Rahalan Manic monday?

Pälli2

Kävin katselemassa noita Rahalan tarjouspäivien tuotteita, ja osui silmääni pari "tarjousta". Canon ef 50mm f/1,8 ll 143€. En ole ikinä missään nähnyt tota objektiivia noin kalliilla myytävänä. Sitten oli Canon 600D 18-55mm is, Normaalihinta 1050€, tarjous reilu 600€. Vastaavia on pilvin pimein. Pitääkö ne täysinä idiootteina ihmisiä, vai ostaako joku ihan oikeasti sieltä noilla hinnoilla? Manic monday??

13

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sielläkin asioiva

      Canon EF 50 mm f/1.8 II, päivän hintoja 11.3.2014:

      Rajalan ”Manic Monday” -tarjous 143,00 €
      Top Shot 139,00 €
      Superkuva 135,00 €
      NetAnttila 129.90
      Verkkokauppa 119,90 €
      Digitarvike 119,50 €
      Gigantti 109,00

      Puhut ihan totta, menee kirkkaasti kalleimpaan päähän tuo ”tarjous”!

      Itse jätin maanisen maanantain ja sen tämänpäiväisen jatkoajan väliin.

      Muutaman kerran olen Rajalasta löytänyt ostettavaa ihan oikeasti edulliseen tarjoushintaan, mutta yleisesti hintatasoa sopii toki pitää korkeana.

      Superkuvasta (Rajalan sivutoiminimi) tuon 50-millisen halpislasin olisi saanut tänään 8 euroa edullisemmin. Joskushan nuokin isäntä- ja renkifirman hintasuhteet ovat päälaellaan.

      Oma lukunsa ovat sitten tietenkin nuo Rajalan ilmoituksissa komeilevat ”norm.”-lukemat eli hinta, jolla nyt jo ikääntyvää tuotetta on (ehkä) myyty hetkisen verran sen tullessa uutuutena markkinoille jokunen vuosi sitten. Noiden vertailuhintojen käyttäminen markkinointikeinona kertoo, miten pahasti Rajala aliarvioi asiakkaittensa arvostelukykyä. Ääliömäistä ylimielisyyttä!

      Mutta mehän osaamme vinguttaa Rajalan ovipumppua vain ja ainoastaan silloin kun se meille kannattaa, eikös vain!

      • elämä on, sanotaan

        Kello käy nikonin omistajillekkin sigmoissa vaikka vain canon-bajot saa alennuksen.
        No maanantai kappaleet ovat saaneet hyvän vastaanoton:)


    • muuttanut nimeään

      Rajala Camera muuttanut näköjään nimensä Rahalaksi. :D

    • ei kantsi

      Tota Canonin 600D mallia saa PALJON halvemmalla esim. NetAnttilasta, maksoi muistaakseni saman objektiivin kanssa 499,90.

      • ei kantsi

        Korjaus: siis SAI, koska kyseinen malli on hiljattain loppu ainakin NetAnttilasta.


      • Anttilaa karttava

        Muistaaksesi? Muistatko, oliko kyseessä vakaimeton (DC) vai vakaimellinen (IS) objektiivi?

        Havaintojeni mukaan Anttilat ovat erikoistuneet myymään Canon- ja Nikon-paketteja, joiden objektiivit ovat halvempia, vakaimettomia malleja.


      • vakaimellinen malli
        Anttilaa karttava kirjoitti:

        Muistaaksesi? Muistatko, oliko kyseessä vakaimeton (DC) vai vakaimellinen (IS) objektiivi?

        Havaintojeni mukaan Anttilat ovat erikoistuneet myymään Canon- ja Nikon-paketteja, joiden objektiivit ovat halvempia, vakaimettomia malleja.

        Vakaimellinen malli on ollut Anttilassa myynnissä.


    • selvä tapaus

      Eihän tuossa 50-millisessä vakaajaa ole.

      • Anttilaa karttava

        Minäpä tarkoitinkin aloituksessa mainittua 18–55-millistä pakettizoomia enkä tietenkään 50-millistä primea.

        Pari-kolme vuotta sitten Anttila tarjosi Nikon D3100 -kameraa kahdella vakaajattomalla putkella (18–55 ja 55–200) samaan hintaan kuin useat muut liikkeet samaa runkoa yhdellä vakaajallisella 18–55-millisellä.


      • kyllä on

        Kylläpä on, IS tarkoittaa juuri vakaajaa.


      • Anttilaa karttava
        kyllä on kirjoitti:

        Kylläpä on, IS tarkoittaa juuri vakaajaa.

        Aloituksessa puhuttiin kahdesta obiskasta, jos et huomannut. Se mainittu 50-millinen prime ei ole IS kuten mainittu 18–55-millinen pikkuzoom.

        Canonin 50-millisessä primessä ei ole vakaajaa.
        Canonin 18–55-millisessä DC-zoomissa ei ole vakaajaa.
        Canonin 18–55-millisessä IS-zoomissa on vakaaja.

        Jokohan tuli selväksi? Eriäviä mielipiteitä?


    • Kuuluttaja

      Näyttää vahvasti siltä että alalle tarvitaan tervettä kilpailua.

    • Mondeeni

      Rahalan Money Monday vai Monetary Monday?

      Osk Rajala Oy

      2009 - 2010 - 2011 -2012 - 2013

      Yrityksen liikevaihto (1000 EUR)
      27245 - 36546 - 43523 - 48555 - 62345

      Tilikauden tulos (1000 EUR)
      673 - 722 - 1084 - 85 - 1225

      Liikevoitto-%
      4,10 - 3,00 - 4,00 - 0,50 - 3,10

      (Lähde: Fonecta Finder)

      Ei tuo nyt mitään huippua rahantekokoneeksi edusta, mutta näkyy sentään nenä pysyvän selvästi pinnan yläpuolella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe