Nielurisojen poisto

pelokashiiri

Itselläni on edessä nielu ja kitarisojen poisto. Kuinka nopesati leikkauksen jälkeen pystyitte elämään normaalisti ja minkälaiset kivut teilllä oli?
Propujen takia leikkauskeen menen, joskus jostain lukenut että kun risat poistaa,niin propuja alkaa kertymään keuhkoihin/keuhkotulehdukset lisääntyvät, pitääkös paikkaansa? Onko kellään kokemusta pahentaako siitepölyallergia kipua? Kuukauden päästä minulla on jo sen verran oireita, että nenätukkeessa ja limakalvot turvoksissa ja silloin olisi leikkaus edessä. Onko kukaan muu käynnyt allergiakautena tuollaisesssa leikkauksessa? ja miten vaikuttaa ja kokemuksia...

1

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • risat pois

Minulla tehtiin nielurisojen leikkaus 10.3 eli viikko on nyt kulunut. Kipuja ihan kiitettävästi. Ota puheeksi kaikki mieltä askarruttavat asiat lääkärin kanssa silloin kun se haastattelee sinua juuri ennen leikkausta. Minulla oli nuo kivut huolen aiheena. Otan nyt 4 tunnin välein 600mg buranan ja 1 g panadolin 2x vrk pitkävaikutteisen morfiinijohdannaisen kipulääkkeen(lääkäri kirjoitti sen kun soitin sairaalan että en tule enää entisillä kipulääkkeillä toimeen). Oma haasteensa on syöminen leikkauksen jälkeen. Suosiolla eka päivinä join mehukeittoa ja mehujäätä imeksin ja jäävesi teki hyvää. Nukkuminen on vain pieniä torkahduksia koska kurkku kuivuu (ainakin minulla) nukkuessa ja sitten on entistä kivuliaampi olo kurkussa. Sairaslomaa sain 2 viikkoa eli vielä on viikko aikaa saada itsensä kuntoon. Ota tosissasi ohjeet jotka saat sairaalasta niin kivunlievitykseen, ruokailuun kuin muuhunkin olemiseen. Verta ei ole kurkustani tullut vielä tippaakaan olenhan ollut rauhallisesti niin kuin suositellaan. Kyllä se siitä arki palautuu mutta anna aikaa itsellesi toipua. ja huom minä olen jo melkein 50 v.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4987
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4366
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3097
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      251
      2933
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2872
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27