uppopumput

kudee

nostaako halvatI40-100e)uppopumput vettä järvestä mökin saunaan.
Matkaa järvestä 100m.nousua matkalla noin.10-20m.
Letku 16mm.puutarhaletkua.
että vinkkejä mikä pumppu sopii tarkoitukseen.

10

3658

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....,,,,....

Nostaa

• Luppopumppu

No ei. Tuo siirtomatka ei varmaan ole ongelma vaan tuo korkeusero. Ittellä uppopumppu (Biltemasta alle100€) nosti mökillä sellaisen reilun neljän metrin korkeuteen järvenpinnasta. Uppopumpun paine ei vaan nosta vettä korkeammalle. Osta sellainen vesiautomaatti. Saat 150 €:lla ja nostaa vaikka 50 metriin (max paine kai viisi kiloa)

• MMökkiläinen

Kun ostat pumpun jonka teho on yli 2,2 bar eli vähän yli 2 kg per neliö cm niin nostaa sen 20m.
      En tiedä halpojen tehosta.mutta kai niissä joku arvokilpi on.

• 9m max

Tehokkain uppo pumppu,jonka löysin omiin tarpeisiini oli Kracher joka nostaa 9 metriin.
      Minä en ainakaan tehokkaampaa viime kesänä löytänyt.
      Hinta oli jotain 120€

• Painetta riittää
      • Painetta riittää

Tuohon vielä 25mm vesijohto, johon hana saunaan päähän.

• itsellä kaksi

Älä osta uppopumppuja ko käyttöön vaan pumppu missä on painesäiliö eli saat painevettä esim. autonpesuun jne. Letku järveen ja vesilukko päähän ettei pikku kiviä eikä hiekkaa pääse veteen. Pumput maksavat 70 eurosta ylöspäin. Ko pumppulähtee käyntiin kun hanan avaa...uppopumppu kun kytkee virran ei ole kovin kätevä.

• Clen divetron 1000 olis hyvä,mutta aivan liian kallis kun ei jokapäivä sitä vettä tarvi lonata,kai se sitten on jotain halpaa vesiautomaatin paskaa on suunniteltava.
      Olis vaan joku 100e.hintainen uppopumppu omiintarpeisiin näppärämpi
      asentaa ja korjata talvex pois...,

• kudee2

Axa niro 1000w. 89e....vesiautomaatti hommattu,hyvin tuli vesi rinnettä ylös pihaan.

• Mäkin Matti

Kirpputoreilla myydään "veli-venäläisen" uppopumppuja.
      Ne ovat halpoja (n. 20 e) ja tehokkaita, kunhan et anna soran mennä sisään.
      Kesti minullakin puutarhapumppuna ja auton pesussa monta kesää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5240
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      2485
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      268
      2406
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2359
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1694
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1488
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      52
      1084
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1043
    9. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      1016
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66