Vilkkuvat kuviot näytöllä

Tietäisikö joku, mistä tällainen ilmiö johtuu?

http://www.youtube.com/watch?v=cL7UOshXyrU

Onko näytönohjain mahdollisesti rikki vai onko vain jossain joku asetus väärin? Näyttiksenä GTX760. Tätä tapahtuu tosin vain joissain peleissä, esim Rustissa CSGO:ssa ja Mount and Blade Warbandissa, jossa se on paljon pahempi, kuin muissa. Ja tuota ei tapahdu koko aikaa vaan vain joskus.
964
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 9

Vanhimmat

Tuo usein johtuu ylikuumenevasta näytönohjaimesta. Itse kiinnittäisin ensimmäiseksi huomioni kotelon ilmankiertoon.

Äänestä

Voi olla että näytönohjain vetelee viimeisiään tai se yksinkertaisesti ylikuumenee. Teoriassa vika voi olla myös ohjelmallinen joten ajureiden päivittämistäkin voi kokeilla. En tosin odottaisi kovin paljoa tuosta..

Äänestä

Oletko kokeillut päivittää näyttiksen ajurit siten että asennusvaiheessa laitat ruksin
"Perform clean installation" kohtaan?

Äänestä

Tai sitten näytönohjaimen tuulettimen propelli ei pyöri enää?

Äänestä

Tulee vain joissain peleissä, koska toiset ovat raskaampia kuin toiset ja nuo artefaktit viittaavat tosiaan ylikuumenemiseen, kuten moni on sanonutkin.
Jonkin aikaa kestää tollain, mutta ennen pitkää (melko nopeastikin) näytönohjain hajoaa fyysisesti.
Ajureita voi yrittää päivitellä ja myös käsin yrittää säätää tuuletusta näyttiksestä täysille. Ylikellotukset kannattaa ottaa pois. Mahdollisesti lisätä kotelotuuletusta.

Kyse on ilmeisesti (melko) uudesta näyttiksestä, niin itse veisin takuuseen.

Äänestä

Näyttiksen lämpötila noin 40 astetta sillä hetkellä, kun tuota tapahtuu, joten en usko että ylikuumenemisesta johtuu. Ja Battlefield 4:ssä tuota ei tapahdu, vaikka se varmasti kuormittaa paljon enemmän, kuin nuo jotka mainitsin.

Ja ajurit on päivitetty ja uudelleenasennettu moneen kertaan.

Äänestä

Sellaisen havainnon tein myös, että kun laitan kuvausohjelman nauhottamaan, niin välkkyminen vähenee selvästi.

Äänestä

Vaikuttais sitten ohjelmisto-ongelmalta, ajureiden epäyhteensopivuus tjsp. Onko peleissä uusimmat patchit?

Äänestä
  • On uusimmat patchit ja kaiken pitäisi olla ajantasalla.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


lagbug kirjoitti:

Tietäisikö joku, mistä tällainen ilmiö johtuu?

http://www.youtube.com/watch?v=cL7UOshXyrU

Onko näytönohjain mahdollisesti rikki vai onko vain jossain joku asetus väärin? Näyttiksenä GTX760. Tätä tapahtuu tosin vain joissain peleissä, esim Rustissa CSGO:ssa ja Mount and Blade Warbandissa, jossa se on paljon pahempi, kuin muissa. Ja tuota ei tapahdu koko aikaa vaan vain joskus.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu