Opinnäytetyö

Hei!

Olen opiskelija Helsingin yliopiston valtiotieteellisestä tiedekunnasta. Kirjoitan parhaillaan pro gradu- tutkielmaani, jossa tutkin ikäihmisten alkoholinkäyttöä. Tutkimukseni toimii maisterivaiheen opinnäytetyönä.

Tarkoitukseni on tutkia keskusteluja jotka liittyvät alkoholiin ja jotka on käyty vuonna 2013 Suomi 24 palvelun palstoilla 60 , 70 , 80 ja ”finlandssvenskarna”. Tutkimuksessani olen kiinnostunut siitä, kuinka alkoholi näyttäytyy ikäihmisten arjessa. Milloin he näkevät alkoholin ongelmana ja voidaanko alkoholinäkemyksiä paikantaa eri aikakausille. Lisäksi minua kiinnostaa, onko kirjoituksissa eroavaisuuksia naisten ja miesten välillä sekä suomen- ja ruotsinkielisten välillä.

Tutkimuksessani en käsittele yksittäisten käyttäjien kirjoittamia kokemuksia, vaan kaikkia aiheeseen liittyviä kirjoituksia yhtenä aineistokokonaisuutena, yhteneväisyyksiä ja alkoholinäkemyksiä paikantaen. En tuo työssäni myöskään esille kenenkään yksityisiä tunnistettavia kokemuksia alkoholista, vaan ajatuksia yleisellä tasolla. En esitä tutkimuksessani nimimerkkejä, tarkempia kirjoitusajankohtia tai viestiketjuja joista yksittäisen henkilön voisi tunnistaa. Tutkimukseeni liittyen olen ollut yhteydessä Suomi 24 palvelun ylläpitoon ja saanut luvan aineiston käyttöön.

Toivon tutkimukseni kautta pystyväni tuomaan esille ikäihmisten oman näkemyksen aiheeseen liittyen ja toivon, että myös Te koette tutkimuksen tärkeänä.

Annan mielelläni lisätietoa tutkimukseeni liittyen.

Ystävällisin terveisin:

Tove Bergström
[email protected]

12

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rööslain

Vanhainkoteihin ym hoitolaitoksiin olisi hyvä saada viinitarjoilu. Semmoinen pikkuinen viinikoju johonkin miellyttävään soppeen, muuan pöytä mukavine tuoleineen...kiitos!

• paltalainen..

@Rööslain

Kirjoitin aihetta sivuavan jutun jokin aika sitten toisaalle.
        Minulle kirjoitettiin, että johan niitä on olemassa, ja uutisista päätellen on lisää tulossa.