Levitä tiskipöydän päälle sanomalehti tai sen osa. Kuori sen päälle perunan kuoret.Kun olet valmis, kääräise sanomalehti siististi kiinni ja heitä roskiin.
Työkohteesi säilyy näin näppärästi ilman rätin heilutusta.
Perunoiden kuoriminen
5
304
Vastaukset 5
- keittiökikka
Tätä keinoa olen käyttänyt vuosia. Kaikki muukin onnistuu samalla keinolla. Salaatin valmistus, omenoiden kuoriminen ym.
Voin tehdä kuorimistyön pöydän ääressä istuen ja jälkien siivous käy suit sait. - näppärää
Tuota sanomalehteä olen minäkin jo vuosikaudet käyttänyt.
Toinen kikka, jota olen lähinnä mökkeillessä hyödyntänyt on tyhjä pesty maito/ mehutölkki josta leikkaan pohjan pois ja avaan tölkin saumasta.
Siitä tulee erittäin hyvä kertakäyttöinen leikkuulauta. - kkfjdkfkfkdlkfjflflf
http://www.stara.fi/2014/06/27/nerokas-tapa-kuoria-uudet-perunat-sangollinen-30-sekunnissa/
Porakoneella ja vessaharjalla menee ämpärissä nopeasti. Huom! Vessaharjan mitää mielellään olla käyttämätön!
Kokeilin tuota niksiä ja toimiihan tuo. Ei ihan puolessa minuutissa mennyt, mutta alle kahden minuutin kuitenkin. Tasan tarkkaan en tämän jälkeen perunoita perinteisellä tavalla kuori. Harmittaa vain kun 20 vuotta olen siihen turhaan turhrannut aikaa. - hilvi
Kyllähän tuo uusiin juuri maasta nostettuihin tehoaa mutta ei talviperunaan. Ei myöskään kannata jos vain yhdelle ihmiselle keittää pottuja.
- nkfjfknfnfjfkfldlfkfkf
Totta. Pitihän tuokin kokeilla kun perunakuopasta vanhoja löytyi. Kuori ei lähde mutta todella puhtaaksi ne saa. Uskaltaiskohan kokeilla nailonista nuohousharjaa.. no joo, taitaa mennä jo vähän överiksi:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 551129
Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle
Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust561061Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?
Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍1141022Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi
Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,7920- 93884
Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?
Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.5735Sinulle jota kaipaan!
Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista26675Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?
Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it191652- 68639
- 73617