle oli?

      • mika20221212

        Ymmärtäkää nyt että asiantuntija lukee mitä "käypä hoito"-suositus kertoo. Ei tästä keskustelusta tule ikinä mitään kun vedetään nykylääketieteen tietämys migreenistä kehiin kun muu palsta puhuu että Biohit yrittää muuttaa nykylääketietteen käsitystä asetaldehydiin liittyvissä asioissa.


      • asiantuntija.

        Kaikkia tavallisia ravintolisiä on testattu migreenin hoitoon, niin A-vitamiineja, B-vitamiineja, C-, ja E-vitamiini, magnesium, kalsium, seleeni, sinkki, kysteiini, glutamiini, arginiini, Q10, jne. ja voittajia olivat Q10, riboflaviini ja magnesium, tässä järjestyksessä. Välttämättä kaikista ei löydy tutkimusta, sillä kaikkia negatiivisia tuloksia ei julkaista.

        Kysteiinistä (acetiumin vaikuttava aine) ei löydy ainuttakaan positiivista tutkimustulosta migreenin hoitoon, Q10:sta (ubikinoni) sen sijaan löytyy monta.


      • mika20221212
        asiantuntija. kirjoitti:

        Kaikkia tavallisia ravintolisiä on testattu migreenin hoitoon, niin A-vitamiineja, B-vitamiineja, C-, ja E-vitamiini, magnesium, kalsium, seleeni, sinkki, kysteiini, glutamiini, arginiini, Q10, jne. ja voittajia olivat Q10, riboflaviini ja magnesium, tässä järjestyksessä. Välttämättä kaikista ei löydy tutkimusta, sillä kaikkia negatiivisia tuloksia ei julkaista.

        Kysteiinistä (acetiumin vaikuttava aine) ei löydy ainuttakaan positiivista tutkimustulosta migreenin hoitoon, Q10:sta (ubikinoni) sen sijaan löytyy monta.

        Mikä sinua vaivaa kun olet noin uppiniskainen? Acetiumin teho on nimenomaan siinä että se sitoo asetaldehydiä vatsassa jopa kolmen tunnin ajan. Asia mitä kysteiinillä ei ole aiemmin tehty.

        Jos haluat tietää miten ajatusleikki jatkuu niin lue Biohitin tutkimussuunnitelmat.


      • asiantuntija.
        mika20221212 kirjoitti:

        Mikä sinua vaivaa kun olet noin uppiniskainen? Acetiumin teho on nimenomaan siinä että se sitoo asetaldehydiä vatsassa jopa kolmen tunnin ajan. Asia mitä kysteiinillä ei ole aiemmin tehty.

        Jos haluat tietää miten ajatusleikki jatkuu niin lue Biohitin tutkimussuunnitelmat.

        Ei sillä ole mitään merkitystä ainakaan migreenin hoidossa. Se on neurologinen sairaus, johon aivoissa olevat verisuonet ovat mukana oleellisesti taudinkuvassa. Siihen voisi kuvitella että esim. Cox-2 estäjät auttavat, tai tietyn ryhmän tulehduskipulääkkeet, mutta kysteiinillä ei ole tiettävästi mitään tulehduskipua vaimentavia ominaisuuksia.

        Kysteiinillä on varmistettu tähän mennessä vain vakuuttavasti se seikka, että se on mukolyyttinen, eli hajottaa limaa, ja bakteerien biofilmejä. Näin ollen sopii yskänlääkkeeksi, tai suuhygeniaan, mutta migreenilääkkeeksi ei kysteiinistä (tai acetiumista) ole.


      • vänkkäävä aasi
        asiantuntija. kirjoitti:

        Ei sillä ole mitään merkitystä ainakaan migreenin hoidossa. Se on neurologinen sairaus, johon aivoissa olevat verisuonet ovat mukana oleellisesti taudinkuvassa. Siihen voisi kuvitella että esim. Cox-2 estäjät auttavat, tai tietyn ryhmän tulehduskipulääkkeet, mutta kysteiinillä ei ole tiettävästi mitään tulehduskipua vaimentavia ominaisuuksia.

        Kysteiinillä on varmistettu tähän mennessä vain vakuuttavasti se seikka, että se on mukolyyttinen, eli hajottaa limaa, ja bakteerien biofilmejä. Näin ollen sopii yskänlääkkeeksi, tai suuhygeniaan, mutta migreenilääkkeeksi ei kysteiinistä (tai acetiumista) ole.

        Hyvä että jaksat edes viljellä näitä "ehkä"-sanoja ja painottaa että "sinun tietääksessi ei ole"

        Myönnät siis ettet ole jaksanut edes lukea Biohitin tutkimussuunnitelmia vaan jostain Biomedistä etsit abstrakteja joihin liittyy sanat migrain cystein.

        Migreenikohtaus joka johtuu verisuonten laajenemisesta kolmoishermon kohdalla voidaan ennaltaehkäistä tämän hypoteesin mukaisesti jos asetaldehydi sidotaan vatsasta ennen kuin se vapauttaa histamiinia syöttösoluista jotka taasen aiheuttavat typpioksidin muodostumista joilla on vaikutus verisuonien laajenemiseen.

        ps. Onko asiantuntija kiva jankata? Ihan aidot asiantuntijat kehittelevät ajatuksia työpöytänsä ääressä, mutta meidän asiantuntija internetissä onneksi tietää paremmin kuin nämä asetaldehydiä koko uransa tutkineet professorit.

        Kyllä tämä internet on ihmeellinen paikka!


      • asiantuntija.
        vänkkäävä aasi kirjoitti:

        Hyvä että jaksat edes viljellä näitä "ehkä"-sanoja ja painottaa että "sinun tietääksessi ei ole"

        Myönnät siis ettet ole jaksanut edes lukea Biohitin tutkimussuunnitelmia vaan jostain Biomedistä etsit abstrakteja joihin liittyy sanat migrain cystein.

        Migreenikohtaus joka johtuu verisuonten laajenemisesta kolmoishermon kohdalla voidaan ennaltaehkäistä tämän hypoteesin mukaisesti jos asetaldehydi sidotaan vatsasta ennen kuin se vapauttaa histamiinia syöttösoluista jotka taasen aiheuttavat typpioksidin muodostumista joilla on vaikutus verisuonien laajenemiseen.

        ps. Onko asiantuntija kiva jankata? Ihan aidot asiantuntijat kehittelevät ajatuksia työpöytänsä ääressä, mutta meidän asiantuntija internetissä onneksi tietää paremmin kuin nämä asetaldehydiä koko uransa tutkineet professorit.

        Kyllä tämä internet on ihmeellinen paikka!

        Kuulostaa epäilyttävältä tutkimussuunnitelmalta. Jokin infektio tai kipu jossakin voi toki laukaista migreenin, mutta varmastikaan kaikki migreenipotilaat eivät kärsi hapottomasta mahasta tai liiasta asetaldihydin määrästä mahassa.

        Kun verisuonista puhutaan, niin tavallinen NAC tai asetyylikysteiini kyllä pääse sinnekin yhtä hyvin kuin acetium. Mutta miksi vaivautua, kun migreeniin on jo olemassa tehokkaita lääkkeitä tai ravintolisiä kuten ubikinoni, joka on varmasti halvempaa kuin sikakalliit acetiumit?


      • piet
        asiantuntija. kirjoitti:

        Kuulostaa epäilyttävältä tutkimussuunnitelmalta. Jokin infektio tai kipu jossakin voi toki laukaista migreenin, mutta varmastikaan kaikki migreenipotilaat eivät kärsi hapottomasta mahasta tai liiasta asetaldihydin määrästä mahassa.

        Kun verisuonista puhutaan, niin tavallinen NAC tai asetyylikysteiini kyllä pääse sinnekin yhtä hyvin kuin acetium. Mutta miksi vaivautua, kun migreeniin on jo olemassa tehokkaita lääkkeitä tai ravintolisiä kuten ubikinoni, joka on varmasti halvempaa kuin sikakalliit acetiumit?

        Mistä löysit tämän epäilyttävän tutkimussuunnitelman?
        Hitin julkaisemassa en löytänyt mitään mainintaa jostakin infektiosta tai kivusta jossakin, enkä myöskään mitään mainintaa hapottomasta vatsasta.
        Osaatko lukea/ymmärrätkö lukemaasi, vai mikä on motivaatiosi vääristellä asioita tänne?

        Siinä olet oikeassa että migreeniin on jo keksitty lääkkeitä (esim asperiini) mutta hyviä, toimivia, ilman sivuvaikutuksia, ja nimenomaan ennaltaehkäisyyn ei valitettavasti ole. Tuskin Acetiumkaan toimii kaikille, mutta on hienoa että jotkut Suomalaiset tutkijat uskaltavat kehittää uutta (ehkä mullistavaa) ja samalla tuoda sijoittajille hyvät tuotot :)


      • piet
        piet kirjoitti:

        Mistä löysit tämän epäilyttävän tutkimussuunnitelman?
        Hitin julkaisemassa en löytänyt mitään mainintaa jostakin infektiosta tai kivusta jossakin, enkä myöskään mitään mainintaa hapottomasta vatsasta.
        Osaatko lukea/ymmärrätkö lukemaasi, vai mikä on motivaatiosi vääristellä asioita tänne?

        Siinä olet oikeassa että migreeniin on jo keksitty lääkkeitä (esim asperiini) mutta hyviä, toimivia, ilman sivuvaikutuksia, ja nimenomaan ennaltaehkäisyyn ei valitettavasti ole. Tuskin Acetiumkaan toimii kaikille, mutta on hienoa että jotkut Suomalaiset tutkijat uskaltavat kehittää uutta (ehkä mullistavaa) ja samalla tuoda sijoittajille hyvät tuotot :)

        Voisko asiantuntija vähän avat mitä tarkoittaa sikakalliit Acetiumit? Paljonko migreenikon kustannukset kasvaa jos vaihtaa nykyisen lääkityksen sikakalliisiin Acetiumeihin? En tiedä millä planeetalla elät, mutta tässä vähän osviittaa minkälaisia summia migreenikot käyttää Suomessa.

        http://migreenikonmieli.blogspot.com/2014/04/hoitokulujen-matematiikkaa.html


      • asiantuntija.
        piet kirjoitti:

        Voisko asiantuntija vähän avat mitä tarkoittaa sikakalliit Acetiumit? Paljonko migreenikon kustannukset kasvaa jos vaihtaa nykyisen lääkityksen sikakalliisiin Acetiumeihin? En tiedä millä planeetalla elät, mutta tässä vähän osviittaa minkälaisia summia migreenikot käyttää Suomessa.

        http://migreenikonmieli.blogspot.com/2014/04/hoitokulujen-matematiikkaa.html

        Eivät lääkkeet ole halpoja, mutta ubikinoni on paljon halvempaa kuin acetium. Lisäksi se acetiumin annoskoko on kuin vedellä laimennettu olut, pitää ottaa useita annoksia päivässä, ja yksi rasia kestää ehkä pari viikkoa, ja maksaa sen 25 euroa.

        Jos johonkin otan esimerkiksi NAC:ta, niin otan 1200-2400 mg kerralla, samoin ubikinonia 200-300 mg kerralla. Pienemmillä annoskooilla ei ole mitään vaikutusta mihinkään, mutta ubikinoni/NAC on sikahalpaa, saan esim. USA:sta tilattua 120 kpl 100 mg ubikinonia hintaan $12 ja NAC, 600 mg x 250 kpl hintaan $20. Näillä jo pärjää useita kuukausia, ja hintaa siis paljon halvempaa kuin acetium.

        Lisäksi biohitin tutkimukset ovat heikoilla jäillä. Se mikä sai firman ryhtymään tutkimuksiin oli yksinkertaisesti joidenkin acetiumin käyttäjien palaute, että joillakin "se näytti auttavan", mutta ei kaikilla migreeniin. Ja kehittivät päälle jonkinlaisen omanlaisen teoriansa histamiinista ja asetaldehydistä.

        En sijoittaisi Biohittiin lanttiakaan, ja kehoitan muitakin varomaan tätä firmaa.


      • piet
        asiantuntija. kirjoitti:

        Eivät lääkkeet ole halpoja, mutta ubikinoni on paljon halvempaa kuin acetium. Lisäksi se acetiumin annoskoko on kuin vedellä laimennettu olut, pitää ottaa useita annoksia päivässä, ja yksi rasia kestää ehkä pari viikkoa, ja maksaa sen 25 euroa.

        Jos johonkin otan esimerkiksi NAC:ta, niin otan 1200-2400 mg kerralla, samoin ubikinonia 200-300 mg kerralla. Pienemmillä annoskooilla ei ole mitään vaikutusta mihinkään, mutta ubikinoni/NAC on sikahalpaa, saan esim. USA:sta tilattua 120 kpl 100 mg ubikinonia hintaan $12 ja NAC, 600 mg x 250 kpl hintaan $20. Näillä jo pärjää useita kuukausia, ja hintaa siis paljon halvempaa kuin acetium.

        Lisäksi biohitin tutkimukset ovat heikoilla jäillä. Se mikä sai firman ryhtymään tutkimuksiin oli yksinkertaisesti joidenkin acetiumin käyttäjien palaute, että joillakin "se näytti auttavan", mutta ei kaikilla migreeniin. Ja kehittivät päälle jonkinlaisen omanlaisen teoriansa histamiinista ja asetaldehydistä.

        En sijoittaisi Biohittiin lanttiakaan, ja kehoitan muitakin varomaan tätä firmaa.

        Ei varmaan mitenkään tahallinen laskuvirhe, kun arvioit että yksi paketti Acetiumia riittää pariksi viikoksi? Acetium paketti sisältää 60 kpl, suositeltu annostus 2 kapselia/vrk. Ubikinon varmaankin halvempaa, ja vehnäjauho vielä halvempaa, mutta en oikein ymmärrä miten ne liittyy asiaan? Jos minua vaivaisi migreeni minkä kohtaukset pystyisin välttämään syömällä pari Acetiumia päivässä, luuletko että käyttäisin reilut 20€/kk Acetiumiin vai ostaisinko ison läjän vehnäjauhoa, ubikinonii, tai jotain muuta?

        Onneksi et ole päättämässä Biohitin tutkimuksista! Useampi ihminen otti yhteyttä Biohittiin, että teidän jo markkinoilla oleva Acetium ehkäisee muuten semmoisen sairauden josta kärsii n 10% Maailman väestöstä, ja hoitoon käytetään miljardeja joka vuosi. Ei kiinnosta pohtia mikä olisi migreenin ehkäisevä tekijä, ja toimiiko miten hyvin ja kuinka isolla osalla, koska migreenin hoitoon on jo lääkkeitä. Me ollaan tutkijoita ja halutaan vain puuhastella eikä tutkia mitään tuommoisia juttuja mitkä saattaa tuoda yritykselle miljardeja = osakkeenomistajille.

        On muuten hyvä ratkaisu sinulta että et sijoita Biohittiin, koska et näköjään ymmärrä sen toiminnasta yhtään mitään, tosin jos olen ymmärtänyt oikein et sijoita mihinkään, käyt vain täällä haukkumassa kaikki yritykset?


      • Mika2121111
        piet kirjoitti:

        Ei varmaan mitenkään tahallinen laskuvirhe, kun arvioit että yksi paketti Acetiumia riittää pariksi viikoksi? Acetium paketti sisältää 60 kpl, suositeltu annostus 2 kapselia/vrk. Ubikinon varmaankin halvempaa, ja vehnäjauho vielä halvempaa, mutta en oikein ymmärrä miten ne liittyy asiaan? Jos minua vaivaisi migreeni minkä kohtaukset pystyisin välttämään syömällä pari Acetiumia päivässä, luuletko että käyttäisin reilut 20€/kk Acetiumiin vai ostaisinko ison läjän vehnäjauhoa, ubikinonii, tai jotain muuta?

        Onneksi et ole päättämässä Biohitin tutkimuksista! Useampi ihminen otti yhteyttä Biohittiin, että teidän jo markkinoilla oleva Acetium ehkäisee muuten semmoisen sairauden josta kärsii n 10% Maailman väestöstä, ja hoitoon käytetään miljardeja joka vuosi. Ei kiinnosta pohtia mikä olisi migreenin ehkäisevä tekijä, ja toimiiko miten hyvin ja kuinka isolla osalla, koska migreenin hoitoon on jo lääkkeitä. Me ollaan tutkijoita ja halutaan vain puuhastella eikä tutkia mitään tuommoisia juttuja mitkä saattaa tuoda yritykselle miljardeja = osakkeenomistajille.

        On muuten hyvä ratkaisu sinulta että et sijoita Biohittiin, koska et näköjään ymmärrä sen toiminnasta yhtään mitään, tosin jos olen ymmärtänyt oikein et sijoita mihinkään, käyt vain täällä haukkumassa kaikki yritykset?

        Sama jätkä puhunut Biotien palstalla KL:ssä veivaamisesta. Ei tuon sonnanjauhamiseen kannata käyttää enää sekuntiakaan energiaa.

        Tapaus parhaimmasta päästä: "En tiedä tarkalleen mistä puhutaan, mutta sen tiedän varmasti, että olettamukseni aiheesta on oikea"


      • asiantuntija.
        Mika2121111 kirjoitti:

        Sama jätkä puhunut Biotien palstalla KL:ssä veivaamisesta. Ei tuon sonnanjauhamiseen kannata käyttää enää sekuntiakaan energiaa.

        Tapaus parhaimmasta päästä: "En tiedä tarkalleen mistä puhutaan, mutta sen tiedän varmasti, että olettamukseni aiheesta on oikea"

        Mitä veivaaminen tähän liittyy? Kuulostaa ad hominem hyökkäykseltä.

        En tiedä myöskään miksi Piet vertaa ubikinonia ja NACia vehnäjauhoihin. Ubikinonista on olemassa paljon tutkimuksisa pubmedissä että auttaa myös migreenin ehkäisyyn (prophylaxis).

        Efficacy of coenzyme Q10 in migraine prophylaxis: a randomized controlled trial.
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15728298

        "Riboflavin, which improves energy metabolism similarly to coenzyme Q10 (CoQ10), is effective in migraine prophylaxis. We compared CoQ10 (3 x 100 mg/day) and placebo in 42 migraine patients in a double-blind, randomized, placebo-controlled trial. CoQ10 was superior to placebo for attack-frequency, headache-days and days-with-nausea in the third treatment month and well tolerated; 50%-responder-rate for attack frequency was 14.4% for placebo and 47.6% for CoQ10 (number-needed-to-treat: 3). CoQ10 is efficacious and well tolerated."


      • piet
        asiantuntija. kirjoitti:

        Mitä veivaaminen tähän liittyy? Kuulostaa ad hominem hyökkäykseltä.

        En tiedä myöskään miksi Piet vertaa ubikinonia ja NACia vehnäjauhoihin. Ubikinonista on olemassa paljon tutkimuksisa pubmedissä että auttaa myös migreenin ehkäisyyn (prophylaxis).

        Efficacy of coenzyme Q10 in migraine prophylaxis: a randomized controlled trial.
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15728298

        "Riboflavin, which improves energy metabolism similarly to coenzyme Q10 (CoQ10), is effective in migraine prophylaxis. We compared CoQ10 (3 x 100 mg/day) and placebo in 42 migraine patients in a double-blind, randomized, placebo-controlled trial. CoQ10 was superior to placebo for attack-frequency, headache-days and days-with-nausea in the third treatment month and well tolerated; 50%-responder-rate for attack frequency was 14.4% for placebo and 47.6% for CoQ10 (number-needed-to-treat: 3). CoQ10 is efficacious and well tolerated."

        Yritin nimenomaan sanoa että ovat eri asioita, eli henkilö kellä ubikinoni ei toimi mutta Acetium toimii, vaikka saisi kuinka paljon halvemmalla niin tämä henkilö valitsee sen toimivan.

        Voisit muuten kertoa tälle henkilölle ( monelle muullekin noilla palstoilla) että Acetium ei toimi migreenin ehkäisyyn, ja suositella vaihtamaan tuommoisen puoskari neurologin johonkin asiantuntijaan joka tietää kaiken migreenistä:)

        http://m.suomi24.fi/node/12243625


      • piet
        asiantuntija. kirjoitti:

        Mitä veivaaminen tähän liittyy? Kuulostaa ad hominem hyökkäykseltä.

        En tiedä myöskään miksi Piet vertaa ubikinonia ja NACia vehnäjauhoihin. Ubikinonista on olemassa paljon tutkimuksisa pubmedissä että auttaa myös migreenin ehkäisyyn (prophylaxis).

        Efficacy of coenzyme Q10 in migraine prophylaxis: a randomized controlled trial.
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15728298

        "Riboflavin, which improves energy metabolism similarly to coenzyme Q10 (CoQ10), is effective in migraine prophylaxis. We compared CoQ10 (3 x 100 mg/day) and placebo in 42 migraine patients in a double-blind, randomized, placebo-controlled trial. CoQ10 was superior to placebo for attack-frequency, headache-days and days-with-nausea in the third treatment month and well tolerated; 50%-responder-rate for attack frequency was 14.4% for placebo and 47.6% for CoQ10 (number-needed-to-treat: 3). CoQ10 is efficacious and well tolerated."

        Yritin nimenomaan sanoa että ovat eri asioita, eli henkilö kellä ubikinoni ei toimi mutta Acetium toimii, vaikka saisi kuinka paljon halvemmalla niin tämä henkilö valitsee sen toimivan.

        Voisit muuten kertoa tälle henkilölle ( monelle muullekin noilla palstoilla) että Acetium ei toimi migreenin ehkäisyyn, ja suositella vaihtamaan tuommoisen puoskari neurologin johonkin asiantuntijaan joka tietää kaiken migreenistä:)

        http://m.suomi24.fi/node/12243625


      • Kiukku-Mika
        asiantuntija. kirjoitti:

        Mitä veivaaminen tähän liittyy? Kuulostaa ad hominem hyökkäykseltä.

        En tiedä myöskään miksi Piet vertaa ubikinonia ja NACia vehnäjauhoihin. Ubikinonista on olemassa paljon tutkimuksisa pubmedissä että auttaa myös migreenin ehkäisyyn (prophylaxis).

        Efficacy of coenzyme Q10 in migraine prophylaxis: a randomized controlled trial.
        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15728298

        "Riboflavin, which improves energy metabolism similarly to coenzyme Q10 (CoQ10), is effective in migraine prophylaxis. We compared CoQ10 (3 x 100 mg/day) and placebo in 42 migraine patients in a double-blind, randomized, placebo-controlled trial. CoQ10 was superior to placebo for attack-frequency, headache-days and days-with-nausea in the third treatment month and well tolerated; 50%-responder-rate for attack frequency was 14.4% for placebo and 47.6% for CoQ10 (number-needed-to-treat: 3). CoQ10 is efficacious and well tolerated."

        Jos kerran et ole tässä yrittämässä puhua kurssia alas niin kerrotko motivaatiosi?
        Et selvästi halua tutustua aiheeseen. Tuomitset Biohitin tutkimussuunnitelmat lukematta niitä pelkän oletuksen varjolla. Väität että "säkkikysteiinillä" ja Acetiumilla ei ole mitään eroa ilman lähteitä.
        Miten kanssasi voi keskustella jos kysymykseen vastaamisen sijaan puhut jostain ubikonista?

        Ja eniten mua ärsyttää toi sun pubmed "kysteiinistä ja migreenistä ei löydy tietoa joten Biohitin on oltava väärässä"


    • asiantuntija.
      • klöä

        Ja luetaan se osavuosikatsaus. KOKONAAN ja ajatuksella.
        Jotkut ovat lukeneet koska kurssi kirmaa. Jää sinä asemalle, me olemme kyydissä jo 3€ tasosta.


      • piet
        klöä kirjoitti:

        Ja luetaan se osavuosikatsaus. KOKONAAN ja ajatuksella.
        Jotkut ovat lukeneet koska kurssi kirmaa. Jää sinä asemalle, me olemme kyydissä jo 3€ tasosta.

        Nyt sais edullisesti! itse en pysty irrottamaan rahaa näin nopeasti, koska omat businekset vaatii pääomaa kesällä, harmittaa mutta toisaalta Hitti jo n 70% salkusta.


    • lill göran

      No nyt on ostettu 6,38€! Toivottavasti kohta nousee!

      • piet

        Meni sen verran edulliseks tuo lappu että oli pakko ostaa vähän lisää vaikka ei oikein ole rahaa. Sain muuten hintaan 6,22, voi kyllä olla että maanantaina saa vielä edullisemmin, oli meinaan myynnissä vielä 20k kpl kun pörssi sulkeutui.


      • ostettu on

        toivottavasti....kyllä myös mietityttää tämä.

        Ostin kuitenkin "ale-hintaan" vähän lisää.


    • kaikki kiinni tässä

      Jos optiomyyjät sai eilen osakkeensa myytyä niin ilmeisesti myyntiin tuli muidenkin lappuja koska maanantaille jäi tukeva myyntilaita. Mutta jos katsotaan koko alkuvuotta niin kurssihan oli nopeaan tahtiin hakemassa reilusti alempia tasoja oikeutetusti kun tilinpäätös oli mikä oli eli monelle pettymys. No sitten Biohit ilmoitti täysin odottamatta todella runsaasta osingosta ja kurssi nousi reippaasti ja nosti toiveita pian tulevista nopeista uutisista. Elämme mielestäni tuon vuolaan osinkovirran krapulaa joka oli ja meni kertatapahtumana joten voidaan hakea tuntuvasti alle 6 euron tasoja, siis missä oltiin ennen ilmoitusta osingoista. Tuli jopa mieleeni että ilman runsasta osinkoa ja sen aiheuttamaa kurssinousua optiomyyjät olisivat nyt joutuneet tyytyneet huomattavasti matalampaan kurssitasoon, voiko tälläistä yhteyttä edes ääneen miettiä?

    • tästä sen näkee

      Nyt tätä paskalappua saa 5€ hintaan.

      kannattaa antaa pudota rauhassa 4 alle ennen kuin kannattaa ostaa.
      Todellinen arvo tälle lapulle on 2.5€ tasossa.

    • ostelija533

      Nousu alkanut? Joko saaostaa?

    • tämä päivä

      Vieläkö perustelut on samat kuin aloituksessa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      70
      1362
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1090
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      957
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      712
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      369
      703
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe