Kellään kokemuksia linssistä Nikonin kanssa? Ilmeisesti aika hyvä potrettilasi hienolla bokehilla? Vai? Onkohan käsitarkennus vaikeaa?
Samyang 85mm f/1.4 ?
3
297
Vastaukset
- katzeye
Kokemuksia on riittävästi.
Hintaisekseen piirtää hyvin.
Käsitarkennus on uusavuttomille suorastaan mahdottoman vaikeaa.
Mulla on etsimessä leikkokuvatähyslasi joka on tarkka ja erinomainen myös syväterävyyden hallinnassa.
kts esim
http://www.katzeyeoptics.com/cat--Nikon-DSLRs--cat_nikon.html
Nykyaikaisissa Nikoneissa on ”merkkivalo” joka syttyy (taitaa olla merkkiäänikin) kun tarkennus on ”oikein”.
Minusta käsitarkennus on tarkin ja luotettavin, joissakin tilanteissa ainoa oikea tarkennusmenetelmä. - Hätäkuvaaja
Piirtää aivan uskomattoman upeaa jälkeä! Bokeh on mahtava! Hinta-/laatusuhde huippua. Suodittelen rauhalliseen, paikallaolevan kohteen kuvaamiseen. Automaattitarkennuksen puute on ISO ongelma nopeassa kuvauksessa.
- kohteen kuvaamiseen
”Automaattitarkennuksen puute on ISO ongelma nopeassa kuvauksessa.”
— juuri tuosta syystä mitään nopeaa ei voitu kuvata silloin kun kameroissa ei ollut automaattitarkennusta. Kaikki vanhat kuvat lentävistä linnuista ja lentokoneista sekä autokipailuista on pelkkää hämäystä.
Toisaalta automaattitarkennus on iso ongelma nopeassa kuvauksessa
Kamera jaukeaa paljon nopeammin ja sajakuvaus on paljon nopeampaa ilman automaattitarkennusta.
Jos käyttää kuvanvatkainta niin automaattitarkennus tarkentaa milloin ja miten sattuu. eikä perättäiset kuvat samasta kohteesta ole samoin terkennettuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211881
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1481837Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561572Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1691410Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771385- 1531353
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191065