Kuinka kauan neitokakadu elää?

Alfi

Haluaisin tietää kuinka kauan suurin piirtein neitokakadu elää?
Ja miten se tavallisesti kuolee? Onko se vain joku kerta häkin pohjalla kuolleena vai tuleeko sille yleensä jokin sairaus?

Kertokaa kokemuksianne! =)

13

8008

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

      Neitokakadu elää hyvinhoidettuna keskimäärin 15v, parhaimmillaan parikymppiseksikin.

      Jos ei joku tapaturma tai sairaus korjaa lemmikkiä pois ennen aikojaan niin vanhemmiten linnun vastustuskyky heikkenee ja todennäköisesti useimmiten kuolemaksi koituu sitten joku hengitystieinfektio tai suolistotulehdus. Huono ruokavalio taas voi johtaa pidemmän päälle esim maksan tai munuaisten pettämiseen. Kuolemaan johtavia sydämen pysähdyksiä, kasvaimia ja aivoverenvuotojakin linnuillakin voi esiintyä. Toki joskus niinkin sattuu että lintu vain löytyy joku aamu kuolleena.

      • Ida-Emilia

        Tuo 15 on ehkä keski-ikä vankeudessa. Luonnossa elävät usein pitempään. 20 ikävuoden saavuttaminen ei ole tavatonta. Ja tosiaan on noita kolmissakymmenissäkin. :) Suomessa moni neitokakadu kuolee 12-15-vuotiaana. En sanoisi, että aina johtuu siitä, mutta uskon, että kyse on paljolti monissa tapauksissa myös ihmisten tietämättömyydestä, liikunnanpuutteesta ja kuten -M- jo sanoikin väärästä&yksipuolisesta ravinnosta.


      • Santunkeinoemo

        Minulla oli Neitokakadun koiras 28 vuotta. Sain sen täysiikaisen välityksellä joten tarkkaa ikää en voi taata. Eli voivat elää hyvinkin vanhoissa.


    • näätis

      terve!mulla ollut roope 15v. ja papu 11v.roope olisi lopetettu jo 3 vuotta sitten kun sen nokka kasvaa liikaa ja sitä pitää kuukauden välein leikata.tuli aika kalliix juosta lekuris jotenka opettelin itse leikkaa ja roope on ku nuorempikin sälli.hih.vituttaa ku harva eläinlekuri tietää näist neitokakaduist yhtään mitään. kyl se elinikä o 15-20vuotta.tsemppiä vaa jatkossa.:)

    • sani

      Eli 22 vuotta ja oli ihan pirteä.
      Sai sitten kylmää muutossa (vilustui) ja kuoli siihen.
      Olisi varmaan elänyt tuon jälkeenkin ilman sitä muuttoa....

      • -N-

        .. neitokakaduhan on elänyt yli kolmikymppiseksi!


    • minsep

      moi.mulla itselläni on 2 kakadua(uroksia molemmat,toinen valkoinen)sekä yksi nuori harlekiini naaras.kolmisen vuotta ne ovat nyt minulla olleet ja varmaa tietoa valkoisesta ei ole,mutta iäksi sanoivat silloin 16,eli 19-20 nyt.Keskimmäinen uros on noin 10 vaiheilla.20 vuoden iästä kaikki puhuvat,mutta eipä sitä koskaan osata ennustaa oikeaa elinaikaa,eihän meidän ihmistenkään.Itselläni on ikävä tilanne,kun nuorin ja myös vanhempikin lapseni ovat tulleet allergiseksi kissoille,koirille ja linnuista ei pystytä toteamaan,mutta todennäköisesti myös linnuille.Ikävä asia ja mun on luovuttava neitosista.Jos tiedät ken haluaisi ostaa lintuset hyvään kotiin [email protected]

      • atsssa

        nistö saa ja nitö maksaa


    • hansu 6

      Hei, lintuni kuoli tänään, en tiedä mitä tapahtui, oli sylissäni klo 00.45, silloin hengitys lopppui, arvaat kuinka suuri on nyt suruni, käsittämätöntä.Tico oli 10 vuotias. Kaikki tapahtui kovin äkkiä.
      Hannele

    • Geopi

      30v ja voi hyvin. Siivet ei kunnossa. Muuten loistava.

    • Anonyymi

      Minulla on nyt neitokakadu uros joka on 32,5 vuotias. 🙂

    • Anonyymi

      Papu eli 34 vuotta - nivelvaivat jaloissa ilmeisesti ja joku reuman tapainen.. Paras poikaystävä ikinä. Ei sukkapyykkiä, tosin pientä omistushaluisuutta. Tapaamme vielä uudelleen toisessa ulottuvuudessa.. Rakas...

    • Anonyymi

      Meidän Neitokakadu uros 29 vuotias,muuten terve mutta lento hommat on jättänyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4872
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      281
      2997
    3. 134
      1777
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      225
      1592
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1431
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1206
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1154
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1139
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1107
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      77
      1092
    Aihe