Lapset allergiatestiin, ennen kissan ottoa!

Ajatelkaa vähän

Tori.fi pursuaa myytävistä kisoista, kun perheen lapset ovat allergisia kissalle. Miksi ette vie lapsianne testiin, ennen kuin otatte kissan?
Ärsyttävää myös kun otetaan kissanpentu leluksi, tai ihan vaan kun penskat haluaa. Edesvastuutonta touhua, ei voi muuta sanoa.

15

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en usko

      Luulenpa että allergia ei ole monessakaan ilmoituksessa todellinen syy myyntiin. Todellinen syy on joku muu jota ei kehdata sanoa.

      Esim. rahapula, ajanpuute, rasittava tai käytöshäiriöinen kissa, matkustellaan paljon, muutto pienempään asuntoon tai kerrostaloon, kissa hinkuu ulos eikä jakseta kuunnella, yöllä ei saada nukuttua, kissankarvat ärsyttää, lapsi on jo kyllästynyt kissaan, yms.

    • aikaa lemmikille

      Tuo on totta. Toinen asia on "ajanpuutteen" vuoksi luopuminen. Eikös sitä voisi olla ottamatta, jos ei ole aikaa lemmikille.
      Myös nuoret parit ottavat kissoja jopa tuplaten ja sitten tyrkytetään niitä muille, kun vauva on tulossa. Vaativat vielä nk. loppuelämän kotia, vaikka itse ovat pitäneet vajaan vuoden.

      Otin itse lemmikit kun jäin eläkkeelle, nyt on aikaa niille riittävästi.

      • näin on

        Jokseenkin huvittavia myynti-ilmoituksia tulee vastaan jatkuvasti. Kissa saatetaan myydä eteenpäin ja ostajalta vaaditaan loppuelämän sitoutumista käsi sydämellä.
        Ei saa vaatia ostajalta täydellisyyttä, kun ei itsekään olla pystytty parempaan.


    • mami67

      Elämäntilanne muuttunut, allergia, muutto, ei sopeudu. Sanon vaan, että suurin osa on pas**puhetta. Tuommosia ihmisiä, jotka hetken mielijohteesta ottavat kisun, kun se on söpö pienenä, mut ei miellytä enää kun kasvaa, pitäs vähän läpsytellä. Inhoon niitä yli kaiken ja säälittää kisulit. Harmi, kun ei voi auttaa kaikkia. Meillä täällä on kaksi "hylättyä" kissaa. Hylättyhän ne ovat.

    • * (( *

      Olen myös ihmetellyt sitä, että miltei aina haetaan lapsille kissanpentua. Tarjolla on paljon jo leikattuja kissoja, jotka etsivät kotia. Miksei voi ottaa sellaista, koska pentuaika on joka tapauksessa niin lyhyt aika.

    • lisää pyyhkeitä

      Allergiatestin lisäksi voisi olla hyvä myös aivotesti. Mitä siellä päässä liikkuu, että otetaan elukka vaikka ei mitään edellytyksiä ole.
      Asutaan kerrostalossa vuokralla, ei vaki työpaikkaa ja luullaan, että kissa elää pelkällä kuivamuonalla. Monipuolisesta ruokavaliosta ei ole tietoakaan. Mikä pahinta, kun eläin sairastuu ei ole rahaa viedä lääkäriin.

      Maalaistalon väelle; Ei välitetä viitsitä viedä lääkäriin, vaikka eläinten korvat kuhisevat punkkeja!

    • niiskuneiti15

      Pieni allergiakaan ei haittaa sillä itse olen ollut kissalle lievästi allerginen aina (silmät kutiavat ja aivastelen, pahinta koivun kukinnan aikaan), ja meillä oli lapsuudessani 16 vuotta kissa, enkä halunnut luopua siitä vaikka vanhempani sitä tiedustelivatkin. Tulin oikein hyvin toimeen, eikä allergiani estänyt kissan nukkumista päivisin sängyssäni. Toki kenenkään ei vasten tahtoaan tarvitse kissasta kärsiä, mutta kävisivät tosiaan edes allergiatesteissä etukäteen, ettei tule ikäviä yllätyksiä.

    • ONKO RAHAA ?

      Juurikin niin, että onko se kukkaro kunnossa, kun tulee asiaa eläinlääkärille. Se kun ei auta yhtään kysellä neuvoja täältä netistä, kun kissa on sairas.
      Satasella ei selviä esim. kun kissa on päivän tiputuksessa. Miettikääs sitä kissanpennusta haaveilevat!

    • kissakulta

      Ei allergiatesti näytä tuletko olemaan allerginen kissalle, jos kissojen kanssa ei ole oltu tekemisissä paljoa ennen sitä.

      Ja suurin osa on varmasti ihan jotain muuta, kuten tuossa jossain sanotaankin.
      Tämä kuulostaa vaan soveliaammalta kuin se etten jaksa enää.

    • kummia tilanteita

      Toinen "allergian" lisäksi on "muuttunut elämäntilanne", varmaan yhtä kuin avo/avioero. Jos se kissa on ollut perheenjäsen, eikö se yhtäkkiä olekaan. Eli kumpikaan ei ota kissaa. Ei olisi sitten koskaan pitänyt ottaa kissaa.

    • mietistekijä

      Olen meittinyt, että joskus alan kasvattamaan yhtä kissarotua. En vaan tiedä, että onko se sitten kannattavaa jos ei läydä HYVIÄ koteja pennuille sitten. Haluaisin että kaikki tulevan omistajan perheejäsenet tekisivät allergiatestin (joilla siis ei ole ollut omaa kissaa tai eläneet kissan kanssa muutamaa/paria viikkoa putkeen oireettomasti), mutta en tiedä onko se liian vainoharhaista, vaikka se olisi vain varmenne siitä, että onko kissa oikea lemmikki kyseiselle perheelle? Jos joku ymmärstää pointtini/kysymykseni niin voisitko vastata? asia todella mietityttää minua, vaikka ei juuri nyt elämässä olekkaan leikkaamatonta rotukissaa

      • vain elämää

        Uskoisin että suurin osa kodeista on hyviä, ihan tavallisia kunnollisia perheitä.
        Toivoisit että kissa pysyisi samalla ihmisellä lopunelämän. Sellaista vain ei mielestäni pysty vaatimaan keltään. Luulen että rotukissoista ei lähdetä niin herkästi luopumaan kuin maatiaisista ja jos luovutaan niin on todella hyvä syy.

        Tuohon allergiatestiin en oikein osaa sanoa kuin oman kokemukseni. Kävin itse prick- ihotestissä ja siinä tulos että olen allerginen. Täti vielä sanoi ettei ehkä kannata ottaa kissaa. Otin kuitenkin kissan ja siedätyin parin viikon aikana niin ettei enään ole mitään oireita.


      • käsittämättömiä
        vain elämää kirjoitti:

        Uskoisin että suurin osa kodeista on hyviä, ihan tavallisia kunnollisia perheitä.
        Toivoisit että kissa pysyisi samalla ihmisellä lopunelämän. Sellaista vain ei mielestäni pysty vaatimaan keltään. Luulen että rotukissoista ei lähdetä niin herkästi luopumaan kuin maatiaisista ja jos luovutaan niin on todella hyvä syy.

        Tuohon allergiatestiin en oikein osaa sanoa kuin oman kokemukseni. Kävin itse prick- ihotestissä ja siinä tulos että olen allerginen. Täti vielä sanoi ettei ehkä kannata ottaa kissaa. Otin kuitenkin kissan ja siedätyin parin viikon aikana niin ettei enään ole mitään oireita.

        Kyllä minusta tuntuu, etteivät ihmiset todellakaan ole niin allergisia, vaan yksinkertaisesti KYLLÄSTYTÄÄN kissan pitoon. Juuri siedätys on se juttu, mutta jos ei halua "sietää" , sen vuoksi Tori.fi noin 10 ilmoitusta päivässä. Kissoja pareittain perheissä ja seuraava koti pitäisi olla loppuelämän koti molemmille, niin ja kiire olisi.

        Luin juuri ilmoituksen, jossa kerrottiin, etteivät kaksi kissaa tule toimeen "sisäkoiran" kanssa. Miksi se "sisäkoira" oli hankittu, jos kissat olivat ennen tulleet taloon.


    • koira&kissa -mamma

      Suurin osa ihmisistä luopuu lemmikeistään "turhaan". Yleensä vielä niin, että omalla käsittelyllään pilaavat lemmikin luonteen ja sitten tyrkkäävät eteenpäin. Sinäänsä sen ei pitäisi yllättää, nämä samat ihmiset hoidattavat lapsiaan yli pitkiä päiviä päiväkodeissa ja eroavat kumppaneistaan ensimmäisen ristiriidan kohdatessa. On vaan olemassa ihmistyyppi, joka ei KYKENE kiintymään mihinkään ihan tosissaan. Mitä tulee tuohon allergiaan, aikalailla turhaa huudella testien perään. Ihminen kehittää allergiat altistumisen kautta tai reagoi ns ristiallergioina. Suomeksi: jos lapsi ei ole ollut kissojen kanssa koskaan tekemisissä testi ei näytä yhtiskään mitään.

    • kissan henkilökunta

      Nyt kun ei enää kehdata vedota allergiaan, muotisanasto on vaihtunut "muuttuneeksi elämäntilanteeksi" ja niitä onkin paljon. Ihmiset eivät sitoudu, eivätkä ajattele mitään hankkiessaan eläintä.
      Säälittävää, kun eläin kuitenkin kiintyy perheenjäseniin. Ei tulisi mieleenikään antaa pois vanhaa eläintä. Kyllä se on ansainnut huolenpitoni myös ikääntyessään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1927
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1729
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1216
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    9. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1186
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe