Johtavan lomittajan visiitti

Eräs emäntä

Tupsahti tänään iltalypsylle lomituspalveluohjaaja, eli kansanomaisemmin johtava lomittaja. Puoliso on pari päivää matkoilla ja häntä lomittaa mieshenkilö naapurikunnasta, käynyt meillä satunnaisesti lomittamassa jo useana vuonna, ei kuitenkaan mikään vakilomittaja. Tämän lomittajan työtä tuli siis johtava seuraamaan ja kertoi siinä sivussa, että noin kerran vuoteen pyritään käymään jokaista lomittajaa töissä katsomassa. Miten lienee käytännöt muilla lomituspalvelalueilla, mutta ei tuo ainakaan tähänastista käytäntöä ihan kuvannut. Koko 28 v aikana, minkä oltu yrittäjänä, tämä oli toinen lomittajan luona käynti ohjaajilta, ja 15 v lomittajana ollut tämänkertainen lomittajamme kertoi lomittaneensa kahdessa eri yksikössä, ja tämä oli ensimmäinen ohjaajan käynti hänen luonaan. Samantyyppistä olen kuullut muidenkin tulojen ja lomittajien kertovan. Varmaan on ajanpuutteesta ja työnpaljoudesta johtavilla kyse, ettei tavoitteet täyty, mutta kovin on kaukana teoria ja todellisuus toisistaan.

3

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sipulla

      Itse olin lomittajan yli parikymmentä vuotta, niin kerran koko aikana kävi. Ja silloinkin oli sellainen, joka tuli ja meni virasta.
      Nyt meillä olen jopa pyytänyt tulemaan, kun lomittajalla ei ole oikein ammattitaito vastannut kuvausta, niin katsomassa. Ei ehtinyt.

    • -lomituspalvelunohja

      Olenpa käynyt useinkin, palveluohjaajana työhön kuuluu alaistensa työn seuraaminen. Lisäksi teen navettakäyntejä olosuhdekartoituksien tekemisessä, silloin ei lomittajaa tarvi välttämättä olla paikalla. Tulen ja menen miten talonväelle sopii.

      • Eräs emäntä

        Tottakai on hyvä että lomittajien luona käydäään.ja kannatan ehdottomasti sitä, että nähtäisiin myös saman lomittajan työskentelyä eri tiloilla. Samoin tilakartoitukset on tarpeen, meilläkin tosin tehty vain kerran tähän mennessä, ja nytkin olosuhteet muuttuneet monessa kohtaa sen jälkeen, kun pari vuotta sitten ensimmäisen kerran kartoitettiin. Kuitenkin, lomitusalueeseemme kuulunee kymmeniä lomittajia johtavaa kohden, ja vaikuttaa että aikaa ei tuollaiseen valvontaan ole tarpeeksi. Varsinkin tilojen pyyntöön lomittajan työn arvioimisesta en ole koskasn kuullut myönteisesti vastattavan aikapulan vuoksi. Millä muulla alalla työnjohtaja ei näe työntekijää työssä vuosikausiin, ja antaa työtehtäviä ilman omaa havaintoa työtaidosta, lähettäen tuntemattomien ihmisten työtiloihin tekemään töitä, joista työnjohtajallakaan ei välttämättä ole kokemusta, näin kärjistäen sanottuna?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1689
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1598
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1179
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1134
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1112
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      7
      1028
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      981
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      975
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    10. 6
      960
    Aihe